Skocz do zawartości
darkdevil

MF perkins a4 236

Polecane posty


darkdevil    9

witam chciał bym się zapytać co można zrobić żeby nie wywalał płynu przez chłodnice dodam ze prawdopodobnie głowica jest pęknięta ale na razie nie ma kasy na nową a za każdym razem jak doleje to wywala teraz pewnie by brakło z 5 litrów do pełna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nik23    1

Zaloz sobie jakas bańeczke na wezyk nadmiaru i lap ten co wywala raczej nic nie zrobisz zeby niewydmuchiwal, najprawdopodobniej to uszczelka a nie glowica, przynajmniej mi sie jeszcze nie zdazyło zeby pękła glowica, uszczelke mi wypalało na różne sposoby:z tloka na tlok to juz nie odpalał, z tloka na kanał chlodzenia to ladował kompresje do chlodnicy, z tloka na kanał oleju to przez bagnet mi fukało. To wszystko w 3 p. W wiekszych silnikach niemam problemow z glowica.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


darkdevil    9

bańka nic nie pomoże bo korek jest założony z dziurami żeby ciśnienie wywaliło bo jak był szczelny to dziurę w chłodnicy zrobiło i tyle albo waż przelotowy rozwalało a uszczelka pod głowico zmieniana była bo płyn poszedł w komin . A czujnik temperatury ma jakiś wpływ na cokolwiek czy tylko pokazuje temperature it tyle ogólnie ciężko go w zimę nagrzać w kabinie a wskazówka nawet do połowy ma ciężko dojść chyba ma za dobre chłodzenie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nik23    1

Ciezko go nagrzac bo jezeli nieszczelny masz uklad to plynu nie wypcha na kabine, to gdy miales sciagnieta glowice niezauwazyles peknięcia? Trzeba bylo podgrzac glowice palnikiem zaraz byla by widoczna rysa. Na to by niewywalalo niema żadnej rady. A powinien byc bardzo slaby jezeli traci kompresje, chyba ze walneło w glowicy z wydechowego kanalu na kanal z plynem, tak czy inaczej bez zmiany glowicy nic nie pradzisz, poszukaj uzywanej glowicy bedzie tansza, tylko najlepiej zeby ktoś dał ci na nią gwarancje rozruchowa bo tez moze być walnięta. A co do nagrzewania silnika to wyciagłeś zapewne termostat i dlatego plyn cały czas jest w dużym obiegu, to niezdrowo dla silnika bo niedogrzany. A czujnik jedynie temperature wskazuje, nic poza tym.

Edytowano przez nik23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

darkdevil    9

termostat jest założony nowy bo stary był zacięty i cały czas otwarty a głowica była plantowana i robiona ale nie daliśmy na sprawdzenie szczelności niestety a jak otwarty jest korek od chłodnicy to widać jak dymek wylatuje a jak zgasi się ciągnik to słychać jak bulgocze w środku no niestety może w przyszłym roku poszuka się głowicy do niego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez stasek2
      silnik w moim clasie (perkins 6 cylindrowy-mercator 60) na pełnych obrotach cały czas dymi na czarno tak jakby szczelał tym dymem tak pyrkał na czarno, od połowy obrotów do pełnych. Na wolnych niema wcale dymu, nie bierze oleju , pali na dotyk. Kupiłem go 8 lat temu z niemiec i tak było od początku. 3 lata temu robiłem silnik nowe cylindry tłoki pierścienie, głowica podcierane zawory(szczelne nie wypalone), pompę i wtryski robiłem już u trzech fachofców i każdy mówi że jest ok.
       
      pomóżcie co to za przyczyna
    • Przez Traktorzysta19
      Witam Kolegów !
       
      Chciałbym prosić o poradę odnośnie składania silnika w MF255.
       
      Jak mają być założone panewki łożysk głównych wału ? Instrukcja napraw podaje, że zamkami po przeciwnych stronach, ale tak się nie da - skrajnych pokryw łożysk nie obrócę. Rozumiem, że to błąd w instrukcji, tak ?
       
      Druga sprawa dotyczy panewek korbowodów - tu też mają być zamkami po przeciwnej stronie - bo wedle oznaczeń na pokrywie i korbowodzie to zamki mają być po jednej stronie (też niezgodnie z ilustracją w instrukcji).
       
      A jeśli chodzi o same korbowody - w którą stronę mają być odwrócone - zamkami na wałek rozrządu czy na pompę wtryskową.
       
      Przepraszam za przydługawy post, ale wolę rozwiać wątpliwości zanim złożę silnik, niż później się martwić.
       
       
      Pozdrawiam,
      Traktorzysta19
    • Przez danielo2007
      Witam. Mam problem odnosnie mojego d7000. Otóż bardzo kopci( z tyłu mozna powiedziec ze czarno) i ma utrudniony rozruch na zimnym silniku. Napomkne ze oleju nie bierze wtryskiwacze nowe, cisnienie na cylindrach w normie. Wiem ze taki watek był juz na forum ale nic z niego nie wynikało. Prosze o pomoc urzytkowników, byc moze ktos miał taki problem i go rozwiazał!?
    • Przez wesoly
      Witam
       
      Postanowiłem założyć nowy temat, gdyż mam nadzieję, że ktoś będzie w stanie udzielić jakiejś pomocy lub chociaż dobrej rady. A teraz do sedna sprawy.
       
      Posiadam Claasa domiantora jak w temacie pierwszy sezon z silnikiem Perkinsa 1006.6T o mocy ok. 160 KM. I zwracam się z ogromną prośbą do osób, które posiadają także taki sam model silnika w swoich kombajnach. PRoblem jest natury eksploatacyjnej gdyż uważam, że bardzo dużo pali mi ten kombajn. Dodam, że pełny przegląd został zrobiony przed sezonem wszelkie smar, oleje, filtry zostały powymieniane na nowe oryginalne części. Silnik jest naprawde utrzymany nienagannie, klawiatura zaworowa czysta, żadnych nagarów itp, itd. Co do paliwa to nie wiem jakie ono jest ale chyba w naszym kraju to nikt tego nie wie, od dawien dawna na nim jeżdżę Bizonem i innymi maszynami więc nic tu do zarzucenia nie mam. Jedyną sytuacją, która może pomóc komuś w ewentualnym zdiagnozowaniu problemu to były przypadki schodzenia z obrotów i jakiejś takiej dosłownie kilku sekundowej nierównej pracy silnika a po chwili wszystko wracało, te wachania obrotów były na silniku bez obciążenia i można je było zaobserwować oczywiście tylko z zewnątrz, bo w kabinie cisza. Nie wiem może tak ma być, moc niby jest bo jak się hydrostat machnie do przodu na maksa to tylko jęk i w fotel wbija. Nie wiem ile tym kombajnem można wykosić za bardzo w godzine ale tak orientacyjnie mogę powiedzieć, że ok 8 ton pszenicy jakiś 1,20 ha tak mniej więcej i 20 litrów ropy tylko strzeliło na dodatek bez sieczkarni. Na jesień pokusiliśmy się o wymontowanie pompy paliwowej i o sprawdzenie wtryskiwaczy i "doktor" powiedział, że wszystko jest dobrze pomapa dawkuje odpowiednio, wtryskiwacze mają dobre ciśnienie i nie leją i tak teraz przeszła zima i kombajn stoi i czeka a my razem z nim.
       
      Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuje za jakieś sugestie
    • Przez qqwert
      Witam posiadam kombajn przedpotopowy claas europa wszystko chodziło ekstra jak na ten wiek (lata 60 prawdopodobnie) dopuki silnik się ne zatar okazało się że to panewki i sprawa wygląda następująco wał został przeszlifowany wyszedł pierwszy szlif 0.25mm i teraz jest kwestia panewek głównych jest ich trzy komplety o średnicy wewnętrznej 81, zewnętrznej 76 i szerokości 43.5. orginały około 700 zł. nie oriętuje się ktoś o jakiś tańszych zamiennikach? ewentualnie od innych maszyn. silnik ma oznaczenie 4.270
×