Skocz do zawartości
Tommy09

c-385 brak wody w bloku silnika

Polecane posty

Tommy09    0

Witam,

 

Nadeszły mrozy więc na noc chciałem spuścic wodę z ciągnika. Jednak po odkręceniu kranika na bloku (za filtrem oleju silnikowego) nie poleciało kompletnie nic. Pomyślałem że się otwór zaphał więc drucikiem próbowałem go przepchać, bez rezultatu. Jedynie końcówka drucika była w takim rdzawym błocie. Z kolei woda spuszczona z chłodnicy pozostawiła na trawie oleistą plamę.

 

Kolejna sprawa. Mam słabe akumulatory w ciągniku więc kiedy poszedłem na chwilę do sklepu w drodze na pole zostawiłem go zapalonego na niskich obrotach. Gdy wróciłem zauważyłem że z chłodnicy leci woda dosyć mocno. Jako że miałem 200metrów do wujka postanowiłem do niego dojechać i tam problem ustał.

 

Wskaźnik ciśnienia oleju (jeżeli działa poprawnie) wskazuje około 1,9-2atm podczas pracy na 1800-1900, około 0,9-1atm na 1000obrotów a przy minimalnych obrotach~500 całkowicie opada do zera.

 

Ciągnik mam niedługo. Po zakupie zostałem poinformowany że w ciągniku został wymontowany termostat i żeby się tym nie przejmować.

 

Proszę o pomoc i jeżeli to możliwe informacje co ile mniejwięcej może kosztować.

Dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

Prawdopodobnie wydmuchana uszczelka pod głowicą dlatego wygania wodę z chłodnicy.


Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bayu86    13

Być może musisz wykręcić cały ten kranik i zobaczyć co go przytkało, bo woda w bloku musi być jeżeli jest w chłodnicy, bez wody długo by nie pochodził.

Ciśnienie oleju masz bardzo słabiutkie, powinno być minimum 1 atm na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku. Przy Twoich wskazaniach możesz spodziewać się wkrótce remontu silnika., z tym że to są twarde sprzęty i długo tak może wytrzymać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rolniku360    69

to że w c385 nie ma ciśnienia bądź jest słabe to nie od razu remont tylko może być do wymiany filter oleju najlepiej jedź do sklepu kup podstawę pod filtry zmienialne wtedy masz dwa jak w c360,może pomorze wiele razy tak było,a co do tej wody to mi się wydaję jeżeli była by to uszczelka to by woda poszła do oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Witam,

 

Nadeszły mrozy więc na noc chciałem spuścic wodę z ciągnika. Jednak po odkręceniu kranika na bloku (za filtrem oleju silnikowego) nie poleciało kompletnie nic. Pomyślałem że się otwór zaphał więc drucikiem próbowałem go przepchać, bez rezultatu. Jedynie końcówka drucika była w takim rdzawym błocie. Z kolei woda spuszczona z chłodnicy pozostawiła na trawie oleistą plamę.

 

Kolejna sprawa. Mam słabe akumulatory w ciągniku więc kiedy poszedłem na chwilę do sklepu w drodze na pole zostawiłem go zapalonego na niskich obrotach. Gdy wróciłem zauważyłem że z chłodnicy leci woda dosyć mocno. Jako że miałem 200metrów do wujka postanowiłem do niego dojechać i tam problem ustał.

 

Wskaźnik ciśnienia oleju (jeżeli działa poprawnie) wskazuje około 1,9-2atm podczas pracy na 1800-1900, około 0,9-1atm na 1000obrotów a przy minimalnych obrotach~500 całkowicie opada do zera.

 

Ciągnik mam niedługo. Po zakupie zostałem poinformowany że w ciągniku został wymontowany termostat i żeby się tym nie przejmować.

 

Proszę o pomoc i jeżeli to możliwe informacje co ile mniejwięcej może kosztować.

Dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam.

 

 

Kupiłeś ciągnik z wydmuchaną uszczelką pod głowicą.Przy okazji zmień olej na 15W40.Powiedz że chcesz 10 litrów Turdusa.Filtrów nie zmieniaj bo bąk jest lepszy.Tylko musisz ściągać głowićę bo uszczelka wydmuchana.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Burn001    16

jerzeli wode wydmuch*je chłodnicą to morze być dziurawa chłodniczka oleju i olej pomować do wody, w moim 1614 tak było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bayu86    13

to że w c385 nie ma ciśnienia bądź jest słabe to nie od razu remont tylko może być do wymiany filter oleju najlepiej jedź do sklepu kup podstawę pod filtry zmienialne wtedy masz dwa jak w c360,może pomorze wiele razy tak było,a co do tej wody to mi się wydaję jeżeli była by to uszczelka to by woda poszła do oleju

 

W moim jak zaczął gubić ciśnienie wymiana filtrów dała jakieś 0.8 atm poprawy na zimnym, na rozgrzanym efekt minimalny może 0.1 atm. Pomogło to jak świeca umarłemu a kosztowało chyba 350zł.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    69

ja robiłem remont takiemu typowi remont generalny silnika bo też na ciepłym miał 0 ciśnienia i na początek poszła pompa oleju efektu zero potem generalka silnika a efekt jaki był taki nadal był i wymieniliśmy te filtry i jak ręką odjął i już z 3 ciągniki tak naprawione,350 zł w porównaniu z remontem silnika to spory wydatek a i tak kiedyś to zmienić trzeba bo i tak padnie i tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101

350 za podstawę pod jednorazowe filtry?

To wolę dołożyć i nowego bąka kupić i następne 10 tys godzin nakręcić.

Bąk to filtr który też się zużywa, powoli ale jednak, poza tym widziałem że niektórzy nie mają ich kompletnych i wtedy silnik łatwo zajechać.

Kiedyś pisałem o tym że tzw bąki są to filtry dużo lepsze niż jednorazówki które wciskają handlowcy jako rozwiązanie problemu niskiego ciśnienia. Poczytajcie że stosuje się je w naprawdę ciężkich warunkach w różnych silnikach znanych marek.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

No dokładnie.Jak bym gdzeiś dorwał bąka od 355 to bym do siebie do 360 założył :)

 

No dokładnie.Jak bym gdzieś dorwał bąka od 355 to bym do siebie do 360 założył :)


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

Kolego @Burn001 w C-385 nie ma chłodnicy oleju tylko jest miska olejowa z kanałami wodnymi.


Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Tam są dwie miski i pomiędzy nimi jest płaszcz wodny :)


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101

zależy kto i ile razy wymieniał silnik ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bayu86    13

Równierz robiłem generalke temu silnikowi i zostawiłem podstawe pod wymienne filtry a bąk mimo, że raczej dobry jest to bardzo uciążliwe jest wymyc go dobrze przy wymianie oleju a tak to tylko wykrecam stare wkręcam nowe i spokój. A co do tematu Tommy09 to cokolwiek by nie było przyczyną braku ciśninia oleju, jeśli tego nie zrobi to długo nie pojezdzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    999

pewno już panewek nie ma i wał do szliwfu, mam tak w swojej 385( zerknij do galerii) jest zdjęcie panewki i tak samo mam zerowe ciśnienie na niskich obrotach.

A co do bąka, to tłumaczenie , że wkręcane są lepsze, bo wkręcam i wykręcam i mam spokuj, to śmieszy mnie to. A czy zwolennicy tych , że wspaniałych filtrów znają ich wady?? bo chyba handlowcy wam o tym nie mówili. To ja wam powiem. te filtry "puszkowe" są typu przelewowego. I to najciekawsze, że jak taki filtr zapełni całą swoją powierzchnię filtrującą , to wtedy się otwiera i olej przepływa nie filtrowany i chyba nie muszę tłumaczyc co sie wtedy dzieje. a tak się dzieje jak olej nie jest dobrej jakości i przeciąga/ lub nie z wymiana oleju.

Natomiast "bąk" nie filtruje tylko dopóki olej nie nabieże odpowiedniej temperatury, a potem filtruje cały czas, nawet jak bedzie miał 1 cm osadu na sciankach. i co jeszcze jest zaletą "bąka", ze podczas czyszczenia, można sprawdzić sprawnym okiem stan układu smarowania silnika.


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeszcze jedna zaleta "bąka", olej jest dużo jaśniejszy, bo osady węgla zmywane ze ścianek cylindra przez olej, są odwirowane na ścianki filtra, filtr pełno przepływowy tego nie zrobi, odfiltruje tylko jakieś mikrocząsteczki metalu i więcej nic w nim nie znajdzie. Warunek dobrego działania - jego po unieruchomieniu ciepłego silnika musi być jeszcze przez chwilę słychać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bayu86    13

Filtr przepływowy ma w sobie zawór, który otworzy sie wtedy kiedy filtr zapcha się syfem. Przy regularnej ich wymianie nic takiego się nie dzieje,

bo wkręcam i wykręcam i mam spokuj, to śmieszy mnie to.

Nie wiem co Cię w tym śmieszy ale każdy ma swoje poczucie humoru. Ciekawe za to jak sprawdzisz ten "stan układu smarowania" czyżbys zaglądał do panewek przez dziurę od filtra?? :) żart, pewnie masz na myśli, że sprawdzisz czy nie ma opiłków w osadzie, ale pytanie co Ci pomoże ta wiedza? Jesli juz posypią się opiłki to i tak juz po silniku... Bąk ma swoje zalety ale niejeden silnik juz zarżnął. Takie jest moje zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr63a    2

witam

nie wiem co jest lepsze bąk czy filtry, mi bąk sie popsul, zauważylem to dopiero po wymianie oleju opiłki w misce olejowej, silnik po remoncie roku nie ma, wymienilem na filtry bo tansze byly, ciśnienie sie poprawilo, dlatego dobra rada pilnujcie bąka. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4466

Kolego bayu86 masz dobre rady, ale Tommy09 -go to nie interesuje - sam się dziwię dlaczego?

Kolego bayu86 szanuję cię za twoje wypowiedzi, są one w większości przemyślane i zgodne z rzeczywistością, ale z tą poniżej nie zgadzam się:

 

... Bąk ma swoje zalety ale niejeden silnik juz zarżnął. Takie jest moje zdanie.

 

Nie zgadzam się, że to wina bąka.

Może być wina braku oleju, czy wody w silniku, źle dopasowanych elementów składowych silnika, ekstremalna praca silnika, nieodpowiedni olej lub za rzadka wymiana oleju itd...

 

Dlaczego twierdzę, że nie jest to wina bąka, dlatego że sam posiadam go w moim Ursusie C-330 z '76 roku.

Silnik był raz remontowany przy 25.000 mth przez mojego ojca. Wymieniał cylindry, tłoki i pierścienie i nic poza tym.

Obcenie silnik ma zrobione 36.500 mth i nadal dobrze się sprawuje - to jest moje wytłumaczenie dlaczego to nie wina bąka.

Sam kiedyś mialem zamiar wymienić bąka na nowy filtr przepływowy, ale jakoś schodziło i dziś nie żałuję tego wyboru. Nigdy nie sprawdzałem ciśnienia oleju, ale po zgaszeniu silnika bąk pracuje nadal przez kilkanaście sekund i to mi wystarcza.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4466

jak przez baka nie ma ciśnienia to z jakiej winy nie zatrze się silnik ?

 

Czy to są twoje teoretyczne domniemania, czy mialeś taki przypadek? Jeśli miałeś to napisz co w tym konkretnym przypadku było nie tak z tym bąkiem?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    69

był zrobiony remont silnik ponieważ na ciepłym nie miał ciśnienia po prostu na zimnym było ok 4 a na ciepłym już 0 szlif wały góra nowa i to nic nie pomogło może troszeczkę było lepsze no ale nowy silnik żeby nawet 1 nie trzymał potem wymieniliśmy pompę olejową i to też nie przyniosło skutków więc jedyne co zostało był ten filtr i zmieniliśmy filtr i jak ręką odjął

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4466

Zdarza się był poprostu wadliwy, ale tak może być z każdym filtrem :) jeżeli ma wadę trzeba go wymienić na nowy sprawny,


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez odyniec
      Jestem ciekawy czy do T25 dało by się założyć jakieś najmniejsze turbo a jak tak to czy by wytrzymał silnik. Mi sie zdaje że trzeba by było wymienić wał tłoki itd na jakieś mocniejsze jak wy myslicie o tym
    • Przez Radek000111
      ile kosztuje pompa wodna do zetora 6718??? wymieniał ktoś? jakie były objawy jej zepsucie i konsekwencje??
    • Przez faofar
      Witam mam takie pytanko na jak długo podłancza sie kabel do podgrzewanie bloku??W instrukcji tego nie znalazłem.
      .Ciągnik ma 1000mth ,niby skandynaw a od -5 jest juz problem .Aku ma rok czasu wiec nowy.
    • Przez Krystianrolnik
      Witam koledzy dziś zauważyłem że z pod koła pasowego pompy wodnej w moim U330M od strony silnika kapie woda. Co może być przyczyną czy trzeba kupować nową pompę czy wystarczy wymienić uszczelki ??
       
       
      Pozdrawiam Krystianrolnik
    • Przez maciek
      Witam , znajomy chce założyć 6cylindrowy silnik do 914. Czy reszta ciągnika wytrzyma , czy jest taka sama jak w 4kach ,tzn sprzęgło, skrzynia ,wzmacniacz ,most. 914 jest z jest około 95 roku.
×