karola44

Rodzaje filtrow powietrza??

Polecane posty

karola44    0

Witam.

Mam takie pytanko.

Jakie sa stosowane foltry powietrza w ciagnikach?? Chodzi mi tutaj o ich rodzaje.

Tzn w starych Ursusach sa filtry o ile sie nie myle 3 stopniowe zalewane olejem. Czy np taki ciapek czy 360 musi na takim chodzic, czy mozna taki duzy i ciezki, zawsze usmarkany zastapic jakims sprytnym od samochodu?? Oczywiscie o odpowiedniej przepustowosci od auta o duzej pojemnosci skokowej.

Wydaje mi sie ze silnikowi nie powinno to zaszkodzic.

Wstawiajac jakas sprytna plastikowa puszke np od Opla Omegi gdzie pojemnosc jest ok 2,5l i wymiana wkladow. Mozna troche miejsca zaoszczedzic z przodu pod maska.

Chyba w Bizonie jest normalny filterek a przeciez pracuje w znacznie ciezszych warunkach.

Jakie jest wasze zdanie??

Jakie filtry macie w swoich nowych ciagnikach?? Tez olejowe, czy z papierowymi wymiennymi wkladami??

 

ap051.jpg, lub ft001[1].jpg

 

Zajmowalby chyba najmniej miejsca. Tylko czy takie wynalazki filtruja tak jak trzeba??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    51

Myślę że możesz założyć od samochodu i nie powinno to w niczym przeszkadzać.




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    143

W ciapku jest mała pojemność więc można zastąpić filtrem samochodowym ale w większych ciągnikach lepiej założyć suchy filtr od ciężarówki. I nie zakładaj przypadkiem filtra stożkowego bo one słabiej filtrują i nie nadają sie do dużego zapylenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wsk125ccm    11

może ten pomysł nie wypalić, ponieważ ciągnik pracuje dużo więcej w zapyleniu niż samochód. Do tego dochodzi częsta wymiana wkładów i wyjdzie trochę drogo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
quercus    7
W ciapku jest mała pojemność więc można zastąpić filtrem samochodowym ale w większych ciągnikach lepiej założyć suchy filtr od ciężarówki. I nie zakładaj przypadkiem filtra stożkowego bo one słabiej filtrują i nie nadają sie do dużego zapylenia.

 

 

No ta pojemność taka mało to wcale nie jest bo to silnik 2,0 (1960ccm). Co do większych to nie wiem.

A ten filtr musi być od sinika diesla czy od benyznki może też być ?


,, Idę dalej żeby być jak najbliżej ..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

Nie wiem jaka jest w nich różnica, ale dla bezpieczeństwa brałbym od diesla

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
quercus    7

No bo się zastanawiałem czy jest inny stopień zasysania powietrza.


,, Idę dalej żeby być jak najbliżej ..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    143

Chyba nie ma różnicy, teoretycznie benzyna więcej zassa na wysokich obrotach ale turbo klekot też dużo potrzebuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8
Chyba w Bizonie jest normalny filterek a przeciez pracuje w znacznie ciezszych warunkach.

Jakie jest wasze zdanie??

Jakie filtry macie w swoich nowych ciagnikach?? Tez olejowe, czy z papierowymi wymiennymi wkladami??

W Bizonie jest suchy wkład i filtr mokry (olejowy). W "nowym" ciągniku mam suchą wkładke i dodatkowy suchy wkład bezpieczeństwa. Filtr od samochodu osobowego do ciągnika to bardzo kiepski pomysł i nie radze nikomu robić takich przekładek, ewentualnie pod warunkiem zastosowania wstępnego cyklonu, najlepiej wyprowadzonego możliwie wysoko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Od kombajnu zachodniego by był dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SebaCzyta
      Może na rynku jest coś nowego, protestowałbym jakiś nowy olej. Znacie coś? Polecicie?

       
    • Przez KOSTEK12
      Witam,przymierzam się do wymiany oleju oraz filtrów i widzę że jest spora rozbieżność w cenach więc jakie są wasze opinie i doświadczenia w tym temacie,na początek zapytam o tego producenta http://sklep.domix-agro.pl/product_info.php?products_id=721 jest to najtańszy filtr jaki znalazłem do hydrauliki w Case
    • Przez tomeq
      Witam! Czy ktoś z was miał w jakimkolwiek ciągniku problem z poziomem oleju silnikowego? Mianowicie, ciągnik po zakończeniu orki zimowej został umyty i postawiony pod garażem. Dodam, że olej wymieniony był przez serwis na nowy 20 godzin temu, równo z poziomem max. Odkąd stoi pod garażem zaczęły się cyrki. A w sumie odkąd spadła temperatura poniżej zera. Pierwszy raz się zdziwiłem gdy z ciekawości zmierzyłem stan i było około 0,5cm ponad max, pamiętam, że było wtedy -10 na polu. Potem przyszło ocieplenie na jakieś 2-3 stopnie i stan oleju równe max. Potem znowu temperatura spadła i stan 3mm ponad max, ale gdy zmierzyłem drugi raz wieczorem tego samego dnia nagle było równo max. Płynu chłodniczego nie ubywa, oleju w skrzyni nie jestem w stanie sprawdzić czy ubywa. Spytałem serwisu czy może tak być, że uszczelniacz puścił na sprzęgle bo jest sprzęgło mokre w nim, to mi gość powiedział, że raz tak było w innym, ale po odpaleniu był praktycznie drugi stan bo pompa hydrauliczna waliła olej ze skrzyni do silnika, a przynajmniej tak zrozumiałem. Wszystko bym zrozumiał gdyby było tak, że tego oleju po prostu przybyło i się stan utrzymuje, a tu takie jaja, ciągnik nie odpalany a stan wariuje. Serwis kazał obserwować. Uprzedzam, że stan jest mierzony dobrze, nie macham miarką ani nie obcieram, ciągnik nie był odpalany, przestawiany, po prostu staram się już jak najdelikatniej wyciągnąć ją żeby nie sfałszować pomiarów.
    • Przez Ferdek07
      Przeglądam różne fora i ile negatywnych opinie tyle samo pozytywnych o tym oleju, to w końcu jak to jest, dobry czy nie bardzo, mechanicy niby się żalą że dużo osadów jest ale dlaczego miałby być osady jeśli jest API-CH, no i nie ma w ogóle żadnych informacji o "lepszych" odmianach turdusa półsynetycznych i turdus powertec, dlaczego są 2 linie olei półsynetycznych i synetycznych powertec, np. turdus powertec 15w40 semisynetyk i turdus semisyntetyk CF 10w40, to semisynetyk może mieć API-CF, czy to jest minimalny dopuszczalny API silnika w jakim może być zalany ten olej?
      Dlaczego na stronie lotosu turdus powertec semisynetyk opisują jako "dopuszczalny" do agrofarma 85 a już zalecany do agrofarma 420?
      Lepszy ten powertec z API-CI, czy turdus 10w40 z api-CH (tylko dlaczego w nazwach podają CF?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.