Skocz do zawartości
dagmar88

Naprawa przedniej osi Zetor 6341

Polecane posty


dagmar88    0

Witam wszystkich użytkowników forum. Z góry przepraszam za umieszczenie tematu w niewłaściwym dziale.

Mam Zetora 6341. Rocznik 1998. Wyjście wałka z przedniego napędu, obrobiły się frezy, muszę wymienić ten wałek. Odkręciłem pokrywę tego wałka, odepchnąłem przy użyciu dwóch śrub N10. Pokrywa odchodzi na odległość1 cm. Jednak dalej nie chce odejść. Co mam zrobić? Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam.

Edytowano przez dagmar88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


dagmar88    0

Dziękuję Ci kolego za pomoc. Pytałem wszystkich mechaników nikt nie potrafi mi pomóc, ponieważ oni nigdy Zetora nie robili. Czy mógłbyś mi więcej coś na ten temat powiedzieć. Ja całym przodem od ciągnika odjechałem, tylko nie chce mi odejść pokrywa wałka napędowego. Co mam zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Radekk    154

Witam

 

Pewnie masz w nim most CARRARO. Nie rozbierałem jeszcze takiego mostu , ale na podstawie katalogu części wynika ,że wyjęcie tego wałka nie jest takie proste.

 

Możesz spróbować rozkręcić te nakrętki na tym wałku i zobaczyć ,ale pewnie tak nie pójdzie,bo są tam stożkowe łożyska

 

Mi to wygląda na to ,że na tej pokrywie jest przykręcony wspornik trzymający cały mechanizm różnicowy(nr 19 str 2). Dlatego to teraz nie wyjdzie od tak sobie.Z tego co widzę po rysunku to trzeba będzie zdjąć z obydwu stron zwrotnice ,wymontować półosie i wtedy dopiero to wyjdzie.

 

To tylko moja sugestia i na 100% nie wiem czy dobra. Najlepiej jak wypowiedział by się ktoś co już rozbierał to ustrojstwo.

 

Zerknij na katalog może coś wymyślisz. : http://www.fmix.pl/album/110139/przedni-most-carraro-zetor/1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dagmar88    0

Tak masz rację, dokładnie tak mam most jak pokazałeś na rysunku, to most Carraro.

Ten wałek kosztuje 2 tyś zł i jaki problem go wymienić. Ja myślę na chłopski rozum tak, a gdyby ten wałek na którym oberwały się frezy obrobić go szlifierką kątową na czworokąt i do wału napędowego przyspawać tuleję w kształcie czworokąta.

Czy to zda egzamin?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Radekk    154

Możesz spróbować tak zrobić, ale musiało by to być bardzo dobrze spasowane jedno z drugim i idealnie w osi wału zrobione. Jak będzie coś krzywo to wyrobi się raz dwa. Najlepiej by było wyjać ten wałek i dać do jakiejś firmy co to zregeneruje wytoczy na nowo frez i zahartuje. Na pewno wyszło by to taniej niż kupować za 2 tys.

 

A tak właściwie dlaczego się to obrobiło? Był luz czy jak? Nie podobno ,ze to takie miękkie było. A tuleja we wale z kardanem ma dobre frezy?

Jak możesz to prześlij jakieś zdjęcie jak wygląda wałek i gniazdo we wałku z kardanem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dagmar88    0

Bardzo Ci dziękuję za pomoc. Wysłane przez Ciebie rysunki okazały się bardzo pomocne i niezbędne. Zatrudniłem mechanika. Wymontował ten wałek atakujący mechanizm różnicowy. Obecnie czekam za częściami. Pozdrawiam. Wesołych Świąt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Radekk    154

Cieszę się ,że mogłem pomóc. Szkoda tylko ,ze tak "nowy" ciągnik i to się wyrobiło.Musiało być coś nie dopilnowane i nie dokręcone na czas może. Zawsze lepiej wziąć takiego co już nie jedno rozbierał i wie co i jak,to większa szansa,ze nic nie popsuje bardziej :P

Też życzę Wesołych Świat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dagmar88    0

przy tym w ciągniku 6341 napęd przedniej osi jest na sztywno. nie ma po drodze krzyżaka. Przód dostał luzu na osi i chodził na boki. Wszędzie ą kalamitki do smarowania, a to nie było robione i to jest przyczyna obrobienia się wałka. Ciągnik ma 4 tyś moto godzin.

 

Czy mógłbyś mi podać numer Zimmeringa, bo olej kapie na felgę przednią. Jest wyciek przedniej zwrotnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Vladoo1    9

części szukaj w serwisie carraro bo moze sie okazać 4 razy tansze niż w zetorze ja tak miałem w case Mx tez most carraro :) i moze byc tak ze kupisz nowe wymienisz bez cudów na szlifierce tokarzach i hartowaniu :)

Edytowano przez Vladoo1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Max11441    0

Witam ma problem z wybiciem sworznia przedniej osi carraro pozycja w katalogu  nr 10 jak go wyjąć . czy od środka go się wybija bo niewiem czy jest otwór na wylot i niewiem czy  rozbierać mechanizm rużnicowy pomocy pomóżcie . pilne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich użytkowników forum. Z góry przepraszam za umieszczenie tematu w niewłaściwym dziale.

Mam Zetora 6341. Rocznik 1998. Wyjście wałka z przedniego napędu, obrobiły się frezy, muszę wymienić ten wałek. Odkręciłem pokrywę tego wałka, odepchnąłem przy użyciu dwóch śrub N10. Pokrywa odchodzi na odległość1 cm. Jednak dalej nie chce odejść. Co mam zrobić? Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam.

A zwolennice wymontowales ? Robilem juz sporo tych osi, ja te walki oddaje do regeneracji znajomemu i naklada nowe frezy i utwardza do tego dorsbia bardziej spasowana tulejke laczaca wal napedowy z walkiem atakujacym.

Edytowano przez Agrotech1111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Damianrolnik
      mam problem z biegiem 4 w ursusie c330.
      jak go włącze pyszczam sprzęglo a ona wyskakuje :angry:  i trzeba z now włączyć i przytrzymać aż się sprzęgło puści.
       
      Co mi możecie doradzić w tej sytuacji
       
      z góry dziękuje
    • Przez stuart
      Witam, z jakich materiałów wykonać tuleje i sworznie (przykładowe zastosowanie jak na foto) ?
       
      Dodam że posiadam kilka osi napędowych z kombajnu Anna fi ok 30mm i szukał bym jakieś rury ze ścianką ok min 4mm i tak by odbyło się bez konieczności latania do tokarza...

      Lub po prostu zrezygnuje z zastosowania części z Anny i chciał bym kupić na zapas ok 2m jednego i drugiego profilu by tylko z czasem względem aktualnych potrzeb sobie wyciąć potrzebny mi kawałek.

      Dodam że doskonałym materiałem była by wewnętrzna część łożyska i/lub pierścienia kontrującego jakich pełno w Annie  



    • Przez andrzej1975
      Witam mam problem z zetorem 6341 a dokładniej z przybywającym olejem w skrzyni a ubywającym w silniku. Z tego co zauważyłem to pompa hydrauliki  musi zasysać olej z silnika. Jaka to może być przyczyna????
    • Przez mf550
      mam problem ciagnik caly czas pracuje ale wyraznie slabnie przy jakim kolwiek obciazeniu schodzi z obrotow nierowno pracuje prosze o pomoc jezeli ktos mial podobny przypadek
    • Przez adhock
      Czołem koledzy,
       
      Tak jak w temacie, znacie/polecacie jakieś serwisy maszyn rolniczych w podkarpackim??? Chodzi mi raczej o nowsze ciągniki zachodnich marek...
       
       
×