Skocz do zawartości
cichywielbiciel

W sprawie PROW

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
agroFakt.pl
Tylko na agroFakt.pl:

Co czeka unijne dopłaty po 2020?

Nikita_Bennet    100
Musi ci sie zgadzac z dopłatami z 2008r bo to sprawdzaja.

Dokładnie jak mówicie ;)

 

Pytanko - czy trudno u dealera biorąc ciągnik ukryć w jego kosztach np jakąs zabawkę do 10tys PLN?

Nie chce robić zmian w zestawieniu R-F bo to wygeneruje stos papierów w ARiMR jak twierdzi mój kumpel ale chcę kupić coś do 10tys czyli ciągnik wyszedłby mi o te 10 drożej tylko jak dealerzy się na to zapatrują? Szczególnie jeśli nie są sprzedawcami takiego sprzętu (nie mają umowy dealerskiej).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

jako zielony w tematyce PROW mam kilka pytań:

 

1. (chyba najważniejsze) - kiedy rusza najbliższy nabór wniosków i czy aby nie jest już za późno aby myśleć nad złożeniem takiego wniosku w najbliższym naborze, jaki jest czas sporządzania takiego wniosku i ile to może kosztować bo zakupy raczej wielkie nie będą, czyli czy opłaci się w to bawić

2. jakie są wymagania dotyczące gospodarstwa/wniosku

3. czy planując zakupy do wpisania we wniosku mógłbym wpisać np: dojarkę przewodową, schładzalnik do mleka, bin taki ok 30t, i kilka innych maszyn takich drobnych jak talerzówka, pług, śrutownik z mieszalnikiem,

4. czy wpisując również ciągnik mógłbym później w razie braku finansów na jego zakup zrezygnować z niego

5. jaki jest czas od podpisania tej umowy na wnioskowane zakupy, oraz jak jest z czasem od złożenia wniosku do podpisania umowy

 

za wszystkie odpowiedzi z góry serdecznie dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    193

nie powinines miec problemów z ukryciem w cenie ciagnika. Ja mam w taki sposób zrobiony rozrzutnik za 50netto ;) aby wartosc ciagnika nie podniosła sie powyżej 10% i bedzie git u mnie akurat 9,5 % podskoczył;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Nikita_Bennet    100

@dzięki biały2005

Liczę na to że po podpisaniu umowy uda mi się aneksować ciągnik ze 150tys netto na belaruska i jakbym się dogadał ze sprzedawcą żeby wystawił mi ofertę zawyżoną o cenę tego co chcę ukryć to byłoby super.

 

@qazi

1. tego nawet naświatlejsze umysły nie wiedzą ;) ale raczej przygotuj się teraz. Zbierz maszyny które cię interesują, popatrz na ceny, popytaj sprzedawców. Mówiąc po chłopsku - nastaw się że będzie nabór - ja tak zrobiłem i na luzie wszystko przygotowałem a przecież nie wiedziałem czy będzie nabór czy nie. Po prostu szukałem maszyn które chciałbym kupić, jeździłem ze znajomym oglądać siakieś sprzęty itp.

Zrobienie wniosku - instrukcja w dłoń i w 2 tygodnie sam napiszesz cały wniosek.

3. myślę że tak chociaż niech wypowiedzą się ludzie którzy brali coś do produkcji zwierzęcej.

4. rezygnować przypuszczalnie będziesz mógł - rozmawiałem teraz z kobitką która prowadzi mój wniosek i spytałem czy da się aneksować umowę na większy (ilość KM) ale o połowę tańszy ciągnik a ona że oczywiście bo mniej będą musieli mi wypłacić. W poprzednim naborze znajomy miał pełno maszyn we wniosku - nie miał kasy i w efekcie aneksował umowę na najpotrzebniejszy sprzęt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    193

@qazi z tym rezygnowanim powiedzmy z ciagnika to mozliwe ale pod warunkiem że nie koliduje to z wpisanym celem projektu. powiedzmy jak ja wpisałem jako cel poprawa infrastruktury technicznej poprzez budowe placu manewrowego i stworzenie parku maszynowego to juz nie mogłem zrezygnowac z placu bo bym nie spełnił celu wpisanego we wniosku. Także musisz sobie to od razu wziasc pod uwage przy robieniu wniosku. Co do terminów to maksymalnie przy I etapie masz 2 lata na realizacje a przy 2 etapach do 3 lat. Z tym że 2 etap musi stanowic conajmnij 25% wartosci całej inwestycji. Wiec mozesz sobie zrobic tak że drobne graty bierzeesz w I etapie rozliczasz to a powiedzmy za rok czy dwa kupujesz ciagnik i rozliczasz II etap. Co do czasu miedzy złozeniem a umowa to tego nawet najstrsi górale nie wiedza :D zalezy od losowania i tempa w agencji. U mnie mineło prawie 7 miesecy jak dobrze licze od złozenia wniosku do podpisania umowy a miałem nr w srodku puli. A inni z wiekszymi numerami podpisali umowy juz 2 miechy temu także to loteria :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michu7    4

Nikita, na pewno rok 2009 nie może być rokiem bazowym !!!

 

A właśnie, że może!!! Ja miałem 2008 i musiałem poprawić na 2009. Powód: w 2008 nie miałem 4 ESU a w tym roku już mam.

 

Poza tym rok 2009 wpisać też mogli rolnicy, którzy w tym roku przejęli gospodarstwo i składają równocześnie wniosek na "Młody rolnika".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

dzięki wszystkim za odpowiedzi i podpowiedzi,

z tym celem to trzeba będzie się dobrze zastanowić, bo bez nowego ciągnika jakoś się przeżyje, najważniejsza jest w tym wszystkim dojarka i schładzalnik, bo to i tak musimy kupić

 

bym zapomniał jeszcze,

zakładając rozłożenie realizacji na 2 etapy, w których ten owy ciągnik byłby w 2 etapie , to czy istniała by możliwość rezygnacji z tego po zrealizowaniu i rozliczeniu etapu pierwszego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100
A właśnie, że może!!! Ja miałem 2008 i musiałem poprawić na 2009. Powód: w 2008 nie miałem 4 ESU a w tym roku już mam.

 

Poza tym rok 2009 wpisać też mogli rolnicy, którzy w tym roku przejęli gospodarstwo i składają równocześnie wniosek na "Młody rolnika".

 

moje pytanie spowodowane było tym że bardziej mi pasował rok 2009 za bazowy :D

wystarczająco więcej ziemi aby dostać ciągnik o te parę KM większy.

 

@quazi - mam właśnie tak zrobiony wniosek - pierwszy etap troche maszyn, drugi etap ciągnik i pytałem kobitki w arimr i kumpla w innym oddziale i oboje zgodnie powiedzieli że się da zrezygnować. umowa to umowa - tylko jest dokładnie określone co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati1987    0

witajcie koledzy jestem tu nowy i chciałem sie dowiedziec czy moge uzyskac jakies dopłaty do kupionego używanego ciagnika? zamierzam tez jeszcze dokupic pług i moze cos jescze jak pozwola fundusze. Jest szansa zebym uzyskał jakies dofinansowanie? z góry dziekuje za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    193

@nikita_bennet to o czym piszesz to nie problem bo ja tez tak robiłem w bazowym miałem 21ha w 2009 na wiosne przybyło mi 2,5ha i teraz na jesieni 11ha w postaci spisania umów z ludzmi gdzie miałem umowy na gebe. Oni biora pod uwage te nowe działki pod warunkiem że beda one w dopłatach przez najbliższe 5 lat. W tabeli z dziłkami te nowe dziłki wpisujessz tylko w oststniej kolumnie zerujesz tak żeby wyszła powierzchnia jaka byłą w bazowym a we wczesnijszej kolumnie wychodzi ci ta wieksza powierzchnia no i w oststnij kolumnie wpisujesz DD i date zawarcia umowy jesli to dzierzawa lub włąsnosc od jakiejs tam daty.. W planie rozwoju tez robisz 2008 jak było a w 2009 uwzgledniasz te nowe dziłki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzechu    33

Ile sie czeka od momentu przeslania wniosku o platnosc z OR do Warszawy na wyplate pieniedzy ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rushlee    0

Witam. Ma ktoś może wzór jak ma wyglądać tablica informacyjna, co trzeba na niej napisać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    193

na stronie agencji jest cały artykuł o tym :D JA zamówiłem na aalegro za 148zł z przesyłka takie z naklejanymi napisami sa po 110 ale podobno nie wytrzymuje 5 lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    0

Nikita_Bennet @ napisałeś że wniosek można wypełnić samemu, a czemu Ty dałeś komuś żeby Ci prowadził??? Więc "polecasz" wniosek sporządzić i prwadzć samemu czy wziąć kogoś z od-u np...???

 

bialy2005@ więc Tobie powierzchnie liczyli jako 21ha tak??? Czy na taką powierzchnie ewentalnie dostałbym ciągnik ok 120km??? A to się robi coś takiego jak we wniosku na MR, taki jakby biznesplan... wartość czy tam powierzchnie gospodarstwa teraz i po wszystkim???

 

I jeszcze mam pytanie... Czy składając wniosek na MR, nie bedzie za dużo komplikacji że ma się te dwa wnioski lub jest się dopiero "początkującym" rolnikiem???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekjas    0

Ile sie czeka od momentu przeslania wniosku o platnosc z OR do Warszawy na wyplate pieniedzy ??

Jeśli nie będą cię oficjalnie wzywać do uzupełnienia wniosku to trzy miesiące.Tak masz napisane w umowie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100
Nikita_Bennet @ napisałeś że wniosek można wypełnić samemu, a czemu Ty dałeś komuś żeby Ci prowadził??? Więc "polecasz" wniosek sporządzić i prwadzć samemu czy wziąć kogoś z od-u np...???

Wniosek robisz sam. Składasz w ARiMR. I tam trafia na biurko pracownika i ten pracownik to osoba prowadząca - dostajesz pismo kto nim jest i z nim ustalasz poprawki itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    193

ESU licza z bazowego ale do obliczania maszyn biora pod uwage te dodatkowe hektary. Na 21 ha 100-120km moze sie udac zalezy od województwa. Ja kupiłem 140km na 34ha. Poza wnioskiem wypełniasz plan rozwoju wszytko na drukach arimr. Nie ma problemu ze bedziesz miał 2 wnioski. Jedynie zaznaczasz w modernizacji ze korzystasz czy juz skorzystałes z MR i nic wiecej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzechu    33

Jeśli nie będą cię oficjalnie wzywać do uzupełnienia wniosku to trzy miesiące.Tak masz napisane w umowie.

 

Troche nie zrozumiales mojego pytania . To ze agencja ma 3 miesiace od poprawnego wniosku to ja wiem .

Ja sie pytam ile sie czasu czeka od momentu gdy oddzial regionalny wysle papiery (po kontroli administracyjnej i kontroli na miejscu ) do centrali w Warszawie - tam podobno jest kolejka i chcialbym wiedziec ile sie w niej czeka... dodam ze moje papiery poszly do Wwy 2 listopada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
łukasz    29

witam mam pare pytań

Jestem kompletnie zielony w tych procedurach wiec prosze o wyrozumiałość.

1) Gdybym chciał złożyć wniosek w nowej turze która ruszyła by np w maju to przepuszczalnie kiedy te maszyny stały by u mnie na podwórku (przyjmijmy że wszystko przebiegło ok)

2) czy gdy dostane potwierdzenie pozytywnego rozpatrzenia mojego wniosku to jaki mam czas na skorzystanie z tej dotacji (czyli jak długo moge zwlekać z zakupem maszyn)

3) kto może mi pomóc w wypełnienu wniosku i ile tak przyjemnośc kosztuje

z góry dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

3. kumplowi za wypełnienie wniosku (z błędami) babka z ODRu co to robiła krzyknęła 400-500PLN ale części tabel nie wypełniła, no i nr gospodarstwa zły wpisała i NIP także.

Jak jeździłem zbierać oferty handlowe to słyszałem że od 500-1200PLN potrafią krzyknąć. Tak więc ODRy napewno wypełnią wniosek za kasę (a nie jak pie****li w magazynie TYDZIEŃ że doradztwo jest bezpłatne) i napewno firmy sprzedające maszyny mają dostęp do ludzi którzy mogą Ci takie wnioski przygotować (znajomi znajomych) bo sam dostałem taką propozycję od jednego handlowca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    193

Wiekszosc dealerów robi to za "free" jesli podpiszesz umowe ze u nich bierzesz sprzet :) A co do ceny za wniosek to profesjonalne firmy biora od wartosci projektu i wierz mi sa to tysiace :D słyszałem o takim przeliczniku że nap jak masz zwrot 300 to chca 3 tys.

 

Co do wczesnijszych pytan to dosłownie kilka postów wyrzej było pisane o tym, tzn. ja pisałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez karolr2
      Witam chcę założyć nowy temat poświecony modernizacji małych gospodarstw na terenach południowowschodniej części Polski.Słuchałem dzisiaj ministra Kalemby i podobno sie szykuje jakaś dla nas pomoc.Jeśli ktoś coś wie to proszę niech się wypowie w tym temacie. Z tego co wiem ja to ma być pomoc dla gospodarstw o wielkości średniej wojewódzkiej ilości posiadanych ha
    • Przez Angelo
      A co powiecie o tym zapisie: (tekst cytowany z najnowszego projektu)

      § 21
      W 2007 r. o pomoc mogą się ubiegać wyłącznie osoby, o których mowa w § 4.

      Czyli:
      § 4
      1. Pomoc przyznaje się osobie fizycznej, która w dniu złożenia wniosku prowadzi działalność rolniczą, jednakże nie dłużej niż 12 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku.

      Tak więc, kto nie jest właścicielem gospodarstawa (tzn. przed złożeniem wniosku o MR) to może zapomieć o premii w tym roku!!!
      Co proponujecie robić? Czekać, czy przepisywać gospodarstwo i składać wniosek?
    • Przez kamil1985
      Młody rolnik w 2017. Jak skorzystać, kiedy nabór? Ciąg dalszy dyskusji z wątku 
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/88807-m%C5%82ody-rolnik-2016/
      Szukasz więcej informacji o programie Młody Rolnik? Rozwiązania wszystkich problemów znajdziesz w wątku
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/2868-m%C5%82ody-rolnik-nowe-zasady/page-1590?view=getlastpost
       
      dlaczego przecież w pierwszym kwartale 2017 roku będzie nabór a pula znowu została zwiększona

       
    • Przez rolnik22
      Czy już coś wiadomo jak będą wyglądały nabory na PROW 2014-20? Na jakich zasadach będą przyjmowane wnioski o dofinansowanie z UE? Co z Młodym Rolnikiem i Rentami Strukturalnymi na kolejne lata?
    • Przez yacenty
      Co się zmieni w dopłatach bezpośrednich w 2017 roku?
      Jakie stawki dopłat bezpośrednich?
      Kiedy trzeba składać wnioski na dopłaty bezpośrednie na sezon 2017?
×