Skocz do zawartości
UrsusFan1222

Ursus C-360 remont ZDJĘCIA

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
UrsusFan1222    23

Witam wszystkich, chciałem przedstawić jak wygląda remont ursusa krok po kroku. Nie posiadam wszystkich zdjęć, z resztą nie było by się czym chwalić, bo ciągnik w fazie początkowej wyglądał jak ''złomek''. Do założenia tematu zainspirował mnie kolega @ Vitoma którego serdecznie pozdrawiam, poniżej kilka zdjęć.






Edytowano przez UrsusFan1222

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

UrsusFan1222    23

Skrzynia biegów została wymieniona w całości, skrzynia po generalnym remoncie, czyli piaskowanie obudowy, wymiana wszystkich wałków oraz kół. Ze starego ciągnika zostały silnik, most, zwolnice, korpus podnośnika. Zwolnice, po rozebraniu okazało się że jedna zwolnica jest od C-360, druga 4011, nowe koła 55 zębów i półosie 12 zębów. W jednym kole zwolnicy ktoś kiedyś regenerować ząb za pomocą spawarki, w efekcie czego ''hałasowało'' na wstecznym, półoś też miała wykruszony ząb. Prawdopodobnie kiedyś w zwolnicy wysypało się łożysko i narobiło ''bigosu''. W tylnym moście duży luz w mechanizmie różnicowym, nie dało rady go reanimować, wymieniony kompletny. Standardowo hamulce (których nie było), nowy bęben, szczęki, taśmy, cylinderki i tak dalej. Co do podnośnika, to tylko przegląd mycie, wymiana podkładek alu, czyszczenie zapchanego filtra oleju.



W przypadku sprzęgła które ciężko chodziło, nowe tarcze, łapki, sprężynki, kołki inne drobne części koszty zamknęły się okolicach 300-400 zł o ile dobrze pamietam

Otwór pod wałek pedałów okazał się lekko podrobiony, poprawka rozwiertakiem (bodajże na 26 mm), nowy wałek napawany.



@ Rolnik2517 umknął jeden cylinder to popularna czwórka, wszystkie nowe koła i wałki (skropol), łożyska FŁT Kraśnik około 1500 zł. Nie licząc wodzików oraz wałków sprzęgłowych i robocizny.

Edytowano przez UrsusFan1222

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

@ Xerion3800 talerz oraz koło atakujące C-360, ponieważ mieliśmy taki komplet nowy który czekał w szafce na dobre czasy. Nie powinno strasznie hałasować, kwestia ustawienia współpracujących kół.

Kolejnych kilka zdjęć, filtry paliwowe, brak wkładów, jeden wielki wyciek oleju napędowego, ktoś zapomniał o uszczelniaczach pod szklanki, zgniecione podkładki miedziane, uszczelnianie wycieków za pomocą silikonu barwy czerwonej :blink: zwanego '' zimną nogą'', zamiast po prostu wymienić podkładki.

Taki mały kontrast dla przykładu


Czas na silnik, ogólnie w dobrej kondycji wymaga drobnych poprawek.

Wyciek wody z pod wtryskiwaczy na 3 i 4 cylindrze, klepiące zawory, kolektor wydechowy nowy, stary odpadł podczas powrotu do domu :ph34r:

Edytowano przez UrsusFan1222

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    54

mnie też czeka remont skrzyni, bo 2 wyrzuca, ale mam nadzieje że jeszcze przyszły sezon przechodzi, bo pilniejszą sprawą jest podnośnik. Do wymiany mam pokrywe. ponieważ jest pęknięta i rozdzielacz też do wymiany:( Na dodatek musimy rozpołowić bo trzeba sprzęgło poprawić bo te łapki są wytarte i biegi zgrzytają. Ale masz wielki + za ten temat, bo lubie oglądać takie rzeczy, bo czasami można sie ciekawych rzeczy dowiedzieć co ludzie kombinują, jak tu że 1 zwolnica od 4011, a 2. od C355 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Ciekaw jestem ile to u ciebie wyniosło

ja robiłem cała skrzynie nowa , dyfer nowy też skropol ( 360 bo zetorowski 1800 zł) przegląd i uzupełnienia w zwolnicach regeneracja podnośnika , przegląd silnika ( uszczelki głowicy , pęknięty jeden pierścień tak że przy okazji resztę pierścieni i panewki korb ) uzbierała sie niezła kasa na alegro kupił by ciagnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    427

Ile płaciłeś za nowe filtry paliwowe? U mnie tez podobna sytuacja, albo robić C360 i męczyć ją w siewie, transporcie i orce albo kupić mocniejszy ciągnik, ale chyba stanie na drugim ciągniku a remont poczeka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

plecak lub caly tyl nei jest z 4011 ?

od kiedy montowano miarki w skrzyni, bo chyba to miarka, w naszej jest na korku wlewowym ?

jakie plany, cos wiecej niz standard ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

@ Rafał dzięki za plusa :)
@Locke miło że ''kibicujesz'' :D, to motywuje.
@Goral1 wszystko można policzyć :D , z tym że skrzynia była wcześniej zrobiona i czekała sobie w garażu, ale plany się zmieniły i powstaje drugi ciągnik. Gdyby to wszystko zsumować, uzbierała by się suma na lepszy ciągnik niż c-360, tylko co innego gdy mamy całą kasę w portfelu od razu, a inna sytuacja gdy inwestujemy w ciągnik stopniowo.
@Karol73 nie jestem w stanie odpowiedzieć na twoje pytanie, nie notowałem czasu który pochłonął remont. Ciągnik robiony wolną chwilą, bez pośpiechu, nie jest obecnie skończony, nie umiem też podać terminu zakończenia prac. ;)
@Matey masz na myśli wkłady ? coś około 18 zł bodajże, z logiem ursusa to filtry z Sędziszowa w nowej szacie z niedźwiedziem. Szklanki oraz górna aluminiowa podstawa jest stara, tylko odświeżona. Jeśli masz możliwości finansowe, idź do przodu. Wiem z własnego doświadczenia, przykładu, porównując 902, 912, te ciągniki mimo że nie mają 4x4 biją c-360. Spalanie jest do zaakceptowania.
@Izydor6280
ad 1 tak to tył 4011
ad 2 nie wiem, to chyba starsze pokrywy. Kiedyś widziałem taką fabrycznie w c-355, to był chyba jakiś pierwszy rzut. Z resztą w tamtych czasach co mieli to montowali.
ad 3 Nie będzie ''wodotrysków'', turbin, ani przedniego tuza. Raczej tradycyjnie, z małymi poprawkami, udogodnieniami, na pewno prawdziwe wspomaganie jak to się mówi, czyli orbitrol.....reszta w swoim czasie.
Głowice po regeneracji, nie obyło się bez małych problemów, pomalowane podkładem epoksydowym. Na foto nie ma utwardzacza, to tak przy okazji.

Regeracja 4 głowic kompleksowo 400 zł z ''hakiem''


Tak przy okazji, takim podkładem było ''psikane'' dla dociekliwych. Na razie nic nie odpada, podobno dość długo się utwardza. Ale jak wyschnie to kamień :D

To akurat troton, novol wydaję mi się ciut lepszy.
Mała zagadka, co to jest ?

Edytowano przez UrsusFan1222

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

@ Goral1, @Locke tak to tulejka, gniazdo, wtryskiwacza(nie znam fachowej nazwy)
Głowica pomalowana w kolorze wyjściowym, poliuretan połysk. Czyli lakier poliuretanowy, taki ni czarny, ani szary. Nie oddaje pełni koloru z powodu lekkiego nalotu kurzu, wybaczcie. -_-

Ta sztuka wróciła do poprawki, ze względu na płytkie gniazdo tulejki wtryskiwacza. Wtryskiwacz za mało wystawał, gniazdo było zbyt płytkie, czyli ponowne wyciągnięcie tulejki. Planowanie tulejki o 3 mm, ponowny montaż, można było skrobnąć głowicę, ale po co ją osłabiać. teraz jest ok. :)

Tutaj z innego rzutu

Poliuretan połysk, utwardzacz, rozcieńczalnik, oraz lakier. Tylko góra silnika będzie w połysku.

Graty głowico-we, czyli dźwigienki, popychacze, przewody to raczej beton, poprzeciągane :ph34r: , kołnierze wtryskiwaczy, i tak dalej. W tym przypadku mycie, wymiana nakrętek głowicy, przewodów wysokiego ciśnienia, oraz nowe nakrętki kontrujące regulacje zaworów.

Wtryski beton, po sprawdzeniu okazały się beton, na wolnych obrotach sikały, lały, na wysokich mogło być dobrze. Jakie końcówki polecacie ? Polskie z Wawy ? Podobno można dostać Boscha ? jakościowo niebo a ziemia.

Edytowano przez UrsusFan1222

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebo1986    229

bardzo fajny temat, oby więcej takich, widze że ładnie i porządnie wszystko robisz :) pokrywa skrzyni od 40stki ? powodzenia bede śledził temat... masz foto przed rozebraniem ciągnika /?

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

@ Sebo1986 staram się, nie mam tez odpowiednich warunków, dzięki :) To druga pokrywa, możliwe że od 4011 nie zaprzeczam. Nie mam, nie było by co podziwiać, nie było najgorzej, taki rozklekotany złomek. Sznurki, brud, niedopracowany, za długie śruby, aby dziś jak to mówią.

 

Uszczelki z logo ursusa czyli Rol-Mar, komplet do góry silnika.Pod głowicę, pod pokrywy klawiatury, kolektory: wydech, dolot, wodny. Cena 32 zł w okolicznym sklepie z częściami.

post-7742-0-00685000-1387572889_thumb.jpg

Nie ma progów na tulejach, silnik miał kopyto. Więc tutaj nic nie ruszamy, pozostaje dokładnie wymyć, oczyścić.

post-7742-0-64078300-1387573026_thumb.jpg

Dolot po renowacji w nowym kolorze

post-7742-0-03350400-1387573096_thumb.jpg

Niestety nie obyło się bez nowych śrub, większość miała poobrabiane łby oraz pokaleczone gwinty.

Śruby 8.8, nakrętki, podkładki, oczywiście ocynkowane w pasywacji na żółto lub złoto jak kto woli.

Nie cynkowałem wszystkich śrub w ciągniku, tylko te najbardziej widoczne.

post-7742-0-20610800-1387573439_thumb.jpg

post-7742-0-37519000-1387573399_thumb.jpg

Tutaj inne drobne części: szpilka od głowicy, nakrętki głowic, nakrętki oraz szpilki przednich kół, złączki do pneumatyki oraz wiele innych.

post-7742-0-76375700-1387573697_thumb.jpg

Edytowano przez UrsusFan1222

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Robiłeś cos z blokada aby lepiej trzymała bo ja dałem oba elementy na podzielnice do zrobienia prosto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

@Goral1 miałeś chyba na myśli frezarkę z podzielnicą,nie nic nie ruszaliśmy. Przesuwka blokady była nowa, która od dawien dawna pałętała się po garażu jakaś komunistyczna, w drugim ciagniku nigdy nie było problemów z pracą blokady. Jedynie został zmieniony system uruchamiania, włączania na tak zwany ręczny, z problemów mogę wymienić. Urywanie cięgieł blokady mam na myśli druty, nie wiem jak to nazwać po fachowemu, na końcu wałka który porusza widełkami blokady. Jest takie ucho,za które pociąga cięgło. Kiedyś puścił spaw, w efekcie czego nie było blokady, strasznie dużo roboty aby naprawić błahą usterkę :) Prawdopodobnie po świętach kolejna dostawa zdjęć do tematu,pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Ja mieszkam w takim rejonie że bez blokady nic nie zrobi .zaryzykowałem utratę gwarancji przez to frezowanie (1300 zł),wiecznie były z tym problemy jak nie urwało sie cięgno to skrzywiły sie widełki z wałkiem , mam nawet przerobiony ten dekiel z hakiem od ręcznego aby dało sie zakładać cięgno blokady i potem zmontować taśmę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    175

Jak działa ta blokada po frezowaniu,są jakieś problemy?

Najlepiej jak byś miał zdjęcia tego dekla po przeróbce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Ja to robiłem w listopadzie tak że tylko jeździłem po drodze ( dekielek to byl zrobiony z 15 lat temu)

Znajomy ma dwa lata temu zrobione zęby od blokady na prosto i jest bardzo dobrze włącza sie bez wysiłku i bardzo dobrze trzyma wystarczy trzymać (nie trzeba męczyć na stojaco)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×