pic2ek

Przyczepa i sprężyna

Polecane posty

pic2ek    5

Między przyczepą a dyszlem i nie mam sprężyny. Kupilem taką i śrubę rzymską - ale cholera nie mogę rozciągnąć tak sprężyny żeby można ją było połączyć ze śrubą. Podpowiedzcie jak to zrobić. Pewnie to banalnie proste ale chwilowo brak koncepcji :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Zastosuj odpowiedzni kawałek łańcucha.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pic2ek    5

no tak ale co mi to da? ja chce żeby dyszel był poziomo w górze a nie opadał coby łatwiej można było podłączać przyczepę a nie dźwigać ciężki dyszel.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Jak podniesiesz wysoko zaczep to bez problemu założysz, jeszcze luzu będzie z 5cm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pic2ek    5

no właśnie dyszel podniosłem do samej góry i też mi nia pasowało. Tak mi się przynajmniej wydaje - muszę jeszcze raqz sprawdzić. Dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    458

Musisz pokombinować, dopasować odpowiedni łańcuszek i wyregulować śrubą rzymską. A sprężynę możesz rozciągnąć sznurkiem (lżej niż ręcznie albo kombinerkami).

Edytowano przez michal1993

Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pic2ek    5

Ja chcę to połączyć śrubą i spręzyną, bez żadnego łańcuszka. Rozciągnąć sznurkiem powiadasz - no wydawało mi się, że mam bogatą wyobraźnię, ale jakoś rozciąganie tej sprężyny sznurkiem leży poza granicami mojej wyobraźni. :rolleyes: Ale spróbuje - dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    458

Nie mówię pojedynczym ale jakąś linką na pewno będzie łatwiej


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Zrezygnuj z śruby rzymskiej i zastosuj kawałek łańcucha który dasz podwójnie a ogniwa skręcisz śrubą M10 i napewno będzie dobrze. Przynajmniej u mnie już tak długie lata jeździ i jest dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lew908    210

Też uważam ze śruba rzymska jest zbędna. Ja u swojej mam samą spręzyne i łańcuch i dyszel mam w poziomie a w każdej chwili moge skrócić łańcuch i dyszel pójdzie jeszcze do góry to wszystko zalezy od sprężyny jaka jest i tyle. Bez żadnych kombinacji z różnymi śrubami itp :P


"Ziemia to klejnot drogi, kto jej pilnuje nie będzie ubogi"

Jeśli zgadzasz się z moim postem to strzałkę w górę wciśnij to nic nie kosztuje a mnie motywuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146

zacznij od tego jaka to przyczepa

jesli starszego typu to wozki mialy tak robione, ze dyszel i gorna rama wozka byly prawie na tym samym poziomie,

zby sprezyna trzymala dyszel musi byc ok. 15cm roznicy w wysokosci poziomow


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DK94    192

Kolego ja miałem taki problem, że miałem za miękką sprężynę. Sprężynę skróciłem i kupiłem szpilkę z gwintem taką o długości metra, i do końca szpilki dospawałem oko które zaczepiłem do sprężyny, na dyszlu zrobiłem uchwyt i przełożyłem szpilkę przez otwór w uchwycie po czym skręciłem odpowiednio nakrętką i zciołem nadmiar szpilki, dzięki czemu mam ustalone tak jak chcę. Jak jutro znajdę czas to zrobię dokładne zdjęcia, śruba rzymska czy sam łańcuch to głupie rozwiązanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

tak jak pisze @izydor, podaj jaki to model przyczepy , a najlepiej wrzuć jakąs fotkę, aby to obrazować, bo dyszel dyszlowi nie równy w każdej przyczepie... a mnoźyc X koncepcji w ciemno to jest bez sensu, bo może wystarczy jedna i będzie po problemie, może lepiej było wrzucić zdjęcie do galerii z zapytaniem i juz dawno miałbyś odpowiedz niż saśmiecać forum...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
junior2000    0

tak jak pisze @izydor, podaj jaki to model przyczepy , a najlepiej wrzuć jakąs fotkę, aby to obrazować, bo dyszel dyszlowi nie równy w każdej przyczepie... a mnoźyc X koncepcji w ciemno to jest bez sensu, bo może wystarczy jedna i będzie po problemie, może lepiej było wrzucić zdjęcie do galerii z zapytaniem i juz dawno miałbyś odpowiedz niż saśmiecać forum...

z pierwsza częscia wypowiedzi sie zgodze ale z teksem o zasmiecaniu to juz nie bardzo ma chłopak problem to pyta proste

 

Dlaczego cytujesz poprzedni post? +1 punkt ostrzeżeń

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

zacznij od tego jaka to przyczepa

jesli starszego typu to wozki mialy tak robione, ze dyszel i gorna rama wozka byly prawie na tym samym poziomie,

zby sprezyna trzymala dyszel musi byc ok. 15cm roznicy w wysokosci poziomow

Niekoniecznie wystarczy pionowo przyspawać płaskownik na wózku tak aby mijał się z ramą i na dyszlu to samo ,ja tak zrobiłem przy 3,5t z lat 80tych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pic2ek    5

Przyczepa D46. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.

Finn twój post nie wnosi nic do tematu - po co się wypowiadasz? Zaśmiecasz mi wątek swoimi wypocinami żeby błysnąć? Posty sobie nabijasz? Nic mądrego nie mówisz więc gdzie indziej się doktoryzuj a nie mi piszesz o zaśmiecaniu forum.

Już sobie poradziłem, łańcuch okazał się mimo wszystko niezbędny ale i śruba rzymska też :)

Edytowano przez pic2ek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lew908    210

Wstaw fotke jak to rozwiązałes :P


"Ziemia to klejnot drogi, kto jej pilnuje nie będzie ubogi"

Jeśli zgadzasz się z moim postem to strzałkę w górę wciśnij to nic nie kosztuje a mnie motywuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pic2ek    5

Od strony dyszla założyłem sprężyne, za oczko przy przyczepie śrubę rzymską, a pomiędzy nimi 3 oczka łańcucha (tego chciałem uniknąć). No i tyle.

Jeszcze raz dziekuję za sugestie, temat do zamknięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timo    824

A ja mam pytanie do tych, co piszą, że śruba rzymska niepotrzebna: macie we wszystkich ciągnikach zaczep na tej samej wysokości?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DK94    192

A ja odpowiadam temu który twierdzi, że bez śruby rzymskiej nie da się ustalać wysokości dyszla. Moje rozwiązanie (zastosowanie u mnie nie jest moje tylko podpatrzone) ma prosty plus czyli regulacja napięcia sprężyny szpilką zakres79cm możliwości skręcenia gwintu, a nie około 10 cm jak w przypadku śruby rzymskiej.

 

Zdj%C4%99cie-0146.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Nie wiem czy u ciebie takie rozwiązanie mocowania sprężyny jest oryginalne ale tam gdzie ja widziałem to sprężyna idzie pod zaczep i tak nie zrobisz na takim pręcie (poza tym to jak dla mnie trochę chamsko wygląda ale kwestia gustu) zdecydowanie jestem za sprężyna mocowaną za pomocą łańcucha pod spód zaczepu wtedy jak podniesiesz zaczep to sam ją sobie założysz bez żadnych problemów.

Edit. Przyjrzałem sie zdjęciu i widze że to napewno nie jest oryginał tylko twoja doróbka

Edytowano przez Karol445

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DK94    192

Karol445 Nie jest to oryginał, gdyż mocowanie było dorabiane w tym roku, dyszel też jest inny bo przyczepa w latach 80 dostała szczała w tył od Jelcza, po za tym jest dłuższy dyszel bo przyczepa jeździła jako druga. Mój poprzedni post ma na celu zaprezentowania innego sposobu mocowania sprężyny podtrzymując dyszel.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timo    824

A ja odpowiadam temu który twierdzi, że bez śruby rzymskiej nie da się ustalać wysokości dyszla. Moje rozwiązanie (zastosowanie u mnie nie jest moje tylko podpatrzone) ma prosty plus czyli regulacja napięcia sprężyny szpilką zakres79cm możliwości skręcenia gwintu, a nie około 10 cm jak w przypadku śruby rzymskiej.

 

Chodziło mi o tych, którzy twierdzą, że wystarczy sam łańcuch i nie trzeba żadnej regulacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez szostiwf88
      Jeżeli ktoś szuka siłownika do maski John Deere 5620, 5720, 5820 o oznaczeniu AL175748 lub RE206116 to zamiennikiem jest siłownik, sprężyna gazowa FORD Mondeo IV Sedan klapy bagażnika - sedan 03/07- np. (FA Krosno 24477).
      Ja taki wstawiłem pasuje idealnie jak oryginał, a kosztuje ok. 30zł.
    • Przez Mariusz998
      Witam,
      Czy ktoś posiada przyczepę hakową.
      Zastanawiam się nad zakupem.
      Chciałbym poznać opinię na temat tego typu przyczep.
      Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    • Przez gadzet
      Mam na zbyciu części do przyczepy KRONE HSD 5002T. Jak by ktoś potrzebował.
    • Przez przemek111447
      Witam.Szukam oferty na nowa przyczepe 8 T( 2 sztuki) rozwazam kazda opcje firmowa...ktora waszym zadniem jest dobrym wyborem??Transport głownie zboża..opony nie regenerowane 385/55 r22 hm metal tech DB podobaja mi sie ale maja dosc wysoko osadzona skrzynie..w gre wchodzi pronar oraz auto tech
    • Przez Damian54
      Witam. 
      Mam problem z hamulcami w przyczepie (hamulce dwuobwodowe). Gdy podepne ciągnik (MF 6150) hamulce w przyczepie się blokują ale gdy nadepne pedał hamulca hamulce w przyczepie puszczają. Jaka jest przyczyna tego zjawiska i jak to naprawić? Z góry dziękuję za odpowiedź 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj