Skocz do zawartości
wojtf23

przedni napęd rozbiórka

Polecane posty

wojtf23    1

Witam. Mam pytanie bo muszę wymienić koło zębate ataku i nie wiem jak to rozebrać. Podniosłem prawe koło i odkręciłem je a potem 7 śrub na klucz 22. Odkręcone śruby ale nie da rady rozczłonkować mostu na pół. Nie wiem czy pierwsze muszę ściągnąć pochwę prawego koła a potem po kolei wyciągać wszystko czy wystarczy most na pół?????

 

Oczywiście wałek atakujący co jest przykręcony do niego wał od podpory też jest odkręcony.

Edytowano przez wojtf23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W obudowie masz dwa nagwintowane otwory serwisowe, wkręcasz w nie specjalne śruby i rozdzielasz most. Oczywiście samego ataku nie kupisz, występuje tylko w parze z kołem talerzowym i tylko tak należy wymieniać. Nie zapomnij później ustawić właściwego luzu łożysk stożkowych i luzu międzyzębnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    1

a wiesz jakie luzy mają być????? te dwa otwory są na śruby z kluczem 18 ale jak wkręciłem na max to jest opór i boje się dalej kręcić bo boje się że pęknie kołnierz co wchodzą te wszystkie śruby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tam jest uszczelnienie na oringu, więc nie może trzymać aż tak mocno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    9

ja przecinakiem cienkim podbijałem z kazdej strony i powolutku wyszło :) mocno spasowane jest z tym oringiem i ciezkowacie schodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    1

Zeszło. Łożysko też ściągnąłem ale w częściach bo inaczej nie mogłem. teraz jakie łożysko tam idzie??? i jak wyciągnąć cały środek z mostu, tam jest jakaś nakrętka z 4 wcięciami i ona się kreci po około 90 stopni w każdą stronę. Teraz jest ciemno więc dalej się nie bawiłem. Napisz mi czy są jakieś książkowe wymiary luzu łożyska i kół zębatych??? Aha i powiedz mi jakie luzy mogą być na kołach zębatych w przekładni kątowej ta co idzie do koła. Bo jak kręcę półosią która wystaje z tego co odkręciłem to jak nią zakręcę to ok 1/4 może mniej obrotu i dopiero piasta zaczyna się kręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Luz międzyzębny ustaw na 0,2 mm, max 0,25mm. Luz łożysk 0,05-0,08 mm. Oczywiście nie masz szans ich ustawić bez przyrządów. Co do półosi to luz powinien być minimalny, ledwie wyczuwalny. To co Ty masz nadaje się tylko do remontu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tanco96    10

Do luzów zaworowych masz szczelinomierz więc jak i w Twoim przypadku masz luz do ustawienia to szczelinomierz się powinien przydać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    1

A wie ktoś z was jak wyciągnąć cały mechanizm różnicowy z przedniego mostu??? Bo odkręciłem tą dużą nakrętkę co trzyma koło ataku i koło zębate nie chce wyjść a tym bardziej mechanizm różnicowy.

Edytowano przez wojtf23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mechanizm różnicowy wychodzi bez żadnych problemów. Trochę może trzymać na frezach lewej półosi. Oczywiście żwać eby wyjąć mechanizm różnicowy należy najpierw wymontować wałek atakujący razem z obudową.

@Tanco96: widziałeś kiedyś z bliska jak się ustawia luz międzyzębny przekładni? Myślę, że nie skoro chcesz to robić szczelinomierzem. Do tego potrzebny jest czujnik zegarowy o dokładności 1/1000 mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Luz na przekładni kątowej ma być 0,10 do 0,45. To zrobisz na szczelinomierz. Zwolnica luz 0,16 do 0,40 mierzony na obwodzie piasty nie szczelinomierzem bo się nie da. A dyferencjał 0,3 do 0,6 mierzony na obwodzie flanszy.

Ogólnie masz przesrane. Upierdliwa robota z dystansami.

Kręcąc półosią masz duży luz na pewno z jednego powodu sumują się wszystkie, przekładni kątowej i zwolnicy plus luz na wieloklinie w dolnym kole stożkowym. Musisz wszystko ustawiać pojedynczo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    1

Wałek atakujący jest wyciągnięty. Odkręciłem dużą nakrętkę która trzyma koło zębate na mechanizmie różnicowym i nic więcej ani koło ani mechanizm różnicowy nie chce wyjść. nie wiem może jakiś ściągacz ale jak go tam wcisnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    1

Dzięki seweryn20. koło duże ataku już ściągnąłem. Zrobiłem garażowy ściągacz i zeszło. Ale mechanizm siedzi dalej. Jedynie co mnie zaciekawiło to koło duże ataku jak wchodzi na mechanizm siedzi na wieloklinie a czy tam są jakieś tarczki cienkie????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

Tak, wewnątrz mechanizmu różnicowego są tarczki które mają za zadanie zwiększyć siłę tarcia samego mechanizmu żeby w miarę możliwości ciągnęły oba koła a nie tylko to co ma lżej bo przedni most nie ma blokady takiej jak tylny. Siłę docisku ustawia się na etapie montażu mechanizmu różnicowego ale jak dokładnie to nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtf23    1

dzięki kolego za info przyda się. Tylko że mi chodziło o koło talerzowe ataku co jest nasuwane na mechanizm różnicowy a potem przykręcane nakrętką z czterema wcięciami. czy tam są jakieś tarczki???pomiędzy mechanizmem a kołem talerzowym. Dziś przychodzi nowy komplet :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×