tom31

Elektrycznie otwierane znaczniki!!

Polecane posty

tom31    11

Witam! chodzi mi po głowie zrobic elektrycznie otwierane znaczniki tylko jakos niemam za bardzo pomysłu moze na silowniku badz silniku [nawet znalazlem coś] http://magma.sklep.p...00W-LEWY.html�� konkretnie chodzi o znaczniki w hassi du100 moze kos juz robil cos takiego badz tez ktos podsunie jakis ciekawy pomysł.Licze chlopaki na wasza pomoc

Edytowano przez tom31

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

To co podałeś to zwykły silnik wycieraczek do kupienia na każdym szrocie za kilka złotych, można założyć na silnik bęben i nawijać/rozwijać linkę.

 

Lub inne rozwiązanie http://allegro.pl/listing/listing.php?string=si%C5%82ownik+elektryczny&sourceid=Mozilla-search


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tom31    11

tylko ze silnik od wycieraczek ma 10-20w i raczej ramienia znacznika niepodniesie za mało mocy, ale dzieki ze kogos ten temat zainteresowanie tym tematem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Moc też tam dziwnie podana .bo prąd pod obciążeniem to 40A*12V=480W , ale może coś źle rozumiem.

 

W wolnej chwili zobaczę czy silnik od wycieraczek sobie nie poradzi z znacznikiem.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tom31    11

napisz jak przeprowadzisz proby z silnikiem od wycieraczki akurat niemam zadnego na warsztacie aby spróbowac,siłownik elektryczny bylby super tylko to strasznie wolno sie wysuwa tak wiec pozostaje chyba kombinowanie z silnikami z przekladnia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki2922    517

proponuję zrobić własnoręcznie siłownik elektryczny najlepiej nadaje się do tego silnik wycieraczek od poloneza i lewarek , podnośnik z malucha lub poloneza (kilka takich zrobiłem)

Może i za szybko to nie działa ale siła naprawdę imponująca więc jak odpowiednio zamontować to powinno zadziałać

Do tego wyłączniki krańcowe albo przeciążeniowe

Powodzenia


Kupię rozsiewacz do wapna o ładowności 5 ton i więcej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tom31    11

Kolego szymanox mozesz podac srednice tych zebatek i od czego sa oraz silnik od jakiego auta i jak zamocowales zebatke na tak malym mechanizmie,przyznam dosc ciekawe i proste rozwiazanie powiedz jak to sie spisuje w praktyce :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Ale te silniki z przekładnią od szyb czy wycieraczki maja zazwyczaj bebechy tzn. ślimacznicę z tworzywa, ile to popracuje sam się domyśl, po za tym w środku w nich jest wyłącznik termiczny jak znacznik będzie szedł ciężko dla silnika tj. niekiedy szyba z pokrzywioną linką czy brudną prowadnicą silnik ma ciężko i staje, będziesz miał z tym problemy.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tom31    11

kolega marecki2922 posiada moze jakies fotki tych silownikow wlasnej reoboty bo to tez dosc ciekawy pomysl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Silniczek od Poloneza nie ma w środku żadnego termika, tak samo jak w seicento (żona wróciła i mówi że z silniczka wycieraczek poszedł dym pa nasmarowaniu wyjść na wycieraczki silniczek działa nieco zmieniła się barwa uzwojenia).

 

Silnik od Poloneza działa już z 10 lat przy siewniku do zamykania i otwierania ścieżek http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/397352-jednostka-napedowa-sciezki/


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    480

W środku zębatki to o ile dobrze pamiętam 55z( od wsk-i) a mała ma 8z ( też może być od wsk-i ) i jest naspawana na dźwignię tą przy silniczku ma byś +/- 1:6 przełożenie.Silnik od dużego fiata.

. Znaczniki chodzą dość szybko a co dla mnie ważne podnoszą się do pionu.Co do trwałości mechanizmu się nie wypowiem, ponieważ używałem znaczników tylko kilka razy w tym sezonie ponieważ nie mam jeszcze krańcówek zrobionych w tym mechanizmie ,ale działają .Cały ten bajer jest zrobiony na wzór konstrukcji jednego z userów u którego było to zainstalowane w amazonce ;)




Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jareko
      Poszperałem dzisiaj trochę po internecie i wyczytałem że do ciapka da rade założyć elektryczne wspomaganie kierownicy od renault clio 2.Wie ktoś może jakby to zrobić i czy zdaje to egzamin.A może od jakiegoś innego samochodu lepiej pasuje.
    • Przez RafZielak
      Witam.
      W związku z tym, że Kubota "zapomniała" o instalacji takowych gniazd w swoich ciągnikach, a przynajmniej w modelu M105S, a "nowa" prasa wymaga od nas doprowadzenia do niej min. 25 Amperów prądu musimy wyprowadzić gniazdo w standardzie DIN/ISO 9680 (standardowe dla większości zachodnich ciągników). Niestety szukając takich gniazd mam totalny mętlik w głowie bo niby standard standardem, ale nawet w obrębie jednej firmy (GRANIT/COBO) znalazłem co najmniej trzy podtypy i teraz pytanie czy one są między sobą kompatybilne czy nie? Czy Cobo będzie kompatybilne z Granitem? Jakiej wtyczki powinienem się spodziewać w naszym Viconie bo nie ma na niej nic napisane? Macie jakieś doświadczenie z takimi gniazdami? A może oprócz GRANITa/COBO są inni producenci tańszych i podobnej jakości lub droższych, ale lepszych gniazd tego typu?
       
      Gniazdo: 50751305135 + Wtyczka: 50751305635 - Teoretycznie to Granit powyżej 25 A (Ku temu się póki co skłaniam)
      Gniazdo: 50751305136 + Wtyczka: 50751305635 - Teoretycznie to Granit powyżej 25 A
      Gniazdo: 22725038100 + Wtyczka: 22725036200 - Teoretycznie to Cobo powyżej 25 A
      Gniazdo: 50751305113 + Wtyczka: 50751305543 - Teoretycznie to Granit max. 25 A
      Gniazdo: 22725036100 + Wtyczka: 22725036200 - Teoretycznie to Cobo max. 25 A
       
      Pozdrawiam
      RafZielak
    • Przez pioetek
      Tak jak w temacie myśle czy da rade jakoś przerobić układ kierowniczy w ursusie 4011 tak żeby wsadzić do niego wspomaganie elektryczne i czy jest to w ogóle możliwe proszę o was o pomoc
    • Przez solek01
      Wiecie czy można gdzieś kupić gotowe instalacje elektryczne do ciągników Massey?
      Dokładnie chodzi mi o MF690.
      Do Ursusów czy małych MF jest pełno w sklepach.
    • Przez Kedzior12
      Witam. Poszukuję do mojego ciągnika SAM elektrosprzęgła, aby można było w wygodny sposób załączać przedni napęd. Sprzęgło planuję osadzić na jednej z półosi wychodzącej z przedniego mostu do któregoś z kół. Jak na razie mam to tak rozwiązane, że lewa półoś wychodząca z przedniego mostu nachodzi na półoś wychodzącą z przedniego koła i w obu jest wywiercona dziura na śrubę m10, po włożeniu śruby zaczyna pracować przedni napęd (mechanizm różnicowy w przednim moście nie jest blokowany, stąd taka zasada działania). Zapewne pytalibyście się, czemu nie mam go na stałe załączonego? Ponieważ w skrzyni biegów jest zablokowany mechanizm różnicowy i po dłuższej jeździe po asfalcie po prostu by został połamany.
      Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś wskazał mi jakieś sprzęgło, które wytrzymałoby przy pracy
      Dodaję zdjęcia poglądowe obecnego rozwiązania.


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj