orczi

FENDT Serii 514 Amortyzacja [Połączone]

Polecane posty

orczi    0

Problem polega na tym, iż włączając amortyzacje korpus ciągnika nie unosi się w górę.Przeprowadziłem pewien sprawdzian; podniosłem ciągnik na przednim tuzie po czym włączyłem amortyzację. Oś zwiększyła swoją odległość od korpusu, zarazem zbliżając się do ziemi(elektryka w porządku). Następnie opuściłem ciągnik, opadając zmniejszała się odległość korpusu od osi(siłownik się skracał). Pytanie analogiczne do całej sprawy co może być przyczyną?,czy to jest odrębny uł. olejowy?,analogicznie, która pompa olejowa jest za to odpowiedzialna?,ile jest elektrozaworów? (jak jeden to na pewno działa,test by nie wypalił).

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzejm335    0

Może to być cewka lub zawór podający ciśnienie w układzie amortyzacji raczej bez podłączenia komputera nie da się tego zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Zastanawiam sie orczi czym sie kierowałeś robiąc twój tzw "sprawdzian" i skad masz pewność ze to nie elektryka. Następnie pytanie do przedmowcy, czemu twierdzisz ze bez podlaczenia komputera nie da sie tego zrobić? Aby wogole zabierac sie do naprawy resorowania osi przedniej trzeba zrozumieć i wiedzieć jak ona dziala. Po pierwsze zanim zaczniesz wogole cos robic, najszybszym sposobem na sprawdzenie stanu amortyzacji oski jest jej kalibracja. Moze juz ona byc pomocna i usunac brak dzialania amortyzacji. Nalezy rowniez pamietac ze ze wzgledow bezpieczensta amortyzacja dziala dopiero po ruszeniu ciagnika i predkosci przekraczajacej 2 km/h. Jesli chcesz ja podniesc w trybie gdy ciagnik stoi musisz nacisnac i trzymac przycisk przez conajmniej 3 sekundy.(w czasie jazdy os automatycznie ustawia sie w pozycje srodkowa) Jesli to wszystko nie przyniesie efektu, najpierw sprawdzil bym cala elektrykę i stan czujnika pozycji oski.... dopiero jesli wiesz z pewnoscia ze problem nie lezy po stronie elektryki i elektroniki wziąłbym sie za hydraulikę. Ze wzgledu na duza ilosc podzespołów odpowiedzialnych za amortyzacje bez konkretnych danych moze byc to żmudne i pracochłonne zadanie.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
orczi    0

Jak by szanowny kolega kosti68 doczytałby mój post do końca, zapewne zauważyłby, że pytanie o przyczynę zostało postawione ad hoc.W dalszej części pytam o budowę uk. miękkiej osi.To że podepniesz komputer do ciągnika,który nie zgłasza żadnej usterki, bądź jakiegokolwiek komunikatu jest bez sensowne. Skoro posiadasz jakąś choćby szczątkową wiedzę na tema budowy owego układu byłbym wdzięczny.jaka pompa zasila uk., wg mnie powinny być 2 elektrozawory jeden akumulator,taka pomoc byłaby o wiele cenniejsza,aniżeli mówienie o tym ,że jest to żmudna i pracochłonna naprawa(,a jaka nie jest).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Juz ci napisalem zanim wezmiesz sie za naprawe najpierw sprobuj skalibrowac uklad amortyzacji. A co do szczegolow to z pewnoscia nie bede sie rozpisywal na 4 strony. W koncu w materialach do napraw jest wszystko opisane co i jak. Moge tylko powiedziec ze wszystko pracuje na glownej pompie i masz dwa zawory elektromagnetyczne...do tego odchodza 3 akumulatory hydrauliczne. A co do szczegolow i poszczegolnych wartosci to juz sięgnij do instrukcji napraw.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrJCBx7m    12

Posiadam FENDTa 514C 98r w którym moim zdaniem amortyzacja przedniej osi pracuje nieprawidłowo ...

Gdy włączam amortyzację podnosi na maxa po czym jak ruszę opada mi po 1/3 wysokości ... Moim zdaniem jest coś nie tak ... W JD 6150m to żadniej dziury nie odczuwał ...

Co jest ? Uszkodzony akumulator hydrauliczny ?


Fendt Favorit 514C

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Na fendtach na których pracuje sytuacja jest identyczna więc działa to prawidłowo. Co prawda, przód jest twardy i nie widać jak pracuje kiedy wpadasz w dziurę, ale pracę osi widać kiedy przód ciągnika unosi się do góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ecik    0

Tak to ma działać. Nie wiem jak 514 ale w vario przechodzi w pozycje resorowania jeżeli przekroczysz 5km/h. Jeżeli jeździsz bez balastu, to amortyzacja nie działa tak jakby się miało wydawać :D a jak nie to zawiez do sprawdzenia hydroakumulator :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nibynikt    0

Podbijam : mam podobny problem ale w przypadku Fendta 716 , u mnie jest tez twardy, kazdy tak mowi, a mialem mozliwosc jazdy takim samym a miekka os bez zadnego balastu pracowala idealnie i miekko. Wymienic akumulator gazowy? co moze byc w niej wadliwego? jesli chodzi o dzialanie to opuszcza sie i podnosi bez zarzutow,

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zielony111    0

Jeśli jest tak jak mówisz wymień własnie akumultor gazowy od osi ( nie koniecznie orginalny ) przez jakiś czas będzie idealnie ale gdybyś planował latać z balastem to kup większy aku będzie lepiej pracować . Miałem tak w 818 .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam niedawno zakupiłem ciągnik marki fendt 514 i obiło mi się o uszy że można opuszczać(do transportu) i dzwigać(do pracy w polu) przednią oś dlatego mam ogromną proźbę czy mogł by mi ktoś powiedzieć czy to prawda a jeśli tak to jak to zrobić z góry dziękuję POZDRAWIAM !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
90daniel    15

Witam, dziś musiałem wyciągnać w wtyczkę szybko złącza amortyzacji przedniej osi. Wyskoczył mi błąd 5.1,6,1 nie mogę go zlikwidować co mam zrobić,? trzeba wzywać serwis?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomek121323
      Witam intersuje mnie kilka szczegów i wskazówek dotyczących poniższego FENDTA (309 rok 97) ale wiem ze zasady sterowania i budowy wielu podzespołów są identyczne w innych modelach.

      A oto pytania:
      1. jak ustawic zegarek? bo mam instrukcje ale do 309 Ci i obawiam sie zeby niczego nie zmajstrowac w komputerze
      2. Co może byćprzyczyną nieświecenia kontrolki swiatel awaryjnych? same swiatla awaryjna są jak najbardziej tylko nie zapala sie czerwony sygnał, podobnie kiedy zaciagam reczny, kontrolka nie reaguje a hamulec działa
      3. Dzwognia regulacji kierownicy po podniesieniu w gore nie powoduje mozliwosci regulacji. zauważylem tez ze dośc lekko pracuje. Na jakiej zasadzie dziala, czy to problem dostac sie do jej mechanizmu?
      Pod spodem zdj tablicy rozdzielczej

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj