Agrotron155

Pronar p6 i p9 co o nich myślicie

Polecane posty

LukaszZduny    1

''prawie robi wielka roznice'' ;) ale tak serio to nie mam pojecia o tych ciagnikach. wiem tylko ze czesci tylko najlepszych firm i drogie sa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktm950    0

Myślę, że większość osób wie o nich tylko tyle, ile jest dostępne w oficjalnych informacjach prasowych Pronaru. Generalnie sam się zastanawiam jak sie przyjmą na rynku Polskim, bo nawet jeśli chodzi o ich czystą estetykę, trudno im cokolwiek zarzucić. Z technicznego tym bardziej.

Z tego co się orientuję, ludzie są na ogół zadowoleni z P5, serwisy też nie mają z nimi utrapienia więc zakładam, że i z tymi nie powinno być większych problemów "jakościowych". Również dlatego, że będąc modelami sztandarowe, są wizytówką firmy, więc Pronar, raczej nie powinien ryzykować utraty zaufania w tak prestiżowym segmencie rynku.

Jedna rzecz nie daje mi spokoju: jaki procent rolników w Polsce potrzebuje ciągników o mocy powyżej 200KM?

A nawet jeśli takowych potrzebują, to czy marka Pronar, okaże się wystarczająco prestiżowa dla nich? Nie ma co ukrywać, że prestiż marki wśród nowych ciągników w tej klasie mocy robi swoje...

Poza tym, jeśli ktoś potrzebuje sprzętu, w tej klasie mocy to przeglądając różne oferty internetowe, z łatwością można natrafić na wiele ofert ciągników kilkuletnich, w bardzo przystępnych cenach (,a przy odrobinie chęci, z przebiegami nawet poniżej 5000mth ;))

Z drugiej strony, wiem, że osoby powyżej 40 lat (np. mój ojciec:)) strasznie "brzydzą się" elektroniką w ciągnikach. W tym akurat przypadku Pronar jest atrakcyjny, chociaż ta "prostota", lub jak kto woli, wręcz skrajny "ascetyzm" może być, dla niektórych wadą odbierana jako niski poziom zaawansowania technicznego konstrukcji, graniczący wręcz z "przestarzałoscią".

Myślę, że lepszy efekt osiągnąłby Pronar, gdyby zamienił modele 1221A i 1523A mniejszymi odpowiednikami P6 i P9 - wtedy to rzeczywiście mogły by być hiciory.

Rzeczywistość uczy jednak, że nawet jeśli takowe wprowadzi, to na pewno nie będą jakoś szalenie atrakcyjne cenowo, (wystarczy spojrzeć zresztą na "Pe - piątki".)

Ceny tych nowych Pronarów, też jakieś wyjątkowo okazyjne się nie wydają (ktoś na AF pisał ze za największy model ok 400tys zł).Myślę, że realnie można oczekiwać sprzedaży na poziomie kilkudziesięciu sztuk rocznie...

Czy ktoś orientuje się w jakich innych, konkretnych modelach montowane były dokładnie te same komponenty, które użyte są w P6 i P9?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

nom to ja pisalem ;) najwiekszy (280 KM) 400 tys brutto, mniejszy (180 KM) 280 tys brutto, nie bylo wtedy jeszcze tego modelu posredniego cos 210-220 KM

sam nie wiem co sadzic o tych modelach, wiele osob zdecydowaloby sie na nie (szczegolnie ci co sami nie jezdza traktorem) ale cena jest za blisko konkurencji z zachodu :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrPrzemek    0

Jeżeli komuś nie zależy na renomie to wybierze Pronara, a jeśli będzie chciał się popisać kupi se zachodni ciągnik ;) Jeżeli wszystko jest starannie spasowane w tym ciągniku to powinien dobrze się spisywać, w końcu ma bardzo dobre podzespoły :P Nie wiem jak się przyjmie na rynku ale napewno bedzie stanowił dużą konkurencję dla zachodnich ciągników, w każdym bądź razie pod względem cenowym napewno :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrotron155    62

wcale nie musi być taki najgorszy bo patrząc na ten tył stwierdziłem że układ hydrauliczny podnośnika jest niemal identyczny z moim df tylko wyjścia do hydrauliki są troszkę inne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

a to nie są ,,Kirowce" ???? tylko z logo Pronaru bo coś mi się wydaje, że jak nic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    64

Nie to nie są napewno kirowce i już o tym gdzieś pisałem, kabiny są całkiem inne maski tylko podobne do siebie kirowiec stosuje mosty carraro a pronar mosty dana a to że stosuja podzespoły df to nie można powiedzieć że to kirowiec :rolleyes: tylko raczej pronara i kirowca porównać do df bo jednak najważniejsze podzespoły są z tych ciągników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241
a to że stosuja podzespoły df to nie można powiedzieć że to kirowiec :rolleyes: tylko raczej pronara i kirowca porównać do df bo jednak najważniejsze podzespoły są z tych ciągników

w kirowcach sa przekladnie valtry/valmeta tylko nie wiem czy to jako standardowe wyposazenie i czy do wszystkich modeli, w kazdym razie czytalem gdzies o tym i byla tez fota kabiny, to nawet galki sa te same co w valtrze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    64

A no prosze tego nie doczytałem o tych kirowcach ale byłem pewien że to nie to samo co pronar, tylko maski mają podobne a ktoś już pisze że tylko nalepki zmienili :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ORION1    1

Pronary się tak nie psują to że I i IIgeneracja sie troszkę psuje i jest niedopracowana wynika z tego że są stosowane stare technologie od MTZ to nic dziwnego a popatrz na serie P5 P7 P6 i P9 to podzespoły sa dobrych producentów i stosowane przez wielu innych czołowych producentów ciągników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek1480    0

Seria P6 i P9 jest najlepsza seria wyprodukowana przez pronara. Maja one silniki Deutz-Fahr poniewaz te silniki maja niska emisje dwutlenku wegla i by pronar spelnial kryteria zamontowano w nich te silniki. Moim zdaniem pronar kojarzono jako ruski ciagnik. Dzieki temu moze konkurowac z coraz lepszymi ciagnikami jak JD czy NH. Aby tak dalej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
silver105    10

ten ruch pronara to dobry ruch bo wszystkie ciągniki powyżej 100km maję dużo elektroniki a są tacy rolnicy którzy by chcieli by samemu naprawiać a na elektronice się nie znają więc powinny się przyjąć w polsce jako ciągniki dla starszych rolników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój sąsiad ma takiego już dwa lata i nic się z nim nie dzieje moim zdaniem ciągnik jest bardzo dobry i prosty beż żadnych jakiś bajerów które często się psują i nie odbiega od zagranicznych marek ciągników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Taka ciekawostka na temat dużych Pronarów.  Zdjęcie jak pisze jego autor na profilu fb firmy YTO zdjęcie zostało wykonane w Chinach przed fabryką YTO.

10644735_763803443683732_462885319662629

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ciachoxtx
      Witam , tata orał pole i chcąc wyjechać z bruzdy traktor nagle zablokował tzn. może ruszyć ciut do przodu ciut do tyłu i blokuje takie aby centymetry 10 % obrotu koła skrzynia biegi wchodzą bez zarzutu co może być przyczyną ?
    • Przez Pawel1985
      Jaki olej do wspomagania układu kierowniczego 
       
    • Przez User988
      Witam,
      Czy wiecie może gdzie dostane taki fartuch błotnika do tego modelu pronara?
      Szukałem na różnych stronach ale nie moge znaleźć odpowiednika. 
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    • Przez Kuba08102003
      Witam mam problem z przednim napędem w pronarze 1025a, napęd na tył po załączeniu działa i wszystko jest okejo a gdy włączę napęd tylko na przód i ruszę do przodu lub do tylu automatycznie napęd przestaje działać i rozłącza kontrolkę która sygnalizuje działanie napędu 
    • Przez Dziki88
      Witam na forum mam pytanie czy miał ktoś problem ze trzeszczącym sprzęgłem przy ruszaniu w pronarze zefir 85 ?
      ruszam z h1 bez niczego i tak trzeszczy jakby tarcza się skończyła  a jest założona nowa 
      dzięki za odp😊
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj