Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
wlodiw

Zefir czy Foton? Co to za cuda i czy warto?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zefir
wlodiw    2

Mój "pomysłowy" kolega szuka podobnie jak ja traktora coś koło80-90 km. Ale jego najarało na jakiegoś Fotona lub Zefira, z tego co się orientuje z Pronaru bo są ponoć tanie ( ponoć coś koło 80tyś brutto). Co to za cuda i jak to się sprawuje może ktoś ma coś takiego, bo u mnie w okolicy takich ,,perszhingów" jeszcze nie widziałem :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63
polecam zafir bo nie jest chinski tak jak foton.

umieściłem kilka fotek zafira 85k.

 

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery-image38162.html

 

 

gmina go kupiła, nie wiem jak sie sprawuje w polu.

No jak nie jest hiński to jest hińskie yto 804a, ale na podzespołach new hollanda a silnik to brytyjski patent więc technicznie jest dobrze bo skrzynia z new hollanda 12/4 i masywne to wszystko, gorzej może być z wykonaniem bo ta skrzynia z brazylji chyba idzie a montowane główne podzespoły w hinach w pronarze tylko koła kabiny i maski zakładaja, tylko że bierząca cena na allegro to jest już 95 tyś :rolleyes: , na ppr ma ktoś tam tego zefira i bardzo zadowolony że oszczędny jest.

 

co do fotona to i technicznie w erze c360 albo i bardziej zacofany jak i jakościowo, prosta skrzynia bez rzadnych synchronizatów perkins jakiejś starej generacji niby klima co się w ręcach rozpada, nie mam do czynienia z tymi maszynami a takie informacje znalazłem na necie, więc to napisałem co się dowiedziałem, bo ludzie mylą te fotony zefiry farmtracki i właściwie nie wiadomo o co chodzi

 

nad zefirem można było się zastanawiać jak kosztował 87 tyś, za 95 tyś już mniej atrakcyjny ale tego fotona to za 1/3 ceny bym nie chciał (w którymś numerze apra był opisany że po umyciu karcherem farba z felgi oblazła :rolleyes: )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ja bym nie brał nic z tych foton zefir itp. jakos nie moge sie do tych ciągników przekonac. one wyglądają mi na takie "składaki" od każdego ciągnika cos wzieli zebrali i to co im wyszło nazwali foton. Jakościowo to chyba nie jest najlepsze. Ale jak uważacie tak róbcie.

 

Pozdrawiam NH:)


NEW HOLLAND !! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik_ziel    3

Eh...... jak już byś miał brać to kup zefira foton to jest moim zdaniem gówno. Ale ja bym nie brał ani tego nai tego juz bym wolał dołożyć te pare tyś i kupić coś porządnego ;] takie jest moje zdanie ;] Wiem ze foton jest badziewny bo wujek już załuje że go kupił a ma go pół roku ;/


«Adik_ziel will do anything for you.»

Jeżeli, ktoś, komuś, coś ewentualnie nikt nikomu nic... To z punktu widzenia masz ode mnie pzdr...... xD

Kocham to co robię, robię to co kocham, choć czasem muszę robić to, co tylko lubię, ale wtedy za to mi płacą. I znowu mogę robić to co kocham...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Acha, czyli mam poszukać na forum dotyczącym Pronara, dzięki za informacje, dam mu to jutro niech poczyta i się chłopaczyna otrząśnie :rolleyes: Co do Zefira to myślałem, że to może coś na podzespołach pronara tj Mtz i nie wiadoma co tam jeszcze., a to yto, o ile się orientuje to oni robią sprzęt komunalny, nawet widziałem to logo w Krakowie. Dzięki jeszcze raz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid12    10

Ja bym woał juz nowego belarusa niż te jakies wynalazki typu zefir czy foton


Kierownicę ujął w dłoń, przeżegnał się, beret na skroń
W stacyjce klucz i raz i dwa, spalin kłąb i silnik gra
Już na polu za łanem łan, wykonany za planem plan
A w duszy radość albo gniew, słoneczko mu gdzieś zza drzew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olik    0

Ja z tych obydwu wynalazków, jak już bym musiał to wybrał bym zefira bo on chyba ma coś wspólnego z Pronarem a Pronar nie jest złą firmą to może i zefir będzie nie najgorszy :rolleyes:


DF K100(zmieniona mapa wtrysku z K120) + Quicke Q55, McCormick cx 75 + Quicke Q45, Ursus C-360, Ursus C-330...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    0

Zefir to bardzo fajny ciagniczek tylko ze nie sprzedali ich jeszcze zbyt duzo wiec jesli to sie nie przyjmie to skad za 10 lat czesci? z chin chyba tylko. ale jak zaczna dawac kase z prowu to zobaczymy ile ich przybedzie:) jest tani jak na swoje parametry bo jak we wrzesniu sie interesowalem to za 82tys by sprzedali. i nie ma co wierzyc ze to jakis NH czy perkins bo wszystko to jest chinska podrobka. ale jesli jest z dobrych materialow zrobiony to bedzie super traktorek:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drzewis98    8

wiesz lepiej dać te 10 lub 20 tys. więcej i mieć ciągnik anie jakieś podruby licz się ztym skąd części do zefira a ci powiem że cena choć niska to i tesz jakość wykonania samo za sibie mówi :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

w taniosci i urzytecznoiści nic belarusa nie przebije, a ten cały zefir to za 95 tyś wisi na allegro więc ta cena dykwalifikuje go już na starcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olik    0
to drogo. ale inna cena jest jak bierzesz za swoje pieniadze a jak na prow to drozej...

A czemu to tak? Bo czegoś tu nie rozumiem. :rolleyes:


DF K100(zmieniona mapa wtrysku z K120) + Quicke Q55, McCormick cx 75 + Quicke Q45, Ursus C-360, Ursus C-330...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik_ziel    3
w taniosci i urzytecznoiści nic belarusa nie przebije, a ten cały zefir to za 95 tyś wisi na allegro więc ta cena dykwalifikuje go już na starcie

 

A Foton kosztuje 80tyś


«Adik_ziel will do anything for you.»

Jeżeli, ktoś, komuś, coś ewentualnie nikt nikomu nic... To z punktu widzenia masz ode mnie pzdr...... xD

Kocham to co robię, robię to co kocham, choć czasem muszę robić to, co tylko lubię, ale wtedy za to mi płacą. I znowu mogę robić to co kocham...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    15

Ostatnio bylem na skladnicy gdzie stal Foton. Podstawowa cena byl okolo 84 tys zł (klima w standardzie), co ciekawe od reki koles opuszczal 7 tys wiec wiadomo - jaka cena taki sprzet. Poza tym dosyc nieciekawie ma umieszczony zbiornik z powietrzem - z tylu za siedzeniem. Poki dziala moze i bedzie dobrze ale ciekawe jak bedzie poem z czesciami? Zefir to w sumie skladanka, czesiowo tez z chinskich czesci, dlatego kosztuje tylko okolo 90 tys zł. Juz nawet typowy pronar 82SA kosztuje ponad 100 tys.


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drzewis98    8

szczerze ja nie widze żadnego problemu ja jak bym miał kupić zefira albo fotona to oczywiście z żadnego z nich bym nie kupił bez zastanowienia ;) jak nie dysponujesz wiekszo waluto to kup belarusa i pokłopocie chodź niedawno czytałem że i z belarusami zaczynają kąbinować od kiedy :D amerykanie zaczeli coś kabinować tłumiki z ''papieru itd; a ja na twoim miejscu jak miał bym dać aż 95 tys za zefira to wolę pronara 82a za 87 tys. i po kłopocie :P bo on jest pewniejszy i nie jest zły traktor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    0

jak sie interesowalem ciagnikiem to za zefira chcieli 87tys. a jak ojciec powiedzial ze za gotowke chce ciagnik i to w ciagu tygodnia to dealer zapraszal na kawke i byl w stanie 5 tys opuscic. i tak wzialem belarusa. kazdy dealer nie lubi na ten prow sprzedawac bo to kupa papierow a tak to 2 dni i sprzedane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olik    0
Każdy dealer nie lubi na ten prow sprzedawać bo to kupa papierów a tak to 2 dni i sprzedane.

No pewnie, że nie lubią a zwłaszcza dlatego bo wiadomo ile jeszcze trzeba będzie czekać aż ten PROW ruszy ;)


DF K100(zmieniona mapa wtrysku z K120) + Quicke Q55, McCormick cx 75 + Quicke Q45, Ursus C-360, Ursus C-330...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cichy007    0

Te ciągniczki są za lekkie tak po mojemu i jeżeli ktoś chce w miare tani ciągnik to chyba lepiej zainteresować się jakiś Belarusem przynajmiej nie martwimy się o części.


Zetor Proxima 110 Power
New Holland T5.105+TUR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    0

jesli chodzi o wage zefira to jest dosc ciezki bo jak podaje pronar 4750kg. chociaz mi na masywny nie wygladal. tylko czesci nie bedzie moim zdaniem. a jezeli bedzie sie dobrze sprzedawal i beda czesci sprowadzac to pewnie beda drogie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek82    0

Znam faceta który ma fotona.Ten ciągnik jest porównywalny techniką do C-360.Ten gość ma go 2 lata i narazie nie było żadnych awarii.Jednyny problem był z tym,ze po około 3 miesiącach zaczął się rozkręcać(przede wszystkim odpadły przednie błotniki).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    0

mi sie w fotonie nie podobalo to ze gumy takie waskie i maska bardzo szeroka-widocznosc beznadziejna. wydaje mi sie ze to nie jest ciagnik do ciezkiej roboty. jest dosc prosty to fakt. a jego najmocniejszym punktem jest silnik perkinsa i klima w standardzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arko2255    8

Belarus ha ha ha a co wy ruscy czolgisci mam fotona 82km i ma on

przepracowane 900godzin a silnik to by tego trzydziestoletniego belarusa

rozerwal na strzepy wsiadlem raz do niego i nie moglem wyjsc foton to 21 wiek a bela dobry ciagnik ale nie mozna go porównywać do fotona

tyle powiem 900 godzin lac rope i na pole orka plug 4 PHX obrotowy

sasiad pozyczyl go do swojego johna 5720 i nie mogl uwiezyc nie dal rady

po mimo ze na szerokich kapciach zal mi tych ludzi ciagnik 185 tys jak

moje 2 fotony + plug!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    1

Jakos nie widze tego fotona z plugiem phx obrotowym, daj fotke jak go podniesie to uwierze. Na jakich korpusach ten plug. Niby ten ciagnik wazy ponad 4 tony tylko jakos nie widać po jego gabarytach gdzie jest ta cała masa. Czemu tak malo fotek tych fotonów dajecie skoro tak dobrze sie sprawuja w polu chetnie bym zobaczył go z jakimis maszynami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Karolc360
      Witam interesują mnie te dwa bliźniacze modele czy ktoś je posiada jak z eksploatacją?, a co wy o nich myślicie ciągnik pracował by głównie przy kosiarce-rozdrabniaczu zamiast starej poczciwej c360


    • Przez jendrek88
      Witam wszystkich interesuję się kupnem tego modelu ciągnika,czy ktoś jest w stanie mi poradzić czy to dobra decyzja czy lepiej się wstrzymać? proszę o opinię w tym temacie.

    • Przez Piotrass
      Wiitam zastanwiam sie nad tymi dwoma ciagnikami  bylem zdecydowany na new hollanda ale teraz jest promocja na john deera i sam niewiem. Ciagnik mialby  byc do tura ale glownie chodzilby w transporcie  i w polu jako pomocnik. New holland kosztuje 235 tys netto jest na oponach 420przod 520 tyl, obciazniki w cenie zaczep automatyczny skrzynia 17/16, a  JOHN Deere w promocji od 250 tys z skrzynia AutoQuad plus ECo 24/24, i tls. wiec roznica wynosi okolo 20 tys bo z new hollanda moze sie urwie kilka tys bo stoi na placu a diler do  konca roku musi sprzedac albo rejestrowac na siebie bo od nowego  roku jakies nowe wymogi sa, Co polecacie?
    • Przez gawela133
      Witam
      Zamierzam kupić ciągnik rolniczy początkowo byłem 100% pewny ze będzie to jd 6120m ponieważ już mam jd 6170m wiec były by tej samej marki lecz johne deere coś ostatnio podrożał rok temu na wiosnę wycenili cenę 250 000tys a na dzień dzisiejszy 277 000 netto

      W niższej cenie zaproponowal mi inny deler Valtre N114e ktora kosZtuje z wyposażeniem takim jak bym chciał 270000 netto. Valtra wyglada na bardziej zaawansowany ciągnik natomiast JD M to prosty ciągnik który mam i nie mogę złego słowa powiedzieć .

      Można prosić jakieś opinie na temat Valtry ?
      Co byście wybrali ?
      Z góry dziękuj
    • Przez picior4
      Witam, zamierzam zakupić nowy ciągnik rolniczy, za dotację z Młodego Rolnika. Posiadam 8ha pola, z czego 4 ha to porzeczka. Do tej pory uprawiałem wszystko MF-em 255, więc nie mam też dużej wiedzy na temat nowych ciągników. Ciągnik jaki szukam:
      -najlepiej żeby był to kompakt do 65km, max do 70
      - 4x4
      - w miarę wydajną pompę hydrauliki
      - ciągnik przejmie też trochę obowiązków od MF-a tzn. orka, agregat, karczowanie kemp (zamierzam poszerzyć areał uprawny, jeszcze o jakieś +/- 4-5 ha.
      -ziemia 3 klasy
      - ciągnik będzie pracował z ładowaczem czołowym, głównie przy załadunku palet, lub kontenerów z owocami
      -ciagnik szeroki z tyłu (szerokość mierzona razem z oponami od brzegu bieżnika) max do 170cm.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.