Skocz do zawartości
Agrotron155

Pronar p6 i p9 co o nich myślicie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pronar
LukaszZduny    0

''prawie robi wielka roznice'' ;) ale tak serio to nie mam pojecia o tych ciagnikach. wiem tylko ze czesci tylko najlepszych firm i drogie sa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktm950    0

Myślę, że większość osób wie o nich tylko tyle, ile jest dostępne w oficjalnych informacjach prasowych Pronaru. Generalnie sam się zastanawiam jak sie przyjmą na rynku Polskim, bo nawet jeśli chodzi o ich czystą estetykę, trudno im cokolwiek zarzucić. Z technicznego tym bardziej.

Z tego co się orientuję, ludzie są na ogół zadowoleni z P5, serwisy też nie mają z nimi utrapienia więc zakładam, że i z tymi nie powinno być większych problemów "jakościowych". Również dlatego, że będąc modelami sztandarowe, są wizytówką firmy, więc Pronar, raczej nie powinien ryzykować utraty zaufania w tak prestiżowym segmencie rynku.

Jedna rzecz nie daje mi spokoju: jaki procent rolników w Polsce potrzebuje ciągników o mocy powyżej 200KM?

A nawet jeśli takowych potrzebują, to czy marka Pronar, okaże się wystarczająco prestiżowa dla nich? Nie ma co ukrywać, że prestiż marki wśród nowych ciągników w tej klasie mocy robi swoje...

Poza tym, jeśli ktoś potrzebuje sprzętu, w tej klasie mocy to przeglądając różne oferty internetowe, z łatwością można natrafić na wiele ofert ciągników kilkuletnich, w bardzo przystępnych cenach (,a przy odrobinie chęci, z przebiegami nawet poniżej 5000mth ;))

Z drugiej strony, wiem, że osoby powyżej 40 lat (np. mój ojciec:)) strasznie "brzydzą się" elektroniką w ciągnikach. W tym akurat przypadku Pronar jest atrakcyjny, chociaż ta "prostota", lub jak kto woli, wręcz skrajny "ascetyzm" może być, dla niektórych wadą odbierana jako niski poziom zaawansowania technicznego konstrukcji, graniczący wręcz z "przestarzałoscią".

Myślę, że lepszy efekt osiągnąłby Pronar, gdyby zamienił modele 1221A i 1523A mniejszymi odpowiednikami P6 i P9 - wtedy to rzeczywiście mogły by być hiciory.

Rzeczywistość uczy jednak, że nawet jeśli takowe wprowadzi, to na pewno nie będą jakoś szalenie atrakcyjne cenowo, (wystarczy spojrzeć zresztą na "Pe - piątki".)

Ceny tych nowych Pronarów, też jakieś wyjątkowo okazyjne się nie wydają (ktoś na AF pisał ze za największy model ok 400tys zł).Myślę, że realnie można oczekiwać sprzedaży na poziomie kilkudziesięciu sztuk rocznie...

Czy ktoś orientuje się w jakich innych, konkretnych modelach montowane były dokładnie te same komponenty, które użyte są w P6 i P9?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

brzozak2    237

nom to ja pisalem ;) najwiekszy (280 KM) 400 tys brutto, mniejszy (180 KM) 280 tys brutto, nie bylo wtedy jeszcze tego modelu posredniego cos 210-220 KM

sam nie wiem co sadzic o tych modelach, wiele osob zdecydowaloby sie na nie (szczegolnie ci co sami nie jezdza traktorem) ale cena jest za blisko konkurencji z zachodu :P


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrPrzemek    0

Jeżeli komuś nie zależy na renomie to wybierze Pronara, a jeśli będzie chciał się popisać kupi se zachodni ciągnik ;) Jeżeli wszystko jest starannie spasowane w tym ciągniku to powinien dobrze się spisywać, w końcu ma bardzo dobre podzespoły :P Nie wiem jak się przyjmie na rynku ale napewno bedzie stanowił dużą konkurencję dla zachodnich ciągników, w każdym bądź razie pod względem cenowym napewno :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrotron155    29

wcale nie musi być taki najgorszy bo patrząc na ten tył stwierdziłem że układ hydrauliczny podnośnika jest niemal identyczny z moim df tylko wyjścia do hydrauliki są troszkę inne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    63

Nie to nie są napewno kirowce i już o tym gdzieś pisałem, kabiny są całkiem inne maski tylko podobne do siebie kirowiec stosuje mosty carraro a pronar mosty dana a to że stosuja podzespoły df to nie można powiedzieć że to kirowiec :rolleyes: tylko raczej pronara i kirowca porównać do df bo jednak najważniejsze podzespoły są z tych ciągników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237
a to że stosuja podzespoły df to nie można powiedzieć że to kirowiec :rolleyes: tylko raczej pronara i kirowca porównać do df bo jednak najważniejsze podzespoły są z tych ciągników

w kirowcach sa przekladnie valtry/valmeta tylko nie wiem czy to jako standardowe wyposazenie i czy do wszystkich modeli, w kazdym razie czytalem gdzies o tym i byla tez fota kabiny, to nawet galki sa te same co w valtrze :)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    63

A no prosze tego nie doczytałem o tych kirowcach ale byłem pewien że to nie to samo co pronar, tylko maski mają podobne a ktoś już pisze że tylko nalepki zmienili :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ORION1    1

Pronary się tak nie psują to że I i IIgeneracja sie troszkę psuje i jest niedopracowana wynika z tego że są stosowane stare technologie od MTZ to nic dziwnego a popatrz na serie P5 P7 P6 i P9 to podzespoły sa dobrych producentów i stosowane przez wielu innych czołowych producentów ciągników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek1480    0

Seria P6 i P9 jest najlepsza seria wyprodukowana przez pronara. Maja one silniki Deutz-Fahr poniewaz te silniki maja niska emisje dwutlenku wegla i by pronar spelnial kryteria zamontowano w nich te silniki. Moim zdaniem pronar kojarzono jako ruski ciagnik. Dzieki temu moze konkurowac z coraz lepszymi ciagnikami jak JD czy NH. Aby tak dalej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
silver105    9

ten ruch pronara to dobry ruch bo wszystkie ciągniki powyżej 100km maję dużo elektroniki a są tacy rolnicy którzy by chcieli by samemu naprawiać a na elektronice się nie znają więc powinny się przyjąć w polsce jako ciągniki dla starszych rolników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój sąsiad ma takiego już dwa lata i nic się z nim nie dzieje moim zdaniem ciągnik jest bardzo dobry i prosty beż żadnych jakiś bajerów które często się psują i nie odbiega od zagranicznych marek ciągników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    187

Taka ciekawostka na temat dużych Pronarów.  Zdjęcie jak pisze jego autor na profilu fb firmy YTO zdjęcie zostało wykonane w Chinach przed fabryką YTO.

10644735_763803443683732_462885319662629

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Rolnik551
      Puścił gwint na siłowniku wspomagania wiercilem spawałem ale to dużo nie daje myślę o wymianie siłownika i chyba lepszy by był o mniejszej średnicy tłoka mniej oleju by potrzebował bo ten oryginał to przesadzone jak myślicie znajdę coś podobnego?? 
    • Przez Tomasz2106
      Witam
      Zakupilem ciagnik pronara 1025a 105KM jaki polecacie do niego agregat uprawno siewny i agregat ścierniskowy??
    • Przez Demix
      Witam. Jestem tu nowy, możecie mi napisać co to może być jak znika płyn chłodniczy w MTZ 320,4 silnik Lombardini , ma przejechane zaledwie 80 godzin pracy, jest prawie nowy na gwarancji, ale serwis mojego dilera jest taki że nic nie umieją, nie potrafili mi go odpowietrzyć po wymianie filtrów, dzwonili do innych serwisów " jak to się robi " banalnie proste. Aż strach im powierzyć taką naprawę. A jest na gwarancji. A może znacie naprawdę dobrego mechanika, od takich traktorów MTZ. Jeśli byłby taki gdzieś bliżej powiatu Rawa Mazowiecka, lub Mszczonów, lub Nowe Miasto nad Pilicą , a jesteście pewni że poradzi sobie z każdą naprawą to napiszcie mi na priw. ( bo tu chyba nie przejdzie )  numer telefonu do niego. Dodam jeszcze że w silniku słuchać klekot gdzieś w górnej części silnika Lombardini. 
      Pozdrawiam.
    • Przez dawidek223
      Witam,
      Panowie dzisiaj był u mnie elektryk i robił podgrzewanie świecy , podgrzewanie działa już tylko jest mały problem na desce rozdzielczej nie działa kontrolka od świecy między innymi nie działa też od długich świateł ,co świeci od paliwa ,od ciśnienia oleju w układzie kierowniczym, od kierunkowskazów dla przyczep  mówił że mogą być żarówki w zegarze po palone  ,dodam jak zjedliśmy pod kierownicą plastki to z lewej strony. Jak jest stacyjka na podłodze leżał jakiś przerywacz BPK-1  i były 4 kabelki podłączone obok leżało 6 kabelków dodam też że luzem leży niebieski kabel z suwką plstikową odłączony. zrobiłem zdjęcia dla uwagi



    • Przez Mikołaj
      Witam problem jest z podnośnikiem gdy mam podpięty np pług do podnośnik drga podskakuje a gdy zgasze ciągnik to opandnie, 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.