Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
maniek1986

zetor 5211 nie równa praca silnika i stukanie w silniku

Polecane posty

maniek1986    0

witam mam problem z swoim zetorkiem ostatni skonczyłem orac i wruciłem do domu zobaczyłem ze zeti kopci na biało i nie wkreca sie na obroty do konca a gdy go zgasiłem to odpalił ale nie odrazu musiałem troche go pokrecic myslałem ze to moze koncówki wtrysków lub pompa ale wszystko jest oki na nastepny dzien przyjechał do mnie mechanik odpaliłem go i zaczeło cos stukac w silniku i powiedział ze moze to byc pekniety wał albo rozrzad moze ktos z was miał taki przypadek i wie co to moze byc pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

W tym silniku przeciwwagi sa przykrecane i potrafiły sie poluzować. Zdejmuj misę i patrz co nie gra, czy nie obróciło panewki itd.. Na podstawie czego oceniliście sprawność wtryskiwaczy i pompy wtryskowej?

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek1986    0

ja nie oceniałem kuzyn jest pompiarzem naprawia wtryski ma swój wrsztat i on to sprawdzał dodam ze zetorek ma 1800 mth i jest z 1992 roku mało jest wyszarpany bo mam tylko 12 h ziemi uprawnej i do tego ma do pomocy jeszcze c 330 a gdyby obruciła sie panewka to co trzeba zrobic i wymienic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zorzyk2    50

Szlifować wał i stopę bloku. Zanim nie znajdziesz przyczyny stuku, to trudno wyrokować. Pod żadnym pozorem nie pracuj tym ciagnikiem, szukaj przyczyny. Może stuk dochodzć z tulei bo pękły pieścienie, , wysoko - zawory, to tak w skrócie bo metal przenosi dźwięki i czasami jest gdzie indziej niż nam się wydaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    432

Jak stracił moc to coś z "górą" jest nie tak, a co z kontrolką ciśnienia oleju? Nie zapalała się podczas orki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek1986    0

odnosnie utraty mocy to powiem tak jak zostało mi gdzies tak ok 0.5 ha do zaorania to własnie czasami tak było ze troche mi słabł myslałem ze moze za głeboko oram bo orałem 3 szosową tak jak zawsze moze kolega pawel885 ma racje ale jak był u mnie ten mechanik to odkrecił pokrywy i niby zawory oki a kontrolka mi sie nie zapaliła a ciagnik stoi i nie jest odpalany a kolego pawel 885 co masz na mysli ze cos jest z "góra"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    432

Góra czyli tłoki, pierścienie, głowica... Nieraz jest tak że się przycina wtryskiwacz i wtedy jest taki dziwny dźwięk jak by silnik miał się zaraz rozlecieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek1986    0

dowiem sie w poniedziałek bo w sobote go zabiera mechanik wiec mysle ze w poniedziałek bedzie juz cos wiadomo ale mam nadzieje ze nie bedzie to wał własnie powiem ci kolego pawel885 ze jak skonczyłem orac i przyjechałem do domu to zauwazyłem ze kopci na niebiesko i sie nie wkreca na obroty i palił ale musiałem go pokrecic ale nie stukało nic dopiero zaczeło na drugi dzien i to stukanie słuchac jak by z przodu jak pierwszy tłok od strony chłodnicy sasiad tez ma takiego zetorka i odrazu mi powiedział ze to moze byc koncówka wtrysków albo pompa ale kuzynek wykluczył to a odnosnie stukania to własnie jak piszesz jest taki dziwny dzwiek jakby miał zaraz peknac ten silnik ale nie jest bardzo głosny

 

dowiem sie w poniedziałek bo w sobote go zabiera mechanik wiec mysle ze w poniedziałek bedzie juz cos wiadomo ale mam nadzieje ze nie bedzie to wał własnie powiem ci kolego pawel885 ze jak skonczyłem orac i przyjechałem do domu to zauwazyłem ze kopci na niebiesko i sie nie wkreca na obroty i palił ale musiałem go pokrecic ale nie stukało nic dopiero zaczeło na drugi dzien i to stukanie słuchac jak by z przodu jak pierwszy tłok od strony chłodnicy sasiad tez ma takiego zetorka i odrazu mi powiedział ze to moze byc koncówka wtrysków albo pompa ale kuzynek wykluczył to a odnosnie stukania to własnie jak piszesz jest taki dziwny dzwiek jakby miał zaraz peknac ten silnik ale nie jest bardzo głosny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    58

może zacieła się sekcja w pompie wtryskowej i jeden wtrysk nie pracuje ?


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
demon17    1

Jak kopci na biało to znaczy że wtrysk leje, kolego jak będziesz coś więcej wiedział to daj znać bo mam podobny problem przy 9540

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Majjdann    92

Kolega miał problem podobny jak ty w Ursusie C-360 stukało słabe ciśnienie było okazało się że rozrząd do wymiany .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek1986    0

demon17 jak mi rozbierze mechanik i bede wiedział co to napisze napewno a odnoscie wypowiedzi majjdanna mi tez wyglada to na rozrzad tylko szczerze to nie wiem jak z cisnieniem bo nie było sprawdzane ale jutro jedzie do mechanika naszczescie mam takie dobrego mechaniora 1km od siebie tylko tyle ze gosciu jest powolny ale za to dokładny i naprawde dobry ma tyle napraw ze nie ma gdzie ustawiac na podwórku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
demon17    1

Mi na szczęście nic nie stuka, ale reszta taka sama jak u Ciebie... Maniek1986 skąd jesteś ;>??

Edytowano przez demon17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
demon17    1

Kolego wymieniłem końcówki i niebieski dym znikł... Przerywa dalej, ale sporadycznie. W czwartek wykręcam pompę, prawdopodobnie łożysko się zajechało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez faofar
      Witam mam takie pytanko na jak długo podłancza sie kabel do podgrzewanie bloku??W instrukcji tego nie znalazłem.
      .Ciągnik ma 1000mth ,niby skandynaw a od -5 jest juz problem .Aku ma rok czasu wiec nowy.
    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez Rolnik117
      Witam mam problem z valtra t133 ponieważ gdy długi czas pracuje np. W orce czy w agregacie scierniskowym zaczyna wchodzić duża temperatura (pod czerwone), gdy dojadę do brzeg i zanim obruce temperatura momentalnie spada na środek czyli dobrze. Co może być przyczyną 
    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez drogerhas
      Witam mam wielki dylemat na temat wyboru ciągnika. Posiadam gospodarstwo o pow. 15ha i zajmuję się hodowlą bydła mlecznego i w tej chwili mam 3 ciągniki: Ursus c-330, Ursus c-360 i Ursus c-385, który złożony z Ursusa i Zetora trochę tego i trochę tego taki już po prostu kupiłem. I właśnie z tym c-385 mam problem, posiada on przedni napęd, elektryka sprawna, 87km, 2 wyjścia hydrauliczne i  reszta standardowo, nie jest on w najgorszym stanie z zewnątrz bo pomalowany i w kabinie nie jest najgorzej. I właśnie chcę się jego pozbyć, bo kupiłem go od handlarza i to był mój bardzo wielki błąd. Handlarz zrobił go tak aby tylko go sprzedać: pomalował bez podkładu, silnik w nie najlepszym stanie(wiem że dużo nie wytrzyma), hydraulika się psuje, pompa paliwa do wymiany. Choć mam go od wielu lat dopiero teraz pomyślałem  o tym tylko zastanawiam się co lepiej? Sprzedać go i kupić inny za podobne pieniądze czy też do poczciwej sześćdziesiątki wstawić przedni napęd i wspomaganie? Dodam też że sześćdziesiątka ma swoje podzespoły w bardzo dobrym stanie oprócz hydrauliki ale to się zrobi. C-360 robiłem do tej pory większość prac polowych c-385 tylko orałem, kultywatorowałem i belowałem. Jakbym wstawił przedni napęd te obowiązki przejęłaby 360, dodam też że mam podłączonego do niej tura zwykłego dwusekcyjnego i w przyszłości planuję zakup nie za dużego pługa 3 obrotowy. I co Panowie zrobiliby na moim miejscu? Sprzedać ursusa c-385 i kupić jakiś z napędem 4x4 o podobnej kwocie(więcj niż 24 000 nie wyciągnę w takim stanie) czy też może go naprawić a może sprzedać i udoskonalić poczciwą sześćdziesiątkę? Z góry dziękuję za podpowiedzi.
×