Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
pawel-agro

Tur do mtz 82 od zetora 7745 turbo

Polecane posty

pawel-agro    0

Witam. Proszę o pomoc, czy ktoś mi może powiedzieć czy do mtz 82 będzie pasował tur metal fach 4 od zetora 7745.Czekam na szybką odpowiedź,z góry dziękuję.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chętnie zamieniłbym MTZ za zetora gdyby nie kilka mankamentów:

1. mniej biegów

2.słabszy udźwig

3.słabsza pompa hydrauliczna

4.słabszy silnik

5.mniejszy moment obrotowy

6.za lekki

 

itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawel-agro    0

Nie chodzi mi o zmianę ciągnika tylko o to czy tur bedzie pasował od zetora bo mam w kupnie i nie wiem czy kupywac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniel125d    1

Chętnie zamieniłbym MTZ za zetora gdyby nie kilka mankamentów:

1. mniej biegów

2.słabszy udźwig

3.słabsza pompa hydrauliczna

4.słabszy silnik

5.mniejszy moment obrotowy

6.za lekki

 

itd.

 

porównójąc mtz 82 tej samej klasy tj 80 koni np proxime albo starą 8045 to tak biegów mniej to fakt mtz ma więcej lecz niepotrzebne udżwig leprzy nawet zetor 7211 mtz cieniutko tu wypada pompa mniej litrów w zetorze daje ale w mtz trzeba co roku wymieniać ,silnik moce podobne mtz mniej spali ale zetor kręci się na wyższe obroty co w większości modelach światczy o tym że mają leprzy momęt od mtz po zatym momęt obrotowy nie ma wpływu na konie mechaniczne waga ,zetor 8045 śmiga z agregatem uprawa siew a mtz żuca nim na wrzystkie strony bez składania hydropaka nie podniesie i przód za lekki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Filozofie opowiadasz. Pompy co rok nie trzeba wymieniać, mi mtz kręci się na 2600 a ogólnie oba ciągniki maja silniki pracujące w tym samym zakresie obrotów, moment ma wpływ na moc. Mocy nie da się zmierzyć. Wylicza się ją z momentu obrotowego i obrotów silnika na hamowni. Waga podobna do 7211 ale lżejszy od dużej serii zetora. Co do agregatu to powinien być dopasowany do ciągnika. Mtz jest lżejszy więc i agregat powinien go mniej obciążać niż dużego zetora zaś duży zetor na asfalcie widzi górkę i zwalnia a mtz czy mniejszy zetor jedzie. Nie wspominając o lżejszej robocie gdzie toporność dużego zetora przeszkadza i kosztuje więcej w porównaniu z małą serią i mtz-tem.

Co momentu też cię rozczaruję bo mtz ma 290Nm a 8045 266.

Chociaż dco do mtz-ta dane różnią się ale i tak najmniejsza wartość jaka znalazłem to 268Nm, 290 ma mtz 820.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniel125d    1

co do momętu to radzę wziąść książkę do fizyki i zapoznać się trzecia gimnazjum ,słusznie zauważyłeś że moment da się mierzyć a mocy nie ,toteż momęt stosuje się w zakresie elastyczności silnika i podaje się go np od 1500 do 2000 obrotów natomiast konie przy obrotach stałych zobacz zetor 7340 ma 310 nm i mniejwięcej 78 81 koni różnie podają mtz ma 79 82 i 290 nm też różnie podają ale w przybliżeniu to ciągniki o podobnych mocach jednak mtz mimo mniejszego momętu wygrywa , często silniki 6 cio cylindrowe o mniejszym momęcie mają więcej koni niż te cztero które zaś dysponują większym momętem i dostępnym w szerszym zakresie obrotów moc można zmierzyć na chamowni ,jednak pomiar taki nie jest miarodajny dla ciągnika ,trzeba by podawać dwie moce , bez obciąrzenia wom i z obciąrzeniem można przyjąć że momęt nie ma wpływu na konie mechaniczne jak już napisałem [czytaj ze zrozumieniem] a moc to nie tylko konie i nie wcinaj zetora 8045 bo nie o takim była mowa ale jeśli już to mtz nie da rady z 8045 choćby dlatego że takowy model wyposarzony został w wzmacniacz momętu nie jestem filozofem muj zawód to technik mechanik więc pomyśl zanim głupotę napiszesz albo się spytaj podyskutować zawsze można belarus 952 to muj trzeci mtz i nie jest to żadna rewelacja poprostu tani traktor i prosty kręci się do obrotów [ 952 ma 2000 ] [820 2400] z wyjątkiem twojego 2600 tłoki będziesz zbierał po asfalcie traktory te miałem od nowego i w każdym pompa i cała chydraulika jest nie zbyt a odnośnie jeszcze mocy wpływ ma waga koła zamachowego i przeciwwag wału korbowego a na momęt mieszanka w komorze , jej ciśnienie silniki turbo mają wysoki momęt no i piła spalinowa silnik słaby a momęt większy niż w twoim mtz

Edytowano przez KRISTOFORn
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Nie muszę się zapoznawać bo to znam. Motyw z 8045 sam zacząłeś ciągnąc a do mnie masz pretensje że nie na temat mówię.

Nie powiedziałem że duży zetor nie da rady mtz-towi. Nie mam pojęcia skąd ci się to wzięło. Ma większą masę więc i jego możliwości są większe z tytułu uciągu i nic po tym. Półbiegi nic tu nie zmieniają poza faktem że można je zmienić pod obciążeniem. Musiał bym sprawdzić ale pewnie znalazł by się w rusku odpowiednik przełożenia z połówką i bez. Chociaż i to jest mało ważne. Samo koło zamachowe nie ma wpływu na moc. jest jedynie akumulatorem momentu obrotowego. Moment określa się różnie. Albo w jakim zakresie obrotów jest największy albo tylko przy jakich obrotach jako jedna wartość. A i silnik przy 2600 się nie rozleci. Przynajmniej nie od razu choć to obroty do których nie został stworzony. Znam 2 przypadki gdy prawdopodobnie 3000 przekroczył silnik i nic w nim nie wyleciało. Po naprawie pompy chodziły oba ciągniki jak złoto. Więc się da i więcej. Chwilowo ale jest to możliwe. Hydraulika inna sprawa. I zetory i ursusy ciężkiej serii również nie słyną z dobrego podnośnika.

Zamiast pisać piękne teksty proponuje wrócić do tematu który jest poświęcony turowi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemek256    13

Mam Mtz'a 82 TS z 97r z ładowaczem Tur 5 Hydrametu, Co do współpracy z ładowaczem to szczerze odradzam MTZ;a, długo Ci przód nie wytrzyma, robiłem już 2 razy atak i koło talerzowe przedniego napędu, teraz siadła mi prawa półoś. Te przody nie nadają się do ładowaczy. Naprawde szkoda kasy na ładowacz do niego i nerwów na naprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepo    30

Tur czeski nd5-018 (do zetorów 5211, 7211, 7711) pasuje do mtz-ta po przeróbkach- tj. nawiercenie części nowych otworów i podłożenie po ok 1 cm "sztabie" na stronę. Czyli głównym problemem jest to że zetor jest węższy w "ramie" jakieś dwa centymetry od mtz-ta. Musisz zmierzyć go też czy przypadkiem rama samego ładowacza nie jest tak wąska, że trzeba będze tłumik przerabiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrccc2    3

Filozofie opowiadasz. Pompy co rok nie trzeba wymieniać, mi mtz kręci się na 2600 a ogólnie oba ciągniki maja silniki pracujące w tym samym zakresie obrotów, moment ma wpływ na moc. Mocy nie da się zmierzyć. Wylicza się ją z momentu obrotowego i obrotów silnika na hamowni. Waga podobna do 7211 ale lżejszy od dużej serii zetora. Co do agregatu to powinien być dopasowany do ciągnika. Mtz jest lżejszy więc i agregat powinien go mniej obciążać niż dużego zetora zaś duży zetor na asfalcie widzi górkę i zwalnia a mtz czy mniejszy zetor jedzie. Nie wspominając o lżejszej robocie gdzie toporność dużego zetora przeszkadza i kosztuje więcej w porównaniu z małą serią i mtz-tem.

Co momentu też cię rozczaruję bo mtz ma 290Nm a 8045 266.

Chociaż dco do mtz-ta dane różnią się ale i tak najmniejsza wartość jaka znalazłem to 268Nm, 290 ma mtz 820.

 

no z wagą zetora 7211 a mtz to jest duża różnica zetor gdzieś 2700 a mtz około 4000 to nie jest podobna waga zetora do mtz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez odyniec
      Jestem ciekawy czy do T25 dało by się założyć jakieś najmniejsze turbo a jak tak to czy by wytrzymał silnik. Mi sie zdaje że trzeba by było wymienić wał tłoki itd na jakieś mocniejsze jak wy myslicie o tym
    • Przez PaTrYk1014
      witam.czy ktoś z was zakładał turbinę do starego typu silnika w ursusie? czy w ogóle istnieje taka możliwość. jeśli ktoś z was coś takiego robił to proszę o foty jak jest podłączone smarowanie i przelew w turbinie. z góry dzięki
       
    • Przez zdechly88
      Mam pytanie odnośnie turbiny w ciagniku czy duzy luz na turbinie moze powodowac slapsze cisnienie doladowania i czy cisnienie doladowania ma wplyw na dawke paliwa, poniewaz zauwazylem przewod z pompy wtyskowej do kolektora ssącego zaraz za turbina.Ciagnik zachowuje sie jak by byl zamulony nie dymi na niebiesko ani na biało ,nie bierze oleju,nawet na czarno nie chce,filtry paliwa wymienione,odstojnik wyczyszczony,pompka zasilajaca nowa.Zamierzam turbo oddać do regeneracji ale najpierw chcialbym zmierzyc ciśnienie doładowania ale za bardzo nie wiem jak .Jakies sugestie co to mojego problemu?
    • Przez qlimaxpl
      Witam mam problem z ciągnikiem 11441, gdyż słabo wkręca się na obroty wydaje mi się ze to wina turbiny gdyż pompa i wtryski są sprawdzone przez fachowca, mógłby mi ktoś powiedzieć jakie ma ciśnienie doładowania turbiny, bo prawdopodobnie to jest u mnie problemem
    • Przez Misiak1177
      Witajcie, szybkie pytanie, jak to jest z wierceniem dziury na centralne smarowanie pompy wtryskowej lub turbo w starym typie bloku silnika. 

      Trzeba na pewno zrzucić miske olejową, ale co dalej, jeszcze coś w środku silnika trzeba odkręcać, żeby opiłki nie poszły w nie porządane miejsce ?

      Prosze o szybką odpowiedz kto miał z takim czymś do czynienia, bo turbo komplet leży na półce, a nie ma dziury na smarowanie !! pomóżcie 
×