Zaloguj się, aby obserwować  
RAFAELOS

jak zdjąć przednią zwolnicę w mf3090

Polecane posty

RAFAELOS    3

Witam. Ostatnio po wymianie łożysk i uszczelniacza w zwolnicy okazało się, że olej ucieka przez wałek napędowy, który wchodzi do zwolnicy. Jak zdjąć zwolnicę, ażeby wymienić uszczelniacz ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek88    1

Musisz wyjąć swożnie na zwrotnicach razem z łożyskami (warto sprawdzić łożyska, dolne pewnie będze wyrobione), zarezerwuj sobie więcej czasu bo niekiedy nie jest to takie proste jak sie wydaje, no i racził bym wymienić 2 uszczelniacze, nie warto się męczyć 2 raz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RAFAELOS    3

Musisz wyjąć swożnie na zwrotnicach razem z łożyskami (warto sprawdzić łożyska, dolne pewnie będze wyrobione), zarezerwuj sobie więcej czasu bo niekiedy nie jest to takie proste jak sie wydaje, no i racził bym wymienić 2 uszczelniacze, nie warto się męczyć 2 raz.

 

A wiesz jak wyjąć te sworznie???czy trzeba wyjąć najpierw krzyżaki i sworznie wbić do środka??? nie mam pojęcia jak do tego się zabrać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek88    1

swożnie musisz wyciągnąć a nie je wbić, odkręcisz "zaślepkę" łożyska(ta na 4 sróby, kwadratowa) pod nią jest łożysko i swożeń, w swożniu jest otwór z gwintem, w twoim modelu powinna to byś śróba f16, kup sróbę(pręt gwintowany), koniecznie 8.8 a lepiej 10.8 lub lapszą, wkręcić w swożeń i zakontrować nakrętką, ja wyciągam to póżniej tak że mam dorobioną tuleję nieco większą od otworu, do tego gróba(najlepiej z 3cm) nakładka z otworem i wyciągam to nakrętką, ale uwież mi że czasami nie jest łątwo...

Edytowano przez witek88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bronek4011    0

w sworzniach masz otwory gwintowane musisz sobie zrobić sciągacz najlepiej weź kawałek rury która ma większą średnicę niż sworzeń na tą rurę dajesz płaskownik z otworem na środku i od góry przez płaskownik dajesz srube i wkrecasz w otwór w sworzniu i kręcisz jak by ciężko szło to próbuj pobić sworzeń od drugiej strony i weź mocną srube żeby się nie urwała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RAFAELOS    3

Dzięki koledzy za podpowiedz, podejrzewam że będzie ciężko z powrotem wcisnąć na miejsce sworznie, muszę jeszcze wyorać łąkę i będę działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek88    1

Kolego, złożyć to jak już Ci się uda rozebrać to jest już pikuś, wyczyścić wszystko dokładnie i swożnie suwliwie wchodzą, tylko wbijaj je przez jakieś alu lub miedziany gróby swożeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam będę właśnie zabierał się za MF3070 mam duży luz na przednim zawieszeniu i nie czekam aż wałek poleci bo po co komu koszty tak czytam co Piszecie o tych sworzniach że zaczynam wątpić w swoje możliwości, no ale zrobie jak piszecie, jak czegoś nie będę wiedział to będę prosił o poradę tym samym dzieląc się swoim doświadczeniem przy MF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Jak trochę kręcisz przy maszynach czy ciągnikach to ogarniesz temat tylko musisz solidny ściągacz zrobić a czasem i palnik potrzebny przynajmniej w moim przypadku wyjmuję już sworznie 3 raz i muszę palnika używać i ściągacza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

To ladnie musza siedziec ze sam sciagacz nie daje rady a trzeba tez palnik ;) Jak bede mial chwile zrobie zdjecie sciagacza ktory mam do tych sworzni :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie w moim wypadku z przednim napędem MF3070 to wyjdzie drogo ponieważ po rozebraniu okazało się że padło łożysko na wałku i wałek uszkodził zęby bo nabrał luzu ostatnio słyszałem hałas zdecydowałem się na zakup nowego talerza i wałka to koszt 2200 zł za tyle będę zakładał nowy talerz z wałkiem mój szkoda zakładać dobra moja rada Widzisz że z wałka kapie olej sprawdz luz wałka ponieważ możesz zaoszczędzić pieniądze a 2200 zł na drodze nie leży nie mówiąc o regeneracji z częściami mam na myśli łożyska uszczelniacze bo to wyniosło 1800zł Ja u siebie olej widziałem rok temu i dolewałem ale łożysko i tak siadło więc nie warto odkładać remontu Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Olik
      ...A mianowicie chciałbym zdjąć blokadę predkości w DF k100 bo pełną prędkość (45 km/h) uzyskuje on przy 1900 obr/min a przy 2400 obr/min rozwijał by on zawrotne 50 km/h.
      Gdzie się z tym udać?? A może ktoś zna sposób na samodzielne podjęcie się tej czynności?? Proszę o podpowiedzi, może ktoś już to robił??

      PS: Chce to zdjąć bo do najdalszego pola mam 30 km a zawsze 5 km/h to trochę szybciej

      Z góry dziekuje za podpowiedzi





    • Przez kielbasa
      witam was, mam takie pytanko, może ktoś to robił, a mianowicie mam C328 @ C330. problem tkwi w wymianie przedniej ośki. najbardziej pasowałoby mi kupić tą od m'ki albo od c330 okrągłą. jak jest z mocowaniem tych nowszych osi? podejdzie pod to stare od c328 czy trzeba będzie coś wymieniać(jak tak to konkretnie co?) z góry dzięki za odpowiedź. btw. nie znalazłem pasujących tematów pod moje zapytanie, tak więc o ile takie istnieją to prosiłbym o link.
    • Przez bartas616
      ostatnio posypała mi się zwolnica przednia. Prawdopodobnie główną przyczyną było źle założone łożysko N310 (2310K element nr 47). Bieżnia zewnętrzna nie była wcisnięta do konca i wałki chodziły po jej połowie. Wcisnąłem nowe bieżnie od łożysk element 49 i dokręciłem korpus el. 57. Między korpusem a bięznią mam luz ok 4 mm. Tu moje pytanie czy luz ten można wyeliminować usuwając blaszki pomiędzy korpusem a pokrywą el 59 ?
       
      schemat montażowy

      miejsca luzu

      miejsce gdzie jest luz

       
      Blachy regulacyjne

    • Przez Rafal2004
      Witam
       
      Mam taki problem kilka dni temu zmieniłem olej w przedniej osi i teraz po włączeniu przedniego napędu przy skręconych kołach zaczyna coś trzeć, skrzypiec (trudno to nazwać) kiedy jadę prosto tego niema. Jak wyłączę napęd wszystko jest normalnie.
       
      Proszę o pomoc :-)
    • Gość
      Przez Gość
      Witam.
      Oglądałem ostatnio case'a farmalla 95A i zauważylem że ma on zwolnice jak w szesdziesiatkach i nie tak jak juz w innych ze prosty most. I tu kieruje pytanie czy jest to dobre rozwiąznie i czy nie było by pozniej z nimi problemów..
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj