Skocz do zawartości
Adik_ziel

Ursus C-330 grzeje się

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
a1fe26c2    36

Woda w oleju oznacza uszkodzoną uszczelkę głowicy. Wymień ją jak najszybciej.

Sprawdź też termostat - polany wrzątkiem powinien się otwierać. Jeśli zaopatrzyłbyś się w termometr, to mógłbyś sprawdzić temperaturę przy której termostat zaczyna się otwierać.

Chłodnica - żeberka radiatora (blaszki) chłodnicy nie mogą być zalepione brudem. Jeśli między nimi są zanieczyszczenia, to koniecznie je usuń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2342

Mało szczegółów podajesz. Chłodnica jeśli jest zalana wodą to może być w niej już kamień. Przy upuście nadmiaru wody zawsze będzie ślad rdzy, choćby z osadu w chłodnicy. Sprawdź i oczyść żeberka jak radzi kolega wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    365

Nie chcę straszyć, ale jak jest słabsza, coś stuka i się przegrzewa to może być zatarta panewka na wale.

Jeszcze należałoby sprawdzić pompę wody czy pracuje.

Co do chłodnicy to możesz sprawdzić jej pojemność i porównać z tą jaką powinna mieć. (spuść wodę/płyn do naczynia i sprawdź ilość)

Oczywiście jeśli chłodnica będzie zapchana brudem z zewnątrz to koniecznie należy ją oczyścić.

Termostat możesz dla pewności usunąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Damian3211    11

Remont silnika był robiony z powodu tej wody w oleju. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą, cały zestaw naprawczy, sprzęgło, rególowałem wtryski itp. planowałem też głowicę.

Ogólnie wał też był w remoncie z głowicą więc nie wiem. Chłodnicę odkręcę i wyczyszczę, bo może to być to. Pojemność to ok. 7 litrów wody. Dzięki za dotychczasową pomoc :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

plukanie chlodnicy jakims specyfikiem oraz czyszczenie z zewnatrz, moze byc odkurzacz :P

jesli nadal bedziesz mial problemy polecam dolozenie drugiego wiatraka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian3211    11

A o tym też myślałem, ale najpierw zobaczę co będzie po umyciu, ale najbardziej nurtuje mnie to stukanie, od 1700 obrotów pod obciążeniem lub na pusto po jakichś 20 sek. zaczyna jednostajnie stukać, dopiero jak zejde poniżej tych obrotów to przestaje. Nie wiem co to jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    217

Jak tak stuka to moze byc panewka na wale albo luz na swozniu tloka. Jesli na swozniu tloka to bardzo niebezpieczne ze wzgledu na to ze moze sie wyrwac korbowod i zrobic dziore w bloku.

Edytowano przez corrado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nik23    1

Wiec to nie silnik stuka

 

 

A od kiedy zaczela sie tak gwaltownie grzać? Rozbierz filtr powietrza wymyj siatki benzyna nalej nowego oleju do oczyszczacza w filtrze sprawdz czy wlot ten pod grzybkiem niejest zatkany.

 

A od kiedy zaczela sie tak gwaltownie grzać? Rozbierz filtr powietrza wymyj siatki benzyna nalej nowego oleju do oczyszczacza w filtrze sprawdz czy wlot ten pod grzybkiem niejest zatkany.

 

A i najwazniejsze, pasek od wiatraka jest dobrze napiety? Niejest luźno?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    365

Co do czyszczenia chłodnicy specyfikiem to uważaj, bo jak chłodnica ma swoje lata to taki zabieg może spowodować jej rozszczelnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian3211    11

Chłodnica ma 5-6 lat. Pasek jest dobrze napięty, a w sumie filtra nie sprawdzałem. Jeszcze sprawdzę. Chociaż tyle że to stukanie to nic z silnikiem, tylko czy da się zaradzić temu stukaniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nik23    1

Nie wiem co moze być przyczyna stukania ale mozesz poszukać. Czy stukanie slychac przy wlaczonym walku przekaźnika? Czy przy wylaczonym takze? C 330 ma osobno wlączanie pompy olejowej sprobuj wylaczyc pompe i sprawdzic. Jezeli to nie przekaznik i nie pompa olejowa to zostanie niewiele mozliwosci ale juz bardziej kosztownych.

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Czyli pierwszy stopień sprzęgła więc i jego wałek sprzęgłowy. Bez rozbierania nic się nie zaradzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nik23    1

Niewiadomo co to dokładnie ale jeśli daje o sobie znać dziwnymi stukami to raczej może zagrażać ciagnikowi. Stukanie świadczy o jakimś luzie i biciu niewiadomo na czy(jakiej części) ale myśle ze to bedzie walek głowny w skrzyni niewiem jak to jest w c330 rozwiazane. Mi pewnego razu w c 360 odpadl jeden zabek z trybika tego glownego zaraz na poczatku skrzyni. Ramotu robił co niemiara nieszło wysiedzieć w nim bo aż glowa bolała na dużych obrotach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelgruta    1

witam! co do skrzyni to raczej odkrecilo sie kolo stalego zazebienia ktore jest zaraz z przodu, i prawdopodobnie wyszczerbilo zab. tea nakretka jest wada kazdej 30stki.Mki maja mocne skrzynie,ale zabezpieczenie tej nakretki jest nie dopracowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolinik3456    0

Jak jest stukanie to może gniazdo zaworowe poszło.Miałem tak w c 360 myślałem że to filtr ale jak odkreciłem głowice to zawór po prostu sie wbił. U mnie tak było ale nie wiem jak u ciebie. A jak ci śie grzeje to załóż wiatrak od 3p ma 4 łapatki może to pomoże, weża gumowego ci nigdzdie nie zaciska? Jak nie to to zostaje tylko chłodnica możesz ją pukać ale jak mam dużo kamienia to nie pomoże w tedy zostaje tylko wymian.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
simson55    0

ja miałem takie coś tyle że u mnie była zabita chłodnica rdzą i dlatego się grzał kupiłem nową chłodnice termostatu nie miałem i dalej nie mam mam wsadzoną w miejsce termostatu puszkę i teraz woda się niegotuje temperatura dochodzi do 80 stopni i dalej nie idzie a zimą przed chłodnice daje styropian i jest okej .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian3211    11

PROBLEM ROZWIĄZANY!!!

Okazało się, że obudowa termostatu była "zjedzona" przez rdzę i termostat nie działał tak jak powinien! Serdecznie dziękuję wszystkim AgroFotowiczom za pomoc w rozwiązaniu problemu. Dzięki!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartum    2

Tu jest ten problem ze większość użytkowników URSUSow zalewa chlodnice woda, ludzie żyjemy w czasach, gdzie płyn chlodniczy kosztuje 4zl/litr to nie jest duzo i na dodatek nie trzeba go spuszczac na zimę..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil927    169

Błysnąłeś wiedzą czy posty nabijasz ? Każdy to wie ale nie każdy chce ryzykowac uszkodzeniem czegokolwiek po 30 dajmy na to latach zalewania wodą a nagłym zalaniu płynem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×