Eryko

Chip Tuning ciągnika

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zapewne opornik na przewodzie od czujnika temperatury. :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

naprawdę profesjonalne :blink: w google sobie można pooglądać przekrój takiego cacka pełno waty i mały opornik ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    17

Z tym opornikiem co napisał wyżej Bobek jest tak, że centralka odczytuje jakoby silnik był niedogrzany i daje większa dawkę paliwa, znaczy się silnik pracuje cały czas na ssaniu ;) Efektu nie ma żadnego a spalanie większe. Sprawdzone na Poldku Atu+ przy próbach wykręcenia prędkości kosmicznej :blink:


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@lysyrolnik niszczy silnik, jak długo z tego korzystamy, bo silnik pracuje na bogatej mieszance i może mieć nierównomierną pracę. Wiem, jak się jeździ po założeniu tego chipa, bo w Pasku raz się spalił czujnik temp. Na 4 biegu bez gazu 80km/h, bieg jałowy przy około 2-3tyś obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Dzisiaj była u nas firma i wgrała nowy program do sterownika w NH TM 175. Przed modyfikacją moc wynosiła niecałe 150 koni, moment 820 Nm. Po modyfikacji prawie 200 koni i 960 Nm. Co ciekawe, w NH TM 155 zmierzyli moc to wynosiła tyle samo co w NH TM 175 przed modyfikacją czyli niecałe 150 koni ( różnica 1-2 koni między 155 a 175). Ogólnie 175 miała gorsze odejście od 155 w transporcie, nie reagowała tak na pedał gazu jak 155. Czemu brakowało mu aż 25 koni? Ma przebieg 5500 ponad, a 155 ponad 4000 więc też niemało, oba traktowane tak samo z przeglądami, naprawami i obsługą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    180

A ta moc w jaki sposób zmierzona ? I ile ta przyjemnośc kosztowała ?


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Hamownia przewoźna na wom. Po dodaniu strat na drodze z silnika do wałka mamy moc na silniku. 5000 koszt, pomiar przed i po w cenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Jeden ciągnik to 5000 zł. Drugiego nie robiliśmy, bo ma pompę mechaniczną. W drugim tylko z ciekawości moc zmierzyliśmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

No właśnie tylko na pompie sterowanej komputerem idzie zrobić program. Jakbym kupił tego Fastraca co chce to też bym mu podniósł moc ale ma pompe mechaniczną chyba że kupie nowszy model to z 230KM podaja że idzie zrobic 280KM w firmie 44.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Też idzie zrobić. Jaką tam masz turbinę, z regulacją ciśnienia doładowania? Można założyć inną, wydajniejszy intercooler i parę innych drobiazgów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Niemam jeszcze tego ciągnika, niestety inne wydatki nie pozwalaja kupić. On u mnie to tak do transportu by był bo nie mam gospodarstwa chyba że u wuja by pomagał ale wuja ma Zetora 7211 i C330 na 12 Ha więc i tak bym nie miał co robić chyba że duże przyczepy bym miał to jedynie w żniwa by nie latać małymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fm2    0

-- połączono --

 

Panowie, czy któryś z was miał jakieś doświadczenia z chip tuningiem ciągników. Myśle o zrobieniu mojego Johnego tylko zastanawiam się czy naprawde daje to więcej mocy i jeszcze spalanie mi spadnie.

Edytowano przez Marcin91
dublowanie tematów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W TVN Turbo albo na TVR pokazywali program o chip tuningu ciągników i wypowiadał się rolnik u którego wykonali taką usługę i w skali roku oszczędza jakieś 2500 zł na paliwie a zarazem ma zwiększoną moc (w zależności na ile podzespoły pozwalają zwiększyć). Jedyny minus jest taki że trzeba dosyć długo czekać na przyjazd takiej firmy bo mają sporo zamówień :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karold14    4

jak mam Valtre podkrecona i jestem zadowolony, czuc moc i w tych samych maszynach w ktorych chodzila wczesniej mniej pali:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fm2    0

W TVN Turbo albo na TVR pokazywali program o chip tuningu ciągników i wypowiadał się rolnik u którego wykonali taką usługę i w skali roku oszczędza jakieś 2500 zł na paliwie a zarazem ma zwiększoną moc (w zależności na ile podzespoły pozwalają zwiększyć). Jedyny minus jest taki że trzeba dosyć długo czekać na przyjazd takiej firmy bo mają sporo zamówień :D

 

Czekać długo bym nie musiał na szczęście bo firme mam niedaleko i podobno jedni z lepszych, tylko ogólnie zastanawiało mnie czy faktycznie czuć róźnice. Ale widze że chwalicie to chyba się zdecyduje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fm2    0

O ktoś mi temat połączył :-)

 

5000pln zapłaciłeś za tuning ciągnika??? wow

 

W evorider z piotrkowa tryb. troche mniej biorą.

Edytowano przez fm2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolek12    82

jak mam Valtre podkrecona i jestem zadowolony, czuc moc i w tych samych maszynach w ktorych chodzila wczesniej mniej pali:)

Jaki model?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRNH1    2

-- połączono --

 

mam pytanie czy z NH T6050 plus da się wycisnąć parę koni i jak to zrobić

Edytowano przez Marcin91
dublowanie tematów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszC5    23

Czy po zwiększeniu mocy po chip tuningu naprawde spada spalanie bo można robić przy mniejszych obrotach silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez brzozak2
      http://www.deutz-fahr.de/deutsch/agritechnika/agroplus.php
      Czy wiadomo już cos wiecej o tej serii ciagnikow??
      ceny, wyposazenie, moce i inne parametry
    • Przez Tyrion102
      Witam, jeśli ktoś orientuje się w cenach ciągników o mocy około 90 KM poproszę o informacje o nich. Jeszcze niedawno w moim regionie wszyscy fascynowali się Kubotą, nie powiem, zgrabny ciągnik, ale porównywalnej mocy Zetor sporo tańszy... Tylko jakoś za tymi Zetorami nie przepadam, więc proszę o sugestie o znanych cenach różnych firm
    • Przez kazus1989
      Moja oferta:
      PIANA WHITE ACTIV- Piana aktywna do mycia maszyn i urządzeń rolniczych. Cena 8,50 za 1 litr
      SUPERCAR- Gęsty i nabłyszczający szampon do mycia aut, ciągników(bardzo wydajny) Cena 8,50 za 1 litr
      MOTORCLEANER- Płyn do mycia silników, zmywania smarów, cięzkich zabrudzeń Cena 8,50 za 1 litr
      Posiadam w ofercie wiele środków do mycia i czyszczenia. W razie pytań proszę o maila kazus1989@wp.pl
      Dostępne opakowania 10, 25 litrów
      Wysyłka 17zł przedpłata, 22zł pobranie
    • Przez TOME11
      witam
       
      jakie są obecnie dostępne kolory do wybrania w nowej Valtrze?
       
      pozdrawiam
    • Przez pikas4
      Witam , jestem od poprzedniego sezonu posiadaczem ciągnika t25 stary typ z dwiema dźwigniami . jest  to model  25 konny ze świecą w układzie dolotowym . Tuż po zakupieniu miałem trochę do zrobienia, łożyska w zawieszeniu, hamulce, sprzęgło, poprawienie dźwigni zmiany biegów i naprawienie otworów  prowadzących aby lewarki nie wyskakiwał z wodzików, zwrotnice, instalacja itp. W międzyczasie już po otwarciu sezonu dorobiłem się kolumny  od C360 i pompy wtryskowej od  c330 oraz tura i pompy NSZ 16. Doświadczenie z 1 sezonu mówi mi, że tej zimy trzeba będzie jeszcze troszkę popracować aby ciągniczek spełniał  zamierzone oczekiwania takie jak zwiększenie mocy, uciągu , poprawienie tura itp.
      Założyłem ten temat by się zorientować czy ktoś próbował w tym ciągniku zmienić  głowicę z tłokami od modelu 31 konnego ze świecami żarowymi w głowicy ? Jestem ciekaw czy taka zmiana jest relatywnie odczuwalna, niby 24% więcej mocy ale czy jest to odczuwalne  np. w orce ? Przyznam że po założeniu pompy Nsz 16 pod tura ciągnik dostał  obciążenia, może to dla tego że nsz10 była już stara i nie stawiała oporu  ale jest odczuwalna różnica jak się ją załączy , niestety na moich  ciężkich glebach traktor ma co robić z pługiem, 2 skiby i pod niewielką górkę na dwójce ciężko było orać.
      Pewnie to związane jest z tym, że oprócz założonych nowych  opon 12.4-28  moja skrzynia jest  również szybsza  niż późniejsze  modele (poszczególne prędkości dla opony 10-28 i obrotach 1800    redukcyjne  1-1.79, 2-2.6  do jazdy  1-6.4, 2- 8.1, 3-9.4, 4-11.9, 5-14.9, 6-21.9  ) porównując do np. c330 to brakuje tu przełożenia  odpowiadającego dla 3 biegu do 5.5km/h oraz dla 4 biegu  7.18km/h. Niby pierwszy bieg by można przyrównać ale na jedynce podobno nie powinno się jeździć  zgodnie z zapisami w polskiej instrukcji t25. Przy rozbiórce skrzyni nie zwróciłem na to wcześniej uwagi i nie wiem jaka jest różnica w budowie przełożenia  1 i 2 biegu, czy faktycznie coś może się stać orząc  na 1 biegu ? Jeśli tak to chyba  trzeba było by zmienić  zębatkę 2 biegu na wolniejszą. Obecnie na pompie od c330 mam ustawione 1700 obr i  na 6 biegu ciągnik jest  p jakieś 10% szybszy od standardowej  c330 ale do orania na 2 biegu na glinie brakuje mu siły. Co możecie poradzić aby zwiększyć uciąg  wolniejsze koła zębate, więcej mocy  przez zmianę głowic z tłokami czy może nie przejmować się i jak się nie da  inaczej robić na 1 biegu .
       
      Druga sprawa to kwestia poprawienia Tura, jest to standardowy model z mocowaniem obejmami do ramy oraz stalowymi prętami do mocowania ciężarków. Muszę poprawić mocowanie ponieważ  dźwigając większe ciężarki widać jak pracuje dolna rama względem bloku silnika (około  0.5 cm na końcu belki ramy) a jak się poluzują śruby mocujące gumowe poduszki silnika to nawet 1 cm , wówczas widać również  jak zwiększa  się szczelina między obudową akumulatora a klapą. Myślę czy ktoś próbował usztywnić  to mocowanie , mogę dorobić śruby z kołnierzem tak aby zminimalizować luz na  mocowaniach poduszek i  zniwelować ich luzowanie , przedłużyć ramiona mocowania obejmami tak by łapały na końcu belki ramy a nie na 15 cm od belki, ale czy ktoś próbował jeszcze chwycić się do skrzyni ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj