Skocz do zawartości
Mareczek78

zmiana wpisu w dowodzie przyczepa ciężarowa na przyczepę rolniczą

Polecane posty

Mareczek78    1

Witam kolegów i proszę o radę

Mam przyczepę D47A, którą używam z zespole z ciągnikiem. Jak wiadomo D47A ma wpis w dowodzie rejestracyjnym "PRZYCZEPA CIĘŻAROWA" więc przegląd muszę robić co roku i jego koszt to ok 180zł. Sąsiad ma D47B i ma wpis "PRZYCZEPA ROLNICZA" - przegląd co 2 lata i koszt mniej niż 100zł.

Pytanie więc takie - jakie są możliwości, by moją przyczepę przekształcić w jakiś sposób na rolniczą no i oczywiście jakie koszty się z tym wiążą

Edytowano przez Mareczek78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

pisałem o tym kilkukrotnie. Akurat w tym modelu to diagnosta może sam to zrobić bo D47 była w wersji ciężarowej (A) jak i ciężarowej-rolniczej ( B ). Jeżeli byłby uparty to zmiany konstrukcyjne ale to w innych modelach które w katalogach nie figurują jako rolnicze.

Edytowano przez Nikita_Bennet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareczek78    1
Akurat w tym modelu to diagnosta może sam to zrobić bo D47 była w wersji ciężarowej (A) jak i ciężarowej-rolniczej ( B )

Może zrobić - ale co? - przegląd ,czy wystawić dokument o zmianie konstrukcyjnym.

 

Do tej pory diagnosta robił mi przegląd za ok 70-80 zł ale i tak co roku. Ostatnio zapłaciłem ok 180 i po rozmowie z nim nic konkretnego się nie dowiedziałem . Wysyła mnie do wydziału komunikacji by tam dowiedzieć się co dalej zrobić by przyczepę przekonstruować na ciężarowo - rolniczą.

 

Chodzi mi o to by zmniejszać koszty eksploatacji czyli koszt przeglądu i krotność wymiany dowodu rej.

 

Teraz pytanie takie czy kalkuluje się robić zmiany konstrukcyjne bo nie znam kosztów. Proszę o wypowiedzi jak proceduralnie i kosztowo taka operacja wygląda

Edytowano przez Mareczek78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    575

Zmieniałem ten wpis w tym roku. Potrzebowałem fakturę z zakładu która przystosowała przyczepę do ciągnięcia za ciągnikiem rolniczym. Wpisana była zmiana ogumienia na balonowe, zmiana hamulców na jednoobwodowe. Chociaż to wszystko było potrzebna była faktura na sztukę. Dopiero na tej podstawie diagnosta zrobił zdjęcia, wypisał odpowiednie papiery do urzędu, podbił przegląd na dwa lata i tyle. Nie jestem przekonany czy sam diagnosta może przekwalifikować przyczepę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

Może zrobić - ale co? - przegląd ,czy wystawić dokument o zmianie konstrukcyjnym.

 

Do tej pory diagnosta robił mi przegląd za ok 70-80 zł ale i tak co roku. Ostatnio zapłaciłem ok 180 i po rozmowie z nim nic konkretnego się nie dowiedziałem . Wysyła mnie do wydziału komunikacji by tam dowiedzieć się co dalej zrobić by przyczepę przekonstruować na ciężarowo - rolniczą.

 

Chodzi mi o to by zmniejszać koszty eksploatacji czyli koszt przeglądu i krotność wymiany dowodu rej.

 

Teraz pytanie takie czy kalkuluje się robić zmiany konstrukcyjne bo nie znam kosztów. Proszę o wypowiedzi jak proceduralnie i kosztowo taka operacja wygląda

Hmm - kiedyś z A na B wystarczyło badanie techniczne i już. Najczęściej korekty dokonywano jak skończył się DR.

 

Obecnie sporo stacji robi wszystko na zmiany konstrukcyjne.

Kwit z firmy mającej właściwe PKD czyli mogącej robić zmiany to ok 100zł brutto

Kwitologia od diagnosty wyszła mnie coś koło 200zł.

Wymiana DR nie pamiętam ile.

Łącznie wyszło mi max 400-450zł z dojazdami, znalezieniem firmy po gotowy DR.

 

PS: znajdź wątki o przyczepie D-633 na tym forum.

 

Rzuć okiem na to: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/download.php?id=2113

 

No i jeszcze dla przykładu ten temat:

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=4582

 

Choć polecam szukać właśnie na tym forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ksys    2

W niektórych wydziałach komunikacji jeżeli sie pogada z pracownikiem to mozna wpisac bez dodatkowych papierów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

tak bo ta przyczepa ma często wpis w DR D47 bez względu na to czy na tabliczce znamionowej jest D47A czy D47B bo to te same przyczepy na innych kołach ot co.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Irizar    0

Mam kupioną przyczepę D35 z dowodem wydanym w 1984 roku, gdzie w przeznaczeniu pojazdu jest wpisane "transport".

Wydział komunikacji przy przerejestrowaniu wpisze to samo a może będzie chciał ustalić czy jest ciężarowa lub rolnicza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareczek78    1

Raczej będzie chciał ją sklasyfikować. Ja pięć lat temu kupiłem przyczepę i tak naprawdę nie pamiętam jaki miała wpis ( na pewno nie było przyczepa ciężarowa ). No i wydziale komunikacji Pani przy okienku stwierdziła, że musi zmienić przeznaczenie na "przyczepa ciężarowa" . No i się zgodziłem, gdyż nie miałem świadomości że w przeglądach są takie rozbieżności.

 

W każdym razie dziękuję za wypowiedzi w temacie. Przegląd wychodzi mi w czerwcu więc z nastaniem wiosny będę chciał ten temat wdrożyć w życie. O przebiegu nie omieszkam poinformować.

Edytowano przez Mareczek78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100
Mam kupioną przyczepę D35 z dowodem wydanym w 1984 roku, gdzie w przeznaczeniu pojazdu jest wpisane "transport".

Wydział komunikacji przy przerejestrowaniu wpisze to samo a może będzie chciał ustalić czy jest ciężarowa lub rolnicza?

Jedziesz na Stacje Kontroli Pojazdów (SKP/OSKP). Robisz dwa badania, pierwsze to Okresowe Badanie Techniczne (OBT) a drugie to ustalenie danych. Dopiero potem do Wydziału Komunikacji. Jak pójdziesz najpierw do wydziału to wpiszą Ci co chcą (mało który pracownik jest na tyle kumaty aby odesłać na ustalenie danych na SKP).

 

http://www.norcom.co...opic.php?t=7382

i cytując z tego tematu:

 

Ja mam takie : PPA CIĘŻAROWA ROLNICZA

-D35 s :masa wł 1000,dmc 4500 , ład 3500 nacisk 23KN

-D35 s1:1100/4600/3500 23KN

-D35 m : 1450/4950/3500 25KN

-D35 m1 : 1500/5000/3500 25KN

Edytowano przez Nikita_Bennet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Irizar    0

http://www.norcom.co...opic.php?t=7382

i cytując z tego tematu:

 

Ja mam takie : PPA CIĘŻAROWA ROLNICZA

-D35 s :masa wł 1000,dmc 4500 , ład 3500 nacisk 23KN

Czyli jeśli nie ma innego typu pod D35 to w wydziale komunikacji powinni wpisać zgodnie z katalogiem?

Jeśli w dowodzie będzie "ciężarowo-rolnicza" to będę miał tańsze przeglądy, czy musi być wpisane tylko "rolnicza"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

W wydziale komunikacji to nie wiem co Ci wpiszą. U mnie często cuda wpisywali ale niestety jest tam bałagan.

Zrób tak jak Ci napisałem, diagnosta i OBT+ustalenie danych na TWÓJ wniosek i potem z papierem od diagnosty do WK.

Przy ciężarowo-rolniczej badanie co 2 lata czy ciężarowej co rok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    175

Od znajomego diagnosty dowiedziałem się że od nowego roku ma być łatwiej zmienić przeznaczenie przyczepy z ciężarowej na rolniczą,czy wiecie coś na ten temat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×