Zaloguj się, aby obserwować  
maniek1986

zetor 5211 nie równa praca silnika i stukanie w silniku

Polecane posty

maniek1986    0

witam mam problem z swoim zetorkiem ostatni skonczyłem orac i wruciłem do domu zobaczyłem ze zeti kopci na biało i nie wkreca sie na obroty do konca a gdy go zgasiłem to odpalił ale nie odrazu musiałem troche go pokrecic myslałem ze to moze koncówki wtrysków lub pompa ale wszystko jest oki na nastepny dzien przyjechał do mnie mechanik odpaliłem go i zaczeło cos stukac w silniku i powiedział ze moze to byc pekniety wał albo rozrzad moze ktos z was miał taki przypadek i wie co to moze byc pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

W tym silniku przeciwwagi sa przykrecane i potrafiły sie poluzować. Zdejmuj misę i patrz co nie gra, czy nie obróciło panewki itd.. Na podstawie czego oceniliście sprawność wtryskiwaczy i pompy wtryskowej?

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek1986    0

ja nie oceniałem kuzyn jest pompiarzem naprawia wtryski ma swój wrsztat i on to sprawdzał dodam ze zetorek ma 1800 mth i jest z 1992 roku mało jest wyszarpany bo mam tylko 12 h ziemi uprawnej i do tego ma do pomocy jeszcze c 330 a gdyby obruciła sie panewka to co trzeba zrobic i wymienic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Szlifować wał i stopę bloku. Zanim nie znajdziesz przyczyny stuku, to trudno wyrokować. Pod żadnym pozorem nie pracuj tym ciagnikiem, szukaj przyczyny. Może stuk dochodzć z tulei bo pękły pieścienie, , wysoko - zawory, to tak w skrócie bo metal przenosi dźwięki i czasami jest gdzie indziej niż nam się wydaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Jak stracił moc to coś z "górą" jest nie tak, a co z kontrolką ciśnienia oleju? Nie zapalała się podczas orki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek1986    0

odnosnie utraty mocy to powiem tak jak zostało mi gdzies tak ok 0.5 ha do zaorania to własnie czasami tak było ze troche mi słabł myslałem ze moze za głeboko oram bo orałem 3 szosową tak jak zawsze moze kolega pawel885 ma racje ale jak był u mnie ten mechanik to odkrecił pokrywy i niby zawory oki a kontrolka mi sie nie zapaliła a ciagnik stoi i nie jest odpalany a kolego pawel 885 co masz na mysli ze cos jest z "góra"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Góra czyli tłoki, pierścienie, głowica... Nieraz jest tak że się przycina wtryskiwacz i wtedy jest taki dziwny dźwięk jak by silnik miał się zaraz rozlecieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek1986    0

dowiem sie w poniedziałek bo w sobote go zabiera mechanik wiec mysle ze w poniedziałek bedzie juz cos wiadomo ale mam nadzieje ze nie bedzie to wał własnie powiem ci kolego pawel885 ze jak skonczyłem orac i przyjechałem do domu to zauwazyłem ze kopci na niebiesko i sie nie wkreca na obroty i palił ale musiałem go pokrecic ale nie stukało nic dopiero zaczeło na drugi dzien i to stukanie słuchac jak by z przodu jak pierwszy tłok od strony chłodnicy sasiad tez ma takiego zetorka i odrazu mi powiedział ze to moze byc koncówka wtrysków albo pompa ale kuzynek wykluczył to a odnosnie stukania to własnie jak piszesz jest taki dziwny dzwiek jakby miał zaraz peknac ten silnik ale nie jest bardzo głosny

 

dowiem sie w poniedziałek bo w sobote go zabiera mechanik wiec mysle ze w poniedziałek bedzie juz cos wiadomo ale mam nadzieje ze nie bedzie to wał własnie powiem ci kolego pawel885 ze jak skonczyłem orac i przyjechałem do domu to zauwazyłem ze kopci na niebiesko i sie nie wkreca na obroty i palił ale musiałem go pokrecic ale nie stukało nic dopiero zaczeło na drugi dzien i to stukanie słuchac jak by z przodu jak pierwszy tłok od strony chłodnicy sasiad tez ma takiego zetorka i odrazu mi powiedział ze to moze byc koncówka wtrysków albo pompa ale kuzynek wykluczył to a odnosnie stukania to własnie jak piszesz jest taki dziwny dzwiek jakby miał zaraz peknac ten silnik ale nie jest bardzo głosny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

może zacieła się sekcja w pompie wtryskowej i jeden wtrysk nie pracuje ?


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
demon17    1

Jak kopci na biało to znaczy że wtrysk leje, kolego jak będziesz coś więcej wiedział to daj znać bo mam podobny problem przy 9540

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Majjdann    95

Kolega miał problem podobny jak ty w Ursusie C-360 stukało słabe ciśnienie było okazało się że rozrząd do wymiany .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek1986    0

demon17 jak mi rozbierze mechanik i bede wiedział co to napisze napewno a odnoscie wypowiedzi majjdanna mi tez wyglada to na rozrzad tylko szczerze to nie wiem jak z cisnieniem bo nie było sprawdzane ale jutro jedzie do mechanika naszczescie mam takie dobrego mechaniora 1km od siebie tylko tyle ze gosciu jest powolny ale za to dokładny i naprawde dobry ma tyle napraw ze nie ma gdzie ustawiac na podwórku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
demon17    1

Mi na szczęście nic nie stuka, ale reszta taka sama jak u Ciebie... Maniek1986 skąd jesteś ;>??

Edytowano przez demon17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
demon17    1

Kolego wymieniłem końcówki i niebieski dym znikł... Przerywa dalej, ale sporadycznie. W czwartek wykręcam pompę, prawdopodobnie łożysko się zajechało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj