Skocz do zawartości

Polecane posty

adanow    0

Witam

W pażdzierniku zakupiłem nowego Zetora 80, po przejechaniu około 5 moto godzin zauważyłem że po

tłumiku od góry do dołu ścieka olej. Zadzwoniłem do serwisu oni nato że na dotarciu ciągnika tak ma być .

Dodm jeszcze że w misce olejowej ubywa oleju ,po odpalaniu ciągnika czy zimnego czy ciepłego z wydechu

przy pierwszych obrotach wali czarnym dymem a pochwili niebieskim, z czasem nagrzewania silnika ustaje

Proszę o opinie czy ktoś miał takie problemy ,co mam dalej robić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

zgłoś im to na piśmie poleconym ze zwrotką, w piśmie nadmień że zgłaszałeś to telefonicznie tego a tego dnia i powiedziano Ci że to normalne.

Jak coś się posypie masz dowód w Sądzie że zgłosiłeś to im i że kazali Ci dalej użytkować ciągnik mówiąc że tak ma być.

Ciągnika używać dalej skoro serwis tak mówi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22

odstaw do naprawy gwarancyjnej i nie trać czasu na listy, żądaj usunięcia usterki, przypilnuj żeby wypisali powód reklamacji , jest to poważna wada silnika która może skończyć się nawet jego wymianą!!! Wyższe,ale nie nadmierne zużycie w okresie docierania jest dopuszczalne , ale nie wywalanie oleju przez tłumik . Niebieski dym tuż po odpaleniu świadczy o tym ,że olej w dużych ilościach gromadzi się w komorze spalnia w czasie postoju.Miałem coś takiego w ruskim i po wymianie prowadnic i zaworów problem znikł. Silnik do remontu.Ciągnikiem z taką usterką nie wolno pracować !!!

Edytowano przez DAREK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

adanow    0

Nie dubluj własnego tematu!

Tematy połączone

 

Witam .

Opiszę po krutce problem z nowym Zetorem Major 80

Zetora zakupiłem nowego 07.10.2013.Po przejechaniu około 5mtg ku mojemu żdziwieniu zobaczyłem ze ojej wydobywa sie rurą wydechową i spływa do dołu . Zgłosiłem to do serwisu,powiedzieli mi że za delikatnie docieram ciągnik i kazali dalej go eksploatować .Dojeżdziłem tak do 19mtg.dalej olej spłyewa wydechem,zgłaszam do serwisu ,zabierają ciągnik. W książce serwisowej wpisują ,sprawdzenie turbiny.mycie wydechu.Odebrałem ciągnik prz przebiegu 22mtg i dalej go eksploatowałem nadmienie że ciągnik głównie jeżdzł po szosie. W tej chwili ciągnik ma przejechane 29mtg.i dalej olej wydostaje się wydechem,przy odpalaniu bucha czarny dym a następnie niebieski,czuć bardzo intensywnie w spalinach olej.

Powiedzcie koledzy czy Zetory tak mają i czy ktoś miał taki problem.

Dodam jeszcze jak odebrałem nowy ciągnik w domu sprawdziłem stan oleju w silniku ,miał wyższy stan jak na podziałce bagnetu około1,5 l. Od nowości bierze olej.

Proszę o opinie

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krol9    3

Według mnie winne są prowadnice zaworów. Może to też być wina turbo sprężarki ale piszesz że to sprawdzili. Więc bardzo prawdopodobne jest że w czasie postoju olej przedostaje się poprzez nieszczelne prowadnice do kanału wydechowego (nie wiem czy zetor ma uszczelniacze na prowadnicach)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

Witam nie wiem czy przeczytał pan chociaż raz instrukcję obsługi!. Może jest tam coś napisane na ten temat jeśli serwis mówi że wszystko jest ok. Radzę podłączyć coś konkretnego pod ten ciągnik. Ciągnik powinno się docierać pod obciążeniem i odpowiedniej temp. silnika . Docieranie silnika na wolnych obrotach i 1/10 gwizdka nic nie da. Nawet jest wskazane żeby nowy silnik wziął sobie olej podczas docierania ale powinien przestać po ułożeniu pierścieni ale musi być też odpowiednia temperatura żeby się to wszystko ułożyło. Ja nawet turbinę po regeneracji nie żałuje puszczam tak na 10 min na wolnych jeśli wszystko dobrze i ma już temperaturę daję na pełen gwizdek jeśli jest dobrze zregenerowana niema prawa nic się stać. Jeśli coś jest nowe i dają gwarancję musi to działać !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adanow    0

Ciągnik odstawiony do serwisu ,stan lcznika 36 mtg. Turbina sprawdzona dobra,kompresja na wszystkich

cylindrach 26 atm.z groszami,moim zdaniem zbyt mała ,mają wymienić jakieś uszczelniacze priwadnic

zaworów.Co dalej opiszę .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

Ciśnienie za niskie powinno być powyżej 30atm sprawdź w książce napraw lub instrukcji ile powinien mieć dobry silnik wg mnie ma niskie ciśnienie i olej ciągnie dołem. Domagaj się wymiany motoru na nowy żeby nie wciskali ci że zrobią ten co masz w końcu płacisz to wymagaj jeśli coś jest wadliwe wymiana tylko na nowe !. A ciśnienie po 26atm czy średnia czy ze wszystkich ma 26 atm ? Uszczelniacze zaworów mogą wymieniać ale i tak ciśnienie za niskie. Uszczelniacz zaworów uszczelnia tylko żeby zaworem nie ciągną oleju ale żeby wydechem leciał olej to musiało by nie być ich. Jeśli zrobią i dalej będzie brał olej domagaj się wymiany silnika. Oni tylko to przeciągają i robią naprawy które kosztują grosze żeby tylko przeleciał okres gwarancyjny i później płać i płacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

@DAREK Gadasz jak mój znajomy. Nagadał mu ktoś, ze lepiej jak jest więcej oleju w silniku, niż ma być za mało. To teraz dolał do pełna, i nie można mu wytłumaczyć, że to też szkodzi na silnik.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adanow    0

Co nieco znana jest mi budowa silnika spalinowego,i wiem napewno że nadmiar oleju ponad górny stan na bagnecie jest szkodliwy dla silnika .Zróbcie sobie eksperyment ,nalejcie do miski wody i chlapnijcie płasko dłonią w wodę zobaczycie jaki woda stawia opór,a co dopiero się dzieje jak łopaty wału korbowego udeżają przy szybkości 2000 obr na min.w olej w misce olejowej.Silnk w Zetorze smarowany powinien być tylko poprzez pompę olejową .Jeśli niemam racji proszę o sprostowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    14

Zależy ile za dużo.Jak 5l to dużo ale 2l nic nie szkodzi.Od przybytku głowa nie boli.mój stary zawsze lał więcej do zetora i nic mu nie było.W bizonie jak nam poszedł wtryskiwacz to przez cały dzień przybyło z 5l ropy do oleju i też się nic nie stało.

Moim zdaniem ten major może mieć pęknięty jeden pierścień olejowy ale ma za mało godzin i nie widział jeszcze cięzkiej roboty także trudno jednoznacznie stwierdzić.W 7211 nie ma uszczelniaczy zaworów i chodzi .Jeśli w majorze są to ich wymiana raczej nic nie da bo to nie takie ilości żeby chlapał wydechem.

W c330 po wymianie zestawów naprawczych zetor jakiś czas wydostawał się olej i przeszło mu.

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marerek    3

kolego jak to nie poskutkuje napisz do tygodnika rolniczego to ten serwis sobie popsuje opinie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22

chodziło mi o wzrost ciśnienia sprężania przy przeciekach oleju , a nie o poziom oleju w misie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adanow    0

Dalszy ciąg problemów z Zetorem Major 80.

Ciągnik odebrałem po naprawie z serwisu 03.01.2014 .,wymienili uszczelniacze zaworów .W tej chwili ciągnik ma przjechane 49 mtg.,i stwierdzam ze dotychczasowe naprawy nic nie wniosły , dalej olej wali rurą wydechową ,przy odpalaniu kopci niebieskim dymem,smierdzi przepalonym olejem.Skoro dotychczasowe naprawy nic nie dały ,jestem pewien ze zakupiłem ciągnik z wadą fabryczną ,wysłalem pisma do Zetor Polska o wymianę ciagnika na nowy,jeśli się z nimi nie dogadam wniosę sprawę do sądu o anulowanie umowy.

Jeśli nie dojdzie do ugody podam gdzie zakupiłem ciągnik i gdzie jego serwisowałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22

moim zdaniem należałoby by ten ciągnik z powrotem oddać do serwisu jako niesprawny tak aby przedłużono okres gwarancji o czas jaki przestał niesprawny no i żeby gwarancja przez przypadek nie minęła

Edytowano przez DAREK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marerek    3

i jeszcze wyślij temat do tygodnika rolniczego oni opiszą twój problem i zmobilizują serwis do naprawy bo jak już gazety będą o tym pisać to im reputacja będzie siadać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adanow    0

Witam

Kolejna moja nocka nie przespana

Masz Darek rację ,jak człowiek kupuje coś nowego myśli że pojeździ pare lat bez problemu,atu pech.

Ciągnik kupiłen na firmę za gotówkę ,dałem 126 tys.z turem.Miał służyć zarobkowo jako komunalny

Do dzisiaj nie zarobił ani grosza.... Wtej chwili stoi w serwisie ,obiecałem dealerowi zawieszenie brońi co do pisania w sieci o moim problemie .Ale jak pójdzie coś nie tak wywołam tsunami w sieci i prasie rolniczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek-Z80    0

Witam sznownych kolegów, gdyż to mój pierwszy post na tym forum.

 

 

Kolejny identyczny problem z Zetorem Majorem 80 ....

 

Traktor zakupiony w styczniu 2014 zrobione ok.8 mtg i olej z tłumika. Nie jest tego na razie wiele, ale za tyle pieniędzy oczekuję maszyny sprawnej.

Serwis odpowiedział standardowo tzn. zrobić około 20 mtg, zrobione nadzień dzisiejszy ok. 25 mtg i nie ma zmian.

Proszę o radę jak dalej prowadzić skuteczne rozmowy z serwisem.

Ponieważ Mieliście podobne problemy liczę że podzielicie się swoimi doświadczeniami.

Z góry dziękuję zawszelką pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6245    0

kolego adanow a ile tego oleju dolaleles od nowego do pierwszego serwisu 19mtg bo jak 5l to rozumiem ze góra przez tłumnik wylazl ale jak 1l to sie dociera w moim zetorze ciekl olej na kolanku tłumnika -przeczyna to nie olej a ropa. skad? różne cisnienia otwarcia rozpylaczy .

 

a co do kompresji 30atm to w samochodzie

w traktorze okolo 26-27atm sprawdzone nowy zetor froterra i major ale temu nic nie bylo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a olej nie idzie przez turbinę czasami jeżeli duzo ubywa moze być przez nią. Na dotarciu każdy silnik musi wziąć póki sią pierścienie nie ułożą. Obyś nie miał jak kolega w forterze 3 lata temu na 70 mtg wziął 8 l oleju, turbina ok, głowicę serwis zabierał nic nie dawało rady, dopiero jak mechanik wiejski wyjął tłoka a tam pierścienie mają zamki ustawione w jednej pozycji, tak było na 3 tłokach, od tamtej pory mówi ze na 200mtg doleje z 2 setki. Póki macie gwarancję to walczcie z delerami nie dajcie się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adanow    0

Witam

Kolego AREK 80 ,mam ten sam problem ,podaj mail lub nr.telefonu porozmawiamy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×