andrjusza7

Renault Ares 710 RZ problem z ruszaniem

Polecane posty

instas    21

Szukałem, sprawdzałem i nie mam tego.

Ty masz 640 ja 710 mój z 1998r, Twój pewnie nowszy i masz pewnie rewers bez sprzęgła i w tym różnica. Metodą prób i błędów rozkręce to coś co jest podobne do tych zaworków u ciebie i to wyczyszczę.

Zakupiłem teraz Aresa 710 z 97r. z rewersem mechanicznym i też strasznie szarpał przy ruszaniu. Po wymianie filtrów i oleju wszystko pięknie działa. Przed wymianą oleju, robiło się nawet tak, że nakładały się dwa półbiegi na siebie, sprzęgło zaczynało się palić aż ciągnik gasł. Filtry były zabite i za mały był przepływ oleju żeby zmienić płynnie bieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KACZOR1984    1

Ostatecznie wezwałem gościa z serwisu. Podpiął kompa i wyszło, że walnięty jest elektrozawór od czegośtam, nie pamiętam czego. A już myślałem o wymianie pomp. Koszt zamknął się w kwocie 500zł :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    945

Witam! W swoim aresie (620) wymieniłem amortyzator drgań i przy okazji wszystkie płyny. Przyszła kolej na odpowietrzenie sprzęgła-czy macie jakieś wskazówki odnośnie tego zabiegu i gdzie jest odpowietrznik smile.png ?

czy to ten na skrzyni po lewej stronie kabiny na wys schodków?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ignacy01    8

ja w aresie miałem taki problem ze szarpał jak troche pozawracałem, jak zgasiłem na kilka minut to ładnie ruszał, zaczołem mierzyc opór na cewkach od rewersu i pokazywało jakies 11-12 omów ale wartosc spadała podczas mierzenia, zeby nie pchac sie w koszta ( nowa cewka 800zł) a nie byłem pewien ze to to załozyłem cewki o podobnych rozmiarach od jakiejs instalacji gazowej w samochodzie, ona miała opór chyba 15omów i efekt odrazu rusza wolniutko i bez szarpania (koszt jakies 25zł)

widze ze na forum ciezko o konkretne info odnosnie szarpania rewersu jakby to jakas wielka tajemnica była. 

ja miałem taki problem i tak go rozwiazałem

pozdro


swoja drogo morze ktos podrzucic jaki powinny miec opór cewki od półbiegów


albo niech ktos zmierzy jesli półbiegi mu  ładnie chodza 

bo umnie bardzo gwałtownie sie załanczaja

a moze tak ma byc?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarekgom1    0

Witam, czy mógłby ktoś podesłać zdjęcia lub wytłumaczyć dokładnie gdzie w Aresie 540 znajdują się te zaworki które mogą odpowiadać za szarpanie podczas ruszania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lider19    33

Ktoś miał podobny problem Claas ares skrzynia Hexashift (w masey ferguson dyna 6 ) po dobrym nagrzaniu ciągnika rewers do tyłu szarpie ,potrafi reagować po 3 sekundach .Dodam że kalibracja nie kończy się pozytywnie ,do przodu wszystko OK.Występuje to dopiero jak ciągnik dobrze się nagrzeje po jakiś kilku godzinach ciężkiej pracy na zimno wszystko ok.filtry i oleje zmienione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kolek_2008    0

Witam. Mam problem w aresie 710 (rewers mechaniczny). Podczas szybkiej jazdy do przodu szarpie skrzynia tak jakby cos sie załaczalo i rozlaczalo. Dodam ze podczas tych szarpan zaczyna mi pokazywac chwilowo na zegarach predkosc jazdy (bo tak nie pokazuje). Podczas pracy w polu jest ok. Czy to moze byc wina jakiegos czujnika od predkosci jazdy?? Gdzie moge szukac przyczyny?? Z gory dziekuje za odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
instas    21

Zapewne czujnik prędkości który przy 15km/h rozłącza napęd jak taki czujnik nie poda sygnału przy 30 czy 40km/h to raczej szarpnie, zwłaszcza jak oponki się nie do końca zgrywają. Druga kwestia to sprawdzić czy przycisk od napędu podaje napięcie na cewkę i czy cewka pracuje prawidłowo. Trzeba zacząć od czujnika prędkości. U mnie w 710 na wyświetlaczu też wszystko migotało ale przyczyną były kabelki które idą w wiązce po prawej stronie kierownicy, dwa były przetarte, i jak ruszałem reversem to zaczynało wszystko pokazywać. Dlatego że linka od rev przebiegała obok wiązki przewodów. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kolek_2008    0

a gdzie ten czujnik sie znajduje. To nie jest czasami ten z prawej strony (patrzac od tylu) nad filtrem oleju skrzyni?? A poza tym dzisiaj zauwazyłem ze mam załaczony cały czas przedni naped i nie można go rozłączyc w zaden sposob. Niby włacznik od napedu ok. Czyżby to ta cewka? i gdzie ona sie moze znajdowac?? Sorry za moja niewiedze, ale ciagnik mam dopiero tydzien i dopiero go poznaje....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
instas    21

ten czujnik to czujnik obr. wom. Są tam dwa jeden bliżej filtra i drugi bliżej schodków, oba są od wom-u, Od prędkości wydaje mi się że jest wkręcany od góry pod kabiną. Żeby zlokalizować cewkę od napędu najlepiej wpiąć miernik albo żarówkę i wciskać przycisk, chyba że jest walnięty. Ja u siebie miałem uszkodzony jeden czujnik wom-u ten na wyjściu (bliżej filtra), po włączeniu wałka załączał się na 5-10sek i w trybie awaryjnym wyłączał się. Komputer na pierwszym czujniku widział obroty a na drugim nie i uznawał to za awarię. Cuda się dzieją jak uszkodzony jest pierwszy czujnik, wszystko miga półbiegi same się przełączały napęd i blokada też.


Przesyłam Ci link do czujnika wom: ( http://allegro.pl/czujnik-obrotow-wom-massey-ferguson-mf-3583285m1-i5067903516.html ),  Ten od prędkości wygląda podobnie tylko jest chyba dłuższy. Trzeba też uważać żeby nie rozwalić nowego jak się za głęboko wkręci.


O właśnie taki: http://allegro.pl/sensor-czujnik-predkosci-massey-ferguson-mf-3080-i5330636776.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Czujnik prędkości jest wkręcany pionowo z góry nad kołem talerzowym przekładni głównej tylnego mostu, tak jest w mniejszych modelach, ale jak sugeruje @instas widać że w większych jest tak samo.


 

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kolek_2008    0

Dzieki za podpowiedzi. Mam jeszcze pytanie odnosnie przedniego napedu, poniewaz sie nie rozłącza. Zlokalizowałem elektrozawor, jakie powinno byc napiecie na elektrozaworze? Bo u mnie jest 7,2 V i dlatego nie działa. Włącznik jest ok, bo podmieniłem od blokady która działa i jest to samo. Na włacznikach napiecie jest 14.4V. Podłączyłem elektrozaw pod wtyczke od blokady i naped rozłacza (wciskajac pedał hamulca, automatycznie włącza sie przod i tak zostaje) Sprawdzałem prawie całą instalacje i nic nie znalazłem (żadnych przetarc itd) A może jest gdzieś jeszcze jakisprzekaznik od tego elektrozaworu?? Gdzie mam szukac wiecej??


Dzieki za podpowiedzi. Mam jeszcze pytanie odnosnie przedniego napedu, poniewaz sie nie rozłącza. Zlokalizowałem elektrozawor, jakie powinno byc napiecie na elektrozaworze? Bo u mnie jest 7,2 V i dlatego nie działa. Włącznik jest ok, bo podmieniłem od blokady która działa i jest to samo. Na włacznikach napiecie jest 14.4V. Podłączyłem elektrozaw pod wtyczke od blokady i naped rozłacza (wciskajac pedał hamulca, automatycznie włącza sie przod i tak zostaje) Sprawdzałem prawie całą instalacje i nic nie znalazłem (żadnych przetarc itd) A może jest gdzieś jeszcze jakisprzekaznik od tego elektrozaworu?? Gdzie mam szukac wiecej??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kolek_2008    0

Dodam jeszcze, że na elektrozaworze jest cały czas napiecie 7,2 niezależnie czy przycisk od napedu włączony czy też nie... Przycisk odbija, kontrolka od napedu działa- A może przycisk nie powinien odbic i zostac w innym położeniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Przycisk ma odbijać, jest impulsowy. Napęd sterowany jest centralką  a przyciskiem dajesz tylko impulsy (komendy). Centralka jest w tylnej ściance kabiny pod szybą. Sprawdź dwie okrągłe wtyczki z tyłu kabiny, może któryś pin przyśniedział i słabo przewodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ignacy01    8

Ktoś miał podobny problem Claas ares skrzynia Hexashift (w masey ferguson dyna 6 ) po dobrym nagrzaniu ciągnika rewers do tyłu szarpie ,potrafi reagować po 3 sekundach .Dodam że kalibracja nie kończy się pozytywnie ,do przodu wszystko OK.Występuje to dopiero jak ciągnik dobrze się nagrzeje po jakiś kilku godzinach ciężkiej pracy na zimno wszystko ok.filtry i oleje zmienione.

 

ja miałem podobnie, szarpał tylko do tyłu i to wtedy jak sie rozgrzał, nie mogłem go skalibrowac. spróbuj zamienic ze soba cewki od jazdy (zamien same cewki, kabelkipodłacz tak zeby były podpiete na ten sam zawór, wtedy bedziesz mogł normalnie jezdzic i rewers bedzie nomalnie działał) i sprawdz w pracy czy po nagrzaniu dalej szarpie tylko do tyłu czy tylko do przodu. jak bedzie szarpał tym razem do przodu to cewka do wymiany a jak dalej do tyłu to albo zawór (spróbuj wykrecic i wyczyscic) albo cos w srodku, umnie jak był serwis claas to jak chcieli skalibrowac i sie nie dało to obstawiali cewki bo jak komp podpieli do ciagnika to sprawdzili ze skrzynia "rozpedza sie dobrze"(niepamietam czy dokładnie tak to nazwali) i mechanicznie raczej sprawny. przeczytaj moj post powyzej napisałem jak ja sobie z nim poradziłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu13    36

Co do nierozłączania przedniego napędu to trzeba sprawdzić czy czujnik hamulców odbija, czy gasną światła stopu. Posiadam Claasa Ariona 420 CIS z 2012r. i miałem taką usterkę, wystarczyło naoliwić trzpień czujnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ignacy01    8

Ignacy01  dawaj fotkę gdzie te cewki są albo napisz.

u mnie jedna jest niebieska druga czarna oryginalnie sa dwie tego samego koloru, całosc jest za  za skrzynka akumulatora pod kabina z prawej strony, odłacz najpierw jedna kostke i sprobuj ruszyc rewersem bedziesz wiedzial ktora jes od jazdy w przod a ktora w tył(sorry  zdjecie mi sie przekreciło)

post-140484-0-74653800-1458660164_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lider19    33

Wielkie dzięki ,będę próbował ale to jak będzie robota bo zimny chodzi OK. To mogła by być rzeczywiście cewka jak się nagrzeje. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
instas    21

Co do napędu, to przycisk daje tylko sygnał na centralkę, tak jak pisał wcześniej ptaszyna. Kiedyś w starszej renówce przerabiałem, omijając centralkę i zrobiłem to na przekaźniku z pętlą podtrzymania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kolek_2008    0

dzieki chlopaki za rady.... Mam rozłączany naped narazie na krotko, ale chciałbym to ogarnąc. Pradwdopodobnie ma walniety czujnik predkosci i chciałbym go wymienic. I tu pytanie czy to jest ten sam czujnik co do mf?? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kolek_2008    0

Czujnik wymieniony i wszystko działa jak należy poza klima, ktora po podłączeniu na krótko ładnie chłodzi a normalnie nie chce załaczyc spreżarki- brakuje prądu..... Przekaznik ok, przewody ok. Jakies pomysły??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj