Tommy09

c-385 brak wody w bloku silnika

Polecane posty

bayu86    13

U mnie w c-385 tez cisnienie zgineło i każdy z kim rozmawiałem mówił, najpierw zmien bąka potem bierz sie za silnik, ponieważ nie znam skutecznego sposobu na zdiagnozowanie dobrości bąka wymieniłem go na filtry przepływowe. Ponieważ mnie uczulano na tą część, ja przekazuje te wiedze dalej, może komuś to pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Bąk jest najlepszym filtrem olejowym stosowanym w silnikach pracujących w nie korzystnych warunkach tylko przy czyszczeniu sprawdza się luz osiowy i poprzeczny których nie powinno być no i co jakiś czas trzeba wymienić dysze bo ciśnienie oleju je rozrabia na większe otwory.Zetor długi czas montował bąka.

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
heniek36    18

miałem 80 z bąkiem tam trzeba wymienić w nim dysze jak silnik zdrowy to ciśnienie wzrośnie ok 0.5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gorajw    0

Ja też miałem problem z bączkiem, kupiłem silnik zatarty przez nieszczęsny bączek, po prostu pękł na pół wirnik i całe ciśnienie oleju wracało do misy i efekt wiadomy. Bączki w c 360 były stosowane bodaj do 1977 roku i ambicją było zdobycie filtrów pełnego przepływu i założenie do ciągnika. Gdyby doszło da zatkania wymiennych filtrów, silnik nadal będzie miał smarowanie ale nie filtrowanym olejem co jest lepsze aniżeli całkowite jego brak. W moim c 385 6 cylindrów dokonałem innej modernizacji, dodałem dodatkową pompę olejową i jak na razie chodzi przy 4 at.

 

Jeśli chodzi o uszczelkę może ona przepuszczać kompresję przy nagrzanym silniku a po zdjęciu głowicy trudno będzie znaleźć miejsce wydmuchu ja to było u mnie. Należy założyć uszczelkę 1,5 mm, z silikonem i wszystkimi otworami i będzie spoko. Korek chłodnicy może też być za twardy i ciśnienie prawie chce rozerwać chłodnicę, ma mieć coś koło 0,5 at. i tak napisane na korku, przekonałem się z własnego doświadczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

...Gdyby doszło da zatkania wymiennych filtrów, silnik nadal będzie miał smarowanie ale nie filtrowanym olejem co jest lepsze aniżeli całkowite jego brak...

 

Jeżeli dojdzie do zatkania filtra pełno przepływowego otwiera się specjalny zawór, który otwiera całkowicie przepływ oleju. Nie tylko olej jest niefiltrowany, ale przepływa przez filtr (a raczej otwór) bez żadnego oporu, czyli tak jak by go wcale nie było. Zatem ciśnienia niestety nie będzie!


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gorajw    0

Nie zgodzę się z tym twierdzeniem, każdy filtr wymienny posiada taki zawór i silnik będzie smarowany olejem ale częściowo nie filtrowanym, poza tym czujnik ciśnienia oleju jest za filtrem oleju i wszystko jest jasne. Polecam rozciąć stary filtr i wszystko się wyjaśni. Mam obecnie 3 ciągniki z filtrami pełnego przepływu i nie zamieniłbym się na bączka, z bączkiem to bawiłem się w SKR 35 lat temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

najlepiej połączyć oba te systemy ... czyli bąka i puszkowego, tak jak mam w 194 turbo... jak dla mnie idealne rozwiązanie... a bąk ma tą zaletę , ze filtruje olej od wymiany do wymiany do puki się nie zalepi , że stanie... a puszkowy już tak długo nie przefiltruje... ja byłem i jestem i bedę za bakiem, jesli silnik był fabrycznie w niego zamontowany... a te 0,5 atm więcej ciśnienia na wale to co to da?? jak już układ korbowy jest zużyty??

A jeśli ginie ciśnienie to najpierw trzeba zajrzeć( nie mylić z generalnym remontem) i zobaczyć w jakim jest stanie układ korbowy, pompa , i właśnie wspomniany "bąk", i jak wszystko jest ok to mozna zastanawiać się nad ewentualną wymianą bąka, ale podejrzewam ,że wystarczy zrobić tak jak pisze kolega @balcerek1. Po to jest ten filtr rozbieralny aby monitoraowac jego stan no i najwazniesze monitorować stan zużycia układu korbowego , bo na osadzie widać wszystko jak na dłoni...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Nie zgodzę się z tym twierdzeniem, każdy filtr wymienny posiada taki zawór i silnik będzie smarowany olejem ale częściowo nie filtrowanym, poza tym czujnik ciśnienia oleju jest za filtrem oleju i wszystko jest jasne. Polecam rozciąć stary filtr i wszystko się wyjaśni. Mam obecnie 3 ciągniki z filtrami pełnego przepływu i nie zamieniłbym się na bączka, z bączkiem to bawiłem się w SKR 35 lat temu.

 

Kolego nie masz pojęcia o czym piszesz!

 

Jeżeli czegoś nie wiem to czytam, aby wiedzieć więcej. Wychodzę z założenia, że nie muszę się na wszystkim znać i są ludzie mądrzejsi ode mnie.

Dotyczy filtrów pełno przepływowych o których piszesz.

Po pierwsze:

Podaj konkretny filtr (nazwę producenta i numer), który nie ma tego zaworu! Zadzwonię do producenta i spytam się czy mówisz prawdę, czy kłamiesz?

Jeżeli nie podasz nazwy to dalsze dyskusje są bezzasadne.

Po drugie:

Zawór ów jest nieodzownym elementem filtrów jednorazowych puszkowych.

Otwiera się on w dwóch przypadkach:

1) kiedy wkład filtra jest całkowicie zapchany (przy określonym przez producenta filtra ciśnieniu) otwiera się zawór przelewowy

2) gdy zimny olej z dużą trudnością przeciska się przez papierowy element filtrujący, aby uniknąć rozerwania papieru, otwiera się zawór ciśnieniowy, przepuszczając olej bez filtrowania wprost do silnika poprzez duży, centralny otwór w wydrążonej śrubie. Jest to sytuacja absolutnie wyjątkowa i krótkotrwała. Nie niesie ze sobą wielkiego zagrożenia dla silnika.

Jeżeli którykolwiek filtr jednorazowy puszkowy pełnego przepływu nie posiadałby owego zaworu przelewowego doprowadziłby do zniszczenia układu smarowania.

Zawór zwrotny nie dopuszcza do spływania oleju z filtra i układu.

Każdy filtr powinien być sprawdzany na hermetyczność i ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gorajw    0

Każdy Polak jest lekarzem i najlepiej wie jak i co, dalsza polemika i chwalenie się moimi doświadczeniami nie ma najmniejszego sensu, zawieszam wizyty na Agro Foto, miałem pochwalić się tłumikiem poziomym z nierdzewki, (i wiele innymi udoskonaleniami, takie moje hobby) lepiej jest zamknąć się w swoim świecie i tak żyć do końca ....HEJ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Kolego nie tak szybko, głowa do góry. Wracaj do AF nie przejmuj się wszystkimi (moimi) postami. Nie taki był ich cel.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Każdy Polak jest lekarzem i najlepiej wie jak i co, dalsza polemika i chwalenie się moimi doświadczeniami nie ma najmniejszego sensu, zawieszam wizyty na Agro Foto, miałem pochwalić się tłumikiem poziomym z nierdzewki, (i wiele innymi udoskonaleniami, takie moje hobby) lepiej jest zamknąć się w swoim świecie i tak żyć do końca ....HEJ.

Spokojnie.AlaCapone dobrze pisze na temat filtrów puszkowych że ma zawór przelewowy i w filtrach typu bąk też jest zawór przelewowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Jeżeli dojdzie do zatkania filtra pełno przepływowego otwiera się specjalny zawór, który otwiera całkowicie przepływ oleju. Nie tylko olej jest niefiltrowany, ale przepływa przez filtr (a raczej otwór) bez żadnego oporu, czyli tak jak by go wcale nie było. Zatem ciśnienia niestety nie będzie!

A ja się z tym nie zgodzę .Ciśnienie po otwarciu zaworu w filtrze będzie,tylko olej nie będzie filtrowany.Kolega Gorajw ma rację ,czujnik w układzie smarowania jest za filtrem i wszystko jasne jak widać nie dla wszystkich.Nie raz otworzył mi się zawór w 330 na zimnym oleju i kontrolka smarowania się wtedy nie zaświeciła.A co jak są ludzie którzy filtra nie zmieniają kilka lat to co nie mają smarowania w silniku.

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Tak będzie ciśnienie a olej nie będzie filtrowany.Filtr działa wtedy jak zawór redukcji ciśnienia czyli przekracza wartość 5 atmosfer dajmy na to i pokonuję siłę sprężyny i się otwiera przelew

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Koledzy piszemy o tym, nie po to, żeby się kłucić, czy obrażać, ale żeby się czegoś dowiedzieć.

W pierwszej kolejności chodziło mi o to, że po zatkaniu filtra puszkowego olej jest niefiltrowany a ciśnienie faktycznie będzie, ale co z niego za radość. Można założyć w jego miejsce zawór ciśnieniowy i olej będzie niefiltrowany, ale ciśnienie będzie :D


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ostatnio czyściłem bąka bo była wymianu oleju i ciśnienie wzrosło do 3.5at . Dziwi mnie bo wcześniej ciągnik miał 4.5at ale obróciło panewkę i silnik przeszedł gruntowny remont i miał po remoncie ciśnienie 4at.

Teraz na rozgrzanym silniku spada poniżej 3at i mnie to martwi bo silnik jest po gruntownym remoncie i już dotarty. Może wymienić bąka na te filtry bo już nie wiem. Liczę na waszą pomoc.

Dzisiaj jezdzilem i kazdy w sklepach polecal mi zamiane bo bylem w 5 sklepach i w zadnym nie bylo dysz a jeden ze sprzedających mowil mi ze bak moze łapać luz i nie trzyma cisnienia a od 85 roku juz chyba wysluzyl swoje i moze lepiej zamienic na te filtry bo caly koszt kolo 250 zl za tefiltry i przystawke

Edytowano przez kamilrolnik18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Blusik
      Witam 
      Mam pytania jaka podkładka ma znajdować się pod korkiem zlewu oleju w silniku 1hc102 chodzi mi o średnice.
      Jak również o gwint jaki jest w pompie pz63a ponieważ musze odkręcić wąż.
       
      Pozdrawiam 
    • Przez Manio221
      Mam pytanie znalazłem silnik do MF 2620 od kombajnu class senator typ silnika Perkins A6. 354,4 czy będzie pasował? Proszę o pomoc. Niby takie same typy silników  😉
    • Przez Darek43
      Witam mam problem z ciśnieniem oleju po remoncie zapala się kontrolka od oleju A przed nie paliła się czy to może być wina pompy  olejowej.
    • Przez MichalP
      Mam kilka pytań co do silnika w tym ciągniku może ktoś mi podpowie.
      1. Gdzie na silniku jest tabliczka żeby odczytać dokładnie  wersje silnika ? 
      2. Miska olejowa - odkręciłem wszystkie śruby  i mam problem od strony skrzyni odchodzi trzyma się od strony napędu. (odkręcone jest 24 śruby) czy   jest jakiś myk żeby tą  miskę zdjąć? 
      Dodam tylko że  moja ma uszy  gdzie na innych zdjęciach poglądowych  ich nie widzę.  Może ktoś dysponuje jakąś instrukcją serwisową do tego silnika 
      3. Jakiej  firmy kupować   tłoki i cylindry ? 
       
    • Przez Lukecki
      Witam, wydaje mi się że w moim Ursusie 1614 są za niskie max obr. Gaz w podłodze a jest tak mniej więcej 2000 obr. (obrotomierz nie działa) czy jest tam jakiś ogranicznik? Dodam że nie może zgasnąć po puszczeniu gazu dopiero po podniesieniu pedału od spodu. 
      Na filmach na YT mają większe obroty z tego co mi się wydaje 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj