Skocz do zawartości
Kenny93

John Deere 6140r vs MF 7614 vs Case Puma 145

Polecane posty

Kenny93    0

Witam wszystkich forumowiczów! Jestem tutaj nowy i chcę się was poradzic który ciagnik wybrać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kenny93    0

Ciagnik głowny. Maszyny to pług unia ibis L ( w planach wiekszy), zestaw uprawowo siewny 3m i talerzowka vaderstad carrier 420. Gospodarstwo warzywnicze okolo 60 ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Hej :) Jeżeli ma to byc ciagnik bardzziej glowny to tylko john deere poniewaz potrzebujesz mocnego ciagnika ktory nigdy Cie nie zawodzi i nie zabraknie mu mocy. A Reszta to znaczy mf i case to tansze podrobki , ktore sa miekkie i slabutjie co do Johna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Co za bzdury. Po co takie tematy wogóle zakładać. Dostaje się bez sensowne porady jak ta wyzej. Roland jesli masz jakies konkretne argumenty to je podaj zamiast głupoty pisać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
djrusin    1

Agrozak - ja bym na Twoim miejscu wybrał słownik ;)

 

Osobiście mogę wyrazić swoje zdanie tylko o MF 7614, bo dokładnie w ubiegłą sobotę miałem okazję jeździć nowiutkim MF 7618 u dilera. Traktor naprawdę bardzo fajnie wykonany w środku jak i na zewnątrz, komfort jazdy jak dla mnie bardzo duży, chodź pewnie, dlatego, że nie jestem przyzwyczajony do tak wysokiej klasy ciągnika. Bardzo spodobała mi się skrzynia i podłokietnik, na którym zostały umieszczone przyrządy do obsługi i jazdy ciągnikiem :)

Ciągnik fajny, ale i cena fajna... facet powiedział mi 290 tys. zł netto za podstawową wersję 7614. Zastanawiam się również nad kupnem Case 125 Maxxum, ale jeszcze nie miałem możliwości z tyknięcia się z tym modelem. Jestem właścicielem Case 4240 [98 rok/ 95KM] i jak na razie jestem z niego bardzo zadowolony, jedynie manualna zmiana biegów mogłaby być bardziej dopracowana, gdyż czasami jest problem z wrzuceniem, niektórych biegów.

Edytowano przez djrusin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kenny93    0

To fakt JD to bardzo dobre maszyny. Miałem okazję testowac JD 6140R i praca nim to czysta przyjemność. Jednak obawiam sie filtra cząstek stałych który podobno źle wpływa na prace silnika i na generowaną moc. Czy macie jakieś info na ten temat?

Edytowano przez Kenny93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
overrange    1

Dzięki obecnym normom mamy albo DPF albo adblue. Z dwojga złego DPF można usunąć czyli problem z głowy, a Adblue będziesz lał i lał do usranej śmierci :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

jak DPF można usunąć to niby dlaczego nie można usunąć scr, jak scr ma mniejszą ingeręcje w silnik jak dpf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
overrange    1

To jeśli można usunąć AdBlue w Polsce to powiedz mi gdzie i jakim kosztem bo DPF usunie większość jak nie każda firma zajmująca się chip tuningiem ciągników w PL :)

 

Dla mnie prym wśród ciągników wiedzie (kolejność przypadkowa): Fendt, Claas, JD, Valtra, MF, a cała reszta jest dobra bo nie można powiedzieć, że nie ale napewno nie należy do kategorii Premium ani produkty ich nie są czymś wyróźniającym się by uważać to za nie wiadomo co oraz niczym w swojej historii się pochwalić nie mogą. Wszystko podłapali i wzorowali na konkurencji.

 

Case dobry ciągnik ale żeby z czegoś szczególnego słyną to nie słyszałem, a np J.D., Fendt czy Claas latami pracowali na swoją opinie i MARKĘ.

Edytowano przez overrange

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

claas ciągnik robi od kilkunastu lat raprem to czym on takim zasłynoł?

co do scr to ja znam człowieka który już usuwał to z ciągników

co do case to ma w ofercie najmocniejsze seryjnie produkowane ciągniki na świecie,

 

a czym zasłyneły i takie marki jak Fendt JD MF czy Valtra albo Claas? ( co do fendta i jd to zgodze sie że to marki premium i maja bdb maszyny ale nie wszystkie niestety)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
overrange    1

Claas ma bdb jak nie najlepsze kombajny zbożowe świata :)

Fendt solidne ciągniki + bezstopniówka i jakość wykonania.

MF i Valtra tańsza linia Fendta :)

Jeśli znasz człowieka to podaj jakiś link do strony www oraz jak przebiega taki proces bo ja znależć nie mogłem ale nie mówię, że to nie jest nie wykonalne lecz jakie koszta by to usunąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

mowa tu o ciągnikach a nie o kombajnach to po pierwsze

 

nie tylko fendt ma skrzynie bezstopniowe cvx case nie ustepuje w niczym vario, a nawet w pewnych aspektach je przewyższa

 

MF i Valtra nie jest tańszą linią Fendta bo to zupełnie inne konstrukcje ciągników, tylko w większych modelach mają skrzynie bezstopniową zaporzyczona od fendta

 

co do usówania scr to nie podam zadnej strony a ni nic bo on takowej nie posiada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

To jeśli można usunąć AdBlue w Polsce to powiedz mi gdzie i jakim kosztem bo DPF usunie większość jak nie każda firma zajmująca się chip tuningiem ciągników w PL :)

 

Dla mnie prym wśród ciągników wiedzie (kolejność przypadkowa): Fendt, Claas, JD, Valtra, MF, a cała reszta jest dobra bo nie można powiedzieć, że nie ale napewno nie należy do kategorii Premium ani produkty ich nie są czymś wyróźniającym się by uważać to za nie wiadomo co oraz niczym w swojej historii się pochwalić nie mogą. Wszystko podłapali i wzorowali na konkurencji.

 

Case dobry ciągnik ale żeby z czegoś szczególnego słyną to nie słyszałem, a np J.D., Fendt czy Claas latami pracowali na swoją opinie i MARKĘ.

Nie rozumiem. Nie wiem z czego słynie claas jak ciągniki robią od nie dawna. JD i Fendt zgodze sie z tobą ale Case niczym im nie ustępuje. Skrzynie cvx można porównać do vario w dodatku jest bardzo mało awaryjna a troche przykrych przypadków o vario niestety słyszałem. Silniki FTP jedne z najlepszych. Nie rozumiem co tu robi mf i valtra, prawdą jest że są dobre lecz nie są tymi najlepszymi. Co do case to robi najslniejsze seryjnie produkowane ciągniki na świecie i najczęściej kupowane zarazem ( seria steiger i quadtrac). To jest tylko moja prywatna opinia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Claas robi ciągniki od niedawna? Poczytaj historię ciągników Claas :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

a od ilu lat claas robi ciagniki? 50? 80? czy 100

 

aż poszukałem i znalazłem

"Pierwszy ciągnik marki Claas (Claas ARES 566 RZ) opuścił francuską fabrykę w Le Mans 1 pażdziernika 2003 r." - z wikipedii

http://www.claas-gro...tones/2003-2013 ze strony claasa

 

fakt 10 lat produkcji ciągników to wieczność

 

dla porównania pierwszy traktor case wyprodukowany został ponad 140 lat temu

Edytowano przez qazi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janosik82    0

kolego ja powiem tak wybierz ten traktor do którego będziesz miał lepszy serwis, bo to jest dziś najważniejsze a klasy ciągników są dziś na prawdę podobne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

@gazi, weź pod uwagę że Claas przejął Renault Agriculture, pierwsze Claasy różniły się tylko farbą od renówek, można powiedzieć że była to kontynuacja marki Ranult pod marką Claas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

ale to były renówki a nie claas, to tak jakby powiedzieć że polmot warfama robi ciągniki od przeszło 50 lat

co do samego claasa to musi on być wspanały wręcz ze w ciagu raptem 10 lat z renówki zrobił ciągniki klasy premium jak to ktos ładnie okreslił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianzbr    976

kolego ja powiem tak wybierz ten traktor do którego będziesz miał lepszy serwis, bo to jest dziś najważniejsze a klasy ciągników są dziś na prawdę podobne

Każdy w koło powtarza lepszy serwis, blisko serwis. Czy faktycznie wszyscy do byle pierdółki wzywacie serwis, płacicie za roboczo godziny, za kilometr dojazdu i za część popsutą cenę jaką sobie krzyknie owy serwis?

 

Bo ja, jeśli już coś padnie po gwarancji najpierw sam próbuję zdiagnozować awarię, być może i dzwonię do serwisu podpytać o jakieś szczegóły ale na pewno nie do jednego. Jeśli naprawa polegałaby na wymianie konkretnego elementu znajdującego się na wierzchu itd. przystępuję do poszukiwania jak najtańszej nowej części, czyli dzwonię po kolei do wszystkich dilerów danej marki w promieniu 200 km. Zamawiam tam gdzie najtaniej jadę sam jak pilne jak nie czekam na kuriera po czym przystępuję do wymiany np. jakiegoś paska, sworznia, oleju, filtrów itp.

 

Jeśli kupiliśmy maszynę u dilera pod nosem którego serwis nie ma najlepszej opinii to nie znaczy że jeżeli po gwarancji złapiemy poważną awarię np. skrzyni czy silnika to musimy oddać do niego by naprawiał. Równie dobrze możemy oddać do serwisu znacznie oddalonego który cieszy się dobrą reputacją, a przy tego typu awariach i tak nie będzie miało znaczenia czy stało się to w sezonie czy nie. Maszyna swoje przestoi bez znaczenia czy serwis pod nosem czy 200 km od domu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    191

@qazi a co ma CNH po za cena do zaoferowania?? Nic. Dla claasa tak na szybko widocznośc z przodu, rozkład masy, masa ogólna ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

napewno wiecej jak class

 

rozłożenie masy, masa ciągnika, widoczność do przodu, na boki, wyciszenie kabin, czyli takie ogólniki, poza tym wydajność hydrauliki, udżwig podnośnika itd

 

porównując maxxuma 110 i ariona 430

 

moc znamionowa w tej samej normie case 110KM claas 115

moc max case 120 claas 120

moc max z boostem case 143 w claasie boost dopiero w cis 130KM

moment obrotowy case 498 z boostem 590 claas 495 w cis z cpm 510 -- co na korzyść claasa trochę przemawia to przy niższych obrotach to osiąga ( DPS jednak)

Promien zawracania case 4,04 claas 4,4

Hydraulika zewnętrzna 80l/min podstawowa wersja ze skrzynia 24x24, 113 l/min pozostałe wersie, claas podstawa 60 l, opcja 98l/min

max udźwig podnosnika case 7800 claas 6500

prędkości wałka takie same w standardzie najuboższym 2 w lepszym doposarzeniu 4

rozstaw osi w case 2,38 m claas 2,56 - następna przewaga claasa ale tylko w pracach uprawowych bo odbija sie to na zwrotności ( w case mamy możliwosc ciągnika podobnej mocy w 6 cyl i rozstaw bedzie wówczas wiekszy w case)

masa podobna bo ok 4900 w obu przypadkach

 

jak widać to jest troche do zaoferowania ze strony cnh poza ceną, a co takiego claas ma do zaoferowania żeby czymś sie wyróżnić i stać sie marką premium do której taki case sie nie zalicza jak ktoś już tu wcześniej pisał

Edytowano przez qazi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    191

Co ci da udzwig?? Przeciez tyle nie dzwigniesz nawet. NH 7.220 ma problem z dzwiganiem 6 vogel noota przy ponad 8t udzwigu, a 7.270 chodził ładnie przy 5 poettingera nie pamiętam dokłądnie jakie servo, jak doczepili 6 schodził z obrotów na lekkiej ziemi.

Idać dalej gdzie ta moc na boost? Trzeba to brać z przymrórzeniem oka ;)

Masa masa i jeszcze raz masa 115 maxxum nie cale 5t śmiech na sali jak na 6 cyl ciągnik gdzie arion 610 ma około 5.5t.

Promień skrętu rozwiązałem podkręceniem ogarniczników nie wiem czy dobrze czy nie.

 

Jak pisałem CNH przyciąga klientele jedynie ceną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×