kris14

Padły hamulce w Fendt 820 Vario TMS 2007r

Polecane posty

kris14    266

Witam

 

Mamy problem z w.w ciągnikiem. W dniu dzisiejszym padły w nim hamulce. Pedały wciskają się do końca, brak oporu, brak hamowania. Płyn w zbiorniczku jest, przewody odpowietrzaliśmy (może za mało? ale nie było widać poprawy). Pompki suche, nie mają wycieków. Po demontażu jednej z pompek zauważyłem że przy wciskaniu pedału w pompce tworzy się ciśnienie a przy puszczaniu pedału- podciśnienie- czy to prawidłowe zjawisko?

Jeżeli nie pompki to jaka jeszcze może być przyczyna? Czy jest jakaś regulacja hamulcy? (czy może są samonastawne?) Gdzie jeszcze szukać przyczyny? Dodam że kilka dni temu zauważyłem że pedał hamulca można wcisnąć 'do końca' ale wyczuwalny był opór, hamulce działały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1315

Czy kilkukrotne wciśnięcie pedału pomaga? Gdy hamulce już były słabe to czy po kilkukrotnym użyciu poprawiało się. Pedał był twardszy wcześniej łapał? Płyn powinien wracać. Gdyby nie wracał po odpuszczeniu pedału hamulce by trzymały. A przecież hamujemy tylko gdy ciśniemy pedał. Nie wiem jak wygląda ten układ. Ale jeśli są cylinderki to czy są suche?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Kilkukrotne wciśnięcie pedału nie pomaga. To samo tyczy się kiedy hamulce były słabe- nie było poprawy jak kilka razy wcisnąłem. Jak układ był sprawny, pedał łapał wcześnie i po chwili był twardy.

Do cylinderków nie zaglądałem bo nie wiem jak tam to jest zbudowane, przydały by się jakieś rysunki z katalogu części, ale Agco nie udostępnia tego szerszej publiczności...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mariusz(ZDUN)    307

albo się tarcze skończyły ale pedał by był albo czegoś nalałeś co się tam nie powinno znaleźć co dolewałeś?


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1315

Hamulec reczny/postojowy chyba tam jest. Czy jest on mechaniczny od dźwigini do samej tarczy? Czy działa na te same tarcze co hamulce hydrauliczne? Jeśli tak sprawdź czy ręcznym da się hamować. Będziesz miał pewność, że tarcze jak i mechanizm ich uruchamiania działa poprawnie a problem lezy w układzie hydraulicznym. W sumie hamulce padły dośc nagle w nie starym ciagniku. Może faktycznie ktoś wlał inny płyn. Nie zaglądałes do cylinderków, skąd więc pewność, że dobrze to jest odpowietrzone?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Hamulec postojowy jest sterowany pneumatycznie, niestety on nie działa od momentu jak ciągnik został przyprowadzony (wiosna) więc nie mam jak sprawdzić.

 

Co się dowiedziałem dzień przed usterką jeden z kierowców dolał płynu hamulcowego typu DOT 4, a z instrukcji ciągnika wynika że układ należy napełnić olejem Pentosin CHF 11 S, czy tu może leżeć przyczyna? Czy sama wymiana płynu wystarczy czy jednak trzeba będzie wymieniać uszczelniacze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1315

Wymień płyn potem zobaczysz. Cały układ trzeba osuszyć z mieszanki, która w nim powstała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    69

Jeżeli zmieszamy płyn hamulcowy z olejem powoduje to zniszczenie uszczelek gumowych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Udało mi się naprawić hamulec postojowy i ten hamulec działa, ciągnik idzie zatrzymać.

Układ hamulcowy opróżniłem z DOT 4 zalałem olejem Fusch (odpowiednikiem tego Pentosina) i odpowietrzyłem ale pedał nadal miękki. Wygląda na to że trzeba będzie rozbierać tłoczki, ale poczekam z tyn aż uda mi się pozyskać jakieś rysunki jak to jest zbudowane. Na szczęście prace dobiegają ku końcowi i będzie czas do tego zajrzeć.

 

Dzięki za dotychczasowe informacje.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ecik    0

Nie tylko uszczelniacze w cylinderkach, ale także zawór sterujący powietrzem (hamulec przyczepy) o ile Twój ciągnik to ma. Znam to z autopsji :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kamil8352
      Witam. Fendt 716 vario 2002r. Po nacisnieciu przycisku nie zmienia zakresu predkości I/II. Po zmianie zakresu mechanicznie kluczem na ciagnik jeździ tak jak powinien. Nie wyswietla zadnych błędów.
    • Przez Traktorzysta_25
      Witam, czy ma ktoś może instrukcję do ciągnika Fendt 722 Vario Profi Plus z 2012 roku? Mam problem z obsługą przedniego podnośnika. Pozdrawiam
    • Przez Dominik4321
      Witam mam fendta 920 vario 2002r. i mam problem z terminalem. Jest cały czas ciemny i gdy próbuje go ściemniać to nie widać różnicy a gdy jest jasność na 100% to też jest ciemny. Oczywiście widać coś tylko gdy jest słońce to nic nie widać. Proszę o pomoc.
    • Przez Holuzniak
      Witam .Od jakiegoś czasu pojawił się następujący problem w moim MF 6190 a mianowicie po wciśnięciu pedalu hamulca lekko opada na dół i dopiero przed samym końcem zaczynają działać hamulce ,dodam że dzieje się tak też z dźwignią od hamulca ręcznego. W ostatnim czasie nic nie było w ciągniku reperowane ani też wymieniane olej itp a  problem się pojawił. Co może być przyczyną tego stanu?
    • Przez Rybson5
      Witam wszystkich!
      Drodzy forumowicze potrzebuje pomocy. 
      Podczas wymiany uszczelki pod głowicą okazało się że gniazda płynu w kolektorze są wyżarte i kolektor nie nadaje się do ponownego zamontowania. Może ktoś z Was spotkał się z podobnym przypadkiem i doradzi co w takiej sytucji zrobić? Myślałem o nalaniu wżerwów tigiem ale nie wiadomo co to jest za stop metalu i jak będzie reagować.. Bardzo ciężko znaleźć coś używanego na rynku a cena nowego to 6500 zł... 



×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj