Skocz do zawartości
rolnik115

Zetor 3320 problem ze wskaźnikami

Polecane posty

rolnik115    6

Mam problem ze wskaźnikami w zetorze 3320 z 2004r . Gdy przekręcę kluczyk wskaźnik od ciśnienia powietrza , paliwa i temperatury zamykają się żaden nie pokazuje stanu faktycznego . Licznik motogodzin wcale nie działa wskazówka cały czas leży motogodzin nie nabija . Nie wiem co się dzieje.. Jeżeli ktoś z was miał podobną sytuację lub wie jak temu zaradzić proszę o wypowiedzenie w tej sprawie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nikolas29    164

zetor 7211 nie pokazuje temperatury na wskazniku..wymieniłem czujnik temp,potem nowy wskaznik temeratury i nic..dodam ze prad dochodzi.mase próbowalem lapac z roznych punktow i nic...wie ktos co to moze byc??????????? na wskazniku skazowka ani drgnie do góry...termostat to nie jest bo dzis orałem to by co pokazal...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ptaszyna    125

Jak jest wszystko dobrze to dotknięcie kabelkiem z czujnika do masy (gdziekolwiek do korpusu sil ) powinno powodować zamknięcie wskaźnika czyli pokazać max. jak to się nie stanie to gdzieś brak przepływu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik115    6

u mnie jak dotknąłem to zamknął się ale jak woda byla gorąca to nic nie drgnął nawet jak stacyjkę włącze to mi nie drgnie skazówka od wody ;x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Podłącz masę pod obudowę termostatu - tam jest czujnik, a na obudowie nie ma masy bo jest odizolowana gumowymi przewodami...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Dobrze radzi @wlamaj1, dodatkowo dobrze jest sprawdzić czy masa działa przez podłączenie żarówki z kabelkiem pod przewód dodatni na rozruszniku i dotknąć żarówkę do czujnika temp. jak się zaświeci to mamy pewność że masa działa prawidłowo, bo może się tak zdarzyc że mase podłączymy do termostatu a gwint na czujniku zaśniedział i czujnik dalej nie będzie miał masy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Sprawdźcie masę na obudowie termostatu tak jak radzi ptaszyna. To że przewód jest tam podłączony nie znaczy że ona tam jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    38

u mnie w zetorze 5340 było podobnie, zegary nic nie pokazywały, winny okazał się bezpiecznik, wystarczyło wyczyścić i dogiąć te blaszki co go trzymają i wszystko wróciło do normy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik115    6

ale który bezpiecznik? tylko moje zegary pokazują max albo połowę zegar mth wgl nie działa.

Edytowano przez rolnik115

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    12

...kolega radził spr. masę w obwodzie z żarówką. Trzeba również zwrócić uwagę czy żarówka jasno świeci bo przy nie za dobrej masie również zaświeci tylko na pomarańczowo.

 

w serii 52**-77** obudowa termostatu musi mieć dołączoną masę ponieważ jest osadzona na gumowych wężach

w serii33**-73** czujnik temperatury cieczy znajduje się kolektorze wodnym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    12

Zauważyłem, że w moim zetorze jest jakiś problem z elektryką i zegarami.

Po włożeniu kluczyka do stacyjni wszystkie zegary pokazują stan faktyczny.

Po odpaleniu silnika również pokazują stan faktyczny.

Gdy wyjmę kluczyk podczas gdy silnik pracuje - wskaźniki nie opadają do zera tylko pokazują jakies zaniżone stany. Skąd tam bierze się prąd gdy kluczyk jest wyjęty??

 

Dodam, że gdy silnik pracuje i odepnę kabelek od ładowania z alternatora to wskaźniki działają właściwie - czyli po wyjęciu kluczyka opadają do zera.

 

Jeszcze jeden problem z elektryką... włączenie tylnego halogenu powoduje przygasanie deski rozdzielczej i świateł na kabinie. Halogen świeci na "pomarańczowo" i chwilę schodzi zanim się zapali.

Pewnie to wina masy... ale w którym miejscu?

Dodam że światła w masce nie przygasają - świecą bardzo jasno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Problem to dopiero będziesz miał jak nadal będziesz odłączał przewód od alternatora przy pracującym silniku. Kto normalny takie coś robi? A poza tym po co wyjmujesz kluczyk przy pracującym silniku i robisz problemy tam gdzie ich nie ma? Jak zgasisz silnik to dopiero wyjmujesz kluczyk. Innej opcji producent nie przewidział. Co do świateł, to sam sobie odpowiedziałeś. Miernik i żarówka H4 w rękę i prześwietlaj wiązki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    12

W jaki sposób używać miernika i żarówki, żeby to sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

kolego, to o czym pisałeś kiedyś tam jest normalnym zachowaniem i nic nie kombinuj !!!!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W jaki sposób używać miernika i żarówki, żeby to sprawdzić?

Bardzo prosto: obciążasz dany obwód żarówką i miernikiem sprawdzasz napięcia w poszczególnych punktach. Gdy napięcie w danym punkcie będzie niższe od zasilającego oznacza to, że w poprzednim punkcie występuje spadek i tam należy szukać przyczyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×