Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Ferdek07

Skrzynia 40km/ha czy warto jeśli najdalsze pole 15km a droga na pole kiepska

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pole
Kizo    5

Przede wszystkim jak masz dużo prac transportowych a jak naprawdę masz pole oddalone o 15km od domu to bym się nawet nie zastanawiał tylko ciągnik z szybką skrzynią no chyba, że i tak byś nie jeździł na maxa tzn. taki styl jazdy. Na baaaardzo dziurawych bez amortyzowanej osi nie idzie zbytnio ujechać ale owszem nie ma rzeczy nie wykonalnych i te 40 km/h poleci prawie na każdej drodze asfaltowej ale to jest jazda ekstremalna :rolleyes: . Prawdę mówiąc lepiej się jedzie po powybijanej drodze żwirowej jak po dziurawej asfaltowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cichy007    0

Normalne, że szybka skrzynia się zawsze przyda mimo że nie zawsze się jeździ na v-max. Nieraz trzeba gdzieś dalej jechać i wtedy jest to uciążliwe jak jedziesz te niecałe 30km/h na pełnym gazie. A nawet w transporcie jak jedziesz na wolniejszych obrotach no a przy szybkiej skrzyni to i szybciej to mniej paliwa spali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Chota    1

ja tam mam pole oddalone od domu o 8 km i ja z tatem jeździmy tam na dwa traktory ok 4 czy 5 razy w roku i nam nieprzeszkadza ze jeździmy c-360 i 3p choc lepiej by bylo wsiąsc w traktor ktory ma skrzynie do 40 czy do 50

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Ale to wogóle bespiecznie tak poginać przez wieś 40km/ha hamulce musza być dobre w przyczepie napewno, a bele z przyczepy to pewnie też łatwo pogubić, no ale nie musze przecież na maxa jechać, a jak to się ma do mocy ciągnika, np. ciągnik 80km z szybką skrzynią to ile jest w stanie masy przyczep ciągnąć?>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

jeżeli masz skrzynie 40km/h to możesz jezhać 30km/h przy ok 1700rpm.oszczędzasz przede wszystkim paliwo, nikt nie każe jeździźz belami z max prędkością...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    14

I jeszcze jeden aspekt po co sie uwsteczniac :rolleyes: czasami ta szybka skrzynia bardzo sie przydaje :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

A czy szybka skrzynia nie spisuje się gorzej w polu? :rolleyes:

Jeśli chodzi o jechanie 40km/h przez wieś to tak jak napisał @pioter,nie musisz poginać na maxa.Mniejsze obroty i możesz jechać 30-35km/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

Jakiś deutz fahr ze skrzyniom 40 jedzie te 40 przy 1700 obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

Gdzieś na forum pisali że szybka skrzynia sie słabo w polu spisuje...

Tylko ta 40 to nie jest szybka a 40 :rolleyes: Dobrze gadam czy się mylę??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
Gdzieś na forum pisali że szybka skrzynia sie słabo w polu spisuje...

Tylko ta 40 to nie jest szybka a 40 :rolleyes: Dobrze gadam czy się mylę??

jak ma tyle samo przełożeń co ta wolna to uważam ze to nie wypał :rolleyes:

ja oglądałem proxe 8441 i miala tyle biegów co c-360 (a ile półbiegów i polowych to nie wiem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Są prędkości poszczególnych biegów proximy w galerii tamskrzynia 40km występuje chyba z 12/12 ale to są te same przełożenia tylko szybsze i najwyższe biegi mają bardzo duży skok,

 

czy warto czy nie to trzeba chyba dobrze przeanalizować na jakim ogumieniu jaką prędkość i przy jakich obr silnika osiąga ciągnik ze standardową skrzynią bo tu też jest duża rozbierzność :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    3
Ale to wogóle bespiecznie tak poginać przez wieś 40km/ha hamulce musza być dobre w przyczepie napewno, a bele z przyczepy to pewnie też łatwo pogubić, no ale nie musze przecież na maxa jechać, a jak to się ma do mocy ciągnika, np. ciągnik 80km z szybką skrzynią to ile jest w stanie masy przyczep ciągnąć?>

 

ciagniki ze szybką skrzynią mają lepsze hamulce a chyba nawet ciągnikiem bez szybkiej skrzyni nie jezdzisz bez hamulcow w przyczepie :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
lepsze czyli jakie??? :rolleyes:

Chyba przedniej osi i dlatego ta szybka skrzynia taka droga, a jeżdze bez hamulców :rolleyes: , w swoich przyczepach nigdy nei miałem hamulców,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

u mnie w MF gdy naciskam hamulec to włącza sie przedni napęd i są hamulce na cztery koła :rolleyes: czasami gdy jest poniżej 0C i ciągnik jest zimny to nie zawsze się włączą- różnica ogromna...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

A masz coś w rodzaju wspomagania pneumatycznego? U siebie odłączyłem sprężarke (zdjąłem pasek, po co mam bezużytecznie tracić energie w polu) i bez niej trzeba mocniej deptać na pedał żeby efekt był jaki był, nie mówiąc już o silnym kopnięciu bo ze "wspomaganiem" można było przez przednią szybe wylecieć :rolleyes: Mi na dużym mrozie (poniżej 15 st.C) napęd się włączał ale nie zawsze wyłączał. Po postoju w garażu mu przechodziło.

 

Po dziurawych asfaltach 40km/h bez resorowanej przedniej osi i kabiny normalnie sie nie ujedzie, chyba że ktoś lubi rodeo. Nie często jeżdże na pełnym bucie, zazwyczaj ok. 30km/h na przyzwoitych obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetmen    1
u mnie w MF gdy naciskam hamulec to włącza sie przedni napęd i są hamulce na cztery koła :rolleyes: czasami gdy jest poniżej 0C i ciągnik jest zimny to nie zawsze się włączą- różnica ogromna...

ja jak kiedyś mniałem MF3050 i siedziałem z boku i on leciał z 45km/h i brat na maksa sie rozpędził,a ja siedziałem na siedzonku z boku i specjalnie zachamował przy tej predkości i zaliczyłem przednio szybe.

ja bym polecił to skrzynie 40-stke. zaoszdzędza sie paliwa i czasu na przejazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

u mnie w MF też można bardzo łatwo i szybko obudzić spiących pasażerów - nie raz tak robiłem :rolleyes:

 

@mirasek nie wiem, nie próbowałem :( ale jeździłem JD5720 i w nim hamulce były kiepskie...

 

co do prędkości max, to w MF 37km/h przy 2250, a przy przy 1900 ok 30km/h.w transporcie staram się nie przekaraczac tych obrotów bo po co :( ale warunki mam takie, że spokojnie mógłby jechać 50km/h...także nastepny ciągnik albo będzie miał "Eco Speed" albo 50km/h :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Posiadacie szybkie skrzynie w dużych ciągnikach, a co z takimi ciągnikami około 70km? Jest kilku posiadaczy rollerków lampo, proxim, lub new hollandów td ze skrzyniami 40km/ha na agrofoto, więc czy mała moc, masa około 3,5 t, jak to się sprawdza?

 

http://pl.youtube.com/watch?v=ucjR44Asrw4 autobusy u nas wolniej jeżdzą :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olik    0

Nie pisz dwóch postów pod rząd :rolleyes: żeby Twój temat był na początku...

Ja osobiście teraz kupuję MC CX75 z szybką skrzynią i nawet nie myślałem o innej... Już się przyzwyczaiłem do skrzyni 40 i niech tak już zostanie. Jak już ktoś napisał: (...)"po co się uwsteczniać"... :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Jka się proximy sprawują na szybkich skrzyniach? Przeglądam galerie i są komentarze że przy V max ciężko zapanować nad ciągnikiem, rozumiem że ciężki ciągnik ponad 100 km idzie jak tir, ale co z takim 60 -80 km, mała masa to pewnie musi być lekko poszerzony, a jakie opony lepsze do szybkiej skrzyni z dużym balonem czy niskoprofilowe, czy to tylko kwestia odpowiedniego ciśnienia w kołach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

Na dziurawym asfalcie to pewnie że ciężko zapanować :rolleyes: Wiele ta Proxima waży? Ja jeździłem MF'em bez obciążników (4000kg) i nie było problemu, do braku "czucia drogi na kierownicy" trzeba sie przyzwyczaić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
Na dziurawym asfalcie to pewnie że ciężko zapanować :rolleyes: Wiele ta Proxima waży? Ja jeździłem MF'em bez obciążników (4000kg) i nie było problemu, do braku "czucia drogi na kierownicy" trzeba sie przyzwyczaić.

Z jakimś obciążnikiem to ze 4 t proxima waży,

ps. w proximach szybka skrzynia kosztuje 3,9 tyś, a występuje tylko z rewersem czy w tej cenie to już jest rewers czy za reswers musze jeszcze osobno dopłacać? rozumiem że w tych 4 tys płace za chamulce przednie, ale to tą szybką skrzynie w proximie da się wziąść dopiero jak zamówie rewers?> Te przednie chamulce w proximie to jak są na wale do przedniego mostu czy w zwolnicach i czy są chydrauliczne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×