Skocz do zawartości

Polecane posty

Witam! Planuję w niedalekiej przyszłości zakupić kombajn marki Claas. Mam 45ha więc myślę że Dominator w zupełności wystarczy. Problem leży w kwestii, na co uważać przy zakupie takiego kombajnu. Niektórzy moi znajomi kupili 'zajechane' kombajny i za kasę którą w nie włożyli kupili by jeszcze 2. Nie chcę takiej sytuacji, dlatego wychodzę do was z pytaniem, na co zwracać uwagę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

OKEY    154

jaki to dominator? Sprawdź dobrze czy kosz sitowy nie jest popekany przy dolnych zaczepach , dobrze by było wyjac sita i sprawdzić . Dno zbiornika zboża czy nie jest przegnity. przejedź sie z przyśpieszaczem na maxa i pełnych obrotach aby sprawdzić czy nie ma bicia na wariatorze , sprawdź również wariator od mlocarni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

jakiego chcesz dominatorka kupic ? One raczej nie maja slabych punktow jakichs szczegolnie. Patrz na wyglad czy nie malowany, jak silnik pracuje , czy na wariatorach luzow nie ma , na panewkach na klawiszach , jak sita czy nie rozwalone bo to juz koszt spory wymienic, jak podsiewacz, pasy jezdne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

a to juz troszke wyzsza polka. Szukaj z silnikiem mercedesa, lejesz rope czyscisz filtr powietrza i zapominasz o nim na cale zniwa, a jak sie zapowietrzy to pompujesz pompka kilka razy, starter , i gada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

dminatorem 98 z hederem 4,5 metra owalisz te 45 ha na spokojnie w 3 dni chyba ze masz male dzialki i dalekie przejazdy.

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlkpmder    6

KujawskiMovieTeam dodatkowo bedziesz mógł na zarobek "wyskoczyć" ja mam 88S na 50ha i nie jest wykorzystany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

jeszcze jak chcesz kupic na hydro to sprawdz jak to dziala , czy nie leje sie z pompy , przewodow, hydro silnika .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

no dzięki panowie ;) Przymierzam się na 98sl coś tych rozmiarów :)

 

 

i jak, kupiłes juz?

udało się SL-a

ile maszyn obejrzałeś?

 

bo z mojego doświadczenia w poszukiwaniu kombajnów muszę stwierdzić, że 98sl są zdecydowanie najbardziej zajechane spośród 88s, 98s, 88sl, 98sl. Sam początkowo takiego chciałem, ale po tym, co obejrzałem u ludzi, to stwierdziłem, ze znaczna wiekszośc z nich ma grubo ponad 6 a może i 8 tysiecy godzin i oczywiscie wszystko skręcone w okolice 3.

 

przez to moje napalenie na sl przeszedł mikoło nosa całkiem ładny i niedrogi 88s z rzeczywistym przebiegie 4500 i w stanie technicznym zdecydowanie lepszym niż wszystkie inne 98sl jakie obejrzałem.

No ale cóż, teraz juz jestem w ty względzie mądrzejszy i nie odrzucam juz kombajnów ze zwykłą skrzynią, bo one są z reguły mniej wymęczone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

wiesz cos w tym jest ze te na hydro sa bardziej dojechane , sam wiele ogladalem to jeszcze te na manualu byly jako tako natomiast juz te na hydro byly zjechane jak kon po westernie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2005    0

Witam, mam zamiar kupić dominatora 86, oglądałem kilka sztuk i były porządnie zajechane. Natomiast jeden wydawał się w możliwym stanie, poza dziwnym waleniem, stukiem w okolicach wariatora młocarni i widać że szarpie tym pasem nie chodzi równo. Podczas kręcenia rękami pas raz się napina a dalej poluźnia. Koleś powiedział, że pas jest węższy w jednym miejscu i stad to walenie, ale jakoś nie bardzo w to wierzę. W środki widać, że odrzutnik słomy, cepy i klepisko trochę pogięte. Proszę o rady na co zwrócić uwagę przy tych wariatorach aby ewentualnie znaleźć przyczynę uderzania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2005    0

Witam, mam zamiar kupić dominatora 86, oglądałem kilka sztuk i były porządnie zajechane. Natomiast jeden wydawał się w możliwym stanie, poza dziwnym waleniem, stukiem w okolicach wariatora młocarni i widać że szarpie tym pasem nie chodzi równo. Podczas kręcenia rękami pas raz się napina a dalej poluźnia. Koleś powiedział, że pas jest węższy w jednym miejscu i stad to walenie, ale jakoś nie bardzo w to wierzę. W środki widać, że odrzutnik słomy, cepy i klepisko trochę pogięte. Proszę o rady na co zwrócić uwagę przy tych wariatorach aby ewentualnie znaleźć przyczynę uderzania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

jeśłi reszta ci sie podoba i tylko ten wariator odstrasza, to powiedz kupującemu, ze weźmiesz maszyne, jesli ten wymieni pasy młocarni i rzeczywiście sie okaze, ze jest cisza.

proste.

skoro to jest taka mała pierdółka, to niech to przed sprzedaża sam naprawi, zeby nie odstraszało klientów.

jesli natomiast sprzedawca nie bardzo bedzie chciał sie za to wziac, tzn ze problem rawie na pewno jest poważniejszy i nie chce pchac sie w koszty- woli poczekac na jelenia, który sie napali i wexmie jak stoi.

 

ps

troche późno sie wziałes za poszukiwania kombajnu.

przegladałem sobie ostatnio allegro i spredajacy chyba powariowali liczac na napaleńców, ktorzy chca kupic maszyne przed zniwami.

ceny sa o jakies 15-30 procent wyzsze niz były w marcu-kwietniu a nawet maju.

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

co do tego walenia to raczej nie pas, dostal kaminiem w po cepach na miejscu mocowan , albo poszlo lozysko lub obudowa , lub sam wal sie podgial stad te bicia, uwierz mi ze tam na zachodzie to wyjatek jak ktos sprzedaje maszyne bez jakichkolwiek usterek, ja juz bym sobie go odpuscil, bo moze sie okazac ze ksozty naprawy beda bardzo wysokie a i z tym nie nakosisz, bo jak bije to przy obciazeniu lozyska beda lecialy jak glupie.

p.s a zdejmowales oslone bebna mlucacego ta z przodu za gardziela ? jak chodzi beben mlucacy , ma bicia ?

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2005    0

Fakt ceny może i trochę wyższe ale i wybór znacznie większy. Jeśli chodzi o bęben młocący to oglądałem go z przodu przez tą podłużną osłonę, i chodził równo natomiast z boku nie odkręcałem. Jak najlepiej sprawdzić te łożyska, kawałek rury i góra - dół czy w jakiś inny sposób?

W 3 kombajnach które oglądałem cepy oprócz mocowania na śruby były również przyspawane. Czy to normalne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

a mi sie zdaje, ze cepy właśnie w fabryce zostały przyspawane.

Mógłby ktoś kto ma kombajn claasa od nowości to potwierdzic bądż zaprzeczyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolega przedewszystkim sprawdź rocznikowo czy się zgadza bo często gęsto nieuczciwi handlarze kombinuja, a to przerobią ze zwykłego 88sl na 88sl maxi lub wrzucą od innego modelu kabinę, zdarzą się nawet, że kombajn jest po spaleniu a handlarz dłubie przy nim pół roku, maluje pucuje w efekcie końcowym wygląda jak z fabryki a w ostateczności to kupa złomu i nie nadaję się do niczego - TAKIE PRAKTYKI STOSUJE PAN MARIUSZ Z WANDOWA okolice SKULSKA woj. wielkopolskie odradzam zakupów u tego Krętacza. Koniec Konców najlepiej opłacić jakiegoś szpeca najlepiej z serwisu Claasa, który podjedzie i sprawdzi razem z Tobą stan maszyny i co ewentulanie jest do roboty żeby nie wkopać się w ogromne koszta, naprawdę nie warto oszczędzać na dobrym fachowcu, podejrzewam, że claas 98 w dobrym stanie to koszt powyżej 100tyś zł, a wydanie 500zł za weryfikacje to już naprawdę drobny wydatek, druga sprawa warto spisać sobie nr pojazu, który wybity jest na tablicze znamionowej i sprawdzić historię maszyny w serwisie taka usługa jest darmowa więc nie powinno być problemu, gdy sprzedaję np. rolnik to warto również zrobić próbę w polu wtedy powinny ujawnić się słabe mankamenty maszyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Arek3125
      Witam wszystkich AgroFotowiczów.
       
       
      Przenoszę do "Zielonkowe"
    • Przez murtek
      Witam szanownych kolegów.
      Z racji faktu, iż zbliża się nieubłaganie kolejny nabór PROW, chciałbym zasięgnąć opinii (TYLKO) użytkowników kilku marek i wersji ciągników rolniczych. Interesują mnie tylko trzy firmy, tj. John Deere, Deutz Fahr oraz ewentualnie Fendt. Mam dylemat również jakiej mocy ciągnik wybrać.
       
      W sumie 120 czy 160 KM i tak będzie raczej ciągnął 4 skibowy pług obrotowy (chyba że się mylę). Skłaniam się raczej do kupna trochę większego ze względu na moją bronę talerzową, która ma nie małe zapotrzebowanie mocy (obecnie współpracuje z Ursusem 1634 i niekiedy brakuje mocy, a raczej tej talerzówki nie sprzedam tak szybko).
       
      Ciągnik ma być z przednim TUZem wraz z obciążnikiem, raczej z resorowaną osią i kabiną. Zastanawiam się również nad TURem.
       
      Co do JD to jaką wersję proponujecie: classic, comfort czy może premium. Jakie są między nimi różnicę (oprócz oczywiście ceny)
       
      Aha jeśli ktoś się orientuje i dostał świeżą ofertę to proszę się nią pochwalić (mam co prawda cennik lecz bodajże z zeszłego roku). Dużo droższy jest JD od DF ?
       
      Dlatego proszę użytkowników tych maszyn o poradę. Proszę również o wypowiedzenie się w sprawie awaryjności, serwisowania, spalania, komfortu jazdy itp.
    • Przez TopAgroPlus
      Witam wie ktoś może od czego są przekaźniki 68 i 67 oraz bezpiecznik b18 wiem że od klimatyzacji ale za co głównie odpowiadają? Kombajn to Claas Dominator 108 Maxi sl.
    • Przez luxik123321123
      Witam mam mały kłopot Celtis 456 2007r. nie wiem gdzie podpiąć 2 przewody elektryczne a boje sie zeby czegoś nie spalić chodzi o jeden gruby przewód z oczkiem 10 sprawdzałem go miernikiem na przejście i wychodzi w trzech pinach w okrągłej kostce spinanej przy kabinie, oraz 3 kable z oczkami 10  spiete razem jeden z nich po przedzwonieniu miernikiem ma przejście na masie jak dotykałem go i sruby przy skrzyni to dzwonił. Ktoś by mi podpowiedział? obydwa te przewody dochodzą obok skrzynki akumulatorowej i nie wiem czy do masy je podpiąć czy do klemy +
    • Przez JaJacek
      Pojawił się błąd 414 i 314 na panelu na słupku. Na desce rozdzielczej pali się żółta kontrolka z błyskawicą i przerywany sygnał dźwiękowy. Brak mocy, nierówne obroty, sam zmienia biegi.
      Niedawno regenerowany był alternator, może to ma coś wspólnego? Akumulator od nowości, czyli ma 10 lat.
      Ciągnik jest po tuningu, miał już ze 4 lata temu wymieniany komputer sterujący, ten co jest na bloku silnika po lewej stronie.
      Ktoś pomoże na szybko????
×