Zaloguj się, aby obserwować  
marix123

Bizon Z056 - pas na młocarni.

Polecane posty

marix123    1

Witam otóż mam problem, kupiłem Bizona i gdy go tak sprawdzałem na sucho to obroty na młocarni najwieksze jakie uzyskałem to było 700, pas był napięty, szerokość pasa równe 5 cm , był on równo z kołem na odrzutniku słomy naczytałem się że może obroty trzeba wyregulować tą korbą od przodu w kombajnie pod zegarami, no i kuzyn tak kręcił że chyba wykręcił z tego drugiego napinacza bliżej odrzutnika po czym jak odpaliłem kombajn i włączyłem młocarnie to pas wszedł do środka koła odrzutnika a talerz od młócarni wsunął się względem tego drugiego talerza jakiś 1cm może troszkę więcej moje pytanie brzmi jak to naprawić jak się za to zabrać, poniżej umieszczam pare zdjęć przedstawiających jak to teraz wygląda, wiem że mogłem pisać trochę niezrozumiale bo za bardzo się nie znam ale proszę o wyrozumiałość. dzięki z góry za odpowiedzi pozdrawiam.

 

img_20131030_150159cjreq.jpg img_20131030_150218atqwn.jpg img_20131030_150320rfr2n.jpg img_20131030_150351emory.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jedrus    73

Prawdopodobnie kręciliscie korbką zwalniając obroty młocarni dlatego pas wszedł w głab odrzutnika, pokręć w drugą stronę to powinien wyjść z powrotem do wierzchu na odrzutniku, zrób to na włączonej młocarni na wolnych obrotach silnika to będziesz miał lżej. Pas powinien wyjść z 1-2 mm powyżej krawędzi koła odrzutnika i młocarnia wtedy powinna mieć ok 950 -1000 obr/min przy 2200 obr/min silnika. Możesz tez mieć rypnięta prądniczkę od obrotów młocarni skoro miałeś tylko 700, mi pas OBTIbelta 52mm wychodzi ze 4mm na wierzch a obrotów 1000 nie mam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marix123    1

Problem jest taki że na zgaszonej w ogóle nie da rady kręcić więc chyba na odpalonym będzie to samo wydaje mi się że się wykręcił całkiem ten napinacz od regulacji obrotów, tylko jak go teraz wkręcić jak to wszystko tak ciężko chodzi, ale spróbuję tak jak mówisz na wolnych obrotach może coś się uda, a jak nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nic nie grzeb przy pracującym silniku jak Masz jeszcze ręce całe, zobacz czy jest pręt wykręcony i czy nic nie dotyka do koła pasowego młocarni z wewnętrznej strony? być może wykręciliście zbyt daleko i dotyka wodzik i dlatego przyblokowało, cięgło powinno być tak wyregulowane i zabezpieczone nakrętkami by po najniższym zmniejszeniu obrotów wodzik nie dotykał do koła, bo spalisz kombajn i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marix123    1

Ja nic tam nie grzebie przy odpalonym silniku, mówię o regulacji z podestu tej pod zegarami z przodu ale na zgaszonym jest wkręcony trochę i dalej nie idzie ten pręt ale patrzyłem i gwint jest cały, a na pręcie gdzieś w połowie jest nakrętka także nie da rady maksymalnie zmniejszyć obrotów poprostu nie mogę teraz tego wkręcić i pasy wyglądają jak wyglądają no i młócarnia wg zegara ledwo się kręci teraz:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to mów tak, tak tego nie wkręcisz na zgaszonym silniku, młocarnia musi być w ruchu, ale sprawdź to co pisałem wyżej, bo coś jednak trzyma, a potem odpal silnik i na wolnych obr, zwiększaj obroty młocarni. Nie patrz na zegar za bardzo, bo mógł być zmieniony, a nie dopasowany z nadajnikiem i pokazywał dobrze nie będzie, jeżeli pas był równo z kołem to było jakieś 1050 obr. jeżeli pokazywał 700, to to trzeba przyjąć że jest ponad 1000 obr, i wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marix123    1

Dobra jutro odpale silnik i będe z podestu kręcił tą korbą ale najpierw zobacze czy nic tam nie trzyma za tym kołem ale nic tam takiego nie widziałem co by mogło trzymać .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jedrus    73

Tam nic nie trzyma, możliwe że gwint lekko jest brudny, u mnie gwint przeczyszczony a i tak żeby to ruszyć to trzeba lekko ręka uderzać albo delikatnie nogą pchaj musi iść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie mówię że trzyma, bo nie widziałem tego, ale może trzymać jak wodzik dojdzie do koła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marix123    1

Panowie temat ogarnięty na włączonej młócarni ciężko bo ciężko ale poszło, o koło nic nie dotyka dzięki za pomoc, pozdrawiam. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dcnt    13

Na przyszlosc, gdyby ktos nie dawal rade wyregulowac obrotow bebna, moga to tez byc zuzyte (ale nie do konca rozwalone) lozyska ze tak to nazwe czolowe, takie plaskie pierscienie z koszyczkiem z kulkami pomiedzy nimi, wystarczy ze ktores z nich stanelo i podtarlo miejsce gdzie sie opieraja, i obrotow za nic nie da sie wtedy wyregulowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Zapewne chodzi Ci kolego o łożyska dociskowe 51117. Obroty ciężko ustawić jak są dojechane łożyska na wale. Te natomiast gdy się zatrą lub rozwalą mogą doprowadzić do spalenia maszyny. Przerabiałem ich awarie w tamty roku. Do wymiany poszła też piasta wtedy i pas bo mi go przytopiło jak zatrzymałem młócarnie. Aha, wszelkie nastawy na przekładniach bezstopniowych prowadzi się na URUCHOMIONYM kombajnie.

Edytowano przez master20002

Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Renault145
      https://m.olx.pl/oferta/bizon-zo56-CID757-IDyYR2O.html?backUrl=%2Fajax%2Fmojolx%2Fdetails%2F516899010%2F
    • Przez hurlimannD70
      Kupiłem cały bęben młocarni do bizona czyli z cepami ale bez osi. Jest to nowy oryginalny produkt z fmż Płock. Leżał w stodole 30 lat , zastanawiam się czy dawać go do wyważenia . Na jednej ze środkowych tarcz przykręcone są blaszki jest ich chyba 5 sztuk w kupie. Wygląda jak by był kiedyś w fabryce wyważany ale nie jestem pewien. A do wyważenia musze jechać ponad 250km . Czy takie bębny składane w fabryce były sprzedawane wyważane ?? Czy ktoś mi podpowie ?
    • Przez Lukecki
      Witam użytkowników, 
      Zakładam temat, gdyż chcę się trochę dowiedzieć o tym kombajnie, jednak w internecie nie mogę znaleźć jakichkolwiek rzetelnych informacji. Słyszałem o mankamencie w postaci zagrzewania się silnika w czasie pracy, chciałbym się dowiedzieć jak często to się zdarza.  Również chce zaczerpnąć nieco informacji o typowych usterkach. Z góry dziękuję za info i pozdrawiam 
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Rafał11
      Witam, mam takie pytanie jestem młodym rolnikiem i jeszcze nie mam doświadczenia w obsłudze kombajnu i chciałbym się dowiedzieć czy da się sprawdzić stan skrzyni biegów bez rozbierania. Wiem jakie te skrzynie są w bizonie  i chciałbym sprawdzić czy w trakcie żniw się nie rozsypie. Z góry dzięki za pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj