Skocz do zawartości
cichywielbiciel

W sprawie PROW

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
agroFakt.pl
Tylko na agroFakt.pl:

Co czeka unijne dopłaty po 2020?

Wacek21    35

jesli masz PROW modernizacje gospodarstwa rolnego i robisz usługi to zerwa umowe i dostaniesz kare kasa i % do zwrotu.

skoro masz dzierzawy to zrób z nimi porządek - spisz umowy i już wtedy na 30ha nie będzie najmniejeszego kłopotu jesli chodzi o ciągnik - boje sie ze z agregatem może byc gorzej bo 3.7 to juz duzy klamot jest i moze to byc za duzo jak na 30ha

 

Czyli powinni przyznac tak? tylko ze takich dzierzaw na piaper uzbieram tylko 20 ha wiec trzeba szukac ziemi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tombar123    3

jesli masz PROW modernizacje gospodarstwa rolnego i robisz usługi to zerwa umowe i dostaniesz kare kasa i % do zwrotu.

skoro masz dzierzawy to zrób z nimi porządek - spisz umowy i już wtedy na 30ha nie będzie najmniejeszego kłopotu jesli chodzi o ciągnik - boje sie ze z agregatem może byc gorzej bo 3.7 to juz duzy klamot jest i moze to byc za duzo jak na 30ha

 

A masz jakiś przepis na to?? (za zerwanie umowy) Albo przynajmniej jakiś znany przypadek? Wiem, że przy różnicowaniu może być problem, gdy jesteśmy na Vacie, a usługi robimy bez faktury i jeżeli ktoś nas podkabluje do US to lipa, ale żeby takie numery z modernizacją były to nie słyszałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    584

No na te 10 ha to na pewno nie dostaniesz takiego ciągnika i takiego agregatu, gdyż na jeden ha przypada 3.5 - 4 km Co daje 10* 3.5 = 35 km lub 40 km, także ciągnika o mocy 80 koni nie dostaniesz

 

 

to sa tylko puste obliczenia. nie trzeba daleko siegac po przyklady bo na AF jest duzo takich co maja po te 15-20 ha i maja na MGR ciagniki o mocy 110 KM wziete... a przeciez wedlug obliczen na 20 ha maksymalnie 80 KM moze byc. duzo jest zetorow forterra 11441 na takich malych gospodarstwach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

yacenty    570

A masz jakiś przepis na to?? (za zerwanie umowy) Albo przynajmniej jakiś znany przypadek? Wiem, że przy różnicowaniu może być problem, gdy jesteśmy na Vacie, a usługi robimy bez faktury i jeżeli ktoś nas podkabluje do US to lipa, ale żeby takie numery z modernizacją były to nie słyszałem.

kilka osob mi mówiło - rozmawiałem z gosciem z ODRu co miał mi wniosek pisać i mówił ze Kombajn na PROW i usługi to tylko do czasu az zyczliwy sasiad co mu nie wykosisz nie podkabluje do agencji.

U nas na dolnym śląsku kilka osob oddawało kase i było przykro.

poszukam tego w papierach gdzie to jest napisane ze trzeba oddac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek21    35

Jeszcze jest taka sprawa ze obrabiam to dwoma juz wiekowymi ciagnikami wiec powinni pojsc na to, nie mniej jednak musze pozalatwiac sprawy z dzerzawami bo zawsze to wiecej doplat w kieszeni...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki15146    13

była mowa o dzierżawach, czy to muszą być notarialne? Bo ktoś kiedyś pisał że nie, ale muszę brać na tą ziemie dopłaty. Może ktoś wyjaśnić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    584

piszesz zwykla umowe o co najmniej 5 letnia dzierzawe z wlascicielem ziemi, to powinno wystarczyc (ta umowa jest chyba jakos przez gmine pisana)... o doplaty to powinienes wtedy ugadac sie z wlascicielem, bo z reguly powinno byc tak ze doplaty bierze ten kto uprawia ta ziemie, ale czesto jest tak, ze bierze je wlasciciel...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki15146    13

mało tego często chce jeszcze coś oprócz tego.... Znam taką sytuację. A co odnośnie kredytów na ziemię? Czy można wykorzystać MGR na to? MR to na pewno. I czy ktoś brał taki kredyt? Dostaje się tyle ile woła właściciel czy cenę rynkową w danym województwie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kissmy...    57

kosztem kwalifikowalnym zakup gruntów może być tylko wtedy gdy jego wartość jest ściśle związana z jakąś inwestycją i nie przekracza 10% jej wartości, w innym przypadku na finansowanie zakupu gruntów można wykorzystać tylko kredyt preferencyjny gdzie maksymalną wielkość udzielonego kredytu wyznacza średnia cena gruntów wg GUS w danym kwartale (na tyle dostaniemy kredyt o ile cena kupowanego gruntu jest wyższa od wskazanej średniej, a nadwyżkę ponad średnią stanowi wkład własny minimum 10%)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tombar123    3

kilka osob mi mówiło - rozmawiałem z gosciem z ODRu co miał mi wniosek pisać i mówił ze Kombajn na PROW i usługi to tylko do czasu az zyczliwy sasiad co mu nie wykosisz nie podkabluje do agencji.

U nas na dolnym śląsku kilka osob oddawało kase i było przykro.

poszukam tego w papierach gdzie to jest napisane ze trzeba oddac

 

No gdybyś znalazł jakiś przepis mówiący o tym to się pochwal. Ciekawi mnie to, bo znam ludzi którzy też mają MGR i maszynami tymi robią usługi (nie chcę broń Boże kablować na nich, chcę żyć z nimi w zgodzie, poza tym ja też czasami korzystam z ich usług B) ) no i nie słyszałem o przypadku, żeby z tego powodu trzeba było zwracać kasę. Poza tym to MGR ma też między innymi poprawić kondycję finansową gospodarstwa, a jak by nie patrzeć na usługach zawszę parę groszy zostanie w kieszeni:) No więc....

 

B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KARGO    81

Mam pytanie. Jestem młodym rolnikiem i czy na MGR mam szanse dostać dwa ciagniki ?? Pierwszy ok. 100KM drugi 80-90KM z turem. Do tego jeszcze rozrzutnik 8T, paszowóz 8m3. Myślałem jeszcze nad hala udojową 8-10 stanowisk udojowych. Posiadam 20ha własne ,10ha dzieżawy na papierze i 12ha nie. Prowadze produkcje zwierzecą 30krów mlecznych ,wszystkiego 60sztuk. Mam wybudowaną obore wolnostanowiskową na 50DPJ na głębokiej ściółce i w pszyszłym roku mam zamiar dokupić 20-30 jałówek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    584

Mam pytanie. Jestem młodym rolnikiem i czy na MGR mam szanse dostać dwa ciagniki ?? Pierwszy ok. 100KM drugi 80-90KM z turem. Do tego jeszcze rozrzutnik 8T, paszowóz 8m3. Myślałem jeszcze nad hala udojową 8-10 stanowisk udojowych. Posiadam 20ha własne ,10ha dzieżawy na papierze i 12ha nie. Prowadze produkcje zwierzecą 30krów mlecznych ,wszystkiego 60sztuk. Mam wybudowaną obore wolnostanowiskową na 50DPJ na głębokiej ściółce i w pszyszłym roku mam zamiar dokupić 20-30 jałówek.

 

 

kolego bylo by dobrze jakbys dostal ten 100 konny bo na ten drugi nie masz co liczyc, masz za malo ha. zeby zakuoic obydwa ciagniki musialbys miec ok. 50 ha... rozrzutnik raczej powinienes dostac tak jak i paszowoz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
proxima95    1

Podobno w tym roku jeszcze ma być ostatni nabór do roku 2013 na MODERNIZACJĘ GOSPODARSTW-czy wiadomo kiedy to będzie?? bo po wsi chodzą ploty,że już ludzie wnioski złożyli.

Z MODERNIZACJI korzystaliśmy w minionym roku w kwietniu. Mam pytanie-czy teraz (jeżeli będzie nabór) będzie można starać się o dofinansowanie z racji tego że nie wykorzystaliśmy całej kwoty która przysługiwała?? Bo raczej składanie całego wniosku od nowa nie ma sensu, bo to by nie przeszło (tak myślę).

Proszę o odpowiedz osoby, które są na bieżąco z tym tematem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    193

na tym to polega ze skłądasz cały wniosek od nowa B) tylko pule masz jedna 300tys na cały okres.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

jak pisze bialy2005 - wniosek od nowa i można wziąć reszte tego co sie nie wzięło z 300 koła, sam jestem ciekaw kiedy to będzie i czy będę miał czas napisać/złożyć wniosek bo parę rzeczy by mi się jeszcze przydało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    570

od listopada ma być - tak mówią dilerzy i tak w jednej wypowiedzi w TV powiedział minister

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekgizio    1

A mi w agencji jak składałem na różnicowanie do mówili że DO listopada. Prawdopodobnie gdzieś w październiku.

W mazowieckim pewnie będzie luz z modernizacja bo na różnicowanie niema chętnych (do tej pory wykorzystana połowa puli), mało kto składa na stówkę, dziewczyny co przyjmowały wniosek mówiły że tylko kilka osób napisało na cala stówkę.

 

A jeśli chodzi o MR to też połowa wykorzystana i w zasadzie przychodzą co dzień pojedyńcze osoby albo wcale i pewnie do końca roku nie wybiorą wszystkiego.

 

Gdyby dużo osób chciało brać modernizację to pewnie by więcej młodych rolników było żeby mieć 75tyś na wkład własny, poza tym ludzie nie zabezpieczają się różnicowaniem tak jak w innych województwach na wypadek gdyby się nie załapali bo mało kto bierze na 100tyś zwrotu, to sądzę że tym bardziej na 300 nie będzie komu brać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolu    1

Oby tak było jak mój przedmówca pisze.... Dodatkowym plusem mogą być wybory- PSL może chcieć trochę "udobruchać" rolników i dołożyć kasy...

trzeba przyznać, że na modernizacje czekają nie tylko rolnicy ale i dealerzy maszyn rolniczych którzy przyzwyczaili się do dużych zysków B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tombar123    3

No w każdym razie coraz więcej konkretów, październik- listopad. Ciekawe tylko co z zachodniopomorskim... Mogliby dać jakiś komunikat, najlepiej oficjalny na ten temat. Na napisanie porządnego wniosku trzeba trochę czasu i trochę kasy, więc szkoda byłoby to zmarnować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    570

skoro szkoda czasu to zacznij już dziś się przygotowywać :-)

ja już negocjuje z dilerami, zbieram oferty, zbieram podstawowe dokumenty gospodarstwa, szukam finansowania

później jak się okaze ze jest blisko to pewnie w tydzien uda się wyrobić ze wszystkim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    78

Aja wam powiem że odpuśćcie modernizacje bo jej w tym roku nie będzie no może w grudniu.Czemu? Otóż jak wiemy są złożone wnioski na MR które są oczywiście w większości powiązane z rentą na którą jest właśnie nabór.Rząd chce by ci MŁODZI ROLNICY też skorzystali z MG.Ale żeby skorzystać muszą przejąć gospodarstwa od rodziców którzy przejdą na rentę.Jak dziś mówili w Agrobiznesie to dopiero za 2 miesiące wiadomo będzie czyj wniosek się zakwalifikuje na rentę.Dalej 2 miesiące na przekazania gospodarstw itp to ja licze że optymistycznie to luty-kwiecień.Poza tym znam szefa ARIMR województwa.Inna sprawa że ciągle szukają kasy na to działanie i muszą czekac na zgodne unii na przesunięcie środków z innych działań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez rolnik22
      Czy już coś wiadomo jak będą wyglądały nabory na PROW 2014-20? Na jakich zasadach będą przyjmowane wnioski o dofinansowanie z UE? Co z Młodym Rolnikiem i Rentami Strukturalnymi na kolejne lata?
    • Przez karolr2
      Witam chcę założyć nowy temat poświecony modernizacji małych gospodarstw na terenach południowowschodniej części Polski.Słuchałem dzisiaj ministra Kalemby i podobno sie szykuje jakaś dla nas pomoc.Jeśli ktoś coś wie to proszę niech się wypowie w tym temacie. Z tego co wiem ja to ma być pomoc dla gospodarstw o wielkości średniej wojewódzkiej ilości posiadanych ha
    • Przez jaszczur2008
      Witam.
      Mam 23 lata i jestem po szkole zawodowej mechanik pojazdow samochodowych. Aktualnie chodze do szkoly rolniczej (kurs r3).
      Aktualnie jeszcze pracuje jako mechanik. Na krusie nigdy niebylem.
      Rodzice maja gospodarstwo ponad 13ha.
      4ha moga mi przepisac. (Reszta na rodzenstwo)
      Chcialbym wziasc jakies dotacje na rozwoj. (Zakup ziemi lub maszyn)
      Mysle ze jakies 4ha bym znalazl w dzierzawe.
      Z tego co czytalem to mlody rolnik odpada bo bede mial za malo hektarow, modernizacja malych gospodarstw rowniez odpada bonie jestem ba krusie a trzeba byc minimun dwa lata.
      Moze zle wyczytalem, albo jest jakis inny program naktory bym mogl isc.
      Prosze o pomoc
      Pozdrawiam
       
    • Przez Angelo
      A co powiecie o tym zapisie: (tekst cytowany z najnowszego projektu)

      § 21
      W 2007 r. o pomoc mogą się ubiegać wyłącznie osoby, o których mowa w § 4.

      Czyli:
      § 4
      1. Pomoc przyznaje się osobie fizycznej, która w dniu złożenia wniosku prowadzi działalność rolniczą, jednakże nie dłużej niż 12 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku.

      Tak więc, kto nie jest właścicielem gospodarstawa (tzn. przed złożeniem wniosku o MR) to może zapomieć o premii w tym roku!!!
      Co proponujecie robić? Czekać, czy przepisywać gospodarstwo i składać wniosek?
    • Przez kamil1985
      Młody rolnik w 2017. Jak skorzystać, kiedy nabór? Ciąg dalszy dyskusji z wątku 
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/88807-m%C5%82ody-rolnik-2016/
      Szukasz więcej informacji o programie Młody Rolnik? Rozwiązania wszystkich problemów znajdziesz w wątku
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/2868-m%C5%82ody-rolnik-nowe-zasady/page-1590?view=getlastpost
       
      dlaczego przecież w pierwszym kwartale 2017 roku będzie nabór a pula znowu została zwiększona

       
×