Skocz do zawartości
Pakoxd

Zetor Crystal 8045 Problem z zapaleniem

Polecane posty

kasek    7

Kolego ten typ tak ma wiem to z autopsji , czyli nie masz czym się martwić i szukać przyczyny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Stefano1    39

Raczej jest czym się martwić (chyba, że chodzi o temperaturę poniżej: -10 stopni C. Wtedy często bywają problemy :) ). Moja 80tka do tych kilku stopni poniżej zera pali bez problemu. Do -15 też powinna palić, bez żadnych samostartów itp, gdybym miał ją czym zakręcić :) Jak jest 10 stopni na plusie i nie chce odpalać, to albo kompresji nie ma, albo wtryskiwacze/pompa szwankują, albo wyprzedzenie wtrysku jest dość mocno źle ustawione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

Pewnie masz silnik do remontu, ja przed remontem mogłem kręcić rozrusznikiem 15 min i nawet nie załapał. Palił jedynie po podaniu mu "samostartu". Wypróbuj to niech jedna osoba odpala a w tym czasie druga osoba poda samostart do filtra powietrza. Powinien odpalić jak nowy :)

Po remoncie nie zdążę nacisnąć przycisku rozrusznika i już chodzi :D

Pozdro

Edytowano przez bubel500

Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    196

Napisz jak z kondycją silnika najpierw.

Najlepeij założyć rozruch na 24V z rozrusznikiem z Bizona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pakoxd    0

dzieki za uwagi ale pewnie bedzie to problem silnika zetorek jest chyba z 87 roku przy samostarcie zapala po pierwszym zajaknieciu jeszcze raz dzieki i POZDRO d-_-b

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

Napisz jak z kondycją silnika najpierw.

Najlepeij założyć rozruch na 24V z rozrusznikiem z Bizona.

Powiedz mi co ci to da? Jak silnik zajeżdżony to cz rozruch 12v czy 24v to i tak nie zapalisz. Co z tego że rozrusznik kręci jak silnik nie łapie bo już sprężania nie ma?


Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pakoxd    0

Powiedz mi co ci to da? Jak silnik zajeżdżony to cz rozruch 12v czy 24v to i tak nie zapalisz. Co z tego że rozrusznik kręci jak silnik nie łapie bo już sprężania nie ma?

Ale jak miał by nawet przekładac rozruszniki to trzeba byłoby instalacje całe zmieniac i duzo z tym bawienia sie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

Niekoniecznie, wystarczą 2 akumulatory 12v, rozrusznik 24v i taki przełącznik: http://allegro.pl/ur...3627007250.html

Ten przełącznik to takie coś, że przy rozruchu przełącza na 24v, a po zapaleniu masz znów 12v.

Nie wiem jaki w tym sens, ja w swoim 8045 mam 2 akumulatory 12v 110ah i do tego rozrusznik Lucas 12v. Nie zdąrze nacisnąć startera i już chodzi, trzeba mieć tylko dobry silnik. Co za różnica 12v czy 24v jak silnik nie ma sprężania? Możesz nawet wsadzić silnik elektryczny 7kw i kręcić nim pół dnia i tak nie zapali, chyba że z samostartem, odpala po nim jak nowy, jednak do dobrego silnika nie mam zamiaru go używać bo szkoda silnika na te gó*no.

Edytowano przez bubel500

Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
C-S-R    0

O widzę super mechanika który polecił sposób sprawdzenia kompresji na samostart. Fajnie jest umieć tak na odległość podac przyczynę i że odrazu silnik kompresji nie ma. Mozna tak kogoś w koszty wprowadzić niezłe. Odrazu ktoś silnik rozbierze bo przeciez komprsji nie ma... poskłada i nadal może nie odpalać. Pozatym silnik który nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa też odpali na samostarcie

 

 

Pakoxd zmierz kompresję w pierwszej kolejności. W 8011 znajomego też sie podobnie działo że poniżej 10 stopni krecił i kręcił... ale zapalał. Pompe miał drugą na podmiankę i po zabiegu problemy sie skonczyły.

Edytowano przez C-S-R

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    196

Troche nie łapiesz, bo po założeniu tego przełącznika to jest 24V. Każda 120 tak ma.

Jak nie ma spężania to polepszy odpalanie, bo ogółem 80 słabo palą. A to że teraz nie odpala to może być wina rozrusznika, po prostu jest wyrobiony i nie ma obrotów.

Ale przyczyn nie palenie jest przynajmniej z 10 i takie pisanie jak się nie widziało to wróżenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bubel500    4

Właśnie wiem że jest 24v ale to jest do palenia, a światła i reszta masz 12v


Zetor Team
Pomogłem? Naciśnij zieloną strzałkę obok mojego postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

niekoniecznie to musi być kompresja.

Zanim zabierzesz sie za rozbieranie silnika wykręć pompe wtryskową oraz wtryskiwacze i pojedx do zakładu specjalistycznego niech CI sprawdzą i wyregulują.

Jeśłi wsio będzie ok, to za samo sprawdzenie i regulację nie dasz więcej niż 150, a bedziesz miał przynajmniej pewność, ze instalacja paliwowa jest ok.

Jeśłi jednak od dłuższego czasu nic nie ruszałeś, to czeka cię przynajmniej wymiana wtryskiwaczy (weź polskie WZM, odpuść sobie chińczyki, bo po roku znów bedzie problem) 4x40zł, oraz regenracja pompy (koło 500zł), ale mówie CI, warto.

Traktor zacznie mniej palić, stanie sie wyraźnie mocniejszy i o ile silnik to nie kompletna padaka (a o ile nie chla Ci oleju na potęge i trzyma jako takie ciśnienie smarowania to nie jest), to problemy z odpalaniem też znikną.

 

TAk czy owak będziesz musiał to zrobić. Jeśli pomoże na odpalanie, a pewnie pomoże, to ok, a jeśłi nie pomoze, to i tak przy remoncie kapitalnym silnika zwykle daje sie pompe do sprawdzenia i wymienia sie wtryski, wiec i tak to by CIe czekało.

 

Także za dużo sie nie zastanawiaj, tylko szukaj zakładu w okolicy, dzwoń, umów sie na termin i działaj.

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez drogerhas
      Witam mam wielki dylemat na temat wyboru ciągnika. Posiadam gospodarstwo o pow. 15ha i zajmuję się hodowlą bydła mlecznego i w tej chwili mam 3 ciągniki: Ursus c-330, Ursus c-360 i Ursus c-385, który złożony z Ursusa i Zetora trochę tego i trochę tego taki już po prostu kupiłem. I właśnie z tym c-385 mam problem, posiada on przedni napęd, elektryka sprawna, 87km, 2 wyjścia hydrauliczne i  reszta standardowo, nie jest on w najgorszym stanie z zewnątrz bo pomalowany i w kabinie nie jest najgorzej. I właśnie chcę się jego pozbyć, bo kupiłem go od handlarza i to był mój bardzo wielki błąd. Handlarz zrobił go tak aby tylko go sprzedać: pomalował bez podkładu, silnik w nie najlepszym stanie(wiem że dużo nie wytrzyma), hydraulika się psuje, pompa paliwa do wymiany. Choć mam go od wielu lat dopiero teraz pomyślałem  o tym tylko zastanawiam się co lepiej? Sprzedać go i kupić inny za podobne pieniądze czy też do poczciwej sześćdziesiątki wstawić przedni napęd i wspomaganie? Dodam też że sześćdziesiątka ma swoje podzespoły w bardzo dobrym stanie oprócz hydrauliki ale to się zrobi. C-360 robiłem do tej pory większość prac polowych c-385 tylko orałem, kultywatorowałem i belowałem. Jakbym wstawił przedni napęd te obowiązki przejęłaby 360, dodam też że mam podłączonego do niej tura zwykłego dwusekcyjnego i w przyszłości planuję zakup nie za dużego pługa 3 obrotowy. I co Panowie zrobiliby na moim miejscu? Sprzedać ursusa c-385 i kupić jakiś z napędem 4x4 o podobnej kwocie(więcj niż 24 000 nie wyciągnę w takim stanie) czy też może go naprawić a może sprzedać i udoskonalić poczciwą sześćdziesiątkę? Z góry dziękuję za podpowiedzi.
    • Przez roberti
      Witam Panowie mam taki problem z zetorem forterra hsx 120. 2013r. zaczął rozłączac rewers. na wyswietlaczu Literka ,,N'' myga gdy chce go zapalic. tak jak myga f. dzieje sie tak jak jest gorąco. gdy schłodze cały rewers okładami z lodu wtedy jest na jakis czas spokój az się znów nie nagrzeje i znów rozłącza i nie da się jechać. a jak zgaszę to juz ie można zapalic. nie wiem co zrobic a nowy kosztuje ok. 1500zł
×