Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
krzeski

odpowietrzenie układu hamulcowego

Polecane posty

krzeski    4

witam

ma problem ze swoim t6010 a mianowice nie moge odpowietrzyc w nim hamulcow.

musialem odkecic przewody hamulcowe no i niestety zapowietrzyc uklad przed odkrecenioem hamulce dzialaly bez problemu po zmontowanu wszystkiego zaczolem odpowietrzanie odkrecilem odpowietrznik zalozylem przewodzik i zaczolem wciskac pedaly plyn siknol ze 2 razy i nagle przestal leciec pedaly sa miekkie wcale nie ma hamulcow. wogole pompki hamulcowe nie pobieraja plynu. mial kos podobny przypadek? mogl by mi ktos pomóc? dodam ze odpowierzalem tak jak np. zwykla szesdziesiatke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Stały problem :)

Napisz na początek czy nie zmieniałeś czasem pompek i zbiorniczka, przewodu ze zbiorniczka do pompek.

Następnie spróbuj zauważyć czy po cofnięciu pedałów hamulcy cofają się tez pompki to bardzo istotne.

Jeżeli spełniłeś to co napisałem to jak siedzący nieco w tym radze najprościej ściągnąć kogoś z warsztatu samochodowego który ma wysysarkę pneumatyczną, koszt usługi to do 40zł i zajmuje dosłownie 5 min, wysysarka wygląda tak http://allegro.pl/zestaw-do-odpowietrzania-hamulcow-i-wymiany-plynu-i3629916544.html

 

Wierze w ludzi i wiem że dasz rade jeżeli próbowałeś i podam ci swój sposób w sumie wszystkim bo większość sie z tym męczy, otóż trzeba kupić tzw. olejnicę to jest taka strzykawa niekiedy 0.5l ja mam 1l :)http://allegro.pl/reczna-pompa-odsysajaca-olejnica-500ml-0-5l-i3621944740.html następnie założyć koniec gumowego wężyka olejnicy na odpowietrznik sprzęgła czy tam hamulcy, odkręcić odpowietrznik i odessywać, tylko powolutku, abyć nie zjadł całego płynu ze zbiorniczka, powodzenia :)

Najlepiej jak druga osoba będzie czuwać z buteleczką płynu nad zbiorniczkiem byc nie zapowietrzył znów zbiorniczka, tym sposobem możesz nawet abs odpowietrzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeski    4

powiem tak wczoraj caly dzien z tym sie meczylem i porozkrecalem wszystko pompki nawet wyjolem. tez mylalem ze tloczki sie nie cofaja ale po wyjeciu stwierdzilem ze sie cofaja ale nie pobieraja plynu. jak sie wlej od tylu pompek to plyn wyzucaja a potem wsysaja powietrze. probowalem teraz podlaczyc odpowietrzniki bezposrednio do dojarki ale nic to nie dalo nie pociagnela plynu. ciagle sie zastaniawiam czemu pompki nie pobieraja same plynu? jak wciskam pedaly to z odpowietrzynkow wyrzuca powietrze a jak puszczam to znowu je wsysa a plyn stoi w miejscu.

możliwe ze pompki wysiadly?

Edytowano przez krzeski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bobytempelton    158

To trzeba wyssać, ssać aż zassie, dojarka jest dobry pomysł, również dobry to vacumpompa z samochodu, ale weź tę olejnicę i zobaczysz że pójdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeski    4

problem rozwiazany. nie pomogla ani dojarka ani olejnica. wziolem strzykawke z igla i pozalewalem przewody cylinderki a na koniec pompki plynem oczywiscie bylo troche powietrza ale po zalaniu jakims cudem pompki zaczely pompowac plyn i odpowietrzylem caly uklad. dzieki za rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ZIJOO
      Witam, naprawiałem skrzynie w DF 6.30s , w którym zamontowano ZF t7200. Zjechałem , skręciłem , odpalilem ale nie moge odpowietrzć sprzęgła, jest to model z 1996 roku, ma dziwny mechanizm załączenie sprzęgła jak się nie mylę "buster" lub boster, podobno sprawia duże problemy z odpowietzeniem ale może macię jakąś radę jak sobie z tym sprawnie poradzić.Z góry Dziękuje za pomoc.

    • Przez BAD80
      Witam, no i kolejny problem z MTZ-em 82 z 1996r. - nagle przestał podnosić wajchą tą obok siedzenia, jak tylko go kupiłem to żeby podnieśc to trzeba było dynamicznie przesunąć ją do tyłu, aż stuknęło bo inaczej nie podnosił. Teraz całkowicie przestał, żeby podnieść to trzeba jednocześnie trzymać tą wajchę obok siedzenia i pociągnać pierwszą z prawej tu przy kierownicy. Rozkręciłem obudowę dźwigni tych przy siedzeniu ( przy okazji zobaczyłem, że poprzedni właściciel pogłębił ten rowek w którym się porusza ta dźwignia, tak, by bardziej szła do tyłu), bo ponoć znajduje się tam regulacja, no i owszem znajduje się, ale już do końca skręcona, że już nie da rady podkręcić. Odkręciłem siedzenie i ta klapę w podłodze, no i krzyżak wałka wygląda w porządku. Próbowałem śrubokrętem przekręcić ten krzyżak bardziej, ale tez nie podnosi. Znajomy stwierdził, że to już ten nowszy typ regulatora bodajże R-80. Co może go boleć? przerabiał ktoś już ten temat? Zaczyna mnie wkur..zać ten ciągnik delikatnie bo stale jakoś coś wyskakuje, dopiero jedno się zrobi to już coś innego:/ z góry dziękuję za odpowiedzi:)
    • Przez Mateuszz92
      witam , mam problem ze wspomaganiem w zetorze. Dokladnie chodzi mi o tłumik drgań, może ktos wie jak sprawdzic czy jest dobry??? bo u mnie jest taka sytuacja, że tłumik można zsunąć ręką ale juz go rozciągnąć nie można. trzeba użyć duzej siły.. czekam na odpowiedz i z góry dziekuje
    • Przez adiksutil16
      Witam. Czy z rułki odpowietrzającej silnik powinno dość mocno dmuchać? Bo u mnie tak jest. Mam prawdopodobnie wydmuchana uszczelka pod głowicą, woda do oleju nie idzie ale robi się w układzie chłodzenia cisnienie. Do czego dążę? Chciałbym wiedzieć czy to dmuchanie z odpowietrznika silnika moze być powiązane z wydmuchaną uszczelką pod głowicą?
    • Przez Papkin
      Wie ktoś jak odpowietrzyć ten traktor, zgasł bo paliwo się skończyło,pompuje pompką ale to nic nie daje
×