Polecane posty

HondaMtx    121

Panowie z jakich czesci zrobic wspomaganie do c-360?? chodzi mi o to zeby byly one uzywane ze starych samochodw i zeby to kosztowalo jak najtaniej. Pozdrawiam


Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    81

W wynalazki i udoskonalenie jest wspomaganie założone od mercedesa i piszą że daje radę.

Ja się czaje na angielską kolumnę od jakiegoś busa po przekładce, bo raz że nikt tego nie potrzebuje, a dwa że będzie tania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    121

Panowie a kolumna saaba moze byc?? bo widzialem ostatnio u mojego wujka bo to lakiernik jest i przekladal jakiegos saaba.


Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vitoma    52

Napisz jak ci działa wspomaganie , bo ja jestem średnio zadowolony jak na razie ...

 

A z czym konkretnie jest u Ciebie problem ?

 

Co do mojego to jesli chodzi o dzialanie systemu to nie mam zastrzezen. Kreci sie lekko i bez zaciec.

 

Jednak - to kolo pasowe z wyjsciem na kardana ma jakby chyba dluzszy czop od zwyklego i nie "doszlo" do konca - tzn wystaje kawal golego czopa przed wargi simeringu pokrywy rozrzadu (kolo mam uszczelniane na simering a nie na odrzutnik). Zaluje mocno ze nie zmierzylem dlugosci czopa przed montazem i nie porownalem go ze starym kolem. To by wyszlo czy jest rzeczywiscie dluzszy czy nie chce dojsc do konca.

 

Kolo lekko "bije" - tzn widac ze wargi simering nierowo czyszcza wystajacy czop kola. Wiec bicie jest.

 

Czy kazdy tak ma przy tym wspomaganiu ze goly czop kola wystaje ????

 

Simering byl nowy , dobrze zamontowany, silikonowy (czerwony) czyli do wysokich obrotow, a mimo to lekko sie poci tam olejem, mysle ze wlasnie przez to bicie. Denerwuje mnie to i chce to jakos poprawic.

 

Czy u tych ktorzy maja wspomaganie na kardanie i kolo uszczelnione na simeringu 52x75x13 takze sie poci tam ?

 

Od montazu wspomagania ciagnik nabił 11 mtg, i wlasnie wczoraj po jakis 9 mtg zaczela ciec pompa wody spod lozyska :(. Nie wiem czy to na skutek tych bic kola czy po prostu tak ot sama sobie.

 

Pompa idzie do wymiany, i przy okazji chcialbym cos zrobic z tym wyciekiem z simeringu kola pasowego.

 

Jakies wskazowki ?

 

dzieki !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pepe2    13

Może po prostu się czepiam i nie ma żadnego problemu ale obserwując filmy na you tube wspomagania działają jako wręcz jednopalcowe , gość siedzi i kręci kierownicą paluszkiem :blink: , oczywiście na postoju. U mnie mimo wszystko trochę się trzeba przyłożyć , natomiast podczas jazdy zdaje się być ok. Nie mam gdzie porównać do innego bo było by to najbardziej miarodajne . Dodatkowo wyczuwam jeszcze czasami jakies przebicia lub przeskoki na orbitrolu , ale być może w układzie jest jeszcze gdzieś powietrze , jak to wszystko trochę sobie popracuje to wtedy przyjdzie czas na jakieś wnioski . W tym tygodniu definitywnie kończę składać traktor do kupy i trochę odsapnę przed następnym projektem B) .

 

Vitoma , a odrzutnik wywaliłeś czy mimo wszystko został , bo u mnie przed modami był ale przyszła pokrywa rozrządu z simeringiem i musiałem wymienić koło pasowe na takie pod uszczelniacz i po prostu przy montażu zapomniałem założyć odrzutnik . Wkurzyłem się jak to zauważyłem ale mam nadzieję że ten niebieski uszczelniacz da radę , nie chce mi się tego znowu rozbierać .

Edytowano przez pepe2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Danger    1

Wydaje mi się że piszecie od dwóch róznych napędach pompy,kolega ma problem z napędem na kardan a ty opisałeś problemy z napędem z rozrządu.

Edytowano przez Danger

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pepe2    13

Zgadza się , tylko że te wspomagania opierają się na tej samej pompie i takim samym orbitrolu , rożni je tylko rodzaj napędu pompy co dla efektywności działania chyba nie ma znaczenia .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Chyba że jest różnica w obrotach pompy w czasie pracy silnika a to już ma wpływ na pracę wspomagania.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vitoma    52

Ludzie wlasnie pisali ze przy wspomach z pompa "w rozrzadzie" trzeba podniesc obroty silnika zeby naprawde lekko sie krecilo, wiec to co opisujesz jest normalne. Ja wlasnie dlatego zdecydowalem sie na kardana bo kreci sie leciutko zawsze. Mozna bez problemu1 palcem w miejscu krecic od odbicia do odbicia na niskich obrotach silnika i to chyba tam najmniejszym palcem dłoni by dal rade ;).

 

Pompa w tym wspomaganiu w obudowie rozrzadu jest chyba inna, bynajmniej w zestawach agricoli. W tym na kardanie jest pompa hydrauliki z T-25, a w tym w obudowie jest pompa "orginal" z ostrowka. Reszta jest taka sama.

 

Wkurza mnie tylko ten wyciek. Co do odrzutnika - to ja mam simering to mimo to zostawiam odrzutnik ? :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pepe2    13

Rzeczywiście obroty pompy mogą mieć znaczenie , ale nawet jak dodam gazu to nie widzę zbytniej poprawy , a pompy mamy identyczne , zapakowane w takie same pudełka.

 

A co do wycieku to faktycznie wkurzająca sprawa , u mnie kapie teraz pomiędzy pokrywą rozrządu a miską olejową i też nie mogę na to patrzeć ale akurat to jest proste do usunięcia .

A biorąc pod uwagę dokładność wykonania części "nowych" , to może faktycznie należało zostawić odrzutnik aby zatrzymał większość oleju , a może jeszcze trochę i simering się ułoży lub dotrze ...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vitoma    52

To ta pompa z T-25 pasuje do obudowy rozrzadu z ostrowka ??

 

To moze zmien pompe na ta z zestawu agricoli czyli orginal z ostrowka ? Moze on sie lepiej sprawdzi w tym sposobie montazu i napedu pompy niz ta z T-25.

 

Raczej sie to juz nie ułoży w moim przypadku. Jako ze mam do wymiany pompe wodna to planuje i tym sie zajac i mam nadzieje ze uda sie cos z tym zrobic, a wtedy juz wspomaganie nie bedzie mialo zadnych wad.

 

Umyłem ciagnik myjka, teraz idzie do orki, to zobacze czy dalej sie bedzie pocic, jesli tak to musze tam definitywnie "zajrzec". Bo nigdzie mi sie nic nie poci, tylko tam - w calym ciagniku :) . Co mnie niezmiernie cieszy (nie liczac malutkiego wycieku z gownianej regenerowanej pompy wtryskowej).

Edytowano przez vitoma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DANDELG    0

a powiedzcie co z homologacją przeglądem kontrolą nadgorliwego policjanta

słyszałem że są problemy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Idzkos- przekladnia jesli nie masz tura zda bez problemu tylko trzeba sie liczyc z tym ze montaz takiej kolumny nie jest latwy potrzeba dobra podstawe mocujaca oraz na wierzchu pompy potrzebna jest przekladnia zmieniajaca obroty te ktore kreci kierownica bo sa przeciwne mozliwe tez ze trzeba zmniejszyc zbiornik i przerobic pulpit takie rozwiaznie jest bardzo dobre i jego cena jezeli ktos ma dostep do konkretnych narzedi takich jak tokarka i frezarka to koszty miescza sie w ok 500zł jesli ktos robi sam a nie 2.500 i u mnie dziala od ok 4 lat tylko przekladnie mam z merca o taką http://allegro.pl/me...2391577792.html nie wiem jak by to sie sprawdzalo przy turze bo nie mam mozliwosci sprawdzenia lecz przy zwyklym uzytkowaniu bez tura dziala wysmienicie na temat wspomagania wiem bardzo wiele gdyz mialem juz na orbitrolu i sie zawiodlem to taki muj maly wklad w to forum z checia moge zdradzic wiecej szczegolow takiego rozwiazania :D

Edytowano przez Marcin91
post napisany pogrubioną czcionką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian1014    45

@Adrian07091994 - może mógłbyś podać więcej informacji na temat tego wspomagania od mercedesa, bo mam w domu właśnie części z mercedesa 124 ale nie wiem dokładnie jak to wszystko umocować, może miałbyś tego jakieś fotki

:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
idzkos    14

Ale w wszystkich przekładniach są przeciwne obroty?? tzw. z merca są ale z bmw juz może są ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

idzkos- na 80% wydaje mi sie ze w kazdej beda inne bo w samochodzie przekladnia zamontowana jest w innej plaszczyznie wąs w przekladni porusza sie na prawo i lewo a w cigniku w przud i w tyl dlatego obroty sa przeciwne :)

 

qunie- ja mialem wspomaganie od wozka i u mnie nie zdalo egzaminu lezy w garazu na "wrazie czego" ciezko bylo utrzymac ciagnik prosto na szosie i nie mozna kierowac na zgaszonym silniku do tura moze jest dobre bo tam jest duze obciazenie a do zwyklego uzytkowania bez tura mi sie to nie widzi takie moje zdanie kazdy ma prawo miec inne ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    81

Konstrukcyjnie i technicznie to wspomaganie od wózka widłowego niczym się nie różni od tych dedykowanych do c 360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
uglibugli    75

Powiedzcie mi czy ta rura która łączy w 60-tce kolumne z kierownicą jest jakoś rozbieralna od kolumny czy to jest jeden element a jak jest rozbieralna to jak to zrobić ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Z tego co mnie pamięc nie myli to rura jest wbita w żeliwny pierścień z otworami na śruby i za niego przykręcona do układu.

 

Są dwa rodzaje układów kier. W drugim rura jest wbita bezpośrednio w obudowe przekładni. Nierozbieralne.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bzykuu    5

Ja mam problem z jechaniem prosto po szosie moim Ursusem.

Mam założone wspomaganie od bizona pompa jest od T-25 i gdy jadę szosą zwykle gaz w podłogę jak ruszę leciutko kierownicą ciągnik od razu skręca aż strach czasem jechać np. z 2 przyczepami czy da się temu jakoś zaradzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Grzebcio
      Witam,

      niedawno nabyłem tegorocznego deutza keyline f70 i po paru naprawach, nie wiem czy mam zgłaszać kolejne czy zaufać wkurwionemu już serwisantowi. Pytania kieruję do użytkowników agroluxów oraz agroplusów gdyz skrzynia 15x15 (rewers mechaniczny) chyba się nie zmieniła. Także:
      -czy tylny most/skrzynia/rewers (nie wiem, które dokładnie) powyżej 15~20 na pusto powinien wydawać dźwięki jakby na trybach były luzy (wręcz trzaski/stuki)
      -oraz czy po nagrzaniu się ciągnika wspomaganie kierownicy bez przekroczenia 1300 obrotów powinno działaś ze znacznym oporem wręcz uniemożliwiając oporem kręcenie na postoju, podczas jazdy już spoko ale przy gwałtownych skrętach nie wyrabia na wolnych obrotach.
    • Przez Axd529
      Silnik po kapitalnym remoncie Po dodaniu gazu na 20tys obrotów ciśnienie oleju na zimnym jest 6 atm a na gorącym 4 czy to nie za dużo?
    • Przez kacperok200
      Witam posiadam ciągnik landini 6560
      Mam takie pytanie czy podczas kręcenia kierownicą przy zgaszonym silniku (ciągnik z wspomaganiem) kierownica powinna chodzić lekko czy ciężko. A jeżeli chodzi lekko lub ciężko  to jaki może być problem.
      Licze na pomoc.
    • Przez Grzesiek84
      Witam mam założone wspomaganie do zetora 6211 z Agricol na orbitrol i od samego początku widać że owy orbitrol przepuszcza olej bo ciągnik lekko trzeba kontrować podczas jazdy i zaczyna mnie to drażnić. Podczas siewu i orki jest podobnie trzeba go kontrolować. Końcówki drążków są nowe, na belce brak luzów. Czytałem że można włożyć dławik by ograniczyć przepływ oleju ale czy nie ograniczy to też wspomagania - jego siły, proszę o poradę czy ktoś miał podobny problem i jak sobie z nim poradzić ?
    • Gość
      Przez Gość
      Mam do Was pytanie o RENAULT 110-54 kupionego kilka lat temu. Od początku wspomaganie nie działało zbyt lekko, ale ostatnio gdy założyłem tura i ciągnik zagrzeje się to na postoju nie można zakręcić kierownicą. Co kolejno zrobiłem:
      - sprawdziłem zwrotnice i łożyska w nich- są OK,
      - dałem do regeneracji siłowniki (2 szt.),
      - wymieniłem pompę na nową,
      - wymieniłem orbitrol
      i co... i nic , no może troszeczkę, ale to za mało aby normalnie kierować tym ciągnikiem z belą, a jak się zgrzeję to wogóle tragedia.
      Co może być przyczyną - jest tam chyba jeszcze po drodze zawór ciśnieniowy - jak go sprawdzić?
      Jeden mechanik mówił mi, że te Renault tak maja i skręca się nimi ciężko. Wy też tak macie w swoich?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj