wojtf23

przedni napęd rozbiórka

Polecane posty

wojtf23    2

Witam. Mam pytanie bo muszę wymienić koło zębate ataku i nie wiem jak to rozebrać. Podniosłem prawe koło i odkręciłem je a potem 7 śrub na klucz 22. Odkręcone śruby ale nie da rady rozczłonkować mostu na pół. Nie wiem czy pierwsze muszę ściągnąć pochwę prawego koła a potem po kolei wyciągać wszystko czy wystarczy most na pół?????

 

Oczywiście wałek atakujący co jest przykręcony do niego wał od podpory też jest odkręcony.

Edytowano przez wojtf23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W obudowie masz dwa nagwintowane otwory serwisowe, wkręcasz w nie specjalne śruby i rozdzielasz most. Oczywiście samego ataku nie kupisz, występuje tylko w parze z kołem talerzowym i tylko tak należy wymieniać. Nie zapomnij później ustawić właściwego luzu łożysk stożkowych i luzu międzyzębnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

a wiesz jakie luzy mają być????? te dwa otwory są na śruby z kluczem 18 ale jak wkręciłem na max to jest opór i boje się dalej kręcić bo boje się że pęknie kołnierz co wchodzą te wszystkie śruby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tam jest uszczelnienie na oringu, więc nie może trzymać aż tak mocno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

ja przecinakiem cienkim podbijałem z kazdej strony i powolutku wyszło :) mocno spasowane jest z tym oringiem i ciezkowacie schodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

Zeszło. Łożysko też ściągnąłem ale w częściach bo inaczej nie mogłem. teraz jakie łożysko tam idzie??? i jak wyciągnąć cały środek z mostu, tam jest jakaś nakrętka z 4 wcięciami i ona się kreci po około 90 stopni w każdą stronę. Teraz jest ciemno więc dalej się nie bawiłem. Napisz mi czy są jakieś książkowe wymiary luzu łożyska i kół zębatych??? Aha i powiedz mi jakie luzy mogą być na kołach zębatych w przekładni kątowej ta co idzie do koła. Bo jak kręcę półosią która wystaje z tego co odkręciłem to jak nią zakręcę to ok 1/4 może mniej obrotu i dopiero piasta zaczyna się kręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Luz międzyzębny ustaw na 0,2 mm, max 0,25mm. Luz łożysk 0,05-0,08 mm. Oczywiście nie masz szans ich ustawić bez przyrządów. Co do półosi to luz powinien być minimalny, ledwie wyczuwalny. To co Ty masz nadaje się tylko do remontu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tanco96    10

Do luzów zaworowych masz szczelinomierz więc jak i w Twoim przypadku masz luz do ustawienia to szczelinomierz się powinien przydać.


Autor niniejszych postów, nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ich treść,a co za tym idzie w przyszłości nie mogą być one wykorzystywane przeciwko niemu...udzielanych wskazówek proszę nie traktować jako WYROCZNI

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

A wie ktoś z was jak wyciągnąć cały mechanizm różnicowy z przedniego mostu??? Bo odkręciłem tą dużą nakrętkę co trzyma koło ataku i koło zębate nie chce wyjść a tym bardziej mechanizm różnicowy.

Edytowano przez wojtf23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mechanizm różnicowy wychodzi bez żadnych problemów. Trochę może trzymać na frezach lewej półosi. Oczywiście żwać eby wyjąć mechanizm różnicowy należy najpierw wymontować wałek atakujący razem z obudową.

@Tanco96: widziałeś kiedyś z bliska jak się ustawia luz międzyzębny przekładni? Myślę, że nie skoro chcesz to robić szczelinomierzem. Do tego potrzebny jest czujnik zegarowy o dokładności 1/1000 mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Luz na przekładni kątowej ma być 0,10 do 0,45. To zrobisz na szczelinomierz. Zwolnica luz 0,16 do 0,40 mierzony na obwodzie piasty nie szczelinomierzem bo się nie da. A dyferencjał 0,3 do 0,6 mierzony na obwodzie flanszy.

Ogólnie masz przesrane. Upierdliwa robota z dystansami.

Kręcąc półosią masz duży luz na pewno z jednego powodu sumują się wszystkie, przekładni kątowej i zwolnicy plus luz na wieloklinie w dolnym kole stożkowym. Musisz wszystko ustawiać pojedynczo.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

Wałek atakujący jest wyciągnięty. Odkręciłem dużą nakrętkę która trzyma koło zębate na mechanizmie różnicowym i nic więcej ani koło ani mechanizm różnicowy nie chce wyjść. nie wiem może jakiś ściągacz ale jak go tam wcisnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

Dzięki seweryn20. koło duże ataku już ściągnąłem. Zrobiłem garażowy ściągacz i zeszło. Ale mechanizm siedzi dalej. Jedynie co mnie zaciekawiło to koło duże ataku jak wchodzi na mechanizm siedzi na wieloklinie a czy tam są jakieś tarczki cienkie????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Tak, wewnątrz mechanizmu różnicowego są tarczki które mają za zadanie zwiększyć siłę tarcia samego mechanizmu żeby w miarę możliwości ciągnęły oba koła a nie tylko to co ma lżej bo przedni most nie ma blokady takiej jak tylny. Siłę docisku ustawia się na etapie montażu mechanizmu różnicowego ale jak dokładnie to nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    2

dzięki kolego za info przyda się. Tylko że mi chodziło o koło talerzowe ataku co jest nasuwane na mechanizm różnicowy a potem przykręcane nakrętką z czterema wcięciami. czy tam są jakieś tarczki???pomiędzy mechanizmem a kołem talerzowym. Dziś przychodzi nowy komplet :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maniek24240
      Witam, mam problem z nowym nabytkiem Deutz-Fahr Agrotron 200, 1998 rok, dziś podczas prac polowych zaczął się zakopywać i odziwo wszystkie koła kręciły a napęd nie był załączony , nie można wcale rozłączyć napędu i ciągnik przy wyższych biegach szarpie obstawiam że wina tkwi w elektrozaworze tylko nie wiem który to. Mam nadzieję że coś mi doradzicie jak można naprawić te usterkę aby ten napęd się rozłączał , dodam że dioda na pulpicie od przedniego napędu reaguje na przycisk ale poza tym nic się nie dzieje
    • Przez Ogrodowa
      Witam mam pytanie odnośnie przedniego napedu do zetora 7211, czy moge zalozyc naped od 7245 na oponach 9,5/9-24 bo tyle sa 16,9-28 i moje pytanie czy to zgerywalo by sie  razem ze sobą??
    • Przez harny666
      Witam,
      Mam ciągnik Massey Ferguson 699 i wystąpił mi w nim problem, podczas ruszania do przodu bez włączonego przedniego napędu po przejechaniu ok 0,5 m, blokują mi się przednie koła i nie da rady jechać, po włączeniu przedniego napędu koła się nie blokują ale strasznie charczy przedni napęd
       
    • Przez Ferdihubi
      Witam, jestem świeżakiem na af.pl szukałem i znalazłem odnośnie napędu ze nie można wyłączyć a mój problem z fergusonem 3060 autotronic 1987r mam taki ze podczas włączania przedniego napędu nie włącza się kontrolka na desce( bywało czasem tak ze podczas jazdy włączała się)  , elektrozawor sprawny(załącza napęd), zarowka w kontrolce tez sprawna , brakuje mi pomysłów gdzie szukać , poratuje ktoś pomysłem ? 
    • Przez AdamKryski
      Witam. W przeciągu 6lat w przednim napędzie  wymieliło mi  3 razy łożyska igielkowe, uszczelniacze obudowę tryb zebaty atakujący, wałek i wszystkie inne.... 3ci raz i tylko prawa strona!!!! Ręce mi już opadają.... 
      Opony przód  9,5-24 diagonalne
                     Tyl 14,9-28 radialne.
      Czy nie powinne  być z tylu 16,9-28 ??? Różnie piszą raz że 14.9 A raz że  16stki....
      Pomocy!!!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj