Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Wino800

Pronar 1025A II turbosprężarka

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Wino800    1

Czy na turbosprężarce ma być luz na wirniku ( czyli na łożysku) lata na boki około 2-3 mm co mam robić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Luz w turbosprężarce jest zawsze, tylko że nieduży.

Turbo do regeneracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

coffey23    16

luz na boki ma być nie słuchaj głupot ściąg gruby wąż dolotowy tam gdzie pcha powietrze na cylindry taki krótki gróby łącznik i zapal ciągnik przegazuj jak dmucha powietrzem mocno to jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Co uważasz za głupotę?

@Wino800 pisz od razu wszystko czego tyczy się temat bo odpowiedzi będą tak samo zdawkowe jak i twoje informacje, a tak to długo go nie naprawisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Ja to przed chwilą robiłem (pronar z 2005r.) i na wolnych obrotach wyraźnie dmucha, na wysokich dmucha oczywiście mocniej ale ręką zatkam bez nadmiernego wysiłku i sprężarka "mieli" powietrze - myślę że nie jest źle, w końcu ciśnienie rzędu 1-2 bary to nie jest takie wielkie, żeby dłoń odepchnęło. Przyczyną mojego doświadczenia było to, że sprężarka nie gwiżdże. Jak jest u Was gwiżdżą czy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalmeer    366

u mnie gwizda słychać ją wyraznie ... luzy na wirniku 2 - m w kazdą strone to za duzo i to nie głupota .. wyobraź sobie taki luz i 2000 obr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Wlamaj Ciekawe jakie turbo ci dobije te 1-2 bary :D bo na pewno nie w tym ciągniku

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

luzu na turbinie nie można wyczuć ręcznie, jeśli luz jest wyczuwalny turbo do regeneracji lub do wymiany.

Nie słuchaj ich tylko wymieniaj puki czas, ponieważ jak się powiększy luz to łopatki zaczną ocierać o obudowę w wyniku czego połamią się i opiłki trafią do silnika , które następnie porysują gładź cylindra i remont silnika gotowy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Wlamaj Ciekawe jakie turbo ci dobije te 1-2 bary :D bo na pewno nie w tym ciągniku

 

Tak napisałem bo mierniki doładowania są wyskalowane do 2 bar ale to bardziej się tyczy silników samochodowych i raczej dla nich też jest nieosiągalne, chyba że jakiś poważniejszy tuning. W ciągnikach silniki są raczej lekko doładowane i ciśnienie jest zdecydowanie mniejsze niż 1 bar. Jestem zadowolony bo po moim pseudo doświadczeniu przekonałem się, że turbina jest w dobrym stanie tym bardziej, że kolektor nie jest prawie wcale zaolejony...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stef3    0

sam wymieniłem u siebie chyba ze cztery i powiem Ci tak, jeśli luz jest już wyczuwalny ręką to jest już zdyt duży dopuki jeszcze sie nie zatarła to watrto zregenerować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek183    8

Wymiana lub regeneracji nie powinno być luzu. Turbo osiąga duże obroty kiedyś robiliśmy pomiar w 1614 przy 1900obr/min brakło skali w tachometrze wyskalowanym do 100tys obr/min i to na postoju taki luz jest zabójczy dla turbiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wino800    1

Ale co najlepsze Panowie ciągniki ma ok.350 motogodzin. Jak dla mnie to jest dziwne żeby ta turbina była tak wytłuczona albo w servisie ( od stycznia 4 miesiące przestał w servisie, a nic nie zostało naprawione) w ch*ja lecą i zamienili turbo bo tylko jak od nich wrócił to zaczęły się własnie te problemy ja juz straciłem cierpliwość do Dilera od którego kupiłem ciągnik, po prostu trzeba im na ręce patrzeć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    39

Na każdego dilera ,lub sprzedawce jest Bat jaki ??? .Serwis Fabryczny .Teraz dużo dilerzy przetrzymuje reklamacje ,aby szybciej gwarancja minęła .Jm mniej poprawią w sprzęcie sprzedanym przez siebie ,tym majom więcej kasy dla siebie . @Wino800 ja uważam że w twoim ciągniku ,jest wada fabryczna z tym turbo .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wino800    1

Z fabryki pronara była raz gościu i robił uszczelkę której servis dilera nie dał rady zrobić przez rok, zadzwonię jeszcze do fabryki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    39

JAK gwarancja juz mineła to nie masz co dzwonić . Jedynie podwierdzenie na pismie z serwisu dilera (naprawianie turba ) by Cię uratowało .Doczekalismy się h..wych czasów niby wybulisz kupe kasy na ciognik nowy z myslom że obejmuje gwarancja .A tu okazuje się niby jest ,a nic nie podlega gwarancji ,boto wina operatora ,słabe jakoś paliwa ,pompa zamiast byc od razu wymieniona ,trafia do eksertyzy itp .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gaga195    20

ja w swoim 82Sa mam turbinę i nie ma szans żeby mieliła powietrze jak przytrzymam ręke to chcce mi ją wyrzucić stamtąd. najlepiej to sprawdź miernikiem ile ona wali powinno być coś w granicach 0.8-0.9 bara na maksymalnych obrotach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Chce Ci ją wyrzucić (rękę) czy wyrzuca? Skąd masz takie dane o wartości ciśnienia - mierzyłeś u siebie czy z jakiejś konkretnej instrukcji? Myślę o jakimś mierniku ale podobno trzeba mierzyć na obciążonym silniku (w zasadzie jak bym kupił miernik to i tak bym go zainstalował na stałe). Mój ciągnik ma 755mth więc turbo nie powinno być zużyte, chociaż pierwszym właścicielem nie jestem. Tylko czasami wydaje mi się coś słaby np. grubera 2,6m na sprężynach nie zawsze pociągnie na trzecim biegu w trzeciej grupie (szczególnie jak gleba jest trochę bardziej zwięzła), być może za dużo od niego wymagam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Ten do ciągnika może się nie nadać, wygląda na stacjonarny, wibracje mogłyby mu zaszkodzić, jest dokładny a co za tym idzie może być delikatny. Wpisz w wyszukiwarkę allegro "wskaźnik doładowania" - będziesz miał do wyboru - tańsze i droższe...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

A faktycznie ^^ kiedyś jak sprawdzałem to aż tak dużego wyboru nie było a ceny były kosmiczne. Teraz to jest w czym wybierać :lol: i chyba się nawet skusze na niego :D Dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek852    0

mam identycznego pronara od 6 lat jak na razie tylko sprzęgło robiłem łożysko sprzegłowe staneło i pieski starło ma 4tys mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×