Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
witek88

Ferguson 3125 skrzynia - kontrolka ciśniania

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
witek88    0

Witam

 

Naprawiam MF 3125 i już powoli mi ręce opadają, historia zaczęła się od tego że rolnik przyprowadził ciągnik w którym podczas orania zaczęła głośno pracować skrzynia.

Rozebrałem skrzynię i okazało się że rozsypało się łożysko między wałkami dolnymi, zębatka zając-3 bieg, no i kilka innych rzeczy, po podliczeniu kosztów zapadła decyzja o wymianie skrzyni, wszystko ładnie pięknie, 2 skrzynia kupiona, przejrzana, łożyska wymienione, pierścienie przyspieszacza nowe, oringi nowe, skrzynia założona itd, miałem uszczelnić wałem przedniego napędu pod mostem, wyjąłem kontrolnie i okazało się że pierścienie wraz z wałkiem są zmielone, wiadomo kupione poskładane i robota idzie dalej, złożyłem ciągnik i notorycznie zapalała się konrtolka ciśnienia oleju, wyjąłem więc pompę, rozebrałem i faktycznie bierznie były już mocno zużyte, pompa nowa, olej i filt oczywiście też, nieco mniej ale cały czas potrafi się zapalić kontrolka ciśnienia skrzyni, zaczynam już się załamywać.

Kontrolka najczęściej zapali się jak jest jakiś wydatek oleju, znaczy gdy włączę przyspieszacz, przekaźnik, blokadę itd, nie wiem powoli za co się zabrać.

 

Może być w tej sytuacji winna elektryka?? Znaczy czujnik ciśnienia.

Na zegarze jest 10 000h, ale po zużyciu wnioskuję że bliżej mu do 20 000h

Z kabelkami już też ktoś ćwiczył.

Od czego pasuje złącze żeby sprawdzić ciśnienie przy pompach?

No i jakie powinno być książkowe a jakie są dopuszczalne ciśnieania?

 

Podmieniłem czujnik ciśnienia i jest to samo...

Edytowano przez witek88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek88    0

Zastanawia mnie gdzie jest zawór magistrali niskiego ciśnienia, czy wogóle taki jest ?

Bo wysokiego znajduję się na pokrywie pompy w zależności od wersji 180 lub 200 bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ppiotr    28

Zawór niskiego ciśnienia jest mod maską nad silnikiem, a czy wspomaganie działa dobrze w czasie gdy się świeci kontrolka od niskiego ciśnienia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek88    0

Tak przypuszczałem że pod maską jest zawór niskiego ciśnienia, skombinowałem sobie zegar i szybkozłączkę do spr ciśnienia (pożyczyłem ale już mam zamówione na własność, wiem która firma prowadzi takie szybkozłącza jak by ktoś potrzebował).

Zauważyłem że jak się włącza poszczególne funkcje (głównie przyspieszacz), ciśnienie spada do ok 16 atm i zapala się kontrolka, normalnie ciśnienie trzyma sie od 25 do 30atm, co ciekawe nie każde włączenie powoduje spadek ciśnienie, ale zauważyłem to dopiero na manometrze.

Ze spadkiem ciśnienie łączy się też spadek obrotów silnika, tylko to nie wiem dla czego...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×