Skocz do zawartości
karola44

Rodzaje filtrow powietrza??

Polecane posty

karola44    0

Witam.

Mam takie pytanko.

Jakie sa stosowane foltry powietrza w ciagnikach?? Chodzi mi tutaj o ich rodzaje.

Tzn w starych Ursusach sa filtry o ile sie nie myle 3 stopniowe zalewane olejem. Czy np taki ciapek czy 360 musi na takim chodzic, czy mozna taki duzy i ciezki, zawsze usmarkany zastapic jakims sprytnym od samochodu?? Oczywiscie o odpowiedniej przepustowosci od auta o duzej pojemnosci skokowej.

Wydaje mi sie ze silnikowi nie powinno to zaszkodzic.

Wstawiajac jakas sprytna plastikowa puszke np od Opla Omegi gdzie pojemnosc jest ok 2,5l i wymiana wkladow. Mozna troche miejsca zaoszczedzic z przodu pod maska.

Chyba w Bizonie jest normalny filterek a przeciez pracuje w znacznie ciezszych warunkach.

Jakie jest wasze zdanie??

Jakie filtry macie w swoich nowych ciagnikach?? Tez olejowe, czy z papierowymi wymiennymi wkladami??

 

ap051.jpg, lub ft001[1].jpg

 

Zajmowalby chyba najmniej miejsca. Tylko czy takie wynalazki filtruja tak jak trzeba??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

Myślę że możesz założyć od samochodu i nie powinno to w niczym przeszkadzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

W ciapku jest mała pojemność więc można zastąpić filtrem samochodowym ale w większych ciągnikach lepiej założyć suchy filtr od ciężarówki. I nie zakładaj przypadkiem filtra stożkowego bo one słabiej filtrują i nie nadają sie do dużego zapylenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wsk125ccm    11

może ten pomysł nie wypalić, ponieważ ciągnik pracuje dużo więcej w zapyleniu niż samochód. Do tego dochodzi częsta wymiana wkładów i wyjdzie trochę drogo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
quercus    6
W ciapku jest mała pojemność więc można zastąpić filtrem samochodowym ale w większych ciągnikach lepiej założyć suchy filtr od ciężarówki. I nie zakładaj przypadkiem filtra stożkowego bo one słabiej filtrują i nie nadają sie do dużego zapylenia.

 

 

No ta pojemność taka mało to wcale nie jest bo to silnik 2,0 (1960ccm). Co do większych to nie wiem.

A ten filtr musi być od sinika diesla czy od benyznki może też być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Nie wiem jaka jest w nich różnica, ale dla bezpieczeństwa brałbym od diesla

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Chyba nie ma różnicy, teoretycznie benzyna więcej zassa na wysokich obrotach ale turbo klekot też dużo potrzebuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
Chyba w Bizonie jest normalny filterek a przeciez pracuje w znacznie ciezszych warunkach.

Jakie jest wasze zdanie??

Jakie filtry macie w swoich nowych ciagnikach?? Tez olejowe, czy z papierowymi wymiennymi wkladami??

W Bizonie jest suchy wkład i filtr mokry (olejowy). W "nowym" ciągniku mam suchą wkładke i dodatkowy suchy wkład bezpieczeństwa. Filtr od samochodu osobowego do ciągnika to bardzo kiepski pomysł i nie radze nikomu robić takich przekładek, ewentualnie pod warunkiem zastosowania wstępnego cyklonu, najlepiej wyprowadzonego możliwie wysoko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Od kombajnu zachodniego by był dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×