Polecane posty

Ferdek07    75

jeśli jest taka jak w c 330 przekręcasz tam taki jeden śróbsztyk i zatrybia tryb w innym miejscu i niema luzów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
amnowak43    1
jeśli jest taka jak w c 330 przekręcasz tam taki jeden śróbsztyk i zatrybia tryb w innym miejscu i niema luzów

W którym miejscu jest ta śruba?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baltazar1    0

Witam. W moim ciągniku c-335 mam duży luz na kierownicy, czyli luz lewo/prawo. Jak go zlikwidować, jakieś propozycje?

oraz jeszcze jedno, jak ustawić zbieżność kół przednich?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

Jeśli masz układa na dwa drążki to po bokach masz duże wkręty za kontrowane śruba na klucz bodajże 24 musisz je dokręcać do momentu aż zaczniesz wyczuwać opór kręcąc kierownicą(na podniesionym przodzie) wtedy troszkę cofasz śruby i tyle. Zupełnie luzu nie skasujesz. Zbieżność powinna być ustawiona aby z przodu mierząc przy krawędziach felg było więcej o 2-10 mm niż z tyłu. W instrukcji obsługi masz wszystko dokładnie wyjaśnione


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lasku124    2

Witam was :)

Mam maluteńki problem.. mam dosyć spory luz w układzie kierowniczym. Jadę sobie po drodzę i oba koła latają na boki. Sprawdziłem to i nie jest to luz na drążkach.. jest on w kolumnie, a dokładnie tu:mechanizm_kierowniczy_kpl_c_330.jpg

Wychodzą stąd 2 ramiona i właśnie na tych ramionach jest luz góra-dół i przód-tył.

Czy tam są jakieś tulejki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    182

spróbuj podregulować to tą śrubką na płaski śrubokręt z nakrętką nad tymi ramionami

Edytowano przez Klepk995

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lasku124    2

Właśnie, że próbowałem i niestety nic to nie pomogło :/

Półksiężyce to chyba też nie mogą być ?

Te ramiona co wychodzą z kolumny są osadzone na jakichś tulejkach czy jak ? Bo to właśnie na nich jest ten luz, który powoduje latanie kół na boki podczas jazdy.. :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lasku124    2

No tzn tak, jak chwycę ręką to ramię to ono lata góra-dół, prawo-lewo i ma też troszku luzu (wchodzi i wychodzi) z kolumny :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Poleciłbym najpierw sprawdzić zbieżność kół przednich. Od lekkiego luzu w kolumnie koła nie latają zauważalnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lasku124    2

Zbieżność właśnie jest bdb ustawiona. Luzu na drążkach i końcówkach nie ma, dlatego też obstawiam, że to wina tych ramion. Co Wy na to ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Zawsze jeszcze mogą być winne łożyska na piastach. Bo w to, żeby od lekkiego luzu na ramionach (bo dużego tam nie będzie) latały koła ciężko uwierzyć. Ja w M-ce miałem luz na kolumnie a koła zawsze szły prosto. W 328 znowu odwrotnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Jak masz zbyt duży luz na ramionach to podstawą jest wymiana tulejek, są już wyrobione temu ramiona latają góra-dół, prawo-lewo. Kasowanie luzów tym wkrętem na śrubokręt nic nie da.

Jeśli wymienisz tulejki lub gdy nie ma luzów na tulejkach to pozostaje luz międzyzębny i kasuje się go właśnie tymi wkrętami zabezpieczonymi nakrętką na kontrę. Do kasowania luzu trzeba od ramion odkręcić oba drążki kierownicze, aby ramiona były luźne. I właśnie wkręca się po trochę najpierw wkręt z jednej strony i trzymając za ramię i wyczuwa się jaki jest luz ustawiasz tak aby było z 5* czyli kilka mm i tak samo robisz z drugiej strony. Ustawiasz oczywiście tak, aby jedno i drugie ramię miało taki sam luz bez obracania kierownicą.

Jeśli już nie można ustawić luzu tymi wkrętami bo brakuje regulacji odkręca się 4 śruby górne gdzie przykręcony jest wał kierownicy do kolumny tam są podkładki regulacyjne wyjmuje się podkładkę i znów się dokręca wtedy wał kierowniczy się obniża zmniejszając luz i powtarza się regulację tymi wkrętami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lasku124    2

Ok, dzięki :)

A jeszcze z ciekawości, jakie mam kupić ? 2 wąskie i 2 szerokie ? Czy to poprostu zależy od tego, z jakiego roku ciapek ? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Dwie szerokie i jedna wąska.

Szerokie idą po bokach są tam też dwa simeringi 35x47x7 a wąska idzie po środku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lasku124    2

Panowie, jestem w trakcie składania zamówienia i mam dylemat czy kupić też wałek kierowniczy wraz z wycinkami zębatymi i te 2 ramiona. Powiedzcie mi czy ramiona też ulegają eksploatacji, czy raczej niemożliwe jest to, aby się "poprzecierały" w miejscu osadzenia na tulejach ? Frezy zapewne mają dobre :)

 

Mam też luz na kierownicy tj. koła są prosto a kierownicą mogę trochę poruszać. Czyli, że do wymiany będzie też wałek z wycinkami, prawda ? Drążek z łącznikami jest ok.

Edytowano przez lasku124

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez SebastianP
      Chciałbym samodzielnie zamontować wspomaganie do c330 napędzane z rozrządu. Oś okrągła. Montował ktoś? Jaki zestaw polecacie? Mile widziane linki, oceny i opis problemów przy montażu. Pozdrawiam.
    • Przez Pumba2152
      Witam, przymierzam się do przekładki silnika i potrzebuje zakupić flansze/kryzę/obudowę sprzęgła aby spiąć wszystko razem 
      Czytałem na forum to kiedyś podobno jakieś Pan z okolic Częstochowy robił taki gotowy zestaw do montażu. Szukałem i wszystkie ogłoszenia nieaktualne. Ktoś coś wie gdzie można to zakupić?
      Jakiś namiar na człowieka co się tym zajmuje, bądź z czego można zastosować obudowę? Słyszałem że od raka pasuje ale nie wiem....
      Pozdrawiam
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj