Skocz do zawartości
junior2000

belarus 820 skrzypienie przedniego mostu

Polecane posty

junior2000    0

wiatma mam pytanko bo dzieje sie u mnie troche dziwna sprawa przy skrecaniu w przedniej osi wystepuje dziwne skrzypienie. nasmarowałem siłowinik od wspomagania dalej to samo. i teraz pytanie czy przy tym modelu jest gdzies miejsce zeby nasmarowac przednia os tu przymocowaniu osi do ciagnika tam gdzie ona buja sie na boki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    287

Na pewno jest smarownik tylko poszukaj dobrze ,jeśli masz oś cararro to smarownik jest pod spodem od strony silnika i pamiętaj też o zwrotnicach tam smarowniki zaślepione są gumowymi korkami z góry i z dołu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sacrable    17

Na pewno skrzypi most? Sprawdź czy felgi są porządnie poskręcane, moje się trochę poluzowały i skrzypiało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Mam ten sam problem, skrzypi jak ciagnik buja sie na boki, przod do gory podnosilem (przodek krzyzakowy) i znalazlem przyczyne i jest to panewka osi przedniego mostu, szukalem kalapitki ale nie znalazlem i skrzypi dalej dosc mocno.

Skoro mowicie ze sie smaruje to poszukam dokladnie jeszcze raz. Zwrotnice nasmarowane, od gory i dolu - dostep krytyczny...

Edytowano przez Junkers

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    42

Ja przerabiałem ten temat... Ile lat ma ciągnik?? Mi się to objawiło po 2 latach... To bardziej piszczy- co nie?? Zatarta tuleja w zwrotnicy na 10000000 %... Ja teraz wstawiłem kalamitki tak jak @ Seweryn i jest git... Tylko właśnie nie mam kalamitki tam na mocowaniu osi, i widać tam rdze więc pewnie sucho tam jest- Seweryn nie wymyśliłeś czasem jak tam smarować???

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Zgrzytać na tulei zwrotnicy może jedynie w moście stożkowym i to zazwyczaj tylko w tych które mają tuleje z otworem mniej więcej na wysokości łożyska piasty koła.

Otworek robi to że ze zwolnicy nie rzyga olejem z powodu zmiany temp. powietrza w zwolnicy ale część tulei jest wtedy nie dosmarowana. Można chlasnąć kalamitkę w górnej części (co nie jest moim pomysłem ale jednego z kolegów na forum) i załatwia to sprawę w 100 procentach.

Kolega Junkers ma krzyżaka więc pewnie piszczy na tulejach wspornika osi. nie ma tam kalamitek (przynajmniej w stożku a i w krzyżaku nie znalazłem nic na ten temat w instrukcji) Nie da się przewiercić standardowym wiertłem by wkręcić kalamitkę bo tulejka wbita w wspornik jest totalnie twarda. Jedynie widia ale tu ciężko utargać ręczną wiertarką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

No właśnie wiem że masz krzyżaka. Więc u ciebie zwrotnice odpadają. Całkiem inna konstrukcja zwrotnicy. na moje oko u ciebie tylko sworznie w wsporniku mogą piskać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    287

Na razie nie skrzypią i oby tak dalej .Swoją drogą dziwne że w takim miejscu nie zastosowano smarowania .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

Autor tematu pisze że skrzypienie jest przy skręcaniu kołami to bardziej niż pewne że któraś zwrotnica. Ja radziłbym szybko zareagować i rozebrać to żeby włożyć trochę smaru bo jak się to całkiem zaniedba to w końcu tuleja zatrze się na dobre i będzie problem z rozebraniem. Ktoś na forum pisał że już siłownik nie dał rady skręcić kół a żeby to rozebrać trzeba było grzać palnikiem. Jak się zastosuje dobry smar to wystarczy na bardzo długo. Przy okazji sprawdzić stan pierścieni filcowych lub gąbek uszczelniających od góry bo jak są kiepskie to może dostawać się tam wilgoć.

Kalamitki w zwrotnicach to mój pomysł i jestem zadowolony, że je zrobiłem. Teraz wystarczy że wepchnę tam smaru raz w sezonie pompując raz góra dwa razy zwykłą ręczną smarownicą. Nie warto więcej bo smar wychodzi na zewnątrz.

Jednym z pierwszych objawów zacierania się zwrotnicy jest brak ruchu tulei góra-dół w trakcie jazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

Czyżbyś też zrobił przy swoim? :)

Zrobiłeś tak jak ja tzn otwór pomiędzy rowkami na oringi i górny oring out, czy tak jak planowałeś otwór poniżej oringów?

 

Tak poza tematem, jak skasować luz przedniego koła? Z jednej strony odkręciłem pokrywę przez którą przechodzi oś koła i wyjąłem spod niej podkładki dystansowe. Luz się zmniejszył ale nie wiem czy przez to też nie za bardzo dosuwa się współpracujące wewnątrz koła zębate? Luz powstał po tym jak rozbierałem zwrotnice do wiercenia otworów bo prawdopodobnie nowa uszczelka pod tym dużym deklem jest grubsza, ale pewności nie mam bo może był i wcześniej, tylko nie zauważyłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Zrobiłem nie patrząc na rowki w nadlewie na zwolnicy. Nie miałem czasu rozbierać i szukać miejsca. jak wypadło to wypadło ale pomogło w stu procentach.

Podkładkami za piastą regulujesz luz na kole zębatym. Tam są dwa łożyska stożkowe. Ja skasowałem luz u siebie robiąc podkładkę 0,2 z twardej blachy i podkładając zewnętrzną szelę.

http://zapodaj.net/4...c9422d.jpg.html

Za pamięci. Luz na kole zwolnicy mierzy się na kołnierzu piasty. Powinna się poruszać 0,16-0,40mm mierząc po jej obwodzie.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

Dzięki, Zdjęcie sporo wyjaśnia. Będę chyba musiał dostać się do tych śrub wkręcanych w oś od wewnątrz co trzymają wewnętrzne łożysko osi i poprzez duże koło zębate ściskają te dwa łożyska stożkowe na osi przy piaście. Jak szukałem w książce to jest tylko opisane jak regulować luz koła bez przedniego napędu a z przodkiem nie znalazłem.

 

Wracając do tematu, mogą jeszcze skrzypieć gałki od drążków. W prawdzie tam współpracuje tworzywo z metalem to nie powinno nawet na sucho, ale warto sprawdzić. Tam w tych wkręcanych dekielkach też zimową porą zawitają kalamitki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×