H3ni0

912 czy 914

Polecane posty

H3ni0    31

Witam. Chciałbym zapytać co było by lepsze do tura 914 czy 912, służył by jako ciągnik do tura i pomocniczy.


KPZ "Zetor Team"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

914 - przedni napęd zmniejsza promień skrętu, droższy w naprawie, poprawia jednak przyczepność (jazda po polach z ładunkiem na turze).

912 - lżejszy, lepszy promień skrętu, tani w naprawie, jednak tur tylko na utwardzonych powierzchniach.

 

to tyle wg mnie.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
binek    374

Ciągnik z turem bez napędu to kaleka. Ostatnio miałem porównanie przy równaniu terenu koparka 4X4 70KM objeżdżała jak chciała Ursusa 1222 z turem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Sam mam 1012 z turem, potwierdzam to co mówi @Nikita z jednym wyjątkiem nadaje się prawie wszędzie oprócz jakichś super ekstremalnych warunków, jest jeszcze coś takiego jak przeciwwaga do tura, u mnie blok w kształcie sześcianu i wagi ok. tony, daje taki efekt że bez ciężarka ledwo sobie radzi a z ciężarkiem praktycznie nie do zatrzymania. Najważniejszym plusem braku napędu jest większa zwrotność co przy niezbyt dużym podwórku czy pracy w budynkach ma duże znaczenie. Plusem przeciwwagi jest to że ja przodka od trzech lat nie naprawiałem a sąsiad który ma pronara z napędem i nie używa przeciwwagi naprawia go co roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Jak już wybierać ciągnik takiej klasy do tura to tylko 4x4. Jeśli będzie przewoził coś ciężkiego to również przyda się przeciwwaga. Miałem okazję pracować Zetorem Forrtera 11441 z turem i przedni napęd bardzo się przydawał, czasami nawet zdarzało mi się przez chwilę na 3 kołach jeździć :)

 

@Nikita_Bennet co masz na myśli pisząc, że 912 jest tańszy w naprawie od 914?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    895

@Grabcio

bo opony tansze :D

 

co do tematu to pytanie na poziomie piaskownicy


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316
@Nikita_Bennet co masz na myśli pisząc, że 912 jest tańszy w naprawie od 914?

idzie mi o przód, tulejowanie ten sam koszt ale w miękkim tzn bez napędu masz sprężyny i koniec, w 914 jak jakiś debil nałoży smaru z olejem bo cieknie a potem taki kupisz to remont zwolnic trochę wyjdzie.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Najgorsze w przednich napędach to są wycieki bo trzeba całą zwolnice ściągać.Ale wszystko da się zrobić :) No i to włączanie napędu.Ludzie nie wiedzą czy ciągnie czy nie ciągnie.Jest kontrolka oryginalnie,ale w żadnym nie działa no bo po co...a później pretensje i wyzywanie że napęd nie ciągnie....

 

No fakt faktem to serwisowanie takiego napędu to już większe koszty.Jarzmo z satelitami bodajże 900zł kosztuje.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

ja kontrolki nie miałem bo napęd mam załączany linką, problemu nie mam żadnego z załączaniem i rozłączaniem (tak w 10145 jaki MTZ952).

Zasady są proste, napęd używam na gruncie a nie na utwardzonej powierzchni (asfalt), czasami trzeba ruszyć tył/przód żeby rozłączyć.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

No to ty może nie.Ale ja znam ludzi co jeździli na włączonym po drogach a bo zapomnieli wyłączyć...I wyskakuj z kasy....


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Ja osobiście poleciłbym 914 , 912 tylko wtedy gdy podwórko jest naprawdę małe.

 

To czuć jak się jedzie po twardym czy napęd jest włączony, ale jak ktoś wyznaje zasadę "aby do przodu" to i są wydatki.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
H3ni0    31

No tak ale 914 też jest droższa w zakupie. A podwórko też nie jest za szerokie, on by służył tylko tur, ewentualnie transport czasem jakiś siewnik może brony.


KPZ "Zetor Team"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gumis07    0

tylko 914 duży ciągnik bez przodu nic nie jest wart , a jeszcze do tura załadujesz ponad tonę i po deszczu nie ruszysz z miejsca a z napędem bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

A wogóle jaki jest sens kupować taki duży ciągnik do tura? No i ile on spali przy turze? Jest tyle zgrabnych ciągników 50-70KM z napędem niemal tak zwrotnych jak 912 np MF 3050, no i spali 3-4litry na godzinę , do tego rewers .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
H3ni0    31

Nie chce fergusona serii 3000 jeśli ferguson to odpowiednik 4514 czy cos podobnego.


KPZ "Zetor Team"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bayu86    13

Posiadam C-385 z turem bez napędu użytuje go od lat. Teksty typu "Włożysz do tura tone i nie ruszysz z miejsca" mozesz włożyć miedzy bajki. W 90% daje sobie radę, chociaż wiadomo czasem 4x4 bardzo by się przydał,ale mimo to u mnie w gospodarstwie do zwykłych codziennych prac typu załadować obornik, jakąś ziemię, cos podnieść, coś przewieść no i przede wszystkim załadunek i ukladanie beli całkowice mi wystarcza i nie sprawia wiekszego problemu. Tak dla przykładu w tym roku wiosną było u nas bardzo mokro ale ani raz nie zakopałem się ładując bele 150cm. Moim zdaniem jeśli masz luźną kasę kup 4x4, jesli nie to przemyśl co bedziesz nim robić żebys tego napędu przy ładowaczu tak bardzo potrzebował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

ktoś tutaj napisał po co taki duży ciągnik do tura... Szczerze?? Zauważyłem pewną rzecz Major waży 3 tony z groszem zaś 8145 jest o ponad tone cięższy i dłuższy przez co jest znacznie stabilniejszy zaś w majorze skasowałem maskę o przyczepę bo podniosło mi tył a starymi ursusami/zetorami z tamtych lat można pracować bez obciążenia i nawet nie poczują ... ale za to spalą ... jak coś to wiem zetora 8145 i C-385 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ja miałem MTZ 82 a teraz mam NH z napędem i jak do tura to tylko 4x4. Teściu ma 385 z turem i zawsze go wychwalał ale jak w tym roku robiliśmy posadzkę pod witą to wyszedł z 385 i powiedział że ten ciągnik to złom. Nie ma roboty bez napędu. Nie raz go do tyłu ciągałem bo nie ruszy, nawet z pustą łyżką , jak żwir wysypał.

Ja kiedyś przywieźli mu nawóz w big-begach w zimie, to z 500 kg miał problem ruszyć i jeździć. Opony ma 520 prawie nowe.

Ogólnie tragedia.

Ktoś kto robi 385 w turze to nie wie co ciągnik z napędem 4x4 potrafi.Jak wielka jest różnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ładowarkę jcb 4x4 starszy model (skrętne tylne koła) bez włączonego napędu na tył można spokojnie pracować (najgorzej jest nabrać na łyżkę lub krokodyl) lecz po włączeniu napędu żadnych problemów z trakcją nie ma tylko przy silnych skrętach na nie utwardzonym terenie koła wykazują różnice w prędkości obrotowej względem ziemi i ją spulchniają więc napęd włączam tylko gdy jest niezbędny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
bez włączonego napędu na tył można spokojnie pracować

W ciągniku o którym mowa w temacie tył masz na stałe załączony,

 

Jak autor tematu stwierdzi,że mu się przyda mimo różnicy w cenie i zwrotności, to niech taki bierze. Przecież ani ja ani Wy ostatecznej decyzji o wyborze nie podejmiecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam do wyboru trzy ciągniki:
      -Fabrycznie nowy MTZ 892.2 
      -Lub John Deere 6330 z 2008 z przebiegiem prawie 10tys 
      -Oraz John Deere 6310 z 1998 roku z przebiegiem prawie 10 tys godzin (obstawiam że więcej). Jaka jest w ogóle dostępność części do tego ciągnika?
      Cena między 6330 a mtz mniej więcej to samo, a 6310 około 40 tys taniej.
    • Przez Patryszka
      Witam ma ktoś z was forda 6610? 
      Chciałbym coś kupić do 35k z napędem. I właśnie zastanawiam się nad tym fordem 80km turbo. 
      Ma ktoś z was ? Jakieś opinie ?
      Dzięki 
    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj