Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
arinera

Zamiana silnika w Zetorze 3320 na silnik Perkinsa

Polecane posty


arinera    0

Czy ktoś słyszał lub spotkał się z przeróbką zetora 3320 chodzi o silnik zamontowanie w nim silnika z ursusa 255 np.tak jak c-360 3p.myśle że ciekawa by była taka obcja -komfortowa kabina i małe spalanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zetorki12    1998

No gratuluje pomysłu , aż dziwne że nikt nie wpadł na to jak obniżyć koszty spalania paliwożernego Zetora :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


tomek73    188

Jak u ciebie jest silnik do remontu, a masz silnik perkinsa to jest sens, a jak nie to koszty przekroczą zyski, nie ma sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

BIZULEK    7

Jak u ciebie jest silnik do remontu, a masz silnik perkinsa to jest sens, a jak nie to koszty przekroczą zyski, nie ma sensu.

zastosuj silnik od widlaka

 

post nic nie wnosi do tematu

Edytowano przez Marcin91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stonek    1

Ja znam osobę która założyła perkinsa 3-cyl do zetora 5211 i bardzo chwali sobie tą modyfikacje, lepiej się spisuje to rozwiązanie niż polski ursus C-360-3P bo nie wyje tylni most i zwolnice ponieważ zetor stosował skośne zęby i różnica w spalaniu mówi że jest znaczna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

Osobiście w ogóle nie jestem zwolennikiem silników 3 cylindrowych ani zetora, ani perkinsa, triumfa, syrenki czy trabanta. Ale jeśli już miałbym wybór to do zetora założył bym zetorowski. Robisz go tylko raz i jeździsz praktycznie do następnego remontu. Kompletnie niepodatny na wycieki, odporny na katowanie, kiepskie paliwo, części te dobrej jakości stosunkowo nie drogie. ja bym nie zmieniał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawel885    380

47 konny perkins ma wyższy moment obrotowy od 47 konnego zetora i przy niższych obrotach, nie wiem czemu twierdzisz że do pięt mu nie dorasta... Zetor wydaje się mocniejszy bo pod obciążeniem chla ile wlezie a perkins się zadusi ale czy to plus dla zetora? Chyba nie

Edytowano przez pawel885
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

Co wy z tym chlaniem? Wymieniłem kilka zalet silnika zetora a ty przytoczyłeś mit o chlaniu. Złap się faktów a nie wyssanych z palca historii zazdrosnych i złośliwych nie zwolenników marki. Ma mniej podatne na uszkodzenia głowice, rzadko zdarzają się wycieki czego o perkinsie powiedzieć nie można, blok silnika jest naprawdę mocną podporą tego ciągnika. Koleś zrobi jak uważa ale ja bym go nie zamienił na perkinsa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawel885    380

Nie mam zetora osobiście ale często sąsiad "przez płot" się żali na swojego 5211 i widzę jak nim robota idzie a wcześniej miał 3p i poza beczką - dwoma paliwa na rok i lepszym komfortem różnicy nie widzi. Wogóle czy trzeba coś mieć żeby coś znać? Opinnia kilku innych posiadaczy mi wystarczy... Po za tym porównanie perkinsa z "3P" to jak porównanie silnika mercedesa z licencyjnym mercem z koreańskich terenówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Runder    8

Tylko że silnik perkins juz dużo prac które robiłeś wcześniej ci nie zrobi.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawel885    380

Jakich prac? @Seweryn20 chcesz fakty to proszę bardzo - zetor 251g/kWh, 160.8 Nm/ 1500obr/min.... Ursus 3P 234g/kWh, 165.4Nm/1300obr/min. Silnik na rotacyjnej pompie wydaje się być słabszy bo oszczędniej gospodaruje paliwem, a co do wycieków to jeszcze nie widziałem suchego zetora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


jaco512    39

@pawel885 Podaj źródło tych danych. Jeśli autorowi chodzi tylko o zmniejszenie spalania niech lepiej poszuka pompy rotacyjnej, bo z przekładaniem silnika wcale łatwo mu nie pójdzie. Ciekawe skąd weźmie przejściówkę do wspornika przedniej osi? W Zetorze jest inny niż c-360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ptaszyna    125

Jakich prac? @Seweryn20 chcesz fakty to proszę bardzo - zetor 251g/kWh, 160.8 Nm/ 1500obr/min.... Ursus 3P 234g/kWh, 165.4Nm/1300obr/min. Silnik na rotacyjnej pompie wydaje się być słabszy bo oszczędniej gospodaruje paliwem, a co do wycieków to jeszcze nie widziałem suchego zetora

Przyjedz do mnie tozobaczysz suchego zetora ,ma 16 lat 4,2 tys. Mth bez remontu.

Co wynika z danych ktore podales? Po glebszym zastanowieniu dojdziesz do wniosku ze jednak zetor jest mocniejszy, trzeba porownac moment obrotowy przy tych samych obr, np, 1500 wtedy zetor bedzie mial wiekszy.prace efektywna ktora moze wykonac sil, oblicza sie mnozac obroty razy moment obrotowy dostelpny przy danych obr, w tych obliczeniach zetor zawsze jest gora, z tego terz bierze sie nieco wieksze spalanie.

Przepraszam za bledy pisze z tabletu bez polskich znakow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawel885    380

@pawel885 Podaj źródło tych danych. Jeśli autorowi chodzi tylko o zmniejszenie spalania niech lepiej poszuka pompy rotacyjnej, bo z przekładaniem silnika wcale łatwo mu nie pójdzie. Ciekawe skąd weźmie przejściówkę do wspornika przedniej osi? W Zetorze jest inny niż c-360.

Wikipedia, a instrukcja obsługi zetora podaje dla 5211 zużycie paliwa 270g/kWh więc jeszcze więcej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zetorki12    1998

Nie no oszczędności będą ogromne , po 1 sezonie zwracają się koszty wymiany. Zaraz zamawiam silnik 3P i wymieniam w swoim 5211.Że ja nie wpadłem na to jak się szybko wzbogacić oszczędzając w taki prosty sposób na ON :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

Tylko dane z książki potrafisz przytoczyć? Suchego zetora nie widziałeś? A wiesz jak zetor wygląda? Jeśli w twoich okolicach nie umieją złożyć silnik zetora tak by nie cieknął z niego olej to angola tym bardziej Guzik wiele na paliwie oszczędzisz i tyle. Popatrz na perkinsa. Silnik na raty robiony, każdy inny. Z jednej strony pompa i filtr paliwa która wygląda jak by ją niewidomy projektował. Rurki w totalnym chaosie, pompka zasilająca gdzieś z prawej strony następny pomysł genialnego jakiegoś idioty który to tworzył, i jak ona wygląda. Z oski po czasie olej się leje, sterczące membrany wyglądają jak szmata, o alternatorze to w ogóle chyba zapomnieli i sztukę przykręcili gdzie popadło, kompresor tak samo nie wspominając o pompie wspomagania. Gdzie by nie był przykręcony to przez jakieś flansze, redukcje i inne wynalazki. Na siłę adoptowany do każdego jeżdżącego złomu za przeproszeniem od 60-ki do tarpana czy bułgara.

Potem popatrz sobie na silnik zetora. Lać nie ma się z czego, pompa, filtry i pompka zasilająca pod ręką, wszystkie rurki elegancko poprowadzone tam gdzie mają iść bez względu czy do paliwa czy powietrza, w silnik wkomponowany kompresor, pompa wspomagania w pokrywie rozrządu. Na silnik aż patrzy się przyjemnie. Nawet kolektor ssący ssący przy tej wytłoczce w perkinsie wygląda jak pancerny. Raz robisz i silnik jest wiecznie suchy.

Perkins ma jedna zaletę przy zetorowskim nieco niższe spalanie. Na tym koniec.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dawid3p    359

ja się dziwie dlaczego sewern20 masz takie złe zdanie o perkinsie? Jeżeli np ja robię 800 mth rocznie (jako ciągnik pomocniczy) to wychodzą duże ilości, jest to silnik bardzo dynamiczny i silę swoją ma a jeżeli cieknie to przez to że ktoś nie umie zrobić remontu, u mnie 3p bardzo często gaz w podłogę na trasie (2600 obr/min) i uważam że c 360 takich obrotów raczej byś nie uzyskał, największa wada to padająca uszczelka pod głowicą, ale ja sobie z tym poradziłem na lata....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


seweryn20    582

Słuchaj Dawid nie mam złego zdania ale niestety są od niego silniki które bardziej zasługują na uwagę. A takim silnikiem jest właśnie zetorowski. Znając wady i zalety obu bez sensu jest wymiana oryginału na perkinsa, użerka z przerabianiem, dopasowanie, montażem tego czy tamtego tylko dla tego że pali szklankę mniej czy nawet litr na hektar. jak fabryka wcisła ten silnik do ciągnika, inżynierki go uzbroiły, przykręciły tak by to jakoś grało to ok. Wszystko jest w porządku. Ale zabawa z tym w garażu dla nie wiadomo jakiego powodu jest idiotyzmem. Ci co to robią to chyba dla jaj i pewnie innej roboty nie maja. Bo ciągnik jest do roboty, ma ją robić i zarabiać pieniądze a nie być obiektem eksperymentów bo komuś coś tam się wydaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawel885    380

@seweryn20 widziałem sporo zetorów i skoro mówisz że mechanicy nie potrafią uszczelnić zetora to świadczy tylko o tym że trzeba ciągle przy nim grzebać... Sprężarka - na 4 zetory we wsi w 3 trzeba trzymać drążkiem włącznik żeby koło napompować, rano bez machania pompką zasilającą żaden nie zapali :) kolejna wada brak dobrych części, jak zjeździsz fabryczne to już mordęga z ciągłymi awariami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Runder    8

Fani Perkinsa to w wiekszości ludzie którzy chcę bardzo zaoszczędzić na paliwie i w ogóle nie dostrzegają przewagi i zalet takich ciągników jak c-360 czy różne modele starszych zetorów. Moim zdaniem nie warto nic zmieniać ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakich prac? @Seweryn20 chcesz fakty to proszę bardzo - zetor 251g/kWh, 160.8 Nm/ 1500obr/min.... Ursus 3P 234g/kWh, 165.4Nm/1300obr/min. Silnik na rotacyjnej pompie wydaje się być słabszy bo oszczędniej gospodaruje paliwem, a co do wycieków to jeszcze nie widziałem suchego zetora

 

 

 

w lekkiej pracy to może i ten silnik perkinsa mało spali ale daj mu obciążenie to spalanie już takie ładne nie wyjdzie, a w większym obciążeniu ten zetorowski będzie sobie lepiej radził ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ptaszyna    125

@pawel885 chyba mylisz zetory w temacie jak byk stoi Zetor 3320, wyobraź sobie że wprowadzono w nim kilka modernizacji w porównaniu do 5211 miedzy innymi nie ma już cofania paliwa (w moim nie miałem takiego przypadku żebym musiał go pompować przed odpaleniem chociaż by stał nieraz z miesiąc w zimę nie odpalany), dlatego nie sugeruj się starszymi modelami gdy piszesz w temacie.

A swoją drogą ten kto założył temat się nie udziela, chyba mu przeszło zainteresowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Konrad2277
      Witam
      Czy ktoś może mi pomóc z wyborem silnika??
      postanowilem zakupić NH 1530 tylko nie wiem z jakim silnikiem
      Czy deutz będzie się mocno grzał??
      Jakie spalanie??
      Prosze o niezamykanie tematu bo mało kto na stare tematy wchodzi a dobór jest dla mnie bardzo ważny
      Prosze o szybkie odpowiedzi
      Z góry dzięki
    • Przez faofar
      Witam mam takie pytanko na jak długo podłancza sie kabel do podgrzewanie bloku??W instrukcji tego nie znalazłem.
      .Ciągnik ma 1000mth ,niby skandynaw a od -5 jest juz problem .Aku ma rok czasu wiec nowy.
    • Przez mathewc385
      Panowie mam problem z moim Fahrem otoz gdy wykosze okolo 0,7 ha silnik lapie temperature i musze sie zatrzymac . Wymienilem filtry,wyczyscilem chlodniczke oleju i dalej sie grzeje . Prosze o porady .
    • Przez rafal2511
      WITAM.
      Od niedawna posiadam deutza fahra dx 4.51. mam problem gdyz sie strasznie grzeje pracach polowych . jak na ciagnik 85 km to powinien sobie dawac rade bez problemu z siewnikiem amazone d7 3 metry a ty szok strasznie sie grzeje dochodzi prawie do konca. podobnie z agregatem uprawowym 3 metrowym. nie daje sobie zbytnio rady. znajony na podobnej mocy ciągnik i bez problemu sobie daje rady z zestwem uprawowo-siewnym 3 metry a moj ma problemy z samym agregatem . pdobnie z siewka do nawozy jedno osiową gdzie nasypie tone nawozy i juz jest priblem a stara sześdziesiątka sobie daje rade bez problemu. co może być z nim?

      PROSZE O PORADY
    • Przez kokosik12
      Witam serdecznie. Mam Władimirca z 87r. jest to bardzo dobry i wdzięczny traktor lecz ma jedną (małą) wadę. :mellow: . Dlatego więc chciałbym spytać co myślicie o podwyższeniu mocy poprzez wymianę silnika na piękny cztero cylindrowy z mercedesa w123 ''beczka''. myślę że poj. 2.4-3.0 powinna wystarczyć. Ma on ok. , z tego co pamiętam od 60 do 125 KM przy ok. 4000 obr/min. Wiem ze skrzynia biegów może tej mocy nie wytrzymać lecz gdyby zrobić ogranicznik wciśnięcia pedału gazu to może udało by się uzyskać jakieś (przy silniku 125 konnym) 50-60 KM przy obrotach rzędu 1900-2000 obr/min. i to by były maksymalne obroty. oczywiście pomyślałem także o wałku sprzęgłowym , który należało by wzmocnić(pogrubić). poza tym oczywiście jakaś nowa rama pod silnik.
      Dzięki temu mój nie zastąpiony władzio miał by bardzo przyjemny dźwięk no i trochę więcej koni.to tylko jedna z przemian. w mojej koncepcji praktycznie sam korpus skrzyni bięgów i zawartość pozostaje seryjne. Może się uda.
×