Skocz do zawartości
cichywielbiciel

W sprawie PROW

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
agroFakt.pl
Tylko na agroFakt.pl:

Co czeka unijne dopłaty po 2020?

ferdek1    3

Dodi, kasy nie wyciągniesz bo do wniosku o zwrot wpisujesz kwoty z faktur,a nie kwoty z ofert więc nie licz na jakieś granty, ten numer na pewno ci nie wypali,chyba że dogadasz się z dilerem aby ci wystawił wyższą fakturę a różnice ci odda ,niestety nie wiem czy znajdziesz takiego jelenia.Życzę powodzenia,każdy kombinuje może komuś się uda.Przed wypłatą kasy kontrola na miejscu musi być przeprowadzona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sydney    32

Ale zawsze można zrobić tak: kupujesz sprzęt za np 150000 tyś, dealer wystawia fakturę na 200000 tyś, Ty płacisz mu podatek od tych 50 tyś a reszta twoja, oczywiście można tak zrobić czysto teoretycznie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    66

Dokladnie tez planuje w tyn nowym naborze pobawic sie z agencja, a zeby zwrot wyniosl mi 75% i Vat jeszcze do zwrotu, top bedzie KULLLLL jak mi wypali ale wszystko zmierza ku dobremu;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kobra89    66

Dogadalem sie ze sprzedawcami ze wystawiaj mi znacznie wyzsze ceny na faktorach i ja ze swojej kieszeni oplacam ten VAT co bedzie wlasnia ta cena zawyzona, a oni reszte kasiory przesylaja mi na konto. Prosto, latwo i utrzciwie. Robie tak jak agencja postapiula ze mna w 2007 r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sydney    32

to znaczy masz więcej o te 60 % zwrotu z agencji z tej zawyżonej sumy minus ten vat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ferdek1    3

kobra,no i pewnie będziesz musiał oddać jeszcze 18%podatku jaki diler musi opłacić z zawyżonej faktury

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    66

Mozliwe jeszcze nie liczylem ale wezme jutro i policze ile mi wyjdzie, narazie koncze wypelnianie wniosku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sydney    32

a to już inna sprawa, z reguły jest tak, że łatwiej się dogadać z dealerem, który funkcjonuje jako przedsiębiorstwo prywatne a nie jako spółka, tam jest to już trochę bardziej skomplikowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    66

Kasa pojedzie na konto matki ;D albo tak jak mowicie bede brał gotowke, ale wiem naprzyklad ze z plugami juz teraz dostane pare czesci za free wlasnie w tej roznicy. Nie wiem moze bede bral lemiesze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

Tak was czytam i jestem przerażony.

Faktury to skarbówka - kontrole - nikt nie wystawi faktury z inną kwotą a inna do zapłaty.

Sprzęty oplaca się chyba przelewem i najlepiej mieć w ręku fakturę zakupu + dowód przelewu do kontroli (armir mówi że jedno styknie w swoich instrukcjach ale do skarbówki to nie przejdzie chyba). U nas każdy zakup u vatowca na kwotę powyżej 10 tys to kontrola z US z tego co mówił mi znajomy.

Tak was czytam i się zastanawiam co wy kombinujecie.

Przecież arimr ma 5 lat od wypłacenia ostatniej kasy na kontrole - niby przyjeżdzają po wniosku o płatność sprawdzić sprzęt ale w dokumentacji jest z tego co mi mignęło przed oczkami że mogą zrobić kontrolę później i np jak ktoś robi sobie dwa etapy to mogą wpaść w 4-5 roku po pierwszym etapie sprawdzić drugi etap ale wtedy sprawdzą też czy masz maszyny z pierwszego etapu bo nie upłynęło 5 lat od ich zakupu.

 

Taka mała uwaga/rada dla tych co wnioski robią im inne ludziki - przeczytajcie sami chociaż instrukcje wypełniania wniosków. Tam jest naprawdę sporo odpowiedzi i zobaczycie że ani to nie jest takie łatwe ani da sie arimr naciągnąć na jakąś extra kasę. Wg mnie to i trzeba zawsze grosza dołożyć bo przy zakupach ceny wyjdą troche inne ze względu na kurs euro.

 

Ale co ja wiem, młody jestem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sydney    32

Jeżeli chodzi o sprzęt to masz rację, tu nie można kombinować, ma być taki jak we wniosku, a co do faktur to większość firm tak robi, tylko głośno nikt o tym nie mówi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marti565    0
Zeby mi pieniędzy dali. Nie rozumiesz chce od nich więcej kasy wyciągnąć. Mi zwrócą za farme2 i tura ful opcja a ja sobie kupie classica i tura standard. Więcej kasy dla mnie.

 

Co będzie to będzie. Jeszcze muszę wniosek złożyć 21

rozumiem o co chodzi ale czy ty rozumiesz ze jak złozysza na farme to bedziesz musiał ja kupic?? nie powiesz im że zmieniasz na clasica i go wezmiesz. tak było poprzednim razem ale teraz juz tak nie bedzie do tego zmierzam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30
Dodi, kasy nie wyciągniesz bo do wniosku o zwrot wpisujesz kwoty z faktur,a nie kwoty z ofert więc nie licz na jakieś granty, ten numer na pewno ci nie wypali,chyba że dogadasz się z dilerem aby ci wystawił wyższą fakturę a różnice ci odda ,niestety nie wiem czy znajdziesz takiego jelenia.Życzę powodzenia,każdy kombinuje może komuś się uda.Przed wypłatą kasy kontrola na miejscu musi być przeprowadzona.

No i tu się mylisz kolego, ja przed wypłatą nie miałem żadnej kontroli :) Ale mogą przyjechać w ciągu 5 lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cihu    123

to czy jada czy nie zalezy chyba od oddziału i kwoty ktora sie bralo. u nas kobieta powiedziala ze kwota jest stosunkowo niewielka wiec papiery ida na warszawe i tam wylosuja kilka gospodarstw do kontroli reszta dostanie z góry pieniazki.tak ma byc w naszym przypadku (słowa urzedników z ARIMR w Olsztynie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matys116    4

z tym radiem to śmiechu warte po prostu!!! a ja ciagnik mam jakieś trzy miechy umowy jeszcze nie podisałem radio sam założyłem to co moga sie doczepic do tego?

 

 

z tymi fakturami to oczywiście ze jest tak jak kolega Nikita pisze ,kto wystawi zawyżone faktury!!

 

Naprawde jak sie czyta niektóre posty to aż mózg sie lasuje to nie jest wszystko takie proste jak co niektórym sie wydaje bo oni czepiają sie naprawde szczegółów .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sydney    32

matys116 jak chcesz to mogę dać Ci adresy dealerów john deera i case co taką fakturę ci wystawią innych jeszcze nie pytałem, a jak mózg ci się lasuje to chyba musi boleć, co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matys116    4

sydney dla twojej wiadomosci lasowanie mózgu jest bezbolesne :) ja tam sie dwóch dealerów o ta sprawe pytałem i nie było takiej opcji. a tak sie zapytam składałeś wniosek juz wcześniej czy dopiero będziesz składał? No dobra załóżmy ze sa tacy dealerzy i wystawia taka fakturę ale agencja to tez nie jelenie ze moga nie sprawdzić stanu faktycznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sydney    32

wniosku nie składałem, ale brałem kredyt na mlodego rolnika i tak właśnie zrobiłem :) , druga rzecz to to, że ja wiedziałem iż można tak zrobić, ale nie wiedziałem jak o to zapytać dealera a to on sam w trakcie rozmowy mi to zaproponował, drugiego zapytałem o to juz sam prosto z mostu i tylko się uśmiechnął, powiedział, że tak robią, ale sami nie wychodzą z taką propozycją bo nie wiedzą jak klient zareaguje. Trzecia sprawa to kumpel miesiąc temu brał ciągnik z ostatniego prow i tak zrobił. I czwarta rzecz to wszystko trzeba robić z głową, wiadomo, że jak zawyżysz cenę na jednym ciągniku czy prasie o jakieś 30% to może ktoś się czepiać, ale ja np mam brać sprzęt za ok 420000 tyś po negocjacjach, dealer wpisuje mi 50 tyś więcej i na 5 maszynach wychodzi ok 10 tyś różnicy, a tyle to różnią się ceny miedzy punktami dealerskimi, a poza tym to jeśli masz na ofercie cenę taką i taką i agencja to weryfikuje, podpisujesz umowę to co ich interesuje ile % udało ci się utargować od dealera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek91    0

Czy w celach operacji wybieraliście wybieracie wzrost wartości dodanej brutto czy raczej sobie dawaliście z tym spokój i wybieraliście np. poprawę bhp.

Czy robią tak odr-y , firmy doradcze jeśli z ich usług korzystacie (ze nie wybierają wzrostu wartości dodatniej brutto).

No a jeśli sami to wypełniacie wnioski to staracie się zęby to się na 100% zgadzało tzn w tabelach do 5.2 czy tak z głowy żeby mniej więcej było.

Pytam się bo ojciec stwierdził ze to koniecznie musi być udowodniona ta zakichana nadwyżka a przez pól dnia z pierwszych 6 stron zrobiliśmy zaledwie 4 a tak to reszta albo już zrobiona albo wiemy już o co chodzi (bez pgr) a tak to szkoda czasu i tego co już zrobiliśmy.

Dodam ze mamy zamiar jedynie kupować maszyny.

 

Ojciec się jeszcze zastanawiał nad taka opcja żeby zrobić płytę gnojową i się podpiąć pod poprawę sytuacji w zakresie ochrony środowiska no ale boję się ze to nie najlepszy pomysł (kosztorys, szkic rozmieszczenia budynków no i być może jakieś pozwolenia)

 

Co byście radzili zrobić tylko złożyć wniosek na maszyny i w tabeli 1.1 pgr zaznaczyć

poprawę sytuacji w zakresie warunków higieny i bezpieczeństwa produkcji

 

czy też to z płytą gnojową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    193

jakos nie wyobrażam sobie żebny dealer na tym nie zarobił :) tzn niby wpisze ci 50tys wiecej ale zauważ to że on musi 40% oddac jako podatek bo to bedzie jesgo dodatkowy zysk !!!!!!!!!! wiec dla ciebie jak zostanie 15-20 tys to bedzie dobrze. Kolejna sprawa jak bierzesz pomostówke to musisz wziasc wiekszy kredyt ( wieksza prowizja i wieksze odsetki). JA bede tez kombinował tylko ja nie chce wyrwac kasy ale dodatkowa maszyne poza faktura do agencji ( rozrzutnik któego raczej bym nie przepchnał bo nie mam zwierzat) Ale w takiej sytuacji tooni inaczej do tego podchodza i moga tak zrobic choc nie mówia otwarcie że nie ma problemów bo mówił że ich tez szczególowo kontroluje US.

 

 

Ja robie tylko BHP bo liczyc nadwyżke to masakra sad.gif ODR tez tak robia jesli nie ma takiej koniecznosci. Ja dzwoniłem do ARIMR to powiedzili że zakup maszyn jak najbardziej podchodzi po BHP. JA robie jeszcze plac manewrowy wiec dodatkowo mam kosztorys i zgłoszenie do strostwa + decyzja że nie maja nic przeciwko smile.gif Z płyta jest to samo tylko kosztorys i zgłoszenie.

 

 

ja mam jeden dymetam czy robic to w jednym etapie czy plac jako drugi etap żeby przypadkiem nie zablokowac sobie rozliczenia z maszyn bo to bedzie drogo kosztowało same odsetki to kilka tys co miesac :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek91    0

dzięki biały2005 za odp ja dzwoniłem dzisiaj do agencji i pewna pani w dość uprzejmy :) ale uporczywy sposób nie chciała mi na to pyt odpowiedzieć bo stwierdziła ze oni nie udzielają informacji odnośnie wypełniania wniosku na pociechę dostałem numer telefonu do oddziału wojewódzkiego gdzie ponoć mają mi dać odp na moją pytanie .

Jak kto ma jakieś doświadczenia z tym to proszę o wypowiedz bo gdzie na początku weekendu jak co przyprowadzę ojca żeby sobie poczytał.

Tak to w końcu mam tylko 2 str. do wypełnienia gdzie będzie dość ciężko no ale reszta to tylko ciut przeprawiać, oferty i można długopisem wypełnić.

 

Biały najlepiej rób w 2 etapach my planujemy raczej za mała kase brać sprzęt ale zęby ograniczyć kredyt do minimum to mamy w wniosku 2 etapy i to bez większych zastanowień uznaliśmy za najlepsze rozwiązanie. Plac jak co sobie poczeka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez yacenty
      Co się zmieni w dopłatach bezpośrednich w 2017 roku?
      Jakie stawki dopłat bezpośrednich?
      Kiedy trzeba składać wnioski na dopłaty bezpośrednie na sezon 2017?
    • Przez karolr2
      Witam chcę założyć nowy temat poświecony modernizacji małych gospodarstw na terenach południowowschodniej części Polski.Słuchałem dzisiaj ministra Kalemby i podobno sie szykuje jakaś dla nas pomoc.Jeśli ktoś coś wie to proszę niech się wypowie w tym temacie. Z tego co wiem ja to ma być pomoc dla gospodarstw o wielkości średniej wojewódzkiej ilości posiadanych ha
    • Przez Angelo
      A co powiecie o tym zapisie: (tekst cytowany z najnowszego projektu)

      § 21
      W 2007 r. o pomoc mogą się ubiegać wyłącznie osoby, o których mowa w § 4.

      Czyli:
      § 4
      1. Pomoc przyznaje się osobie fizycznej, która w dniu złożenia wniosku prowadzi działalność rolniczą, jednakże nie dłużej niż 12 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku.

      Tak więc, kto nie jest właścicielem gospodarstawa (tzn. przed złożeniem wniosku o MR) to może zapomieć o premii w tym roku!!!
      Co proponujecie robić? Czekać, czy przepisywać gospodarstwo i składać wniosek?
    • Przez kamil1985
      Młody rolnik w 2017. Jak skorzystać, kiedy nabór? Ciąg dalszy dyskusji z wątku 
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/88807-m%C5%82ody-rolnik-2016/
      Szukasz więcej informacji o programie Młody Rolnik? Rozwiązania wszystkich problemów znajdziesz w wątku
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/2868-m%C5%82ody-rolnik-nowe-zasady/page-1590?view=getlastpost
       
      dlaczego przecież w pierwszym kwartale 2017 roku będzie nabór a pula znowu została zwiększona

       
    • Przez rolnik22
      Czy już coś wiadomo jak będą wyglądały nabory na PROW 2014-20? Na jakich zasadach będą przyjmowane wnioski o dofinansowanie z UE? Co z Młodym Rolnikiem i Rentami Strukturalnymi na kolejne lata?
×