Polecane posty

Adi96    1848

Jak sobie ustawisz sprzęgło to twoja sprawa według twojej wygody,5mm to jest dużo więc nie ma się czym martwić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
delta6583    77

Mam od niedawna dziwny problem ze sprzęgłem w swoim 3p mianowicie po mocnym nagrzaniu ciągnika znika mi 2 stopień sprzęgło mam tak jakby 1 stopniowe a nawet wczoraj znikło całkowicie.

Na drugi dzień to znaczy dzisiaj sprzęgło chodzi jak nowe łopatki wyregulowane prawidłowo luz na cięgnie tak samo miał ktoś taki przypadek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Do wymiany łożysko oporowe,sprawdź przez okienko rewizyjne luzy,jak zginie drugi stopień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek2000    8
strasznie ciężko się wciska sprzęgło zwłaszcza jak ktoś chce włączyć do oporu przy każdej zmianie biegów, i często zgrzyta przy włączaniu walka wom , od czego zacząć ? czy trzeba przedłużyć ramię pociągające cięgno od pedału czy regulacja sprzęgła ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
delta6583    77

Pierwsze zacznij od wyregulowania sprzęgła możesz przesmarować tez wałek po której chodzi tuleja łożyska powinno lekko się wciskać u mnie bez żadnego przedłużania sprzęgło mogę wcisnąć ręką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek2000    8
ale jak reguluje cięgnem koło pedalu to zmienia się Luz między dzwigienkami a łożyskiem oporowym to po co to jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
delta6583    77

Reguluj luz między łopatkami a łożyskiem a cięgno zostaw w spokoju.
Kolejno dla łopatek jazdy luz powinien książkowo wynosić 4mm ja zawsze stosuje 3mm a dla łopatek walka 10mm ksiazkowo ja daje 7mm 

lopatki od jazdy mają takie kapelusze wiec łatwo je odróżnić 

na pedale sprzęgła luz powinien wynosić jakieś 25mm i to na samym końcu możesz sobie podregulować cięgnem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek2000    8
wystaje 1,4cm gwintu za nakrętką chyba dużo wykręciłem, nie pamiętam jak było wcześniej i może dużo trzeba wciskać pedal i słabo wysprzęgla

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolek2000    8
ale w każdej 3P sprzęgło lekko chodzi bo w jednej jeździłem, a w dwóch zwykłych c360 już nie było tak lekko,najlepiej było by zamienić takie sprzęgło z perkinsa , winne są mocne sprężyny docisku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeffer    0

Witam 

Mam problem z ursusem a mianowicie sprzęgło nie rozłącza mi wałka. Wszystkie biegi chodzą bardzo ładnie nic nie zgrzyta a włączanie i wyłączanie wałka działa bez problemu. Gdzie mogę szukać przyczyny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thor1984    685

Od jakiegoś czasu musiałem po trochu skręcać cięgło aby biegi mogły normalnie wchodzić ale doszło do granicy, nie idzie dalej podkręcić a biegi strasznie ciężko wchodzą. Z wierzchu wszystko wygląda ok, nic nie jest odgięte czy nadpekniete. Podpowiedzcie co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thor1984    685

@Alamo @pawelec1997Dzięki za sugestie, jutro chwila wolnego to zobaczę co i jak. A mam jeszcze jedno pytanie. Przy okazji będę wymieniał uszczelniacze walka na którym osadzony jest pedał sprzęgła. Oryginalnie są tam simeringi 25/35. Myślicie, że jest sens dawać mniejsze 24/35 ? Pomoże to coś? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thor1984    685

Wałek i tak pewnie będzie nowy bo patrzyłem to z obu stron jest strasznie zbity i widać tylko jakieś resztki zegerow tak jakby ktoś kiedyś robił na siłę więc może będę musiał go przeciac aby go wyjąć. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Jak jajo w obudowie to żaden uszczelniacz czy nowy wałek nie pomoże.Skoro biegi nie wchodzą dobrze może po prostu sprzęgło się kończy i pora na wymianę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thor1984    685

A w przypadku gdyby było tak jak mówisz choć mam nadzieję że nie  to jak to najlepiej naprawić aby nie ciekło? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariuszr29    0
Napisano (edytowany)

U mnie w C360 jest ciekawa sytuacja gdyż  aby sprzęgło działało prawidłowo tarcza I stopnia musi być założona dłuższym kołnierzem w stronę skrzyni.

Ostatnio wymieniałem z ojcem tarcze + łożysko oporowe i widząc, że zakłada tarczę właśnie w ten sposób mówię mu, że powinno być odwrotnie.

On twierdzi, że odwrotnie się nie da bo tarcza oprze się o wał i nie dojdzie do koła zamachowego. Sprawdziłem i faktycznie tak jest, brakuje ok 1cm a piasta tarczy dochodzi do wału....

Dodam, że w takim ustawieniu traktor chodzi podobno od nowości (1981r), oczywiście tarcze kilka razy były zmieniane ale zawsze kołnierz szedł w stronę skrzyni. Koło zamachowe nie było nigdy toczone, dociski i cała reszta też są oryginalne. Przyjrzałem się nawet wałkom sprzęgłowym czy nie ma jakichś śladów tarcia piasty o wałek II stopnia ale wszystko wygląda dobrze.

Sprzęgło po wyregulowaniu pracuje idealnie.

Nurtuje mnie tylko dlaczego tak jest skoro w C360 powinny dłuższe kołnierze iść w stronę silnika. W 3P tak właśnie idą, z tym, że tam są też inne wałki sprzęgłowe. Nie wiem jak z kołem zamachowym czy jest takie samo, może tu coś jest pomieszane.

Edytowano przez Mariuszr29

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Celownik07    653

Witajcie koledzy,

Na dniach mechanik będzie mi połówkował c360 celem naprawy sprzęgła - zerwane szpilki i nie można wyregulować tych łopatek 1 i 2 stopnia ( przy okazji skrzynia biegów bo na 5 zgrzyta i nie chodzi wajcha reduktora). Podpowiedzcie ze swojego doświadczenia - co jeszcze warto wymienić dla świętego spokoju jak już będzie rozpołowiony ciągnik? Ostatni remont i połówkowanie było z 10-15 lat temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Jak na 5 biegu zgrzyta to już nie ma igiełek w wałku I stopnia i wał główny się wytarł, bez rozpolawiania na 3 części raczej się nie obejdzie. Zdejmiesz dekiel to będziesz widzieć co jest do wymiany.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Celownik07    653

Mowilem mechanikowi o tym 5 biegu i to samo powiedzial. Juz stoi u niego w warsztacie- jutro zaczyna rozbierać. 

 

Z tymi igielkami to mozliwe bo jak spuszczalem olej przekladniowy to tam byly male igielki pociete na 5mm (srednica ok 2mm)

Edytowano przez Celownik07

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
    • Przez Scoti
      Witam wymieniłem sprzęgło w moim mf tarczki od napedu no i chyba tyle a teraz problem który mam to ze sie zapowietrza troche popracował w polu i znów nie ciągnął jak odpowietrzyłem to ciągnął więc gdzie moze łapać powietrze jakieś rady ?
    • Przez Klimston
      witam chciałbym zrobić mocniejsze sprzęgło w c360 ponieważ założyłem juz drugą tarcze sprzęgła i znów po jakimś czasie sprzęgło się ślizga. sprzęgło było regulowane juz kilka razy
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj