Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
krol9

Smarowanie pompy Fendt 306 LSA

Polecane posty

krol9    3

Niedawno kupiłem Fendta 306SLA 1985 rok, i mam takie pytanie: jak jest w nim smarowana pompa wtryskowa?. Rurek od centralnego smarowania nie widzę, wlewu i spustu też nie ma. Zresztą dziwne jak w tamtych latach miał by jeszcze osobny olej w pompie. Czyżby smarowanie było olejem silnikowym poprzez korpus pompy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

Nowsze modele miały rotacyjna pompe i smarowanie było paliwem, nie wiem czy w '85 też były rotacyjne....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

Masz oddzielne smarowanie.Mniejwiecej na 3/4 wysokości pompy masz śrubkę,odkręcasz i dolewasz oleju silnikowego aż się przeleje.

Edytowano przez Zoch

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

krol9    3

Koledzy przepraszam że post pod postem, ale chcę odświeżyć temat, bo jeszcze się wszystkiego nie dowiedziałem. Wiem już że pompa jest smarowana własnym olejem, nie wiem tylko gdzie się go spuszcza i jak sprawdzić jego poziom. Podejrzewam że od poziomu jest ta śrubka zaznaczona strzałką (u mnie pewnie jest go więcej bo jak ją odkręcę to leci olej)post-43372-0-31031400-1388430051_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

Odkręcasz tą śrubkę a raczej pokrywkę na 1/2 wysokości pompy z przodu a nie z boku.Dolewasz oleju silnikowego,aż się przeleje.Następnie zakręcasz i cała filozofia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krol9    3

Już wszystko wiem, Informacje z instrukcji obsługi. Oleju w tych pompach się nie wymienia, tylko co 50 godzin pracy sprawdza i dolewa olej taki jak w silniku. Poziom powinien być pod tą śrubkę zaznaczoną czerwoną strzałką (aż się przeleje), a dolewa się tym odpowietrznikiem który jest na górze pompy. Myślę że w tym temacie wszystko jest już jasne i można go już zamknąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malopolanin64    392

No i po głębszych oględzinach okazało sie że w moim fendtcie jest centralnie smarowana pompa wtryskowa Bosch ;) rocznik 91 309 LSA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Pronarek82a
      Chce zalożyc do swego Pronara wiekszą pompe olejową! I chcę sie dowiedźiec ile kosztuje? Może ktoś u siebie założyl?
    • Przez valtera
      Witam.
      Czytałem w poprzednich postach o serwisach VALTRY. post Jaka Valtra
      Ponieważ jestem z województwa lubelskiego i mam problem z N111 polegajacy na tym, ze coś sie porobiło z pompą wtryskową i została zdemontowana przez mojego znajomego mechanika.
      Po sprawdzeniu próbowaliśmy ją założyc i niestety są problemy z odpaleniem.
      Otrzymałem informację jak toi zrobić i przekladamy ale nic.
      Czytałem o mechaniku- elektroniku i cos słyszalem, ze jest z Lublina i bardzo dobrze zna sie na silnikach co mi potwierdzono..Ma na imię Robert.
      Czy ktoś ma na niego namiary. Czytałem ze pracował w Hajnówce ale nie mogę nic znaleśc zadnych namiarów.
      Bardzo prosze o pomoc.
      Pisałem do kolegów z forum ale zaden mi nie odpisał.
    • Przez Fendt270
      Witam.W moim ciągniku sadowniczym Fendt 270v gdy silnik się nagrzeje wspomaganie ciężko pracuje.Została wymieniona pompa hydrauliczna i nic to nie pomogło.Proszę o pomoc.Z góry dzięki 
    • Przez krychan144
      Witam, 
      Posiadam ciągnik fendt 311 Lsa od roku i doprowadzam go do porządku. Po naprawie skrzyni, przedniego napędu czas na założenie układu pneumatycznego. Zwracam się z uprzejmą prośbą o podesłanie mi kilku zdjęć mocowań, ułożenia sprężarki abym mógł to odwzorować.
      Pozdrawiam 
    • Przez Dodi
      Witam całe społeczeństwo AgroFoto. Mam nie mały problem z Fendtem 310 LSA turbomatik, 88r i zwracam się do osób będących w temacie o pomoc. Tematów o hydraulice w takich ciągnikach jest mnóstwo, ale w żadnym nie znalazłem najmniejszej wskazówki na rozwiązanie bolączki mojego Freda. Moderatorów proszę o wyrozumiałość, że zakładam nowy, podobny temat, jednak mamy żniwa i czas to piniądz. 
       
      Do rzeczy.
       
      Olej hydrauliczny po długiej, ciężkiej pracy jest zagotowany o czym świadczy kontrolka temperatury oleju i przetopione przewody elektryczne, które leżały na pompie. Ciśnienie na zimnym oleju 180 bar, rozgrzanym 120-150. Tu obstawiam pompę. Jednak nawet na zimnym oleju ściśnienie na manometrze ze 180 bar spada w kilka sekund do ok 100 bar. Podnośnik nie opada jednak druga sekcja ładowacza (wysyp łyżki już powoli się przechyla) Wina rozdzielacza? Podlega on w ogóle naprawie? Dodam, że układ jest szczelny, nie ma żadnych wycieków nawet z bloku rozdzielacza. Jest jeszcze jeden mały mankament podczas normalnej roboczej temperatury oleju. Gdy już ciągnik się rozgrzeje słuchać syczenie ciśnienia z okolic rozdzielacza. Jakby jakieś lewe ciśnienie. Ustaje czasem na kilka sekund lub gdy ruszę podnośnikiem do góry, lub dźwignią krzyżową podniosę ładowacz. Zetknął się ktoś kiedyś z podobnym problemem?
       
      Z góry dziękuje za pomoc.
      Pozdrawiam Rafał.
×