waldini24

pronar-czy warto???

Polecane posty

waldini24    20

Znajomy ma na sprzedanie pronara 82 sa i zastanawiamy się czy warto by było go wsiąść ??? Pronar jest z 2008 roku i ma 650 mtg.

Edytowano przez waldini24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lew908    210

NIestety pronar niczym się nie różni od MTZ. I w dodatku nie zdziwiło cię to ze sprzedaje ciągnik z 2008 rok który ma tylko zrobione 650 motogodzin ?


"Ziemia to klejnot drogi, kto jej pilnuje nie będzie ubogi"

Jeśli zgadzasz się z moim postem to strzałkę w górę wciśnij to nic nie kosztuje a mnie motywuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

mój jest z 2004 i ma 2000 mth. Czyli wychodzi że ma robione ok 200 godz. na rok. Tyle że oprócz zimy pracuje prawie codziennie więc można stwierdzić, że liczniki zaniżają przebieg. A to że leje olejem to bujda. Że komuś się zdarzy że jakiś simering puści to zaraz że złom. Ja bym się nad tym ciągnikiem zastanowił. Fakt, John deere to nie jest, ale zakładasz mu zagonówkę 5*35 i nawet dymku nie puści.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gaga195    44

ja mam 82sa turbo 2005 rok i mam przerobione 600mth a kupiłem nówkę sztuke, obrabia 15 hektarów + czasem usługi wiec tym się raczej nie martw :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A mój (tez 82 SA) robi na 30 ha. W prasie kostce, jednorzędówce, rozrzutniku, nawet siano nim przegarniam bo szybciej jadę na pole. Ogólnie do wszystkiego. A w C 330 mam licznik dwa lata. Ciągnik całą zimę stoi w garażu tylko w sezonie opryskiwacz i takie inne lekkie prace i mam ponad 2000 mth. Czyli nie ma co patrzeć na ten licznik w pronarze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alio    116

Użytkuję 82TSA od 2001 roku. Ma już ponad 4000H. Siada to i owo, nie powiem, że nie, ale silnik nie do zajechania. Z hydrauliką to częściowo prawda. Dopóki używałem niewielkich maszyn, nie było żadnych wycieków i kłopotów. Niestety jak pojawiła się 4-rka obrotowa, agregat uprawowo siewny i rozsiewacz nawozu o ładowności 1.5 t zaczęły się wycieki i grzanie oleju. Plusy to śmiesznie tanie części zamienne i możliwość samodzielnej naprawy. Na niewielkie gospodarstwa ok 20 ha można śmiało brać, ale cena jak za SA nawet przy tak niewielkim przebiegu wydaje mi sie nieco wygórowana. Dokładasz 35 i kupujesz nowy 952.4


Witold zdjął lekkim płaszczem jorurt z

 drzewka...
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

lepiej tsa kup

 

Za brak argumentacji +1 punkt ostrzeżeń

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marius9128    0

Ja kupiłem pronara 82TSA 2 dni temu i nie wiem jak włączyć podnośnik. Nie wiem czy jest popsuty czy poprostu nie umiem włączyc. Byłbym wdzięczny za to jakbyściemogli to wytłumaczyć z uwzględnieniem wszystkich dźwigni. Proszę o szybką odpowiedź:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeśli jest tak jak w SA to z prawej strony pod filtrem powietrza jest dźwignia. Krótka, taka jak w skrzyni w poznaniaku. Należy zapalić ciągnik, ustawić minimalne obroty, dźwignie pociągnąć do siebie i na chama do góry. Nie przejmuj się że będą ząbki na zębatce przeskakiwały bo tak musi być. W końcu wpadnie. A mój patent to na zgaszonym ciągniku wychodzę, prawą ręką za dźwignię, a lewą przekręcam kluczyk. Wystarczy takie cyknięcie żeby ruszyć wał korbowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marius9128    0

ale tą dźwignię przed siedzeniem ustawić na siłowy, pozycyjny czy neutralny ?

 

gdzie znajduje sie ten filtr?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Filtr powietrza to ten grzyb wystający z maski przed samą szybą. Z prawej strony ciągnika (tam gdzie alternator) przed kabiną jest taka bańka, od góry zakończona właśnie tym grzybem, a od spodu miską przykręcona na dwie nakrętki motylowe. To właśnie jest filtr powietrza. Ta dźwignia jest w okolicy wyjść hydraulicznych nad butlą od powietrza.

Edytowano przez mlodymechanik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    2260

A mój (tez 82 SA) robi na 30 ha. W prasie kostce, jednorzędówce, rozrzutniku, nawet siano nim przegarniam bo szybciej jadę na pole. Ogólnie do wszystkiego. A w C 330 mam licznik dwa lata. Ciągnik całą zimę stoi w garażu tylko w sezonie opryskiwacz i takie inne lekkie prace i mam ponad 2000 mth. Czyli nie ma co patrzeć na ten licznik w pronarze.

 

Za szybko liczy ten nowy budzik w c330, za szybko :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

Ja 82 SA uzytkuje juz 3 lata. jest z 2004 roku. Awarie ? jakies drobnostki za 5 czy 10 zl + chwile roboty zeby usunac ze 2 miesiace temu zalozona turbina. Czy warto ? jezeli szukasz ciagnika taniego , mocnego , prostego i budzetowego w naprawach to tak , natomiast jak od ciagnika oczekujesz wiekszej bezawaryjnosci , wysokiego komfortu i wypasu to pomysl nad czyms zachodnim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja 82 SA uzytkuje juz 3 lata. jest z 2004 roku. Awarie ? jakies drobnostki za 5 czy 10 zl + chwile roboty zeby usunac ze 2 miesiace temu zalozona turbina. Czy warto ? jezeli szukasz ciagnika taniego , mocnego , prostego i budzetowego w naprawach to tak , natomiast jak od ciagnika oczekujesz wiekszej bezawaryjnosci , wysokiego komfortu i wypasu to pomysl nad czyms zachodnim.

 

Zgadza się. Przy tym ciągniku trzeba co jakiś czas pochodzić z kluczem i jakieś pierdoły usunąć ( jakiś o-ring się poci, czy jakaś śrubka się odkręci) Słabym punktem jest oryginalny wężyk przy filtrze paliwa. Lubi pęknąć.) Prawdą jest że w kabinie trochę mu brakuje do zetora czy wyżej, ale jak ktoś mądry tu na forum napisał kabina nie jest do przesiadywania w niej tylko do pracy. Zresztą nie jest aż tak źle. Części? Za pompkę zasilającą dałem w tamtym roku 80 zł. Za szyby tylną dużą 45 a tą małą nisko 10. Moja ocena jest taka- to dobry ciągnik stworzony do ciężkiej pracy. Za te pieniądze nic nowego się nie znajdzie. Usterki się zdarzają, ale łatwe w samodzielnej naprawie. Jeśli miałbym jeszcze raz kupić to nawet bym się nie zastanawiał. (nawet jest w planie belarus 95 koni ze skrzynią 14/4) Nie stać mnie na Jd. Ani na zakup ani na utrzymanie i ewentualne naprawy (bo prędzej czy później takie będą). Tym ciągnikiem jadę w polu i nie zastanawiam się "o Jezu, żeby tylko nic nie walało. Z czego bym zapłacił za mechaników i części. Błoto, nie błoto, 3 polowa gaz w podłogę, przedni napęd i musi iść. Osobiście polecam ciągnik Pronar.

Wypowiedź dotyczy ciągnika Pronar 82 SA. rok 2004. Przebieg 2030 mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

no ten wezyk miedzy innyi wymienialem ale to tak jak mowie koszt symboliczny i 2 minutki roboty. Czesci to prawda sa tanie jak barszcz. Chyba nic nie ma z drobniejszych rzeczy co by kosztowalo wiecej jak 100 pln do tego ciagnika. Utrzymanie tez tanie , komplet filtrow ze 20-30 pln. Silnik jedzie na wszystkim. Co do komfortu w kabinie wiadomo szalu nie ma ale do tych 2000 obr jest znosnie , radia idzie posluchac spokojnie, Moim zdaniem uciag i spalanie rekompensuje wszsytkie wady tych traktorow :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PABLO555    27

Ja mam pronara 1221 a2 i zetora proxime 100 power i powiem tak moim zdaniem zetor w cale nie jest lepiej wykonany od pronara na razie częściej serwis przyjeżdzał do zetora pronar ma 480 mtg zetor 350mtg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

nie ma sie co oszukiwac ale niestety jakosc zetora spadla, szczegolnie widac to po nowych maszynach. To juz nie to co bylo w latach 80 i 90 tych....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

no ten wezyk miedzy innyi wymienialem ale to tak jak mowie koszt symboliczny i 2 minutki roboty. Czesci to prawda sa tanie jak barszcz. Chyba nic nie ma z drobniejszych rzeczy co by kosztowalo wiecej jak 100 pln do tego ciagnika. Utrzymanie tez tanie , komplet filtrow ze 20-30 pln. Silnik jedzie na wszystkim. Co do komfortu w kabinie wiadomo szalu nie ma ale do tych 2000 obr jest znosnie , radia idzie posluchac spokojnie, Moim zdaniem uciag i spalanie rekompensuje wszsytkie wady tych traktorow :)

 

Ja jeszcze tego wężyka nie wymieniałem bo zawsze mi pod nakrętką puszcza to go po kawałku ucinam. A co do części to prawda, wkład filtru paliwa 4 zł, siano do filtra powietrza 20 zł. Ale już z tych nowych belarusów filtr powietrza papierowy 200 PLN, Wchodzi układ common rail. Też na forum rozmawiałem że jest dość drogi w serwisowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

CR w ciagnikach to poniekad wymysl zielonych. Silnik musi spelnic ostre normy emisji spalin , CO2 stad inzynierowie i konstruktorzy musza go zastosowac azeby silnik byl ekologiczny.

Pablo niestety teraz wielu producentow idzie na ilosc a nie na jakosc i tyczy sie to wszystkiego od kombajnu , ciagnika po elektryczna szczoteczke do zebow. Teraz ekonomisci decyduja o tym ile dany sprzet, podzespol czy czesc ma przechodzic . Maszyny z lat 70-80 byly pancerne czy to ciagniki czy to auta nawet lodowki i pralki przechodziy po 30 lat bez problemu a teraz ? .... kazdy widzi jak jest. Stara C 330 z 85 roku chodzi po dzis dzien bez wiekszego remontu aa ile dostala w pupe ? Prawie 30 lat. Chialbym zobaczyc te ciagniki ktore teraz produkuja za 30 lat...

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aresss    6

Dołączam sie do kolegi- też chciałbym kupić pronara 1025a z ok.2007r pracował by przy prasie zwijącej ,agregat uprawowy , pług zagonowy, troche transport,mam 15 ha Polecacie? Chciałbym ciągnik tanii w eksplatacji,wytrzymały itd. ;D ok do 70 tys zł ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7974

jak na 15 ha to spokojnie wystarczy :) Ciagnik jest tani w utrzymaniu i ewentualnych naprawach. Z czesciami nie ma problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krystian2152
      Witam.Owijam bele owijarka Pronar i wychodzi mi z rolki foli 750 28bel. Dlaczego tylko tyle???
    • Przez Arni007
      Witam mam problem z podnośnikiem otóż od pewnego czasu pronar ( to jeszce stary MTZ) nie chce podosić do końca gdy olej się rozgrzeje , a chodzi o to że podnosi tylko za nisko aby zapiąć hak blokujący ramiona.Oprócz tego pojawia się również problem z opuszczaniem otóż po przesunięciu dżwigni obok siedzenia na sam dół ramiona opadają tylko do połowy dopiero po pewnej hwili opadają bardzo szybko na sam dól ( oczywiście jak jest coś na nich zawieszone) . Mógłby ktoś pomóc ?Posiada on hydraulikę jak stare Mtz tz. 2 rozdzielacze jeden pod kierownicą drugi pod siedzeniem.
    • Przez dawid35123
      Witam
      Mam pytanie czy element przedniego napędu zaznaczony na zdjęciu na niebiesko powinien się wysunąć czy trzeba zdejmować cały korpus o góry (czyli jedna z śrub zaznaczona czerwonym kółkiem) ? Jak widać na zdjęciu trochę się wysunął ale dalej jakoś nie chce iść. Rozbierany z powodu dużego przecieku oleju.
      Pozdrawiam.

    • Przez szwagier84
      https://www.olx.pl/oferta/pronar-1025ail-tur-mtz-belarus-CID757-IDxsBLm.html
    • Przez Mrozik137
      Witam mam problem wymieniłem alterantor bo myślałem że od tego nie pala sie nawet nie zapalaja sie na włacznikach te lamki co to by mogło być prosze o pomoc 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj