Gość Profil usunięty

Rozstaw kół mtz 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam, chciałbym sie od Was dowiedziec który wariant ustawienia rozstawu kół w mtz jest poprawny. Obecne mam ustawione jak rysunku pierwszym, ale podczas orki jest zawsze problem z utrzmaniem przedniego koła przy krawędzi bruzdy, czy nie powinno być czasem ustawione tak jak na rysunku drugim? Czy może jescze inaczej?

Rozstaw.bmp

Edytowano przez glendus3512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Nic dziwnego, że ciężko utrzymać koło przy krawędzi. Albo jeździj z odsunięciem w bruździe, albo jak chciałeś zrób według rysunku 2 i będzie dobrze.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Koła masz ustawione dobrze. Nie tul się tak do ściany bruzdy.Nic to nie daje, zwiększa opory pracy i odsuwa pług na lewą stronę. Ciągnik ma luźno jechać środkiem bruzdy.

http://www.agrofoto.pl/drukuj/1029.html

Dla potwierdzenia lektura.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mam podobny problem, tyle że mi aż tak to nie przeszkadza, ale wolałbym mieć zrobione jak należy. Zmierzyłem rozstawy kół od wewnętrznych stron felg. Tył 1.14m, a przód 1.36m. Nie będzie za duża ta różnica?

Edytowano przez zenekc330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bel920    8

kiedyś było w jakiej gazecie jak powinny być ustawione koła do orki tj. przednie mierzone od środka max 10 cm szerzej od tylnych , w tedy ciągnik prowadzi się dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie da rady. Najmniejszy rozstaw 1500 mm. Przynajmniej książkowo. Trzeba by sprawdzić w realu czy da się jeszcze coś pocyganić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Mozna, tylko trzeba dorobic na polosi zabki, w razie potrzeby skrocic polosie, ale kola tylne wtedy nie wiem czy 15,5 nie beda za szerokie. Widzialem taki tuning.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie trzeba rowków dorabiać jeśli felgi są obrócone tarczą na zewnątrz. I tak piasta dojdzie może dom połowy i opona oprze się o kabinę. Skracanie półosi już w ogóle nic nie zmieni. Jej długość nie ma wpływu na rozstaw minimalny tylnych kół. Z przodu ograniczeń jest tyle że jakakolwiek kombinacja mija się z celem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Kwadratowa kabina miedzy kołami przynajmniej u mnie ma 95 cm szerokości.Żeby miało to jaja koło trzeba dać przynajmniej 5 cm od kabiny czyli pomiędzy wewnętrznymi stronami opony będzie 105 cm. Licząc rozstaw do środka opony 140 cm żeby się zmieścić w tym rozstawie opona musiała by mieć 35 cm szerokości lub mniej. To tak dla zobrazowania dokładnie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9192

Jak kupiłem swojego, to był zwężony na max do pracy w oborze - przy oponach 15,5 miał po zewnętrznej 1500, przy węższych może dałoby radę do 1450. Ja mam kabinę "sport-export" czyli mała okrągła jak w Jumz-ach. W kazdym razie 1400 to słabo to widzę, bynajmniej nie na orginalnych felgach. Może przy kołach do oprysków 11,2x42 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Mój po mierząc po zewnętrznej stronie opon ma 2200 mm.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ale ten tuning byl w MTZ50, te starsze mialy bardzo waskie felgi na tyle.

 

Na polosi byly dorobione rowki i polosie wystawaly i byly 8cm obciete. Szkoda ze nie mam zdjecia, a moze mam, nie pamietam zebym przy remoncie fotografowal... Bo od niego mialem przywieziona polos z obudowa i przykrecona piasta i musialem jechac zamienic, bo mi nie pasowala do moich kol.

 

Seweryn pewnie masz opony 16,9 jak ja, to taka szerokosc na zewnatrz bedzie te 2200mm.

 

A koledze ktory pytal chodzilo chyba o szerokosc pomiedzy kolami tylnymi.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No kolega pyta o mtz-ta 82 więc innego pod uwagę nie brałem.

Faktycznie półosie będą wystawać przy maź zwężeniu.

 

Ja mam opony 18,4r34 i odwrócone felgi. Nie da się tych kół tak rozstawić bez ich obracania. A w pozycji odwróconej to znów najwężej jak się da po dorobieniu dwóch rowków.

 

Faktycznie trzeba by się dowiedzieć gdzie kolega mierzy. Bo oficjalnie rozstaw kół to wartość podana od środka koła a nie jego kraju.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

A by nie zakładać nowego tematu,a sprawa tyczy się przednich kół.

Jak ustawić zbieżność przednich kół aby nie darło opon od zewnętrznej strony (stojąc przodem do ciągnika) próbowałem jako rozbieżne i zbieżne ale ciągle ściera protektor od zewnątrz.

I jeszcze jedno szukam fotek wykonania wspomagania tylnego tuza ( na dodatkowe dwa siłowniki).

I fotki gdzie wywiercić otwór w tulei przedniego koła aby nie wywalało oleju z uszczelnienia.

Edytowano przez S-Piotr

Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

http://www.pronar.pl/zmiany/1997/zk_1997.pdf

Tu masz coś na temat otworu w tulei. pomaga. Tylko warto dorobić kalamitki bo tuleja robi się sucha i łapie ja.

Koła mają być zbieżnie. Myślę że z racji geometrii przedniego zawieszenia raczej coś tam zawsze będzie zdzierało.

Atu siłowniki wspomagania tylnego tuza.

 

Był inny film z montażu dakoty ale znaleźć nie mogę.

https://www.google.pl/search?q=mtz+dakota&espv=2&biw=1680&bih=935&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=LakuVNWQE4jWPcSYgLAB&ved=0CCYQsAQ#facrc=_&imgdii=_&imgrc=Ia8GshwkRUx_dM%253A%3B9BLE9FeeR_IhiM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.rahoker.hu%252Fe107_images%252Fcustom%252Fvideo_dakota.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.rahoker.hu%252Fpage.php%253F32%3B1265%3B704

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Normalnie jestem pod wrażeniem tych siłowników ale raczej poszedł bym w stronę założenia czegoś takiego  http://allegro.pl/wspomaganie-podnosnika-mtz-belarus-pronar-12m-gwa-i4597260419.html . Ale z wykorzystaniem standardowych ramion a siłownik podparty na wystającym sworzniu od ukośnicy, 

Na tym drugim finie jest to co mnie interesuje. czy można samemu przyspawać do ramion te mocowania czy to jakieś oryginalne odlewy.?

Edytowano przez S-Piotr

Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj