Skocz do zawartości
zetorlublin7341

płyn chłodniczy, lampa ostrzegawcza

Polecane posty

Panowie chcę wymienić płyn w swoim zetorze teraz mam dylemat nie wiem czym go zalać czy bawić się znowu z fridexem stabil i wodą destylowaną czy zalać czymś gotowym a jeżeli już to czym zwykłe petrygo czy coś lepszego może firestone, prestone, czy kuller albo dynagel, w ogóle jak już czy można zalać układ czerwonym płynem nie chcę zalewać go wodą chcę żeby wszystko chodziło elegancko. Inne pytanie jakiej firmy polecacie koguta czy z żarówką h3, bo widziałem jeszcze z lampami stroboskopowymi które lepsze, a i pod co podłączyliście czy osobny `obwód robić, zakładać dodatkowy przekaźnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Nie zalewaj jakimś zwykłym firestone, prestone zalej czymś lepszym np. petrygo,albo mają tam takie zielone i czerwone i któryś z nich jest do ciągników.Jakim zalejesz takim będzie :) ważne aby zalać dobrym płynem.

Co do koguta to im droższy tem lepszy.Ale musisz sam ocenić jego jakość.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    726

Najzwyklejsze petrygo leje od lat do wszystkiego co mam i nie przysporzył mi dotychczas problemów. Jest ogólnodostępny praktycznie wszędzie i nie mam z tego przynajmniej dylematu czy można mieszać czy nie.

Co do koguta to z żarówką H3 jest mega mocny. Stroboskopowa tak pyrka jak by się jej nie chciało. Ważne żeby był dobry mechanizm obrotu lustra. Są lampy ze ślimakiem zamiast oringa czy gumowej rolki. powinno być trwałe. Wada to pobór prądu 55W ale to można przeskoczyć zakładając diodowy odpowiednik H3.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

asharot    187

Prestone to wcale nie jest jakiś zwykły płyn jak kolega napisał.Ma temperaturę wrzenia 130oC gdzie Petrygo ma 110oC.

Co do koguta to nie ma lepszych jak polskie Elektra,trwałe i bardzo dobre światło.Może być używany LBO.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    726

I co z tych 130-tu gdy silnik ma biedę osiągnąć 90?

Ważne żeby nie był to jakiś wynalazek bez nazwy kupiony w molochu typu Tesco itd.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    187

Nie wiedziałem że to tylko ma być na zimę.

Ja cały rok jeżdże C-360 na płynie,mam założony termostat i zimą nie ma problemów z osiągnięciem 90oC.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    726

Każdą 60-kę jaką znam jak w zimie nie dostanie po kotletach to nie ma szans zagrzać się do 90 stopni. Nawet z żaluzją na chłodnicy jak się opiepsza to wiecznie zimny.

Nie pisze nic o zimie. W każdym razie nie zlewaj na lato. Jeździj cały rok.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    57

ja zalałem do Forda Glimax czy coś takiego. Podobno to samo co Petrygo, tylko tańsze :D Dałem 25zł/5l

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22

BORYGO START też chodzi po 26zł za 5l. Baza w większości płynów to glikol ,ale ważne są inhibitory korozji odpowiadające za korozję wewnątrz układu chłodzenia i tu już trzeba byłoby zajrzeć i stwierdzić czy ten borygo czy petrygo radzą sobie . PRESTONE to nie żadne badziewie -zalecają wymiane dopiero po 5 latach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    106
Nie zalewaj jakimś zwykłym firestone, prestone zalej czymś lepszym ...
prestone jest fabrycznie zalewany w wielu autkach. Ja np mam go w fiacie. Wymiana była przy wymianie rozrządu. Jest to naprawdę dobry płyn a nie wynalazek.

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Może ktoś wie ile wchodzi w układ chłodzenia litrów płyn do 5211?

 

10,5l z ogrzewaniem, 9,5l bez ogrzewania (ale chyba każdy ma kabinę) według instrukcji. Ja zalewam chłodnicę do pełna (10l nie wejdzie), odkręcam wąż od nagrzewnicy przy kolektorze i leję znowu do pełna. Zakręcam wąż, uruchamiam silnik i dolewam tak żeby rurki w chłodnicy były zakryte. 10 litrów powinno wystarczyć. Oczywiście przed spuszczaniem płynu zawór nagrzewnicy otwarty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    1086

O który zawór ci chodzi?Przy spuszczaniu odkręciłem przewody od nagrzewnicy,nie wiele wyleciał. Jeszcze go nie zalałem płynem to pisz jakieś wskazówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Chodzi o zawór, którym regulujesz temperaturę ogrzewania. Jeśli miałeś otwarty to jak otworzyłeś kraniki w bloku i chłodnicy (i odkryłeś korek chłodnicy) to nagrzewnica też się opróżniła. Jeśli ogrzewanie działało to w porządku ale jeśli nie to jak masz zdjęte węże od nagrzewnicy to sprawdź ich drożność najlepiej przepuszczając wodę przez nie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    1086

Jeśli chodzi o węże gumowe od nagrzewnicy to muszę ich zmienić bo są strasznie popękane.Ja nie mam regulacji temperatury bo mam wąską kabinę i tam jest tylko włącznik.Ogrzewanie działa.

 

Czy jeśli zaleję go płynem to może się nagrzewnica zapowietrzyć?Bo nie którzy tak mówią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    726

Pompa tam raczej słaba nie za bardzo może być. Nagrzewnica powinna się sama odpowietrzyć. Termostat żeby był sprawny.

Musi działać. Zalewaj i niczym się nie przejmuj.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Ja nie mam regulacji temperatury bo mam wąską kabinę i tam jest tylko włącznik.

 

To jak u Ciebie ten włącznik wygląda? Zaworem właśnie włączasz ogrzewanie i regulujesz temperaturę nawiewu. Zawór jest przy nagrzewnicy i w szerokiej kabinie sterowany jest suwakiem a w wąskiej dużym pokrętłem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    1086

Włącznik identyczny jak od świateł w dachu.Jest umieszczony w podsufitce i ma 4 tryby pracy:

-Nawiew ciepły powoli

-Nawiew ciepły na maxa że jak jest ciepły płyn to w kabinie po 2min nożna się ugotować.

-Nawiew chłody czyli po prostu wentylator.

-Wyłączony nic nie działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Jaką masz tą kabinę: z reflektorami roboczymi z tyłu w dachu i z ogrzewaną tylną szybą? Coś mi z tym wyłącznikiem nie pasuje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    1086

Tak podgrzewa tylna szybka i refraktory w dachu z tyłu.Ogólnie to dmucha ciepło i jest ok. B) Jak wyjadę z garażu kiedyś to zrobię zdjęcie włączników i ci za linkuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Nie musisz, mam taką samą kabinę :) Z tym wyłącznikiem to u Ciebie coś nie tak: lewe skrajne położenie - ogrzewanie szyby, następnie wyłączenie wszystkiego,wysokie obroty wentylatorów, niskie obroty wentylatorów, niskie obroty wentylatorów i ogrzewanie tylnej szyby (razem). Tak jest w oryginale. Tym wyłącznikiem nie włączysz zimnego nawiewu jeśli zawór po prawej stronie w dachu - duże pokrętło - jest otwarty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    1086

Może bo zimnego nawiewu jeszcze nie miałem okazji włączyć bo mam go nie cały rok i podgrzewanie tylne szyby jeszcze nie używałem bo u mnie jest non sto otwarta.A to on nawiewu jest ten zawór a ja się głowiłem od czego on jest.

 

Jak przekręcę ten włącznik od zimnego nawiewu to będzie leciał zimno czy muszę jeszcze coś włączyć bo podobno w szerokich kabinach to inaczej wyglądało?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

W szerokich kabinach jest suwak zamiast pokrętła. Kręcisz pokrętłem w prawo do oporu i masz zimny nadmuch, ewentualnie parę chwil czekasz aż nagrzewnica ostygnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez witek
      witam was mam pytanko jak u was policja traktuje takie sprawy jak poruszanie sie ciągnikiem bez koguta z rozłozona maszyna jazda kombajnem z załozonym hederm itp?? bo u mnie cos sie wzieli za to...zawsze biją zezbronego wrrr
    • Przez celmer5
      Witam tu bardziej kieruje się do elektryków i tych którzy już to robili dokładnie chodzi mi o to gdzie zamontować kogut (gdzie byłoby najlepiej???) i jak go podłączyć bo mam zapalniczkę samochodową i chciałbym żeby był pod to zapalniczkę włączany jak to zrobić gdzie podłączyć i do czego to zapalniczkę ?????? Proszę pomóżcie
    • Przez Junkers
      Witam,
      chciałem się zapytać tych co używają lampy stroboskopowe do ustawiania zapłonu, jak się tego używa, nie mam o tym zielonego pojęcia dlatego chciał bym żeby w miarę dokładnie można było to opisać. Podobno jest do kupienia jakaś dodatkowa część i można ustawić zapłon w Dieslu.
      O co chodzi z tą regulacją kąta i Xenonem??
      Na allegro są takie po ok150zł i wzwyż. Myślę że do 200 można było by się zmieścić ze sprzętem do Diesla.
      http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=lampa+stroboskopowa
    • Przez czerwonyciagnik
      mialem wyciek plynu chlodniczego w case jx90 przy kabinie przy skrzynce na narzedzia gumowy przewod mi popekał wymieniłem go i mam problem z odpowietrzeniem ukladu chlodzenia postepowalem wedlug instrukcji z ksiazki i to nie pomoglo bo silnik sie wolno nagrzewa a ten przewod od kabiny jest goracy i nagrzewa sie w minute az parzy. Czy sa jakies odpowietrzniki lub moze ktos napisac jak dokladnie postepowac aby nie zapowietrzyc ukladu chlodzenia przy nalewaniu plynu, dodam ze ciagnik jest z klimatyzacja.
    • Przez krypcio
      Witam. Nabyłem niedawno jelonka 2140 gdzie nie była podłączona nagrzewnica,ponieważ właściciel twierdził,że pękł przewód pod kabiną.Połączył obieg silnika na krótko.Był zalewany wodą.Oraz postanowiłem podłączyć nagrzewnicę.Trudno było odpowietrzyć,ale po kilku razowym gaszeniu silnika i dolewaniu płynu jakoś się udało.Przez kilka dni na niedługich próbach odpalonego ciągnika było w porządku.Następnego dnia po przejechaniu 4 km i zgaszeniu było ok.2 h później był odpalony kilka minut pochodził i pognało płyn przez korek. Nagrzewnica przestała grzać.Co może być przyczyną tego objawu???Czy dokładnie nie była odpowietrzona nagrzewnica(może macie jakiś inny sposób odpowietrzania?) Czy poszła kompresja(ale po zapachu z chłodnicy nic nie czuje).Wiem,że zalewanie płynu, po dłuższym zalewaniu chłodnicy wodą jest nie fer. Proszę o pomoc,a może ktoś się z tym spotkał?Wesołych Świąt.!
×