Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
grala13    7

jak wymienić łożysko wałka sprzęgła,to które jest w wale??

macie do tego jakiś specjalny ściągacz lub patent???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

Z tego co pamiętam, ktoś w innym temacie mówił o pewnym sposobie: trzeba namoczyć w wodzie parę gazet (ze zwykłego szarego papieru, nie kredowego), mokre gazety wkłada się przez otwór i ubija (np. grubą śrubą) aż wypełnią całą przestrzeń, trzeba to powtarzać aż do momentu wypchnięcia łożyska. Ściągnij instrukcję napraw jeśli nie masz, na str 155 jest rysunek ściągacza do tego łożyska.

Edytowano przez jaco512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CIAPEK1981    8

Tak jak kolega pisze namoczyć gazetę wkładać w otwór ile się da, następnie w otwór włożyć wałek o średnicy minimalnie mniejszej niż średnica otworu. Następnie uderzać młotkiem w wałek, w przyrodzie nic nie ginie więc jak będziesz wywierał nacisk na papier (tym wałkiem) to papier musi gdzieś tą siłę oddać. W tym przypadku papier będzie wywierał nacisk na łożysko. w ten sposób wybija sie też łożysko w alternatorze. Drugi sposób to bierzesz śrubę na klucz 17 lub 19 (nie pamiętam) normalnie łeb śruby nie wejdzie w otwór, ale jeżeli zbije się trochę wierzchołki to śruba wejdzie. Do śruby przykręca się łańcuch a na końcu łańcucha mocuje się ciężarek minimum 2 kg. Bierze się ciężarek w rękę i gwałtownym ruchem uderza się w stronę tyłu ciągnika. To jest tzw. "koniobijka".

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grala13    7

chciałbym kupić do tego ściągacz ale nie wiiem jak on wygląda i nigdzie takiego nie moge spotkać,wiec chyba bede próbował z tym papierem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Ja kupiłem taki ściągacz na allegro, może nie jest zbyt mocny , ale do małych łożysk wystarczy.

 

t783210_p2170449.jpg


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grala13    7

sciągacz zamówiłem,ale czas nie pozwala,żeby czekać długo,wiem musiałem coś wymyslić,troche dziwny wydał mi sie pomysł z papierem ale tuż przed zastosowaniem wpadł mi inny do głowy a mianowicie przyspawałem nakretke do łożyska potem w nia wkręciłem śrube i łożysko samo wyszło.:)

kilka dni wczesniej myślałem z godzine i nic nie mogłem wymyslic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grala13    7

mam pyatnie i potrzebuje szybiej odpowiedzi,a mianowicie,na tarczach dociskowych,na i bokach sa otwory,na jednej chyba 6 na drugiej chyba 3 otwory około 12,14mm, nie mierzyłem,Mam pytanie do czego one służą??bo wg mnie do wyważenia tycha tarcz ale nie jestem pewien ,rozbierając nie zwróciłem uwagi czy owory na jednej i na drugiej były na przeciw siebie,czy w jednej lini czy inaczej,mógł by mi ktoś powiedzić jak to ma być??czy jest to obojętne,patrezyłem w instrukcji ale nic o tym nie pisze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Tak te otwory służą do wywarzania ,ja zawsze przed rozebraniem znacze sobie punktakiem wszystkie elementy i potem tak samo składam. Jak nie zaznaczyłeś trudno, to załóż jak Ci pasuje bo to raczej bez różnicy,po to właśnie są wywarzane te dociski i koło zamachowe również.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie ma znaczenia jak założysz bo dociski są wyrównoważane indywidualnie i zanim zostaną założone ich masa jest już wyrównana. Zakładaj jak ci pasuje a będzie dobrze.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grala13    7

jak założyć tarcze sprzęgła,wiem napewno że od jazdy ma być dłuższym końcem piasty do silnika,ale od womu nie wiem .potrzebuje szybkiej odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Obie tarcze sprzęgłowe zakłada się dłuższym kołnierzem w strone silnika.Jak złożysz sprzęgło to wyreguluj sobie łapki jeszcze przed zjechaniem.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubuspl3333    0

witam

mam pytanie cieknie mi olej z skrzyni na sprzeglo w c360 rospolowilem go i chce wymienic uszczelke i uszczelniacze i nie dam rady wyciagnoc dekla i jak go sciagnac prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Aby ściągnąć dekiel musisz odkręcić ją małą okrągłą pokrywką co jest na dole tego dekla ,tam zdejmujesz zabezpieczenie z tej ośki.

Odkręcasz te 6 nakrętek M8 co trzymają pokrywę,jak masz już to zrobione popukujesz młotkiem do okoła w dekiel i powinien zejść wyciągajac ręką.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubuspl3333    0

dzieki

ale tam na tej osce nie bylo zabespieczenia i czy zalozyc zabezpieczenie

 

i chce sie zapytac o oring gdzie on idzie bo patrzylem i nie znaszlem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Jak jest rowek pod zabezpieczenie i pójdzie założyć to załóż.

 

Ten jakby oring znajduje się pomiędzy wałkami sprzęgłowymi trzeba wydłubać najpierw taką osłonę metalowa i póxniej jest ten oring. Zobacz sobie na tym rysunku: Wałki sprz


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suzuki21l    5

Obie tarcze sprzęgłowe zakłada się dłuższym kołnierzem w strone silnika.Jak złożysz sprzęgło to wyreguluj sobie łapki jeszcze przed zjechaniem.

jakim cudem chcesz wyregulować łopatki przy rozpołowionym ciągniku, przecież regulację łopatek napędu i wałka reguluje się względem obudowy łożyska oporowego dżwigni sprzęgła, no ale powodzenia.

taka informacja, luz łopatek ( napęd) 4mm,

luz łopatek ( wałek) 12mm

Edytowano przez suzuki21l

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ustawia się sprzęgło wstępnie przed zjechaniem ciągnika. Po to żeby ustalić wyjściową pozycję łapek do puźniejszej regulacji sprzęgła.

 

http://zapodaj.net/1...85f6c7.jpg.html

 

http://zapodaj.net/1...e525d1.jpg.html

 

Na pierwszyn przekroju sprzęgła jest narysowane gdzie należy mierzyć i ile ma być.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

jakim cudem chcesz wyregulować łopatki przy rozpołowionym ciągniku, przecież regulację łopatek napędu i wałka reguluje się względem obudowy łożyska oporowego dżwigni sprzęgła, no ale powodzenia.

taka informacja, luz łopatek ( napęd) 4mm,

luz łopatek ( wałek) 12mm

 

Tak można i tak regulować jak podałeś ,tylko jak masz rozpołowiony ciągnik to przy najmniej dla mnie lepiej jest wyregulować przed zjechaniem ,jak dobrze to zrobisz to po skręceniu nie trzeba już nic regulować tylko cięgno sprzęgła odpowiednio dosunąć wzgledem łapek.

 

Kolego @Seweryn20 dziękuję za sprostowanie i podanie linków do instrukcji,tam wszystko widać dokładnie.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubuspl3333    0

Jak jest rowek pod zabezpieczenie i pójdzie założyć to załóż.

 

Ten jakby oring znajduje się pomiędzy wałkami sprzęgłowymi trzeba wydłubać najpierw taką osłonę metalowa i póxniej jest ten oring. Zobacz sobie na tym rysunku: Wałki sprz

 

dzieki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubuspl3333    0

witam założyłem tarcze i wałek mi wysprzegla a cieżko biegi wchodzą a wyregulowałem tak jak piszecie możliwe jest ze tarcza jest obrócona?proszę o odpowiedz

Edytowano przez milanreal1
orty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Jak byś miał obróconą tarczę to...Ty możliwe ze masz obróconą bo jak jest obrócona to biegów nie idze wpić tylko np. trzymasz na jedynce i nie możesz wbić tylko on ci jedzie.Tarczę wkłada się DŁUGIM KOŃCEM DO SILNIKA (tak na marginiesie :P )


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

koledzy chce wam zwrucić uwage przy regulacji sprzęgła ze wałki wycisku maja zmienin długość dzwigni przez co wymiary regulacyjne na dzwigienkach inne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
    • Przez Scoti
      Witam wymieniłem sprzęgło w moim mf tarczki od napedu no i chyba tyle a teraz problem który mam to ze sie zapowietrza troche popracował w polu i znów nie ciągnął jak odpowietrzyłem to ciągnął więc gdzie moze łapać powietrze jakieś rady ?
    • Przez Klimston
      witam chciałbym zrobić mocniejsze sprzęgło w c360 ponieważ założyłem juz drugą tarcze sprzęgła i znów po jakimś czasie sprzęgło się ślizga. sprzęgło było regulowane juz kilka razy
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj