Skocz do zawartości
cichywielbiciel

W sprawie PROW

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
agroFakt.pl
Tylko na agroFakt.pl:

Co czeka unijne dopłaty po 2020?

tomasz5353    0

czy możecie napisać czego dotyczy kontrola po podpisaniu umowy z modernizacji gospodarstw, co konkretnie sprawdzają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tydzien czasu gdzies dostajesz odpowiedz czy zgadzaja sie i w ciagu 2 tygodn max ustalaja termin i dostajesz wezwanie na podpisanie aneksu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

adam77    0
Chyba nie zabraniają kupić maszyny drożej ale zwrot dadzą tylko z kwoty wpisanej we wniosku. Różnice jak ci coś zdrożało w 100% dopłacasz sam.

W takim razie, kiedy muszę sam dopłacić różnicę, gdy zostanie przekroczona kwota danej maszyny, czy całej inwestycji, np.

We wniosku zadeklarowałem zakup 2 maszyn za:

1. 100 000 PLN

2. 50 000 PLN

 

100000+50000=150000

 

... a zapłaciłem za moje maszyny (zachowując deklarowane parametry) odpowiednio:

1.90 000 PLN

2. 60 000 PLN

 

90000+60000=150000

 

Co w takiej sytuacji? Będę musiał dopłacić 10000 do drugiej maszyny, czy ważne, że kwota inwestycji nie zwiększyła się i dostanę zwrot od 150000?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
goolman19    1

dostaniesz zwrot taki jaki masz cenę na fakturze prawdopodobnie, z własnej kieszeni dopłacisz wtedy gdy przekroczy 150000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamieniak89    27

@adam77, nie jestem pewien czy będzie to przyjęte, ponieważ ta jedna maszyna jest tańsza i jest ok, ale druga jest droższa niż zapisane jest we wniosku. My na opryskiwaczu zaoszczędziliśmy ok 20 tys i trochę na ciągniku, wzięliśmy zmiany zrobiliśmy we wniosku i dodatkowo mamy zapisany ładowacz czołowy. jedyną kwestią była zmiana tej tabeli z cenami, ale dofinansowanie będzie do tej kwoty zadeklarowanej pierwszy raz we wniosku, czyli pierw się dokładnie dowiedz w agencji jak to jest i dopiero po zmianach wprowadzonych we wniosek zakupuj maszyny, chyba że bierzesz maszyny od jednego dealera to może zakombinujecie żeby ta tańsza była droższa i odwrotnie <_< .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamj24    8

Pochwalę się także w sobotę podpisałem umowę, teraz czekam na dopłaty i na spadek euro, bo ciągnik będzie mnie sporo kosztował jak się nic nie zmieni a zaliczka już wpłacona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREKrrrr    0

adam77- jeżeli bierzesz maszyny u jednego dilera to niema kłopotu wystarczy tak jak napisał kamieniak89 przy wystawianiu faktury sprzedawca wpisał taką sumę aby się mieściła w ofercie a nadwyżkę dopisali do tej drugiej <_< u nas w okolicy większość miała taki sam problem i właśnie tak go rozwiązywali Z agencją to bym się nie bawił w zmiany bo wtedy odkładają wniosek na 4 miesiące :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
makowiaczek    2
tydzien czasu gdzies dostajesz odpowiedz czy zgadzaja sie i w ciagu 2 tygodn max ustalaja termin i dostajesz wezwanie na podpisanie aneksu

OPtimusprime a powiedz mi pisałeś podanie czy jakies inne pismo i jak uzasadniałeś bo chodzi mi oto że chcę zrezygnować z pługa i agregatu bo podrożał ciągnik i tur przez euro i chce się wyrobić w kasie z wniosku(nie chce dopłacać z własnej kasy ), a o pług i agregat starać się w następnym naborze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz27    2

a po co rezygnować jak ci przyznali te maszyny zmień sobie tylko termin realizacji na późniejszy np 2011rok i nie będziesz musial skldać nowego wniosku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

moglby ktos zrobic zdjecie tablicy informacyjnej i zamiescic link tutaj?? chcialbym zobaczyc jak to ma wygladac. ale nie tego wzoru tylko gotowa tablice jak ktos juz zrobil. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamj24    8
a po co rezygnować jak ci przyznali te maszyny zmień sobie tylko termin realizacji na późniejszy np 2011rok i nie będziesz musial skldać nowego wniosku

 

Tylko że termin realizacji nie może być dłuższy jak dwa lata to po pierwsze, po drugie jeżeli dziś zapłaci za ciągnik już większą kasę to i tak mu braknie na zakup pozostałych maszyn bo kwoty dofinansowania zapisanej we wniosku zmienić nie może. Więc pozostaje zmiana we wniosku lub liczenie na spadek euro i zapisanie dłuższego okresu realizacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcelina    0

witam czy wiecie moze jak jest w wielkopolsce bo ja mam numer 1600 i narazie cisza i jeszcze mam pytanko jezeli mam realizacje wpisaną na grudzen 2008r to jak teraz agencja do tego podejdzie jezeli temin juz minął

 

Posta piszemy tylko w oknie "białym" + ortografia

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcelina    0

witam niewiecie moze jak wyglonda sytułacja w wielkopolsce bo ja mam numer 1600 inarazie cisza imam pytanko jezeli miałem realizacje wpisanom na grudzen 2008 to jak agencja dotego podejdze jezeli realizacja juz przeszła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85
moglby ktos zrobic zdjecie tablicy informacyjnej i zamiescic link tutaj?? chcialbym zobaczyc jak to ma wygladac. ale nie tego wzoru tylko gotowa tablice jak ktos juz zrobil. pozdrawiam

w mojej galerii jest tablica, prawie dobra <_< poczytaj komentarze pod nią, w każdym bądź razie kontrolę przeszła pozytywnie :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek198402    3
witam niewiecie moze jak wyglonda sytułacja w wielkopolsce bo ja mam numer 1600 inarazie cisza imam pytanko jezeli miałem realizacje wpisanom na grudzen 2008 to jak agencja dotego podejdze jezeli realizacja juz przeszła

witam ja mam 1800 i dostałem juz poprawkę z ar imr a co do realizacji to chyba dostaniersz żebys to zmienił bo ja mam w poprawce ze nie podałem parametrów suszarni a i pytałem sie pani co jak juz kupiłem suszarnie a we wniosku mam napisane ze rok budowy 2009 to tez kazała poprawic ze tak jak jest na tablicy przy suszarni , no i robie poprawki cenowe bo maszyny zdrorzał a nie mam zamiaru własnej kasy dokładać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapitan1    0

Ja miałem numer 1027 umowe podpisałem 2 tygodnie temu z 750 numerkiem, w piątek złożyłem piewszy wniosek o płatnośc a co do terminu to na poprawce bedziesz musiał wpisać nowy termin, ja tak miałem <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OPtimusprime a powiedz mi pisałeś podanie czy jakies inne pismo i jak uzasadniałeś bo chodzi mi oto że chcę zrezygnować z pługa i agregatu bo podrożał ciągnik i tur przez euro i chce się wyrobić w kasie z wniosku(nie chce dopłacać z własnej kasy ), a o pług i agregat starać się w następnym naborze

ja zmienialem z nowej na używaną maszynę.a jak z rezygnacja nie wiem.podobnie może.ja napisałem uzasadnienie ze w związku z duzym wzrostem euro niestac mnie na wczesniej zaplanowana inwestycje toteż zwracam sie z prośba o zmianę z nowej na używaną itd.przy rezygnacji niewiem dokladnie jak jest.zadzwoń do osoby która prowadziła twój wniosek i ona powinna pokierować Ciebie co i jak zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam77    0

I bez problemu zgodzili się na taką zmianę? Jeśli tak, to napisz jaka jest procedura wyceny używanej maszyny. Jeżeli był rzeczoznawca, to skąd (ktoś wskazuje), w którym momencie (przed zakupem, czy po), jak wycenia (zawyża, zaniża) itp.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cihu    123

15 marca maja oglosic nabor z miesieczny wyprzedzeniem wiec jakos w polowie kwietnia bedzie nabor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kkrystian    0

takie małe pytanie a propos przyszłego naboru na "PROW'!!!

jestem ciekaw czy będziecie brać udział w nowym programie?

zważywszy na obecną sytuacje w rolnictwie, spotykam sie z opinią ,że przyszły nabór nie będzie tak oblegany jak obecny!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zważywszy na obecną sytuację trzeba korzystać z Prow-u, bo to jest często jedyna okazja do inwestycji, a tym samym rozwoju ---> przetrwania w tej branży. Ja mam zamiar w końcu wyrwać z Unii jakieś pieniądze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    66

Ja jeszcze niekupilem maszyn z tego PROWu i mysle nad maszynami w przyszlym:D pewnie ze bede skladal kolejny wniosek bo kto ci da polowe kasy zwrotu wzamian za spelnienie jakichs banalnych wymogow:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREKrrrr    0

Ja też mam w planach wniosek ale ten nowy nabór odpuszczę sobie poczekam na następny (może będzie )

A czy ktoś wie czy składając wniosek na budowę wiaty trzeba pozwolenie na budowę bo słyszałem że nie i procedura jest taka sama jak z maszynami ???? Piszcie co wiecie <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

×