Skocz do zawartości
ziom5

jaki wybrac zetora vs ursus vs massey ferguson

Polecane posty

ziom5    5

jaki ciągnik wybrac zetora 7745 vs ursus 914 vs massey ferguson 3060 jak ktoś wie spalanie i w jakim sprzęcie hasał Traktor do tura

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Zetek5340   
Gość Zetek5340

Do tura to najlepiej to by był ze sprzęgłem mokrym i rewersem na masseyach się nie znam ale rewers będą miały zależy od wyposażenia ja ci polecam zetora sam mam i wiem co potrafi części w miarę nie drogie co do spalania na pewno o wiele więcej pali niż C 360 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1014    238

Jak do tura to najlepiej 914 ponieważ jest najcięższy z całej trójki. Mf lepszy komfort od zetora i ursusa. Sam posiadam ursusa 1014 oraz ursusa 914 z ładowaczem. Jeździłem zetorem 7745 zetorem 5245 z turem i zetorem 3320 i jak dla mnie w moim odczuciu te ciągniki nie zbyt do ładowacza według mnie bardziej taki ciągnik jako pomocnik albo zamiast c 360 np. Mf na moim gospodarstwie były trzy ale 255 jakiś 4x2 oraz 294s ten z przednim to był dobra maszyna 75km a z atlasem 4 zasuwał aż miło (te trzy mf to ojciec wujkowi remontował i rok u mnie na gospodarstwie stały aż klienci kupili to między czasie trochę się je wykorzystało). MF dobra maszyna ale te € za części płacić jak coś kiedyś pujdzie. W prawdzie są trochę tańsze zamienniki no i chińskie też ale nie wiadomo jaka jakość. Ogólnie wybieraj między lżejszym wygodniejszym i trochę droższym w utrzymaniu (części) MF a między cięższym toporniejszym tańszym w utrzymaniu Ursusem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xraqued    81

ja bym ci poleci mf jest zwrotny silny bardzo ekonomiczny ma dobrom widocznosc w kabinie komfort lepszy od zetora i ursusa. ceny sa takie jak za zetora wiec dlatego ci go polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    9

ja mf nie polecam do tura sie nie nadaje i tyle chodzi tu dokladnie o przedni most czesto sie rozwala a koszt naprawy nie maly , fakt mniej spali od zetora czy ursusa ale jezeli ktos sam mechanikuje i zrobi przy ciagniku wszystko to tylko ursus lub zetor , czesci dostepne ceny nizsze niz do mf ,a co do przedniego mostu to powiem w czym tkwi problem w mf walek atakujacy jest z boku montowany na sztywnym wale, zaczyna sie robic luz na glownym sworzniu przedniego dyfra i zaczynaja sie przygody z remontem , pojezdzi sie troche na rozwalonym sworzniu i caly most sie z przodu sypie w zetorze czy ursusie to nie grozi

Edytowano przez padre1989

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziom5    5

cena tak do 40 tys ale jak by ktoś napisał bardziej szczegółowo do spalania i w jakim sprzęcie bardzo poważnie stawiam na ursusa ale spalanie 13-15 przy pługu 3x 35 trochę odstrasza nie to co mf z silnikiem Perkinsa

 

to by był pomocnik do c-360 3p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    55

Jak sworzen sie wyrabia w masseyu to slychac jak most puka, jak sie w pore zrobi te luzy to nic sie nie stanie, jak sie przespi to naprawa walka atakujacego.

Robione teraz niedawno w dwoch ciagnikach - calkowity koszt lacznie z tulejowaniem wspornika, osi, nowe panewki z brazu, regeneracja walka atakujacego, nowa zlaczka walka itp ok 1600 zl z mechanikiem itp.

Co do tych 3 ciagnikow - nie jezdzilem 7745, ale przez 20 lat smigalem na 7211 - komfort oczywiscie super, kazdy gani je za spalanie i porownuje do c360 - to jak porownanie busa do cieazrowki, gdzie stary ursus z mniejszym duzo silnikiem a gdzie zetor o kilkanascie koni mocniejszy, musi spalic wiecej wiadomo. 914 jezdzilem kilka lat, i jak tylko pojawil sie w domu mf seri 3xxx to na ursusa nikt nawet nie chce patrzec, z prostej przyczyny - toporne, malo zwrotne, uklad wspomagania do dooopy (no chyba ze nowszy na orbitrolu), ciezko chodzace biegi (brak synchronizowanej skrzyni), ogolnie ciezki toporny ciagnik, o kilkaset kg za ciezki do swojej mocy.

MF zwinniejszy, lzejszy a zrobi w polu to samo co 914 a wiecej od 7745 dzieki lepszym przelozeniom w skrzyni, biegi w pelni synchronizowane, kreci sie kierownica bardzo lekko, do tura idealny ciagnik, jedynie jakbys chcial dzwigac ciezary powyzej 1 tony to jakis obciaznik by sie zdal na tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziom5    5

a z jaki sprzętem chodzi mf 3060 i jakie spalanie w poszczególnych maszynach

 

ursus 914 podoba mi się ale to stare i sporo pali a wziąć go do lżejszej pracy to i tak mocy nie wykorzysta a spali sporo

 

to co ile mtg może przedni most wysiąść przy normalnym użytkowaniu w mf

a jak dużo z tym roboty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    55

ja mialem wieksze mf-y, w tym 3080 ktoey w tych samych pracach co 914 palil sporo mniej. U nas luz ziszczyl frezy przy ok 9000 mth, nie ruszane od nowosci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1014    238

Nie wiem jakie inni mają gleby. Ale jak orałem w tym roku 15 listopada to sprawdziłem spalanie w moim 1014. Orka po kukurydzy 33cm głębokości pług atlas 4x43 gleba trochę górek kl 4a 4b 5 trochę gliny na górkach, orka po deszczu obroty silnika 1800 do 1900 ok. bieg 1 szosowa zając 4 polowa zając. Spalanie dokłednie na 1ha wyszło 11.48l. Może jak ktoś ma kopyto jak krowa i trzyma nie wiadomo ile obrotów i bieg nie dopasowany to chleje 30l. 914 w agregacie ścierniskowym spala mi na 1ha 5l a 1014 tyle samo ale trochę szybciej to zrobi i ma lżej. W bronach 5 ciężkich zęby 20 spalają też mało bo jak zaleję do pełna to bronuję i bronuję dniem i nocą.:);) Ja jestem zadowolony z ursusów mam 330 3603p 914+tur 1014. Mogłem kupić Mf albo zetora(8145 8245 10245) ale zetory to przeważnie same trupy były a mf to droższe części i lżejszy i też ciężko znaleźć dobry egzemplaż. Dla mnie ciężki ciągnik jako główny to zaleta bo jak orzesz to który na górach będzie miał lepsze zaparcie lekki czy toporny??? ;) W 914 przy turze nie potrzebuję żadnego obciążnika z tyłu na podnośniku bo jest dość ciężki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziom5    5

i znów wahanie co wybrać czy 914 vs 3060

jak ktoś wyżej napisał dzieżko znaleźć dobry egzęplarz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Ja się przejedziesz Ursusem i MF to od razu zdecydujesz i do Ursusa już nie wsiądziesz.

Ja miałem 1224 która też mi mało paliła, jakieś 13-15 l/ha orki, z obrotami do 1900.

Teraz mam Case MX i pali mi 14-14,5 l/ha orki z obrotami 2000-2100, wiec który mniej pali.

W życiu już do Ursusa nie wsiąde. Zwłaszcza do 4 cylindrówki która jest mółem a nie ciagnikiem. A jak ma turbo to weż normalnie nim rusz pod obciażeniem, tragedia, tylko ci chwalą co mają i mówią ze części tanie, bo co chwili robią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aresss    6

Ze spalaniem to jest róznię,zależy jak to ma pompę ustawioną ja mam u914 i mój osobiscie pali bardzo mało, a Szwagier ma zetora8145(to samo tylko zetor) i pali o wiele więcej niż mój 914

MF-napewno bedzie miał wiekszą wygodę niz ursus ,bo naszę ciagniki chociaż ja mam z 1990r to konstrukcja tego ciągnika jest z lat ok 70dziesiątych,troszke tylko udoskonalony, jak pali Mf to nie wiem nie miałem ale z natury MF palą mało :)A i chyba Ursus ma wiekszą przyczepność na polu niz MF. Ursus jest cięzszy -co trzeba ursusowi przyznac zrobiony jest solidnie,masę ma ;D

 

Nie wiem jakie inni mają gleby. Ale jak orałem w tym roku 15 listopada to sprawdziłem spalanie w moim 1014. Orka po kukurydzy 33cm głębokości pług atlas 4x43 gleba trochę górek kl 4a 4b 5 trochę gliny na górkach, orka po deszczu obroty silnika 1800 do 1900 ok. bieg 1 szosowa zając 4 polowa zając. Spalanie dokłednie na 1ha wyszło 11.48l. Może jak ktoś ma kopyto jak krowa i trzyma nie wiadomo ile obrotów i bieg nie dopasowany to chleje 30l. 914 w agregacie ścierniskowym spala mi na 1ha 5l a 1014 tyle samo ale trochę szybciej to zrobi i ma lżej. W bronach 5 ciężkich zęby 20 spalają też mało bo jak zaleję do pełna to bronuję i bronuję dniem i nocą. :);) Ja jestem zadowolony z ursusów mam 330 3603p 914+tur 1014. Mogłem kupić Mf albo zetora(8145 8245 10245) ale zetory to przeważnie same trupy były a mf to droższe części i lżejszy i też ciężko znaleźć dobry egzemplaż. Dla mnie ciężki ciągnik jako główny to zaleta bo jak orzesz to który na górach będzie miał lepsze zaparcie lekki czy toporny??? ;) W 914 przy turze nie potrzebuję żadnego obciążnika z tyłu na podnośniku bo jest dość ciężki.

 

Michal1014 tez mam 914 przy turze i to jest duzy plus dla ursusa ,podnosisz 1,5 tony bez żadnego balastu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek1992    34

ja bym ci poleci mf jest zwrotny silny bardzo ekonomiczny ma dobrom widocznosc w kabinie komfort lepszy od zetora i ursusa. ceny sa takie jak za zetora wiec dlatego ci go polecam.

 

dobrą widoczność w kabinie to o nie ma jak ktoś jest niskiego wzrostu to tylko kierownice będzie widział przed oczami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1014    238

Spalanie w głównej mierze zależy od stanu ciągnika czyli jaki jest m.in. stan silnika pompa paliwowa itd. Od obciążenia ciągnika czyli za duża maszyna to ciągnik ma ciężej i jak jest zbyt małej szerokość maszyna podczepiana do danej mocy to spali więcej. Od poślizgu kół czyli w ciężkich pracach lepszy ciężki ciągnik i 4x4. Od dobrania odpowiednich obrotów silnika oraz odpowiedniego biegu czyli od kierowcy. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    55

Co do uciagu to nie zawsze waga jest wazna a w glownej mierze przelozenia w skrzyni biegow.

CO do 914 to jeszcze jest taki minus ze nie wiadomo jakby ustawil zaplon i pompe to bedzie mulowaty i przy ciezszej pracy bardzo latwo zdlawic silnik - taka jego uroda.

Dla porownania przez kilka lat w domu z agregatem 3.3 m (2 wali z tylu, hydraulicznie skladany) smigal zetor 7211 - jak mial ciezko to sie zakopal ale sie nie zadlawil, pozniej byl zetero 8145 ( wiadomo to samo co 914) i niestety jak dostal momentam i agragat glebiej to zaraz mial zadyszke, dobrze ze dzialal wzmacniacz momentu bo to naprawde czesto ratowalo cala sytuacje.

Teraz ten sam agregat testowalem sobie z fiatem 780 dt (stary kapec z lat 70) i nie bylo szans zeby zdlawic silnik, szedl jak rakieta, niedawno ojcec go przetestowal z plugiem forsza 4 skiby na maksa rozstawiony ( bral rowno z lewym kolem ciagnika) i az byl w szoku jak sobie szedl z tym plugiem a warunki byly kiepskie.

 

Odnosnie tura to jaki by ciagnik nie kupil to zawsze ma on jakies slabe punkty - zwrotnosc, slaba widocznosc z przodu, waga przy turze na plus, przy transporcie i pracach polowych na minus, itp. Po prostu nie ma zlotego srodka niestety.

Najlepiej jakbys sie przejechal kazdym z tych proponowanych ciagnikow wlasnie z zamontowanym turem, w tedy bys poznal wszystkie za i przeciw.

Ja mam turas na ciagniku, ale juz mi swita jakas ladowarka, bo tur jest dobry powiedzmy do kladzenia balotow na polu bo ciagnik sie zachaczy do przeczep i rura ale juz do prac w obejsciu, ladowanie obornika itp to niestety ale ciagnik dostaje mocno w kosc a ladowarka jaka by nie byla sobie radzi bez problemu.

Edytowano przez Mikruss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×