Hoxem

MF 3060 oświetlenie i kolumna kierownicza(regulacja) :)

Polecane posty

Hoxem    0

1 .Sprawa: oewnego dnia włączając światła pozycyjne i mijania, nie włączyły się, długie raz były, raz nie, zależy jak trzasnąłem w prawo przełącznikiem, zostały tylko kierunki... winię przełącznik ale dla upewnienia chciałbym sprawdzić po kablach czy się włączą(są 2 kostki od przełącznika) i gdy przykładowo wepne kabel w obie kostki po kolorze to zapalą się światła? czy coś się spali. Jak najprośniej sprawdzić światła mając tylko 2 kostki od przełącznika? kolorów oczywiście nie znam, jaki kolor od czego xD

 

2.Sprawa to regulacja kierownicy, u mnie nie działała więc kierownice wyjąłem wogóle z kolumny i rozebrałem, niestety ta rączka co się podnosi i reguluje(według mnie jest wytarta) więc podciąłem kątówką bo zapadka była półokrągła i mechanizm od odblokowania regulacji się zsuwał, wszystko niby ok ale została mi jedna spręzynka i nie wiem gdzie ona była, bo odrazu jak rozebrałem to leżała luzem. Aaa i jeszcze jedna sprawa to sprężynka trzymająca zębatke od regulacji nie do końca mi pasuje.

Ogólnie jakbym zobaczył zdjęcie właśnie tego elementu regulacji od środka to byłoby łatwiej, najważniejsza sprawa to światła, po wpierdzielić 250zł w przełącznik to nie sztuka a gdy okaże się, że po wpięciu nadal nie będą działać to się załamie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal3050    74

u mnie długie światła raz są a raz nima a i jeszcze jedna sprawa żeby nie zaśmiecać forum jedno światło pozycyjne czasami na dołku zgaśnie a potem się włonczy wiecie co może byc sprawdzałem już wszystko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Mi któregoś razu stało się podobnie tyle, że nie miałem bodajże krótkich - wina masy pprzy swiatłach która się zwyczajnie oberwała. Założyłem nową masę ( kabelek i nowa srubka) i świecą jak dawniej :) Nic z kablami nie kombinuj tylko sprawdź tą masę bo obajwy bardzo podobne do moich :) Dla pewności weź jakiś kabel który na 100% nie ejst przerwany w srodku pancerza i wtedy sprawdź bo czasem zdaje się ok a w środku przepruchniał. Co do regulacji to nie wiem nigdy nie rozbierałem tego :) Może inni coś wiedzą w tym temacie :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Jak jest u Was nie wiem u mnie przód mam podłączony czarnym kabelkiem do jakiejś śróbki bodajże przy akumulatorze mam ogranicznik żeby sie nie przesówał i chyba tam mam złapane :) no czarny kabelek od masy namierzyć i dojdziesz gdzie idzie :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hoxem    0

to nie masa, a same kierunki miałeś jak masy nie było?

bo u mnie same kierunki są

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Kierunek a światła w przednim grillu to 2 inne rzeczy... kierunki są z pozycyjnymi a przód masz oddzielnie i kierunki były jak najbardziej. Tłumaczyłem wcześniej że masa od przednich jest oddzielna a po drugie sprawdź przy ząrówkach czy dobrze wszystko jest. Rób co chcesz ja bym najpierw to sprawdził a jak bym miał 100% pewności że to włacznik to bym kupił ten przełącznik co kolega wyżej mówi :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hoxem    0

dobra masy sprawdzone, prawda jest taka, że sprawdzałem miernikiem kable ze wtyczek i wygląda na to, że prądu brak...masa na przednich lampach jest na 100%, dzięki za informacje co do przełącznika :P zaoszczędzę 200zł

jeszcze obok bezpieczników znalazłem jedną wtyczkę na 2 piny, nie wiem od czego jest ale prąd na niej jest i wacham się aby przełożyć prąd z niej do tej drugiej.. ale dziwna sprawa kurde. U was też jest lużna jedna wtyczka 2 pinowa? widać ją pod obudową jak się zerknie, wpiąć jej nie ma gdzie bo wszystko zajęte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erni16pl    1

We wszystkich tych mf-ach jak i innych ciągnikach, jest dużo takich wtyczek i gniazd zależnie od: wersji, wyposażenia i oczywiście możliwości podłączenia innych urządzeń (np: koguty, dodatkowe światła, klima itp).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armo    0

ten włącznik z 19 to wystarczy wpiąć, czy trzeba przerabiać kostkę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erni16pl    1

Wszystko pasuje idealnie bo to jest ten sam włącznik, tylko nikt w takiej firmie jak mf o tym nie wspomni bo jakoś trzeba zarobić. W ciągnikach jest wiele rzeczy w ten sposób sprzedawane np: stacyjki, czujniki (ciśnienia i temp da się kupić identyczne z tymi samymi parametrami z samochodu), ostatnio w ciągniku renault znalazłem czujniki od klimy i chyba stopu były identyczne jak z jakiegoś forda, jedyna różnica to cena. Ten czujnik ciśnienia oleju w mf też da się kupić taniej, z jakiejś osobówki chyba diesla, tego dokładanie nie pamiętam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hoxem    0

dobra, przełącznik działa :P, 200zł zaoszczędzone, powód braku oświetlenia, brak masy (masa znajdowała się pod przymocowaniem przerywacza, pod kierownicą)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zolwik1990    1

Witam panowie mam problem ze światłami roboczymi przednimi otóż przestały mi ostatnio świecić kontrolka się świeci a światła nie patrzałem kontrolką to tam w ogóle prąd nie dochodzi. Może to wina przełącznika jezeli tak to gdzie on się znajduje? MF 3085.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zolwik1990    1

Witam panowie mam problem ze światłami roboczymi przednimi otóż przestały mi ostatnio świecić kontrolka się świeci a światła nie patrzałem kontrolką to tam w ogóle prąd nie dochodzi. Może to wina przełącznika jezeli tak to gdzie on się znajduje? MF 3085.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

po pierwsze to sprawdź bezpieczniki jeśli ok to sprawdź przy włączniku czy prąd dochodzi i jak włączysz czy wychodzi jeśli tu nie znajdziesz to musisz sprawdzić instalacje lub sprawdź żarówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zolwik1990    1

Już zrobione okazało się że z włącznikiem było coś nie tak. Przełożyłem od koguta i światełka działają :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sruba2    1

Panowie mam podobny problem z roboczymi światłami ale diagnoza już postawiona wadliwy przełącznik, gdzie go mogę kupić dodam że to mf 3080 89r :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    121

Kolego przełącznik możesz kupic jak pisał wyżej kolega od Renault 19, a kupisz go w każdym sklepie motoryzacyjnym z częsciami do samochodów :)


Ursus C-360 --> Zetor 8011 --> Massey Ferguson 3090 :)
Jeśli pomogłem, kliknij w strzałkę na zielonym tle :)
Zapraszam ~~> https://www.facebook.com/Fanpagemf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sruba2    1

Tak zgadza się kolego ale interesuje mnie przełącznik do świateł roboczych dzisiaj pytałem w sklepie rolniczym to za orginał 160 za jeden a są dwa. Może ktoś stosował jakieś zamienniki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

W lewym górnym rogu mowa o serii30xx proste znaleźć zapalasz światła i po kolei wyjmujesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiaul    16

Jednak to nie bezpieczniki spalone. To włączniki, jest tam w nich jakiś bezpiecznik? Bo nie mam świateł roboczych ani z przodu ani z tylu. Prąd do włącznikow dochodzi. Tak jak by te włączniki były zepsute, i co ciekawe zepsuly się dwa na raz. Ma ktoś pomysł co die mogli jeszcze stać? I skąd kupić jakieś tańsze te wlaczniki bo są na Internecie ale po 180 zl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
    • Przez Kawid
      Witam mam problem z dynashift w MF 3075 ponieważ sam przełącza tryby A, B ,C ,D podczas jazdy lecz gdy włączam światła wszystko się uspokaja
    • Przez Ajaa
      Witam mam pytanie podejdzie mi silnik z Massey Ferguson 690t do Massey Ferguson 3065?
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Diabel1
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj